Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:35

PreMenstrueel Syndroom, ik heb de hardcore versie ervan, maar vergeet de naam altijd :')

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:38

Ow lijkt me erg lastig :(

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:39

Phor ik word juist opgeblazen door mijn PMS altijd haha. Ik dacht trouwens dat PMS gewoon betekenende wanneer je ongesteld werd. Maar dit betekend dus vooraf? :P
Lekker lijstje. Tarvo brood, vult dat net zo als gewoon brood? Qua kcal kun je het makkelijk hebben maar het klinkt zoveel nog! :)

Marjon, ja leuk he! Hebben ook meteen kaartjes voor volgend jaar gekocht :j

Havermoutpindakaas koekjes is trouwens ook een lekker idee! :)

Gast7391 Ja super leuk. Ik ging dit jaar verder niet meer op vakantie omdat ik blut was na Australie en toen niet kon boeken. Inmiddels weer lekker gespaard en meevallertje gehad dus ik mocht van mezelf lekker veel leuke dingen doen. En naast alle leuke dingen ook afgelopen 2 maanden veel gewerkt dus ach. Wilde jij dit jaar niet ook terug naar Solar? Ik weet nu al zeker dat ik sowieso naar Solarweekend wil volgend jaar :j

Ik zit nog te twijfelen voor vandaag met mijn lijstje, moet werken. Denk zoiets:
O: 50 gr havermout/melk en wat rozijntjes, beschuitje en MG cracker met houmous
T: /
L: 3 BB met kaas/houmous met wat druiven
A: Kofta met 50 gr ongek. rijst en magere yoghurt of optimel yoghurt
T: Kiwi, nectarine en paar druifjes
B: uurtje fietsen en avondje werken

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:40

Drinken jullie hier ook groene smoothies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:42

Ik kon dit jaar helaas niet. Misschien volgend jaar weer!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:43

Altijd fijn, wat dat betreft kon je beter man zijn! Mja dan zit je weer met zo'n tuinslang opgescheept, is oo niet alles :P
O: 2 bb 1 ham 1 30+kaas
t: niets
l: roergebakken chinese groente met scheutje soya en scheutje vissaus, citroensap en garnalen met koriander
t: schaaltje bietjes, over van gisteren ALs ik echt wil snaaien nog een beetje garnalen met groente (restje)
a: Geen idee, ff kijken wat er in de aanbieding is :P
b: uurtje sportschool en 1/2 uur wandelen (heen en terug naar the gym)
d: 3/4 liter groene thee en kop koffie (heeeeul sterk) als caffeinebooster voor de sportschool :P
Niet gezond maar ik ga het toch proberen : een supplement waarvan je als t goed is minder trek krijgt. Zou me een berg gedoe en energie schelen haha.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:46

Groene smoothies daar durf ik me niet aan te wagen eigenlijk.. zie hier wel eens wat voorbij komen met bv spinazie, maar het klinkt me echt niet lekker :P

Gast7391 jammer dat je niet kon :) .

DAnoesje wij zitten dan weer met borsten die we mee moeten sjouwen := en zomaar overal plassen lijkt me ook wel heerlijk of lekker je shirt uit kunnen trekken met het zonnetje

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:52

Net festivallijstje had je Chantal! :)

Ik ben na het uitgaan geen bami mee gaan eten, maar heb braaf een snee roggebrood en 5 aardbeien op :D
Alleen aan mijn max drie drankjes heb ik me niet gehouden.. Maar gezellig was het zeker en nu gewoon weer normaal doen deze week :j

PMS lijkt me heel naar :(:) Door stoppen met de pil, operatie en ijzertekort naderhand ben ik al super lang niet meer ongesteld geweest. Een voordeel :Y) Maar vrees/hoop dat ik er binnenkort weer van mag genieten.

