Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:43

Jezzi schreef:
O- 200 ml griekse yoghurt, 50 gr dv fruit
T- 50 gr batardbrood, filet americain
L- 150 ml griekse yoghurt, 50 gr dv fruit, 50 gr batardbrood, filet americain
T- halve komkommer, el smeerkaas, halve ananas
D- quiche
T- 200 ml coca cola, 150 gr biefstuk, 10 ml olijfolie

B:rustdag

O- 200 ml griekse yoghurt, 50 gr dv fruit
T- 2 rijstwafels, 25 gr pindakaas
L- rijst, sajoerboontjes
T- stukje quiche
T- pre work out, 20 gr dex, 28 gr whey
D- aardappelschijfjes, 250 gr sperziebonen, 75 gr kip
T- ?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:10

Dt is idd het nadeel van weinig vetten :) Gelukkig mag je dit ook niet eeuwig doen! Naast de hormonen kwestie zorgen de vele koolhydraten ook voor een hogere verbranding.

Mijn planning van vandaag:

O: bak met magere kwark, een halve tros druiven, 2 abrikoosjes, kwart galia, klein banaantje, chiazaadjes, lijnzaad, klein handje hazelnoten, haverzemelen, kaneel en cacao nibs
L: 1 hamkaascroissant, 2 Soma roggebroodjes, 1 kaasschnitzel, abdijham en tomaat
B: 12km fietsen, 4u lesgeven
T: dubbele Soma boterham met leverpastei en tomaat, 1 appel, 1 bak Optimel aardbei, 2 cappuccino
B: 12km fietsen
A: witvis pakketje uit de oven met limoen en kruiden, schepje gebakken aardappelen in schil, salade van veldsla, tomaat, komkommer en rauwe ui, 3tl olijfolie, azijn en kruiden
T: groot shotglas met peanut butter froyo (suikervrij)

Comments welkom.
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 15-05-14 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:15

Definitief lijstje van gisteren.
Jespri schreef:
O: 2vk met gebraden gehakt en klein beetje becel.
T: bakje verse Ananas
L: 2vk met tonijn. 15gr. Ketchup, 15 gr. Mayo en klein beetje becel. 1/3 komkommer.
T: Appel
T: Peer
A: 300gr. Asperges, 60gr. gebakken aardappels, 75gr. Ham, champignons, ui.
T: 200gr. Magere kwark Aardbeien
T: Bakje vla

B: Huishouden en misschien nog even 10 min cross trainer.
D: 250ml halfvolle melk, 1000ml water, 250ml limonade, 500ml Groene thee, 150ml warme choco (automaat).

Planning voor vandaag.
Citaat:
O: 2vk, 1 met 48+ Jong belegen en 1 met chocoladepasta en chiazaad + Puur mama.
T: 500gr Galia meloen.
L: 250ml magere kwark en 4 eetlepels muesli + 1 peer.
T: 500gr Galia Meloen.
T: 1/3 Komkommer.
A: 300gr Sperziebonen, 140gr. Aardappels, schnitzel en jus van jus poeder. Bakje ijsbergsla met rauwkost, dressing en 1 gekookte ei.
T: 150ml Vla.

B: Huishouden
D: 250ml Cranberriesap, 250ml Halfvolle melk, 250ml water.

Commentaar is welkom. :)
Drinken word nog meer min. 2 liter.
Laatst bijgewerkt door Jespri op 15-05-14 11:41, in het totaal 6 keer bewerkt

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:18

Ik vind het echt heel erg weinig! Kun je niet iig wat meer groenten pakken bij het avondeten en je hartihe boterhammen? Tomaatje erbij, augurkje, komkommertje, doe er een blaadje sla onder, dat soort dingen? En volgens mij mag ook wel meer aardappels, 70gr is bizar weinig. Je kindje heeft ook glucose nodig ;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:27

