Citaat:
@ Bbreedveld: Sorry, maar als je zo weinig eet werkt elk dieet wel. Ik snap best het principe achter minderen met koolhydraten -want een hoop mensen eten er te veel- maar dit is gewoon een crashdieet. Moet je voor dit dieet elke dag zo weinig eten?
Ik was vergeten dat ik tussen door een Babybel en zo'n klein kubusje van La Vache qui rit heb gegeten
In principe mag je bijvoorbeeld 's morgens ook gewoon een flink stuk kaas en een plak worst, of twee gebakken eieren, of kipfilet met broccoli. Zolang er maar niet meer dan 4 gram koolhydraten in zitten.
Ik heb dit dieet al eerder gedaan, maar werd toen erg gaar van de broccoli en de eieren 's morgen en vooral ook van de lunch op mijn werk; ik kan er kwalijk bloemkool staan koken.
Maar nu zijn er van Atkins speciale maaltijdrepen waar wel in zit wat je nodig hebt, maar die maar 2 gram netto koolhydraten bevatten.
Nu kan ik dus 's morgens zelf iets maken of een speciale ontbijtreep nemen, en 's middags op mijn werk een lunchreep. Ze hebben ook speciale tussendoortjes, maar ik kan natuurlijk ook gewoon een kopje bouillon of een babybel nemen als ik een zwak moment heb.
Dat heb ik heel weinig, ik denk door wat de Hellers beweren: van dit dieet ga je de calorieen in eiwitten en vetten leren gebruiken, i.p.v. veel te sterk reageren op koolhudraten in je voeding.
De repen zijn helaas niet goedkoop, maar als ik zie wat ik aan een normale lunch kwijt ben in de bedrijfskantine (die op basis van kostprijs is) dan ben ik voor een lunchreep ongeveer hetzelfde kwijt als voor een normale lunch daar.
Ik ben helaas nogal zwak

en ik heb gemerkt dat alleen al het idee dat ik pas over een half jaar weer iets lekkers mag me acuut in vertwijfeling brengt. Nu denk ik gewoon: och, nog even wachten en als ik het dan echt niet kan laten (en er past nog wat bij

) dan neem ik het als 'toetje'.