Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:47

Was het ook. Ga het zelf ook proberen maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:25

Ooit kom ik bij jou op bezoek Poes, als dat kan natuurlijk, om samen een maaltijd te bereiden in Gent. Ik denk dat ik zoveel van jou kan leren.

Onze vrienden hebben zo gesmuld van de quiche. Waren zeer verbaasd dat het zo lekker was.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:19

Poes, was het heel toevallig van Yalla Yalla? Ik was onlangs in België en daar stond een foodtruck van hen. Lekkerste falafel die ik ooit gegeten heb :Y) Vier muntjes voor een wrap maar je had tenminste een heerlijke goed vullende maaltijd met veel groenten. En dat op een metalfestival :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:42

Bij metal heb je juist veel vegans toch? Vroeger toch, veel straight edgers en zo! Stonden ze daar te headbangen en te moshen met hun hanenkam en soja chocolademelk :D

Het kraampje heette falafel en was van een lokaal zaakje op de ottergemsesteenweg in Gent. Aanrader!

Pien: zeker welkom maar of je veel gaat leren... :+ :D
Laatst bijgewerkt door poes op 08-07-19 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:05

Ahja Poes, dat is hashtag falafel! Hebben erg lekkere falafel en het leuke is dat je in de zaak zelf je groentjes etc kan kiezen voor op je broodje. Hele vriendelijke man ook. Hij doet elk jaar een actie voor (gratis?) falafel aan studenten en dan staan er echt ENORME rijen aan te schuiven. Ik moet wel toegeven dat ik er vaak passeer, zin heb, maar dan toch niets koop want de beste man heeft geen bankcontact :o Wij wonen daar vlakbij trouwens :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:06

Jaaaa die was het! Smeer hem eens de Bancontact app aan! Payconiq?

De luxor was echt goddelijk alleszins. En idd heel sympathieke man.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:14

Geen idee eigenlijk poes. In de punk zijn ze er wel veel maar van de metal weet ik het niet zo goed. Ik denk het wel, er was redelijk veel keus voor mij. Ik heb dus die falafeltruck geprobeerd, ik heb curry gegeten, een vegan mexicaanse wrap en een spicy burger van Just like your mom - toen ik daar aankwam was bijna hun hele vooraad er al doorheen, op zondagmidag :)) . Oja en de standaard groenteloempia's en frietjes enzo, maar dat heb je altijd wel. Er was ook een ruim aanbod aan vers fruit, salade etc. maar ik had zelf al een zak fruit mee in de tent en salade heb ik meestal niet genoeg aan voor een maaltijd :=
Qua dranken heb ik er niet echt op gelet maar ik heb dan ook geen koffie gedronken, misschien was er wel sojamelk :)* Wel smoothies. Voor volgend jaar, dit jaar was ik erg op budget haha.

Verder leef je op zo'n festival toch vooral op fruitrepen, lauwe halve liters en joints. Ik heb geen honger gehad in elk geval _O- Vreetkicks heb ik ook geen last van dus dat is prettig.

Nu ik er zo over nadenk, er zijn volgens mij wel redelijk wat artiesten in de metal vegan of vega :)) Alissa White-Gluz van Arch Enemy doet veel voor de vegan beweging, Charlotte Wessels (Delain) en Floor Jansen (Nightwish) zijn ook vegetariërs :j Oh en de zanger van System of a down ook naar het schijnt.
Edit: volgens google ook twee leden van de band Cattle Decapitation. Hoe ironisch _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:16

Beikes fruitrepen :D smoren doen wij niet.

Wel grappig die laatste :’)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:19

En natuurlijk is er altijd Vegan Black Metal Chef:

Hij heeft daadwerkelijk lekkere recepten _O-

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:33

Vegan pasta met prei in een beetje light room met zalm. Lekker laag in cal en heel vullend!

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 22:45

Is dat de zalm van sofine? Aanrader? Ik moet em nog altijd eens proberen..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 23:07

Is die ja. Structuur is meer visburgerachtig. Smaak heeft zeker iets zalmachtig. Conclusie: ik vond het prima maar als be echt zalm verwacht zal het tegenvallen. Maar ik ga het wel nog halen. Vult ook enorm.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:39

Zijn er hier recepten die veel proteïnen bevatten? Heb gisteren een test gedaan en blijkt dat ik geen overgewicht heb maar wel een te hoog vetpercentage in mijn lichaam heb. En wat weinig spieren. Ik moet dus meer workout gaan doen. Maar dan moet ik ook veel meer proteïnen binnenkrijgen. En eiwitten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 09:43

Proteïnen en eiwitten zijn hetzelfde, toch?
Zitten veel in peulvruchten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:11

pitten, noten en zaden

peulvruchten
seitan, tofu,

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:38

8nnemiek schreef:

:j

Ik heb gisteren vegan kaassaus met broccolirijst gemaakt en veel groenten. Het ziet er echt vies uit, soort bruingroene smurrie met groenten, maar het is zó lekker :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:51

Recept? :))

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:04

Magrathea schreef:
8nnemiek schreef:

:j

Ik heb gisteren vegan kaassaus met broccolirijst gemaakt en veel groenten. Het ziet er echt vies uit, soort bruingroene smurrie met groenten, maar het is zó lekker :=

Oeh! Ik ben ook benieuwd naar het recept.

