Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Britta31 schreef:Eigenlijk groenten,vlees en piepers.Ook simpele macaroni enz.Ik koop weleens groentenburgers maar dat smaakt toch niet.ik heb een kookboek maar dat zijn recepten met 20 verschillende ingredienten en daar gaat het dus mis.Ik zal eens kijken naar het dummies kookboek.Weet iemand een simpel recept voor morgen om te proberen
Magrathea schreef:Ik ga dit morgen eten, alleen doe ik het niet in de oven want het is hier 40 graden en we kunnen dan echt het huis niet meer koel houden. Ik wil zo graag een buitenkeuken met gasoven voor deze hete zomers hier.Vervolgens het prutje in wraps scheppen in een ovenschaal, in de oven doen met eventueel kaas. Serveren met komkommer om te snacken, eventueel een frisse salade.
Britta31 schreef:Weet iemand een simpel recept voor morgen om te proberen
mar_fay schreef:Hoe zit het eigenlijk met je bokt--in-Frankrijk-ideetje? Is dat nog wat leuks geworden?ik vind het zo leuk om jouw stukjes en probeersels te lezen, vooral omdat je in het begin af en toe wat wilde vervangen en nu zover omgeschakeld bent, tof! En je blijft zo lekker bij jezelf en je eigen waarden.
mar_fay schreef:Dit raakt me zeer. Ik probeer het namelijk heel erg en ik probeer ook anderen in hun waarde te laten. Te vaak vinden mensen vooral wat zij zelf doen goed en de ander niet.En je blijft zo lekker bij jezelf en je eigen waarden.
Sintara schreef:De moslims hebben dat ook en de hindoes mogen alleen vis en gevogelte eten. Vanuit gezondheidsoogpunt kan ik me dat wel voorstellen, maar niet vanuit het onrein zijn standpunt van de moslims. Ik geloof niet in reine en onreine dieren. In onrein zit een waarde oordeel en daar houd ik niet van.niet geacht werd varkensvlees te eten
poes schreef:Ik zoek het op dit moment alleen bij Christus omdat ik naarmate ik ouder word meer en meer de indruk krijg dat met de komst van Christus op aarde er zo verschrikkelijk iets belangrijks is gebeurd voor de aarde en onze wereld, dat het werkelijk ons voorstellingsvermogen ten boven gaat. Vandaar dat ik bij die bron graag zou willen blijven. Vandaar dat ik ook boeken lees die over die tijd en/of dit wezen met zijn opvattingen iets willen schrijven.Zoek je het alleen bij Christus of ook in andere godsdiensten pien?
poes schreef:Dat die verantwoordelijkheid er ligt heb ik nooit aan getwijfeld.onze verantwoordelijkheid naar de natuur en dieren toe.
Sintara schreef:Ik weet alleen dat in de bijbel ook al stond dat je niet geacht werd varkensvlees te eten. Of dat een quote van Jezus zelf was ofzo zou ik niet weten.
Waarschijnlijk kwam het omdat er rond die tijd vaak ziektes heersten die overdraagbaar waren van varkens op mensen.
Ik heb het daar een keer over gehad met de pastor die op mn basisschool langskwam. Zelf ben ik niet gelovig hoor, maar ik vond het wel interessant toen om het uit te zoeken
mar_fay schreef:@Pien, wat de bijbel betreft heb ik geen flauw benul, maar ik snap je vraag wel.
Wat betreft Frankrijk; mijn vriend en ik gaan waarschijnlijk naar Portugal liften. Zou je het leuk vinden als we op de heen of terugweg langs komen als dat zo uitkomt? Mogelijk kunnen we dan samen eens kokkerellen