Dankje phor. Ik heb zelf niks afgewogen maar ben uitgegaan van de hoeveel heden wat mijn eetmeter aangeeft.
Heb hem verder niet ingevuld in kcal. dus heb geen idee waar mijn lijstje totaal op uit komt. Zag dat ik mij wel vergist had met de sperziebonen. Had 200gr neer gezet maar het moest 300gr zijn. Bij een broodje kaas vind ik een stukje komkommer wel lekker. Voor de rest vind ik het allemaal niet zo lekker in combinatie met brood. O:)

Is het lijstje zo beter? Heb wat dingen aangepast.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:29

O: Havermout met appel, sojamelk, water, lijnzaad en kaneel
T: Speltmueslikoek
T2: Stukje brownie
L: 2 meergranenboterhammen avocado/hummus/sla
T: Lactosevrije yoghurt met scheutje lijnzaadolie, frambozen, speltvlokken en cacao nibs
T2: Snee roggebrood met appelstroop
A: Meergranenwrap met tonijn, kidneybonen, paprika, maïs en tomaten

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:30

Net bij de dokter geweest, mag geen melkproducten meer! Mag niks meer wat uit een koe komt i.v.m. m'n darmen. Dat is balen! Ik heb spullen van alpro allemaal al geprobeerd en daar kan ik ook niet tegen. Weet even niet wat ik nu tussendoor mag eten etc. .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:31

Vervelend Espoir! Maar er blijven nog een heleboel dingen over om tussendoor te eten toch? Gezonde bars, gedroogd fruit, noten, groente met hummus, gekookt ei...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:32

Jeetje Espoir vervelend. :(:) Hopelijk krijg je via hier wat tips.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:33

Geen zin om met mijn eten bezig te zijn vandaag, beetje rot dag (niks ernstigs). En geld is bijna op :')
O: tostie van 2 speltboterhammen met 4 plakjes 48+ kaas + kopje koffie met koffiemelk
T: 150 ml heldere groentesoep, kaasstengel en 100 g cherry tomaatjes
L: 2 speltboterhammen met slankie smeerkaas
T: zonnatura sesamreep
A: soep met een broodje en sla
T: schaaltje vla

B: 1 paard rijden (springles) + stal werkzaamheden

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:56

Jespri schreef:
Dankje phor. Ik heb zelf niks afgewogen maar ben uitgegaan van de hoeveel heden wat mijn eetmeter aangeeft.
Heb hem verder niet ingevuld in kcal. dus heb geen idee waar mijn lijstje totaal op uit komt. Zag dat ik mij wel vergist had met de sperziebonen. Had 200gr neer gezet maar het moest 300gr zijn. Bij een broodje kaas vind ik een stukje komkommer wel lekker. Voor de rest vind ik het allemaal niet zo lekker in combinatie met brood. O:)

Is het lijstje zo beter? Heb wat dingen aangepast.

Vele malen beter! Ziet er super uit zo :)

Wat naar espoir! Kun je ook niet tegen de notenmelkjes van Alpro? Ik zag dat ze tegenwoordig ook kokosnootmelk (maar dan lekker waterig en vetarm) hebben van Alpro. Misschien is dat iets?
Anders heb je nog allerlei soorten bij de Ekoplaza, bijvoorbeeld haver of quinoamelk :) Daar hebben ze ook heerlijke veganistische kazen, of bijvoorbeeld mijn geliefde edelgist :+

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:00

Vervelend Espoir! Gast7391 geeft al een aantal goede opties voor tussendoortjes, en misschien zijn crackers met (zuivelvrij) beleg nog iets voor je?

