Had helemaal geen zin in salade met dit koude weer en de pizzabroodjes waren op. Heb een twisterbroodje gekocht voor de ergste trek en straks thuis lekker een restje macaroni
Phylos
Geplaatst: 30-11-12 20:05
Esther_1985 schreef:
Gisteren gebakken aardappels met tonijnsteak Mmmmm Vandaag hutspot en zelf gebakken speculaas-appeltaart met spijs als toetje !
Mm heb je een recept van die taart? Klinkt erg goed en ik moet nog wat bakken voor de visite zondag. Ben benieuwd of dit lekker is.
Wij hebben groene kool stamppot met mosterd en kaas op.
Morgen eten we oven frites met een maaltijd loempia.
GamblersCup
Geplaatst: 30-11-12 23:01
Ik zou vanavond mezelf op Grieks trakteren, dat wilde ik afhalen. Maar ik hing zo lang met moeders aan de telefoon dat ik uiteindelijk maar (tijdens het gesprek) tosti's heb staan bakken
Restje stampot rauwe andijvie maar dit keer met een stuk rookworst
Esther_1985
Geplaatst: 01-12-12 11:52
["Phylos"]
Esther_1985 schreef:
Gisteren gebakken aardappels met tonijnsteak Mmmmm Vandaag hutspot en zelf gebakken speculaas-appeltaart met spijs als toetje !
Mm heb je een recept van die taart? Klinkt erg goed en ik moet nog wat bakken voor de visite zondag. Ben benieuwd of dit lekker is.[/quote]
Voor het deeg: (klein beetje deeg apart houden om de taart te versieren) 400 gr bloem 200 gr bruine basterd suiker Pakje ongezouten roomboter 1 los gekopt ei 2 eetlepels koek kruiden
Voor de vulling: Pakje spijs van dr oetker vermengd met half los geklopt ei (andere helft strijk je over het deeg bovenop de taart) Goudreinetten (4 à 5 grote appels on plakjes) Kaneel en bruine basterd voor over de appels naar eigen smaak
Springvorm 26cm Oven voor verwarmd op 180graden Bak tijd afhankelijk van je oven 50-60 minuten
Maak van de ingrediënten voor het deeg een soepel deeg, houd een beetje deeg apart om de taart te Versieren en druk de rest van het deeg gelijkmatig aan op de bodem en over de randen van de ingevette vorm. Verdeel de spijs over de bodem van de taart. Leg een laag van plakjes appel over de spijs en bestrooi met kaneel en suiker een herhaal dit tot de vorm gevuld is. Maak van het apart gehouden deeg rolletjes om de taart te versieren en bestrijk de deegrolletjes en randen van de taart met het los geklopte halve ei Zet de taart in de oven! Bij mij is de taart meestal na 55 minuten klaar (ik prik er even in met een vork om te voelen of de bodem gaar is.)
Heerlijke taart!
Laatst bijgewerkt door Esther_1985 op 01-12-12 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Als je de bruine basterd in het deeg vervangt door witte basterd en de koek kruiden weg laat (evt ook spijs weg laten) dan heb je een gewone appeltaart.
Een simpel recept waar ik echt altijd succes mee heb!