O; 2 bth met kaas, nectarine L: restje shoarma en rijst, snelle jelle, nectarine, 2 glazen sinas A: krieltjes, pangasiusfilet en komkommersalade En een Innocent smoothie
Mijny
Geplaatst: 12-07-16 21:42
Op zich een net lijstje vandaag! Alleen ga ik zometeen de verjaardag van een vriend vieren die binnenkort weg gaat uit Maastricht dus dan wordt het allemaal wat minder gezond
O: twee muesli bollen T: 1 banaan L: een muesli bol A: 100g basmatirijst, 150g kipfilet, 100ml kokosmelk, 1/2 bakje groene curry pasta, 100g peultjes, 1/2 bos lenteuitjes, 1/2 ui, 1/2 teentje knoflook en wat cassave kroepoek T: 150g Skyr, 1 banaan
O: 2 bio vk bth met roomboter en pure hagelslag T: Banaan L: Wrap met roomkaas en zalm, snee bio vk brood met roomboter, brie en aardbeien, krentenbol. 2 glazen verse jus d'orange T: Stukje brie A: Stamppot rauwe andijvie met witte kaas, spekjes en chilisaus T: Rijstwafel pure choco en kwart schijf galia meloen
B: Uurtje boodschappen en rommelen in huis. Verder bijkomen van heftige allergie reactie.. Morgen weer lekker sporten
Steenbok12
Geplaatst: 12-07-16 23:38
Phor Beterschap met de kleine! Griepje?
Many ja is ook. Weet ik van mezelf ook maar krijg er toch niet helemaal een balans in. Het is vaak alles of niets haha. Vind je tofu echt lekker of doe je het voor de voedingswaarde van vlees die js mist?
O: 60 gr havermout/cacao nibs/kokos en Melmk met wat meloen L: pompoen/sinaasappel soep, 120 ge brood met beetje oude kaas/komkommer/tomaat T: 2 vk crackers met pindapasta A: chili van gister met zoete aardappel/kidney bonen/avocado/mais/kwark/koriander/bosui T: paar dropjes, plak kaas, kano koek T: 250 gr magere kwark met 2 perzikken en meloen stukjes B: 1,5 fietsen
Ja Chantal, gelukkig lijkt het al weer over te zijn *klopt af*
Iemand bekend met Whole30?
Many
Geplaatst: 13-07-16 07:42
Chantal, hier hetzelfde hoor Het lukt me nu doordeweeks goed om netjes te eten, maar in het weekend heb ik vaak veel verjaardagen en andere sociale dingen, en dan is het toch lastig om het binnen de perken te houden. Eten is ook veel te lekker! Tofu eet ik inderdaad vooral voor de eiwitten, niet per se voor de smaak. Hoewel je het wel echt lekker kunt maken trouwens, en sommige supermarkten verkopen inmiddels ook gekruide tofureepjes. Die zijn een stuk smakelijker!
Phor, ik heb weleens blogs gelezen van mensen die ermee bezig waren, maar heb er zelf geen ervaring mee.
Planning: O: magere kwark met appel, muesli, lijnzaad L: roerbak van Quorn roerbakreepjes, champignons, taugé, aubergine en sugarsnaps met Atjar Tjampoer en komkommer T: rijstwafel met gekookt ei; rijstwafel pindakaas/banaan A: salade van babyspinazie, radijs, wortel, bosui, gebakken halloumi en een klodder hummus T: ? (misschien nog wat kwark)
B: 8 km fietsen, 45 minuten krachttraining, misschien nog een klein uurtje wandelen
Planning vandaag O: 40 g havermout, 200 ml ongezoete amandelmelk, tl cacao, banaan, kakifruit en paar frambozen + 2 kopjes koffie met Koffiemelk L: 450 g optimel Griekse stijl kers en een perzik T: bakjen worteltjes A: couscous met groenten en gegrilde kipfilethaasjes T: schaaltje yoghurt met vla
ik ken het ook alleen van horen zeggen inderdaad, ik vind het echt onmogelijk ingewikkeld klinken. Teveel moeite voor wat het me oplevert denk ik, haha.
O: havermout met cacao, whey, kwark L: salade met appel, eieren, kaas, nootjes en rauwkost T: smart protein shake A: een cheeseburgersalade, gemaakt van mager gehakt, wat cheddar kaas, rauwkost en een dressing T: 15 gram nootjes, 10 gram chocolade
Oliver
Geplaatst: 13-07-16 10:07
Phor, ik ken het niet. Net even opgezocht en lijkt me moeilijk vol te houden
Vandaag: B: 20 min fietsen, 1 uur KT O: 55gr havermout, schep whey, 1 appel L: 350gr Kwark T: 200gr wortel/paprika + 100gr Hüttenkäse, 25gr Baba Ganoush A: Salade paprika groen/oranje/rood, courgette, broccoli gebakken in mosterd/anijs met spinazie en beetje feta + vega burger B: Uur paardrijden T: ??