Ik ben in Duitsland en daar hebben ze bij de Mc Donald's een vegan burger. Was prima te eten maar nier super lekker (niks is daar super lekker dus ja :+).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:09

De vegan kaassaus is gewoon een soort bechamelsaus maar dan met vegan ingrediënten :=
(Boter smelten, meel erdoor roeren tot het solide is, scheutjes melk toevoegen tot het een dunne saus is geworden, en dan een blokje bouillon / schepje bouillonpoeder erbij, een flinke lading edelgist en eventueel nog wat peper en zout - hoewel de bouillon ook al vrij zout is dus pas op met die tweede)

Verder zat er ui in, prei, champignons, erwtjes, kappertjes. Die liet ik een beetje aanbakken in de wok, tenslotte nog een groene paprika toegevoegd en de broccolirijst, saus erover gegoten, goed doorroeren en dan nog 10 minuutjes op laag vuur met de deksel erop laten garen terwijl we soep aten :j
De 'rijst' had iets gaarder gemogen maar het was nog steeds lekker

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:32

Mijn man heeft een doosje plantjes komkommers gekocht _O- , maar we volgen dit al geruime tijd met veel plezier en belangstelling. Want dit zijn geen komkommers, waren we al vrij snel achter. Wij denken aan pompoenen, maar welk soort en eetbaar ? Het barst er van op internet.

Misschien horen ze niet zo opgebonden te worden, maar mijn man heeft al paar keer de stok verhoogd maar hij blijft maar groeien _O- Dit is toch geestig!

Ik dacht ik ga eens vragen aan mijn vega vrienden

Afbeelding

Afbeelding

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:11

Ik heb echt werkelijk waar geen idee :'). Bij m'n vriend thuis hebben we ook een moestuintje. Zo leuk om zelf bij te houden. Ben er 1x per week of eens per 2 weken, dus kan er niet zoveel aandoen. Maar als je dan uit eigen tuin kan eten is dat echt wel super leuk hoor :D.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:12

Moeten ze niet liggend groeien?
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 10-07-19 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:12

Hoi iedereen, Ik hoop dat ik hier mag mee praten! Ik lees al een tijdje mee maar heb nu een vraag en misschien kunnen jullie mij helpen! Allereerst pien; het doet mij ook denken aan pompoenen ja! Wij hadden vroeger ook pompoenen en volgens mij lijkt het er wel op. Wij lieten ze echter gewoon op de grond groeien omdat ze best zwaar kunnen worden!

Nu mijn vraag, voor mijn verjaardag dit jaar ga ik een diner geven. Dit wil ik natuurlijk ook vegetarisch doen. Voorgerecht en soep vind ik niet zo lastig, Maar het hoofdgerecht wel. Als vleeseters doe je vaak gewoon een stuk (luxe) vlees of vis met wat bijgerechten zoals groenten en aardappeltjes enzo, Maar iets vega is toch lastiger. Ik wil namelijk wel iets wat je per stuk kan bereiden, Dus liever geen curry of iets wat je in 1 grote pan kookt en vervolgens opschept, ik vind het leuk om echt een mooi opgemaakt bord te hebben. Maar nu komt het, wat dan.. Op internet vind ik veel dingen met paddestoelen of champignons maar dat lust ik zelf niet helaas. Weten jullie iets lekkers, een beetje speciaal en niet al te lastig om te bereiden? Misschien kan ik hier dan wat inspiratie op doen :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:27

pien_2010 schreef:
Mijn man heeft een doosje plantjes komkommers gekocht _O- , maar we volgen dit al geruime tijd met veel plezier en belangstelling. Want dit zijn geen komkommers, waren we al vrij snel achter. Wij denken aan pompoenen, maar welk soort en eetbaar ? Het barst er van op internet.

Misschien horen ze niet zo opgebonden te worden, maar mijn man heeft al paar keer de stok verhoogd maar hij blijft maar groeien _O- Dit is toch geestig!

Ik dacht ik ga eens vragen aan mijn vega vrienden

[ [url=m/r5Cd8r.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jHTN6b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahahaha ik moest zo hard lachen :+ pompoenen groeien op de grond, evenals komkommers en courgettes. Het soort weet ik niet maar het is wel wat vroeg nog voor een pompoen maar bij jullie is t natuurlijk ook warmer

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:38

Pompoen en komkommer kun je prima opbinden/leiden
Tis alleen ene dingetje dat dat met grote pompoen soorten wat lastiger is door het gewicht van de pompoenen
Dan zou je ze eventueel moeten ondersteunen( pompoenen hangmatjes ;) )
Courgette heb je ook rankende soorten van die zich ook goed lenen voor opbinden/leiden