Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:20

Is toch nog wat bij gekomen.. := De hele dag echt met moeite dingen naar binnen lopen krijgen en nu heb ik in 1x ontzettend honger. Neem nog maar even een broodje om het honger gevoel te stillen en dan lekker slapen.

Morgen weer beter.
Jespri schreef:
O: 2vk, gebraden gehakt met mosterd en klein beetje becel.
L: 2vk, gebraden gehakt met mosterd en klein beetje becel.
T: Banaan
T: Magere kwark
T: Stukje pure chocolade 86%
A: Bloemkool, aardappels en schnitzel.
T: Bakje met mona chocolade pudding. :=
T: Bakje ananas.
T: 2 Broodje met gebraden gehakt.

B: Huishouden
D: 250ml Cranberriesap, 350ml Groene thee, 250ml Halfvolle melk, 750ml water, 250ml thee, 250ml Frisdrank.
Laatst bijgewerkt door Jespri op 13-05-14 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:24

Haha, leuk he Jespri, ik weet precies wat je bedoeld :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:27

Valtaf.nl werkt wat dat betreft beter Tiggs. :)

O: havermout met chia, cacao-nibs, cacao! water, kwark en verse aardbeien. paar plakjes rookvlees
T: Dadel
L: bak rode bieten en een popcornwafel met rode pesto en een paar plakjes kipfilet
T: paar stukjes gedroogde cranberry-ananas (ik koop dat eigenlijk nooit omdat het gesuikerd is, maar ik mocht proeven en het was wel erg lekker. Toen toch maar een klein bakje meegenomen), met palmsuiker gecarameliseerde peer met kaneel, zelfgemaakte warme choco
A: roergebakken witte kool met ui, knoflook, champignons, kip en pindasaus. Beetje geitenyoghurt
T: Dadel, handje power-bessenmix en twee rolletjes van sla met pesto en een reep parika er in (simpel, maar ik vind het lekker)
D: Thee, water en slimpie
B: 7 km hardlopen, 27 km op de racefiets, paard longeren en lekker met de hond wandelen
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 13-05-14 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:27

phormicola schreef:
Herkenbaar Eline :') "Nou, dan is het maar op ook!" Alsof die troep ooit gaat schimmelen _O-

Even goed bunkeren, daarna ligt het niet meer in de kast naar me te roepen. Is nog erger dan het schuldgevoel dat ik nu heb! ;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:29

Phor, Blij dat je het herkent haha. Volgens mij is baby blij met de voeding, want terwijl ik eet begint hij heerlijk onrustig rond te trappelen haha. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:32

elinebakker schreef:
phormicola schreef:
Herkenbaar Eline :') "Nou, dan is het maar op ook!" Alsof die troep ooit gaat schimmelen _O-

Even goed bunkeren, daarna ligt het niet meer in de kast naar me te roepen. Is nog erger dan het schuldgevoel dat ik nu heb! ;)

Zes koeken zijn geen schuldgevoel waardig :D

Haha, hier ook Jespri! Ik had vanmiddag een beetje B&J gegeten en beeb begon meteen te stuiteren door de sugar rush :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:51

elinebakker schreef:
phormicola schreef:

En je dan voornemen die troep niet meer te kopen. Tot je weer eens met honger in de supermarkt staat...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:54

:))

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:57

Juist, Tiggs :Y) Ik heb mezelf nu voorgenomen dat ik best iets lekkers mag, maar dan moet ik het wel zelf maken én met gezonde ingrediënten. Kijken hoe lang het duurt _O-

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:02

Ik wilde juist weer wat vaker lekkers kopen, maar blijkbaar moet dat dus in 1 persoons verpakkingen haha :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:03

B: BR Workout 6
O: 80 g haver, 300 ml nut dream, water, 15 g zadenmix, 2 el kokos
T: Whey Perfection vanille shake
L: 1 nectarine, 1 sinaasappel, 1 peer, 300 g magere yoghurt, 10 g kokos; 50 g abdijbrood met 25 g lightroomkaas en een hand cherrytomaatjes
B: 2 x 30 min. wandelen
T: 50 g abdijbrood met 30 g roomkaas en tomaatjes
B: 30 min. ballet (barre)
T: 1 x Whey perfection, 1 banaan
B: 2 x 20 min. wandelen, 1 uur heel on-intensieve balletles (dus ik heb gerekend op 45 min. ballet, omdat we vorige weken telkens maar 3 oefeningen deden en verder de juf stond te kletsen :O )
A: 1 schep rijst, 1 schepje quinoa, 1 schep aardappel/preipuree, 1/2e spinazieburger, warmoes, salade (komkommer, ui, selder, tomaat, kiemen, el quornstukjes)
T: 1 banaan, 4/5e bakje aardbeien, groot glas vers sinaasappelsap