Biowinkels zijn ook gewoon te leuk Many :))

O/L(12u): 70 gram havermout, 10 gram haverzemelen, 10 gram lijnzaad, 150 ml ongezoete sojamelk, 1 eiwit, 50 gram rode bessen en 74 gram aardbeien
T:
A:
T:
D: veel water, 3x groene thee
B: helemaal niks, veel te veel bewogen gisteren voor mijn heup dus nu dagje rust -O-

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:58

De groene smoothies durfde ik eerst ook niet maar nu vind ik het super lekker
Vooral met spinazie banaan en aarbei

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:01

O; Sandwich met beetje kaas, salami, sla, komkommer, humus, tomaat en peper.
Rijstwafel met beetje boter en hagelslag. Glas melk.
B; Uur rijles, half uur fietsen.
L; Bruin broodje met kaas, mosterd en augurk. Bruin broodje met mon chou en tomaat.
Bakje blauwe bessen en een fles water.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:04

T: Snelle Jelle
B: Half uur hardlopen (afwisselend wandelen en rennen)
O: Twee boterhammen
B: Kwartier met de hond uit
L: 3 bolletjes/broodjes
B: 15/20 minuten met de hond uit

Planning:
T: Koekje(s)/chips/weet niet wat oma in huis heeft
B: Misschien met hondje van opa en oma uit
A: Schnitzel, aardappelen en ik denk boontjes
Als toetje vla

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:34

Chantal, PMS is meestal de week voor je menstruatie, maar kan al beginnen vanaf je eisprong (zoals bij mij deze maand). Dan is er nog een heftigere versie en dat is degene die ik heb :) Gelukkig valt het kwa mood deze maand wel mee.
En wat dat brood betreft: Ik vind het heerlijk en het vult prima. Doordat het graan eerst ontkiemd wordt kan je lichaam de voedingsstoffen beter opnemen. In gewoon brood zit er nog een zuur waardoor het de opname van voedingsstoffen belemmerd.
En het lijkt zoveel omdat ik bijna geen vet eet, dan blijft je kcal vrij laag terwijl je veel eet :)

Ik ga nu een workout doen *\o/*

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:37

Groene smoothies zijn lekker! Je moet je inderdaad vooral niet af laten schrikken door de kleur, want van het 'groene' proef je niks :)

Lis, wat goed dat je niet mee bent gaan snacken maar thuis wat hebt gegeten! Discipline zeg :))

Ik moet geloof ik maar wat meer gaan eten, ik blijf elke week maar een beetje afvallen en dat is niet helemaal (meer) de bedoeling. 13 kilo leek me wel genoeg :+ Deze week maar steeds wat meer eten dus, kijken hoe het dan gaat!
O: havermout met rijstmelk, nectarine, amandelen, kokos, kaneel en een beetje agavesiroop
T: banaan, 5 plakjes komkommer
L: 2 speltzuurdesemboterhammen (1 met pesto/tomaat/oregano, 1 met gekookt ei), roggebrood met appelstroop, appel
T: handje noten, havermout/pindakaaskoekje
A: 2 stronkjes witlof met kaas, tofu en waarschijnlijk een salade van wat er nog in de koelkast ligt

B: 5km hardlopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:39

Ik vond je lijstjes, hoewel supergezond, inderdaad soms best klein.

Hoe lang heb je over die 13kg gedaan? En zit je nu op je streefgewicht?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:45

Maartje, anders na het eten nog een derde tussendoortje nemen? Die mis ik wel vaak in je lijstje.

Vandaag een typisch weekend-dagje:
11.30 Witte pistolet roomkaas/ham, bruine pistolet, half sojaboter/eko abrikozenpuree, half sojaboter/grillworst. Glas sinaasappelsap + nectarine
14.15 Handje maltesers tijdens het maken van de no-bake maltesercake

Planning:
T: Stukje van de bovengenoemde maltesercake + een perzik
B: 45min yoga
A: Pizza
T: -

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:48

Ik ben in januari echt fanatiek aan de slag gegaan met Jillian Michaels en gezond eten, dus sinds toen :) Eigenlijk had ik 3 kilo geleden mijn doel al bereikt haha, dus nu moet het wel eens ophouden. Je hebt wel gelijk trouwens, dat ik in vergelijking met jullie lijstjes soms best weinig eet. Ik was alleen juist bang om aan te komen toen ik van lichamelijk intensief werk (zorg) naar een 40-urige kantoorbaan ging. Maar blijkbaar hoef ik me daar dus geen zorgen over te maken.

