Mijn eerste poging ooit tot knoflook vlechten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Durven jullie met dit weer planten buiten te zetten? Ik heb dus nog wat naar buiten moet (komkommer) want het blijft groeien en ik heb echt geen inspiratie meer voor klimstokken waar die aan kan![]()
Maar met die hitte ben ik bang dat ie direct kapot schroeit joh.
Ze hebben smiddags pas zon dus juist op het warmste van de dag.
Nyaleti schreef:Durven jullie met dit weer planten buiten te zetten? Ik heb dus nog wat naar buiten moet (komkommer) want het blijft groeien en ik heb echt geen inspiratie meer voor klimstokken waar die aan kan![]()
Maar met die hitte ben ik bang dat ie direct kapot schroeit joh.
Ze hebben smiddags pas zon dus juist op het warmste van de dag.
Citaat:Hoe laat je je plantjes wennen?
De meeste plantjes kunnen best tegen een stootje. Maar zet je je binnen voorgekweekte planten cold turkey buiten, dan stoppen ze met groeien of leggen ze zelfs het loodje.
Vorstgevoelige planten zet je daarom - rond 15 mei of later - dagelijks een paar uurtjes buiten. Elke dag een beetje langer.
Voor het afharden van je zaailingen kies je een mooi beschut plekje uit. Op een zonnig plekje maar niet in de brandende zon. Want ook aan dat zonlicht moeten ze wennen. Zet je ze ineens in dat felle zonlicht, dan kan het blad wit uitslaan. Na een dag of vijf zijn je plantjes redelijk gewend en mogen je planten buiten blijven.
https://makkelijkemoestuin.nl/kennisban ... jsheiligen