Ik moet bijna gniffelen om mijn laatste tussendoortje, dit zijn pas veel koolhydraten in het lijstje := Maar normaal eet ik hiermee netjes de 2430 kcal (waarvan 120 g eiwitten, jeej) die ik verbrand heb vandaag. Als ik morgen 3 uur intensief zou mogen meedansen ipv de gebruikelijke twee uur, wordt dat een nog voller lijstje!
Ik zit ietsje over mijn vetten heen, doordat ik mijn ontbijt al klaargemaakt had zonder het nieuwe eetplan. Maar ik heb mijn dagje van morgen al ingevuld, en daar komt het zo te zien uit.

Lis, daar is geen haast bij hoor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:07

phormicola schreef:
O: havermout, Bambix, kokos, lijnzaad, chiazaad, halfvolle melk, ei, cacao nibs, klein banaantje, el palmsuiker, aardbeien
L: 2 Soma roggebroodjes, roomboter, schouderham, 1 tortilla met bonen restje, ei en een plak beenham, vega kaasburger
T: beetje B&J, schijf watermeloen, klein banaantje
A: veel bloemkool, schep gebakken aardappelen in schil, 150gr ribeye, edelgist, el olijfolie, kruiden
T: portie frozen yoghurt met pindakaas, chiazaad, cacao nibs en een beetje stevia (van Chocolatecoveredkatie)
B: half uur fietsen

Geen zin om aardappels te koken :Y)

Eline: :')

Lekker he Bhris, die koolhydraten lijstjes :9 Ik ga daar meteen mee beginnen na de bevalling om weer strak te worden :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:11

Eigenlijk wel ja... Ik was haast vergeten hoe lekker het allemaal was en hoeveel variëteit er is! Wel priegelen om niet over de vetgrens heen te zitten op dagen van 2700 kcal, maar daar word ik vast ook nog inventief in :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:40

Dat is inderdaad moeilijk maar zeker mogelijk! Heb het zelf maandenlang zo gedaan :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 06:53

Gisteren:

O: havermoutpap met water/amandelmelk, banaan, chia, lijnzaad, aardbeien, cacao nibs, amandelschaafsel, kokosvlokken en kokosbloesemsuiker
T: blokje 85% chocolade
L: zdbh met hummus, avocado en gekookt ei. Zdbh met geitenkaas en tomaat. Paar radijsjes
T: rijstwafel met pindakaas
T2: 1 kiwi, 1 appel en 5 walnoten
A: speltpasta met kipfilet, rucola, cherrytomaatjes uit de oven, sjalot, knoflook, verse oregano en beetje parmezaan

D: 1,5 l spa, veel groene en brandnetelthee
B: uur wandelen, 10 min fietsen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:00

Ik begrijp echt weinig tot niets van alle jullie theorie over koolhydratenlijstjes enzo :') Toch eens in verdiepen als ik vakantie heb.

O: 250ml magere kwark met 200gr diepvriesfruit (bramen, blauwe en rode bessen, frambozen en aardbeien), beetje honing
T: dubbele cappucino
L: salade van berglinzen, bladspinazie, rucolamélange, een handje pompoenpitten, wat stukjes oude kaas, groene kruiden en wat yoghurtdressing
T: 1 appel
B: 60 min wandelen
A: flinke kom zelfgemaakte tomatensoep, aangevuld met gewokte groentenrestjes
T: evt wat gedroogd fruit

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:42

Hoppje schreef:
O: schaaltje magere yoghurt met balans muesli
T: Banaan
L: Bospaddestoelen soep en gemengde salade
T: appel
T: aantal snoeptomaatjes
A: Etentje van werk: Stukjes brood met aoili, 1 klein stukje sparerib, 4 stukjes kipsate + kroepoek en gemengde salade als toetje een dame blanche :~ kan hem niet laten staan haha!
T: 2 muntthee met beetje honing

