Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
deksel schreef:Is het geen idee om zelf te koken, bijv 1x per week? Dan kan je zelf vega(n) koken.
Wat betreft vegetarische vis: opzich is die er wel. Er is vegan sushi, tonijnsalade, vissticks (echt lekker), zalm en vast nog wel meer maar ik eet nier zo vaak vis vervangers, want ik vind vis niet lekker.
Als je in een restaurant zit, kan je altijd vragen of van te voren bellen of ze rekening willen houden met een veganist of vegetariër. Meeste restaurants willen dat wel, soms is het handig om dan door te geven wat ze allemaal kunnen maken.
Wat betreft dat melk gezond voor je is, ben ik het totaal niet mee eens haha. Het is immers gemaakt voor kalfjes, niet voor de mens.. Hoe zou het gezond kunnen zijn voor ons?Maar dat is een hele andere discussie.
De voedingstoffen die in melk zitten, kunnen ook uit plantaardige basis worden gehaald.
War is de reden dat je van koe yoghurt naar geiten yoghurt wilt overstappen? Er zijn ook superveel vegan yoghurtjes! Zoals Alpro, of eigen merk van de AH, de Aldi heeft het en sommige Lidl hebben kokos yoghurt (wel mierzoet). Dus ipv yoghurt kan je bijv Alrpo go on doen. Even wennen maar wel heel lekker vind ik.
Als tussendoortje kan je natuurlijk gewoon fruit of iets pakken. Maar af en toe een koekje kan geen kwaad. Ik heb vaak van die degestive koekjes, super lekker en over het algemeen vegan (maakt voor jou volgens mij niet zoveel uit, maar voor mij wel).
Op brood heb je keuze uit zoveel dingen. Veggie spread, andere groentes spread, noten pasta, vega(n) vlees (Quorn heeft een hele lekkere kipfilet), humus (er zijn zoveel soorten, zitten er vast een paar tussen die je lekker vindt), de vegetarische slager heeft trouwens ook veel lekker vega(n) broodbeleg, pindakaas, vegan kaas (is even kijken welke je het lekkerst vind). Er is trouwens ook vegan mayo en veel vegan frituur dingen (zoals bamihappen, loempia's, vegan kipcorn).
Wat voor dieet goed voor je is kan ik echt niet bepalen, daarvoor kan je beter naar een diëtist of een voedingsconsulent. Ik probeerde wat tips te geven over hoe je van vega maar naar vegan kan gaan met lekkere dingen er tussen haha. Nou in ieder geval welkom en als je nog meer vragen hebt, kan je ze altijd stellen!
@poes
Sterkte met het nieuws, hoop dat je een goede keuze kan maken.
Ik was laatst uit eten. Kreeg een super mooi gerecht. Maar ik vond het echt niet te eten. Gelukkig hadden we er extra frietjes bij...
[ [url=m/tJ4U7e.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het was dus een poke bowl met vegan tonijn (al smaakte het meer gewoon naar zout en vissmaak). Ik hou dus totaal niet van vis...
8nnemiek schreef:Sterkte, poes! Ik hoop dat je de goede keus kan maken.
Ik zag net dat er een nieuwe docu aan zit te komen. Klinkt enorm interessant, voor de mensen die gezond plantaardig willen eten:
[ Video ]