Plien, klopt! Ik heb alleen na het avondeten vaak geen zin meer om nog iets te eten, maar misschien moet ik dat toch maar eens gaan invoeren.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:49

Trouwens, gister Amstel Radler gedronken. Is bier met een zoete citroen smaak en 2 % alcohol ofzo.
Drink normaal zoete wijn. Ik heb denk ik 4 blikken daarvan gehad en 1 glaasje wijn maar die smaakte niet lekker. Bij 1Liter ratler kwam ik uit op 'maar' 420 kcal. Terwijl ivh ik op stap altijd zoete wijn drink. Ik heb willekeurige zoete wijn gepakt in de meter maar als ik daar 1 liter wijn van drink zat ik al op 960 kcal. Pfoe! Wat een verschil. Bier lust ik echt niet. Vond de ratler wel echt heel lekker, maar is nieuw bier dus zal je vast niet in de kroeg kunnen bestellen. (Hier drinken ze sowieso Bavaria). En een beetje alcohol in mijn drankje vind ik ook altijd wel heel lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:50

Wel knap gedaan zeg! En fijn dat het kantoorwerk geen verschil maakt. Ik merk trouwens ook nog niets van de 7 uur fietsen die ik wekelijks mis nu mijn paard op een andere stal staat (thank god!).

Inderdaad maar een beetje opschroeven dan, Many, de kcal :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:52

Radler is heerlijk :9. Niet echt bierig bier maar voor de zomer wel lekker fris.
Ik heb gisteravond nog twee cola light met wodka gehad. En Spaanse koffie (Licor 43, koffie, slagroom). Kcal daarvan ga ik gewoon lekker niet uitrekenen :Y)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:56

Many schreef:
Plien, klopt! Ik heb alleen na het avondeten vaak geen zin meer om nog iets te eten, maar misschien moet ik dat toch maar eens gaan invoeren.

Ik eet 's avonds vaak nog kwark, misschien is dat een idee? Of yoghurt bijvoorbeeld.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:42

NeverGiveUp schreef:
O; Sandwich met beetje kaas, salami, sla, komkommer, humus, tomaat en peper.
Rijstwafel met beetje boter en hagelslag. Glas melk.
B; Uur rijles, half uur fietsen.
L; Bruin broodje met kaas, mosterd en augurk. Bruin broodje met mon chou en tomaat.
Bakje blauwe bessen en een fles water. En een klein stukkie abrikozen vlaai
T; Twee bonbons, koekje en een salamiworstje. En een sinaasappel. (Ben thuis aan het werk, ga ik allemaal kleine dingen eten :')

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:54

Chantal, Radler is helemaal niet nieuw hoor, maar wel in NL. Dronk ik vroeger al wel eens met mijn ouders als ik in Oostenrijk was!
Enne tja die borsten...daarom doe ik met sporten meestal 2 bh's aan: een gewone en een sport. Hup, vastsnoeren met die dingen! Nog een voordeel van man zijn: je mag zweten in de sportschool! Voel me altijd zo vreselijk onaantrekkelijk met mijn rooie kop en zweetdruppels overal! Mijn broertje beaamde dat vrouwen inderdaad niet horen te zweten. Lekker dan! Kortom: we mogen alleen mooi zitten wezen o pde sportschool ipv mooi en fit worden :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:01

Wat kan jou het schelen wat mannen van je vinden :+

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:03

Haha mijn eigen man maakt er geen probleem van gelukkig. En ach, ben al voorzien dus op zich maakt het me niet zoveel uit maar voelt toch niet heel charmant! Spring maar eens heel charmant onder de douche want over een paar uurtjes komt mijn vriend weer thuis na een weekendje weg. Ga nog ff snel wat leuks voor m shoppen, feestje zaterdag en voor de tijd komt het er waarschijnlijk niet meer van voor hem. Ook wel fijn aangezien hij een zeikerd is met winkelen en ik nu lekker uit kan kiezen wat ik leuk vind :P Als het maar eenmaal thuis ligt doet ie niet meer moeilijk whahah

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:27

Many, echt onwijs veel respect. Wat knap! *\o/*
Anke: Nee nooit gehad, ben wel benieuwd. :)

Phor, je hebt me aangestoken. ;( Ben echt niet lekker vandaag, heb veel geslapen vanmiddag. Ziek zijn in combinatie met ongesteld zijn is geen pretje. :Y)

O: 40 gram havermout met amandelmelk, cacao en rozijnen
B: 80 minuten fietsen, half uurtje paardrijden
'L' (veel geslapen) kleine banaan, wat kersen en worteltjes
T: paar ongezouten amandelen, vielen niet goed. :7
A: ? Iets van soep denk ik