D: groene thee en water

O: schaaltje magere yoghurt met kellogs en lijnzaad
T: fruit (afhankelijk van wat er ligt)
L: soep met salade
T: fruit (afhankelijk van wat er ligt) + snoeptomaatjes
A: Salade met stuk vis of vlees
T?
D: groene thee en water, en spa rood met citroen limonade

Als mensen aanvulling hebben of wat er beter kan dan hoor ik dat graag.
Ik zie hier vaak hele uitgebreide (ingewikkelde) lijstjes voorbij komen. Maar naar mijn idee kost dat best veel tijd om dat allemaal voor te bereiden/ klaar te maken.
Ik ga in de ochtend al op tijd weg van huis ivm werk, als ik thuis kom is het vaak "snel" eten klaarmaken om dan nog mijn dingen die ik wil doen in de avond af te krijgen. Dus geen tijd om uitgebreid te koken. Gelukkig hebben ze op mijn werk wel een vrij uitgebreid bedrijfsrestaurant waar ik vaak wel een soepje en salade kan scoren. Eet persoonlijk liever niet te veel brood, en ben ook niet zo'n broodeter. Af en toe vind ik het wel lekker ;)
Laatst bijgewerkt door Hoppje op 14-05-14 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:50

Kayleigh_ schreef:
Planning vandaag:

O: Proteïneshake (Whey, 28 gram) gemengd met 300 ml water en 200 ml halfvolle melk + (om te proberen) een eetlepel chiazaad (best te doen overigens)
T1: Plak peperkoek
L: Gemengde salade met komkommer, gekookt ei en dressing
T2: Snoeptomaatjes
T3: Een volkoren boterham met pindakaas
A: Twee aardappelen en 3 opscheplepels groenten, weet nog niet precies wat we gaan eten
T4: 3 walnoten Klein banaantje

Beweging: lopen op werk, training proberen hervatten op de sportschool na ingreep vorige week. Even kijken wat ik wel en niet kan doen ivm wond/irritatie. Sowieso biceps, triceps, rug en loopband. 15 min. gefietst op nieuwe fiets

Drinken: alleen water (uitgezonderd de melk in de shake)

Kleine aanpassing. Zat wel aan enorm weinig calorieën volgens MyFitnessPall...

Planning vandaag:

O: Twee plakjes roggebrood met appelstroop
T1: 200 gram verse ananas
L: Twee speltboterhammen (om eens te proberen), besmeerd met geprakte avocado, twee plakjes naturel kipfilet, komkommer
T2: (alleen bij flinke trek) Een volkoren boterham, besmeerd met geprakte avocado, plakje kipfilet, komkommer
A: Frietjes :+

Beweging: 40 minuten fietsen, deze keer wel echt training hervatten in de sportschool :D

Dranken: flesje bruiswater (500 ml), gewoon water, thee

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:16

Lijstje vandaag, grotendeels planning dus er kan nog wat wijzigen.
O: smoothie van 175 ml yoghurt (had meer willen doen, maar toen was het pak leeg. Ik vraag me af of vriendlief vannacht honger heeft gekregen :+ ), 15 gr chiazaad, 10 gr lijnzaad, 70 gr aardbeien, kleine banaan, 1 sinaasappel, 10 gr whey.
B: 6 km fietsen
L: 1 waldkornboterham met pindakaas (10 gr), 2 waldkornboterhammen met ieder halve voorgesneden plak 30 + kaas, beetje mosterd, komkommer en veldsla.
t: 150 gr wortel, beetje druiven
B: 6 km fietsen
t: 1 banaan
B: 9 km hardlopen
A: zelfde prutje als gisteren
t: 150 gr kwark, 1 appel, kaneel.

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:24

Kost inderdaad best wel wat tijd om alles te preppen voor een dagje Hoppje, maar heb het er graag voor over en het zit op een gegeven moment ook gewoon in je ritme.

