Edit: ik ga morgen met collega's sushi eten, hier kun je de kaart van het restaurant zien: http://www.okamisushi.nl/diner.php
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
8nnemiek schreef:Ik ben gek op sushi![]()
Meestal vul ik mijn nori rolletjes met avocado, komkommer, paprika, rode peper, courgette, wortel en/of kiemgroente![]()
Al een wat oudere foto, maar zo maak ik ze meestal, en helemaal vegan![]()
[ [url=m/Vktabx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jessix schreef:Ik houd niet zo van sushi...
Ik maak straks een vegan pasta salade met pesto, tomaatjes, pijnboompitten, etc. Grote bak dan heb ik morgen ook een lekkere lunch mee naar mijn werk.
Schemerdier schreef:Ik ben ook wel benieuwd, Poes. Ik ga altijd naar de Yummi Yummi, een all you can eat sushi (en meer) restaurant, omdat dat zo goed als naast mijn studentenwoning ligtHet is best lekker, maar wel redelijk hard gericht op vleeseters, en tamelijk basic.
Sheran schreef:Ziet er lekker uit! Nooit van gehoord, wat is het voor saus?
poes schreef:Tuurlijk.
Nodig voor 4 personen, 508 cal per portie:
2 pakjes kipstuckjes (2x160g)
200g vega gehaktballetjes
500g champignons
1 teentje look
12,5cl light room ( ik doe plantaardig)
1l groentebouillon
60g bloem
45g plantaardige boter
50ml madeira of sherry
Peper,zout,nootmuskaat
Bak de champignons (in 4 gesneden) in een lepel olijfolie met het teentje knoflook. Peper naar smaak. Aan de kant zetten.
Bak de kipstuckjes in een lepel olijfolie. Voeg op het eind heel even de gehaktballetjes (ook in 4 gesneden) toe.
Neem een kom voor je roux: laat de boter smelten en voeg al roerend de bloem toe. Laat de roux opdrogen maar niet aanbranden. Zodra je een biscuitgeur ruikt, begin je beetje bij beetje de bouillon toe te voegen. Blijf roeren tot je een gebonden maar nog vloeibare saus hebt. Voeg de madeira en de room toe. Voeg het ‘vlees’ en de champignons toe. Kruid af met peper, nootmuskaat en zout. Tadaaa!
Sheran schreef:Ziet er lekker uit! Nooit van gehoord, wat is het voor saus?
Hebben jullie nog tips voor snelle snacks/snelle tussendoortjes om altijd in huis te hebben,maar dan met weinig suiker? Ik wil graag wat minder suiker eten maar heb op en na werk zo weinig energie dat ik echt even snelle dingen wil, liefst met veel calorieën. Ik heb al bedacht:
- nootjes
- olijven
- brood met hummus, kaas
- worteltjes met hummus (dit gaat nog nét)
- gekruide kikkererwten (ook op het randje)
- fruit (hoewel veel suiker vind ik dit toch ok. Maar qua calorieën doet het niet veel).
Avocado vind ik heel lekker maar ik krijg altijd bruine. Veel te duur grapje zo.
poes schreef:Welkom!
Ik ben eigenlijk geleidelijk aan dingen gaan ontdekken. Voorlopig heb ik het vaak zo:
Ontbijt: smoothie met diepvriesfruit/banaan/appel/peer/hennepzaad/pompoenpitten/havermout/vegan proteïne
De laatste tijd maak ik erg vullende smoothies (+-500cal), merk dat ik hierdoor echt hele dag minder honger heb. Komt door de eiwitten denk ik.
Lunch:4 boterhammen met alles vegan beleg: violife kaas, prepare, kip curry, butternutspread, pindakaas, smeerkaas, avocado, etc
Soms soep erbij
Soms nog tussendoortje, kan vanalles zijn. Wortels, hummus, noten, koeken, chocolade, edamame, etc. Vind dit wel de moeilijkste!
Avondeten: ja ik kook alleen super lekkere dingen dus dit is altijd top :’)
Ik ben eigenlijk gaandeweg steeds meer vega dingen gaan vervangen en eet nu zo goed als vegan.
Vervelend nieuws gehad vandaag, moet even goed nadenken deze week. Hart VS verstand altijd pfffff