carola schreef:Wow, nu al kersen?! Hier echt nog niet hoor!
En groot gelijk dat om ongedierte uit te moorden / te verdrinken. Als niemand dat zou doen, dan krijg je echte plagen! Hier hebben we gelukkig geen ratten, maar op de boerderij hebben we wel veel lokdozen / gif en dergelijke. Laatst had ik een nestje muizen in een baal vlas gevonden, die heb ik ook zonder pardon verdronken.
Kittens vermoorden word hier in de buurt ook nog wel gedaan. Dat vind ik niet kunnen want dat is gemakkelijk te voorkomen dmv sterilisatie / castratie van katten. Maar ongedierte; wég ermee!
Was dat maar zo. Helaas hier wilde katten van de boerderijen. Inmiddels geen boerderijen meer. Katten zwerven hier rond. Dr zijn er 2 die vaak hier zijn en restjes eten op eten. Vangen om te laten steriliseren heeft geen zin, dan zijn ze al dood van de stress voor we ze bij de dierenarts hebben.
Hier worden de kittens ook dood gemaakt. Zijn wilde dus niet tam te krijgen.
Vroeger toen ik klein was weet ik niets van, stonden hier overal fuiken. Alleen de mensen die dat deden zitten nu in een bejaardenhuis of onder de grond. Populatie is even groter geweest. Inmiddels ingedamd. Jagers jagen hier ook. Verschil huiskat of wilde is heel goed te zien.
Ze bedreigde hier ook het leefgebied van de vos waardoor ze 3 jaar geleden veel geschoten hebben.
Mijn manier is t ook niet, zo lang ik er niet bij ben vind ik t prima.
Als ik later een kat zou hebben word ie wel gesteriliseerd en moet ie in mijn tuin blijven en niet andere lastig vallen.. Al wil ik nooit een kat