Sylhouet schreef:@ Mocca... dank je..
Hoezo ging het bij jou niet goed dan met rond de 1000 Kcal?
En, hoeveel Kcal eet jij dan op een dag, en hoeveel ben je al afgevallen daardoor?
Ik zat steeds zo rond de 1100-1200... te weinig dus om goed af te vallen ??
1000 calorieen per dag is écht te weinig.
Aanebevolen is 2200 calorieen per dag, en om af te vallen moet je daar ongeveer 500 onder gaan zitten. Dat is dus 1700 calorieen per dag. Minimum is 1400 calorieen.
Eet je minder dan 1400 calorieen gaat je lichaam op de spaarstand. Je lichaam krijgt zo weinig binnen, dat ze alles wat 'extra' binnenkomt meteen opslaat. Je zal hierdoor dus in het begin misschien afvallen, maar na enkele dagen gaat je lichaam al op de spaarstand.
Ik heb enkele maanden op rond de 1000/1100 gezeten, een daarbij sporte ik fanatiek. Eerste maanden gingen perfect!! Super, de kilo's vlogen er af. En toen ging ik ietsje meer eten. De kilo's vlogen er weer aan, terwijl ik maar 300 calorieen per dag meer at (en dus ongeveer op 1400 zat). Want: die 300 calorieen per dag sloeg mijn lichaam gelijk op!
Je kan echt het beste rond de 1400 calorieen per dag eten. Als je daarbij gewoon normaal beweegt zal je heel goed afvallen, al duurt het misschien ietsje langer. Hiermee kan je echter veel langer doorgaan en het effect is ook veel beter. 
Het heeft bij mij echt tijd gekost om hierachter te komen, ik wilde het niet geloven want ik viel zo lekker veel af. Tot het stopte, en de kilo's er alleen maar weer bijvlogen.