Ik ga vandaag weer een poging doen om genoeg te eten :Y)

O: havermout met rijstmelk, 2 geraspte wortels, rozijnen, speculaaskruiden, lijnzaad en chia
T: appel, 1 mini toumpouceje, 1 lotus koffieleutje, 1 zuurtje
L: puy-linzen (50 gr ongekookt) met tomaat, knoflook, avocado, veldsla en pittenmix
T: banaan, sinaasappel, 2 crackers met pindakaas
A: Noord-Afrikaanse stoofpot (volgens mij gaan daar pompoen, wortel, tomaat, kikkererwten, linzen en macaroni in)
T: hennepeiwitshake

B: 10 km fietsen, 1 uur KT, 20 minuutjes cardio

Ik ga meteen uit het werk sporten en eet daardoor laat (rond 8 uur, dat is voor mij laat) dus weet niet of ik naast de eiwitshake dan nog zin heb in een laatste tussendoortje. Zou wel goed zijn, want zonder het avondeten zit ik op 1300 kcal (en ik verbrand vandaag 2250) en ik geloof niet dat mijn avondeten bijna 1000 kcal gaat zijn :))

Edelgist zag ik laatst ook staan bij de Ekoplaza, heb nog getwijfeld of ik het mee zou nemen, want ik zie het wel vaak in recepten. Ik hou alleen absoluut niet van Parmezaanse kaas, dus ik vraag me af of ik het lekker ga vinden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:01

Espoir_ schreef:
Net bij de dokter geweest, mag geen melkproducten meer! Mag niks meer wat uit een koe komt i.v.m. m'n darmen. Dat is balen! Ik heb spullen van alpro allemaal al geprobeerd en daar kan ik ook niet tegen. Weet even niet wat ik nu tussendoor mag eten etc. .

Balen zeg! Er zijn zoveel lekkere melkproducten juist, lijkt me heel lastig. Ik hoop dat je alternatieven kunt vinden die je ook lekker vindt!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:03

Ik vind Parmezaanse kaas ook niet lekker, vooral niet over tomatensaus, er zit hetzelfde zuur in als in euh... kots :+ En dat proef ik enorm goed. Maar edelgist vind ik heerlijk, vooral op bloemkool met extra zout :+

Knap hoor dat jullie zo lang kunnen wachten met eten en dan eerst nog sporten. Ik sport eigenlijk altijd een half uur na mijn ontbijt, dan heb ik er de meeste energie van. Anders ben ik al snel 'leeg'.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:04

phormicola schreef:
Sky: Edelgist is idd te koop bij Ekoplaza. het zit in een bus en het staat bij de zweef-medicatie en de proteine poeders enzo :+

vliegende paracetamol :')

gisteren
0: Havermoutshake met 2 bananen, water, 60 gram havermout en lepel honing, Kop thee
T: 2 glazen thee en glas water
L: Restje van maandag. 1 persoons portie Tarly, stoof van half blik kindneybonen, half uitje, 5 champignons en 3 augurken en half bakje vegetarische kipstukjes.
T: 2 koppen koffie en halve kano (gevulde koek), Halve liter water
D: Hamburgers van 2 volkoren boterhammen, 2 vegajavaburgers, 3 blaadjes sla, dotje mayo en geroerbakte champignons met ui. toetje, beker ijs leegegeten met vriend (allemaal zijn idee, ik ben het slachtoffer :') )
T: Appel

B: 20 km gefietst en een yogachallenge van 17 min.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:05

Dit wordt voor mij ook een uitprobeersel Phor, wie weet lukt het wel voor geen meter :+ Ben nog een beetje aan het uitvogelen wat ik de prettigste tijden vind.

Hahaha, hetzelfde zuur als kots :') die link had ik nog nooit gelegd, maar waarschijnlijk vanaf nu wel. Bedankt he :))

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:11

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:14

Phor: Lekker avondeten! :9
Espoir: Wat vervelend, ik heb het een tijdje gehad en het is best lastig maar wel goed op te lossen! Misschien inderdaad toch kijken naar vervangers waar je wel tegen kan?
Minikatje: Hé, wat vervelend. :))