Twee lijstjes want heb gisteren niet geplaatst:
O: 30 gram boekweit met 75 gram geraspte appel, 15 gram rozijnen, eetlepel kokosrasp en 100 ml ongezoete amandelmelk
T: Aardbeien (200 gram)
L: Twee hartige muffins, cup a soup rode curry-kokos en beker Optimel passievrucht-roos
T: Stuk komkommer, paar tomaatjes en wortel
A: Uientaart van filodeeg, griekse yoghurt, ei en uien met tijm en rozemarijn met een salade (sla, augurk, tomaat en bosui)
B: 45 minuten spinning (les duurde eigenlijk een uur, maar ben na 3 kwartier weggegaan. Wat een verschrikkelijk slechte les)
T: Bakje met magere kwark, schepje eiwit en aardbeien

Vandaag:
O: 220 ml ongezoete amandelmelk, 30 gram chiazaden, kaneel, 100 gram aardbei, 60 gram framboos
T: Appel met kaneel en een dadel
L: Tortilla met zoete aardappel (75 gram), ei (100 gram), feta (20 gram) rode ui, peterselie en paprikapoeder
T: Wortels, komkommer en cherrytomaten
A: Asperges met aardappel, ei, ham en sausje
B: Uur personal training (kracht)
T: Bakje magere kwark met schepje eiwit en wat rood fruit

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:46

O: Havermout met een kleine appel in de schil, sojamelk, lijnzaad, speculaaskruiden, roomboter, chia en een theelepel appelstroop; 2x koffie met melk
T: Speltmueslikoek
L: Lactosevrije yoghurt met frambozen, speltvlokken, cacao nibs en lijnzaadolie; 2 meergranenboterhammen hummus/avocado/sla
T: Snee roggebrood met geitenkaas & sla
T2: Banaan
A: Volkorenpasta met spinazie, tomaat, crème fraîche en spekreepjes
T: Magere kwark met een beetje honing
B: Hardlopen, eindelijk weer na dik twee weken :):)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:27

danoesje schreef:
Planning voor gister is aardig aangepast haha
o:roggebroodje met appelstroop
t:appel + 4 stukjes gedroogde mango
l: rauwkostje met witte bonen en kip
t: bakje vanillevla met wat kwark gemengd met paar noten(gister vla tegen maagzuur gekocht en moet toch op he:P) tompouce collega tracteerde. had ik beter niet kunnen doen na dagen slecht eten, de suiker sloeg in als een bom!
a: uit eten dus geen idee. Ben nog niet helemaal fit dus denk geen wijntjes nog erbij:)
Dat werd eerst een apperitief, daarna een stukje vis vooraf met een witte wijn, coquilles met ras el hanout als tussengerecht, een stukje eend met witte asperges en truffelaardappel als hoofd met een glas rode wijn en chocolademousse (hele heftige dus kleine portie) met yoghurtijs na. Daarna nog cappuccino met 2 bonbonnetjes en een stukje huisgemaakte pepermunt.

Laatst bijgewerkt door danoesje op 14-05-14 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:29

Mooi lijstje Bhris! :)
Succes met lopen Plien! :D
Kayleigh: Het lijstje is niet veel hoor, vooral niet als je kijkt naar je beweging. :)
Danoesje: Mm, lekker avondeten! :9

O: schaaltje magere yoghurt met 2 eetlepels krokante volkoren muesli met wat rozijnen, nectarine
T: appel, 2 rijstwafels
L: 2 speltboterhammen, één met kaas en tomaat, 1 met biefstukworst+zout/peper
T: Komkommer en paprika, ?
A: ?
T: waterijsje, nog wat fruit

D: Thee, Slimpie
B: behalve wat heen en weer fietsen niets

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:45

Cheetah, was heerlijk! Alleen de vis vond ik niet geweldig maar dat is daarna ruimschoots goedgemaakt! Normaal heb ik nog wel eens de balen van al die calorieën, maar doordat ik nu net ziek was geweest voelde ik me geen moment schuldig, dus dat was erg fijn :D
o: plak roggebrood met appelstroop
t: appel + paar stukjes gedroogde mango
l: bruin bolletje met kaas en komkommer, bakje yoghurt met fruit
t: gerookte kip met bonen en komkommer
a: quiche van ham en groene asperges

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:50

Vandaag gaat een rare dag worden, voornamelijk omdat m'n ontbijt euh...nogal vreemd is :')

O: halve bloemkool, 2 eieren, klontje roomboter, edelgist, kruiden, 2 knackebröd
B: 12km fietsen, 4u lesgeven
L: pot Alpro Yofu met blauwe bes
T: pot Optimel met perzik of aardbei, 1 appel
B: 12km fietsen
A: iets met rode aardappeltjes en rundvlees
T: suikervrije peanut butter froyo met een schijf watermeloen en een klein banaantje