O: 2 sneetjes vk biobrood met roomboter en oude kaas, krentenbol T: Banaan L: Volle yoghurt met zelfgemaakte muesli (havervlokken, havrmout, rozijnen, kokosrasp, kaneel en kokosbloesemsuiker) met 2 pruimen en wat aardbeien T: 2 abrikozen en een nectarine A: noedels met spitskool en woksaus T: ? B: Bootcampen
O: 1 geroosterde vk bhm vruchtenhagel, 1 waldkorn beschuit extrapure hagelslag, glas karnemelk, glas water met een schijf citroen T: wilde perzik, nectarine, water L: courgette bootje, paprika, champignon, slankie kaas, 100gram gekookte witte rijst, 80gram watermeloen T: 2 kleine havermoutkoekies die ik zelf had gebakken met banaan vorige week, water A: 1 bhm filet american, 1 bhm kaas 30+ met augurk, 1 bhm appelstroop, water T: 1 geroosterde meerganen volkoren bhm met extrapure hagelslag, water
B: D'amour gereden, van 6.30-11.00 gewerkt, thuis gewerkt tot half 9 net haha
Hier nog eens een lijstje; de afgelopen dagen netjes aan de planning gehouden, behalve eergisteren. Alles was netjes uitgestippeld, tot we met vrienden plots in de cocktailbar zaten
O: 100 g kwark, nep Danio vanille, 15 g haver; kleine latte T: Appel L: 2 kaaskroketten, 100 g aardappelsalade, veel rauwkost; wortelsoep T: 100 g kwark, nep Danio vanille, 15 g haver A: 350 g pasta met champignonsaus met wat room, kruiden, knoflook, courgette en champignons T: Appelcider B: Ongeveer een uur fietsen, grondwerk
O: kaki fruit T: 3 droge crackers en cappuccino met rijstmelk L: 3 bth met hummus en appelstroop (kantoordag) T: Banaan en Trek oats bar A: Tomatensoep T: we rijden vannacht naar Duitsland dus ik eet ongetwijfeld nog iets in de auto
secricible
Geplaatst: 14-07-16 11:49
B: half uurtje op de MTB gezeten als ochtendworkout O: kop koffie met melk en zoetjes, kwark met havermout, cacao, blauwe bessen, lijnzaadolie T: 25gram walnoten L: salade met gehakt en groente, geraspte kaas en wat mayonaise A: kipfilet in tomatensaus met courgetti en Parmezaanse kaas
Ergens nog een half uurtje coretraining doen als ik het red
Many ja ik gok dat veel mensen dat patroon hebben. Scheelt dat ik ook geen vast ritme heb waardoor ik ook niet kam zeggen dat ik alleen op zaterdag zondig haha. Achja zolang ik in balans blijf. En tofu voornamelijk voor de eiwitten dus. Ik wil het wel eens uitproberen.
Phor ik ken het niet. HeB je nog iets aan je onderzoek gehad? Of ligt dat nog stil?
O: 30 gr havermout / lijnzaad / banaan / magere kwark / rozijntjes T: krentenbik met oude kaas en cracker pinda pasta T: bruin hard broodje gerookte kip, rauwkost, bacon en dressing A: lasagne met veel groente, gezeefde tomaat, 75 gr gehakt, 35 gr lasagne bladeren en oude/parmezaanse kaas
Phor hoe gaat het nu met jou? Is de rust al een klein beetje weder gekeerd thuis?
Planning vandaag T: banaan + kop koffie met Koffiemelk (voor het hardlopen) O: 40 g havermout, 200 ml ongezoete amandelmelk, wat roodfruit (vriezer), kaki en een tl cacao + kop koffie met Koffiemelk L: 200 g linzen avocadosalade met tzatziki dressing (Ah to go) T: bakje worteltjes A: ? (Bij mijn ouders)
B: 7,5 km hardlopen, 1 paard longeren en 6 uur staand werken
secricible
Geplaatst: 16-07-16 11:25
Plan:
O: kop koffie met melk, kwark met nootjes en beetje muesli T: rijstewafel met aardbeienstroop L: havermout met kwark en whey, rood fruit er in A: ik ga een salade meenemen naar neven en nichtendag en hoop die ook op te eten ipv de geplande pizzas
Stravero
Geplaatst: 16-07-16 14:48
Gisteren; O: voor het hardlopen 100 gram magere bosvruchtenkwark O: na het hardopen 1 geroosterde meergr bhm vruchtenhagel, 1 waldkornbeschuit extrapure hagelslag, 1 mok thee, 1 glas water met schijf citroen T: - laat ontbijt L: 100gram kabeljauw, 1 grote tomaat, 70 gram mozarella (uit de oven), 100gram rijst T: bakje tropisch fruit van HAK A: 1 vk bhm kaas belegen 30+, 1 vk bhm kipgrillworst, 1 vk bhm appelstroop T: 1 yoghurt sultanakoekje, macflurry m&m en chocoladesaus, 2 blokjes pure chocolade met cranberry van milka
Vandaag: O: 1 geroosterde meergranen vk bhm vruchtenhagel, 1 waldkornbeschuit pure hagelslag, 1 mok thee, 1 glas water met schijf citroen T: 1 mars, 2 muesli noten bhm belegen kaas 30+ L: 200 gram bami, 0.5 bakje pittige saté van mora, handje satékroepoek, wat gebakken uitjes over de bami T: klein stukje stroopwafel A: nog onbekend, misschien pannenkoekenbakker, misschien gewoon boterhammen, haha T: heb vanavond een bruiloft dus waarschijnlijk hapjes
B: 1 paard gereden op wedstrijd (mn debuut met mn nieuwe paard is geslaagd, heb haar nu 5.5 week en knallen meteen 201&204 punten neer! Supertrots!), 1.5uur met de hond over de waard en bij de maas gewandeld