O: schaaltje magere yoghurt met 3 el krokante volkoren muesli en wat kokos
T: schaaltje magere yoghurt met nectarine er door heen, rijstwafel
L: Volkoren noten rozijnen broodje, 200 ml groentesoep
T: appel, paprika en komkommer, ?
A: Volkoren noten rozijnen broodje, gewokte champignons, paprika en ui, en een prutje van kidneybonen, mais, tomaat, groen paprika, rode ui, salsa en oregano (Nieuw bij de ah)
B: 80 minuten fietsen, half uurtje paardrijden en wat stalwerk
T: waterijsje, bakje kersen, appel

D: Thee, Crystal Clear

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:43

@ Many, waar koop jij hennepeiwitshakes? Ik heb een zak chocoladesmaak whey staan maar het smaakt zo afschuwelijk chemisch!

Espoir, misschien is het een idee om wat veganistische recepten / websites te lezen om inspiratie uit op te doen? Ik heb rijstmelk en havermelk in huis als alternatief voor koemelk en soja, smaakt me prima.

Parmezaanse kaas, hmmm :9

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:49

Ik heb het bij de Body en Fitshop gekocht, maar volgens mij heeft De Tuinen het ook. Maar ik waarschuw je vast, lekker is het absoluut niet :))

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:16

Vervelend Espoir, maar misschien kun je geiten- of schapenzuivel proberen? Heb je tegenwoordig in(bijna) net zoveel variaties als koeienzuivel. Alleen weet ik niet of je van de smaak houdt natuurlijk

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:16

Espoir dat is balen geen melkproducten meer. Maar op internet zijn er vast veel alternatieven te vinden.

Ik vind Parmezaanse kaas op sommige gerechten ook heerlijk :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:19

SkyLWG schreef:
Vervelend Espoir, maar misschien kun je geiten- of schapenzuivel proberen? Heb je tegenwoordig in(bijna) net zoveel variaties als koeienzuivel. Alleen weet ik niet of je van de smaak houdt natuurlijk

Qua samenstelling (het eiwit) lijkt geitenmelk op koemelk en het is daarom volgens mij niet direct aan te raden als alternatief...

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:12

Espoir_ schreef:
Planning vandaag
O: magere yoghurt met schep whey
T: eiwitreep Niks, ik heb een uur in de wachtkamer van de dokter gezeten :+
L: 2 spelt boterhammen met 20+ smeerkaas2 witte pistoletjes, waarvan 1 kale en 1 met een plakje grillworst en 2 stukken kaneel- kandij brood
T: 2 crackers met suikervrije pindakaas nog een stuk kaneel-kandij brood
A: kip piri piri met groenten en wat gebakken aardappelen
T: yoghurt
D: thee en water
B: 1 paard rijden,dag 4 10AB challenge

Lijstje aangepast! De pistoletjes en het kaneel-kandijbrood waren in de aanbieding bij de winkel, daar zit geen melk in dacht ik, dus heb het meteen meegenomen :+.
Ik ben naar dag 10 van de 30-day ab challenge gegaan want ik vond de rest zo makkelijk! Dan doe ik gewoon af en toe 2 of 3 keer dezelfde als ik wat verder in de dagen zit.

Ik ga me eens verdiepen in wat ik nu wel mag eten. Ik ben alleen best een moeilijke eter/drinker. De notenvarianten van alpro krijg ik dus niet doorgeslikt, dat heb ik met veel van die producten. Heel vervelend. Ik ga wel hummus eens kopen en proberen! Dan beter de naturel variant of met iets toegevoegd? Geiten en schapenkazen lus ik dus ook niet (ik voel me echt een zeur nu :+). Ik ga me gewoon eens inlezen wat de mogelijkheden. Het zijn er vast genoeg! Bedankt alvast voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:33

Planning:

O: havermout met peer, speltmelk en water
T: 2 vk crackers (1x hummus, 1x pindakaas)
L: basmatirijst met broccoli, 2 tomaten en 1 wortel gewokt in gele curry
T: biogarde met peer en speltvlokken
A: de wraps die gisteren in mijn lijstje stonden :)

B: 45 min paardrijden (alleen stap), 15 min NTC