Too good to go

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:48

Hoe krijg je dat allemaal op inderdaad _/-\o_. Ik doe juist expres maar 1 pakket, 1x per week omdat we er zo lang mee toe kunnen. Zeker nu ik weer avonden op het werk eet. Ik had vanmiddag wel weer een pracht pakket in Assen bij de lidl.
De radijs en de sinaasappel net bij m'n ouders gebracht, de rest lust ik allemaal. Mocht kiezen uit de 2 pakketten die er waren, heel fijn! Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:25

Poeh Ashley ... woon jij in een studentenhuis of zo? Hoe krijg je dat allemaal op ... meestal zit er toch veel aan de houdbaarheidsdatum!
Ik mag morgen weer naar de JL en de Coop.

Hebben jullie ook dat je meer uit je comfortzone gaat eten? Ik had bijvoorbeeld al jaren geen vla meer gegeten, konijn in de oven klaar gemaakt (okee, dat was geen TGTG, maar uit de de 25 cent - bak van de Lidl) en pas geleden voor het eerst vitello tonnato geproefd. Zou het nooit uit mezelf gekocht hebben (onbekend maakt onbemind) maar wat is dát lekker zeg ... :9 . Zo koop ik ook nooit een koffiebavaroise-toetje vanwege de calorieën, maar nu samen met mijn dochter opgesmikkeld.
Ik vind dat echt een meerwaarde van TGTG :) .

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:40

Dit was de 1e keer dat ik zon ronde had gemaakt. Het kwam toevallig uit met waar ik heen moest. maar ook wel gelijk de laatste keer _O- zoveel had ik niet verwacht.

We hebben gelukkig 1 grote vriezer en nog een kleine onder de de koelkast en hebben ook nog een grote koelkast. Die zitten nu ook wel echt vol. De frambozen en aardbeien zijn gisteren al op gegaan :9
De Yoghurts zijn vandaag mee naar het werk en de wraps eten we morgen avond. ook zijn de wortels en mandarijnen naar de paarden gegaan.

Gem een houdbaarheidsdatum is natuurlijk niet gelijk aan de datum waarop je het nog kunt eten en gebruiken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:15

Ashleytjuhh schreef:
Gem een houdbaarheidsdatum is natuurlijk niet gelijk aan de datum waarop je het nog kunt eten en gebruiken.

Eensch met jou :j .

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 16:24

@ Gem: ja, dat heb ik hier ook. Een tijdje terug kreeg ik bij de Jumbo gerookte makreel. Zou ik zelf nooit gekocht hebben! Maar met groente en aardappeltjes uit de oven was het heerlijk, dus die hebben we sindsdien nog wel eens gemaakt. En dat is niet het enige voorbeeld. Vorige week had ik een knolselderij en daar hebben we patat van gemaakt, maar dat vind ik nog steeds 3x niks. Ach, de konijnen op het werk waren er blij mee :D.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 16:31

Ik had nooit eerder pompoen gegeten maar sinds de Lidl boxen pompoen soep en Mac& cheese met pompoen. Als er blauwe bessen in zitten dan maak ik muffins en heel vaak bananen cake. Ik heb nu een mango en daar heb ik nog geen bestemming voor

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 18:10

Mango is erg lekker in een (Mexicaans) rijst of tortilla gerecht, ipv of samen met ananas in een tortilla taart bijvoorbeeld.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:19

Ik moet nu aan de Mango van bokker Cayenne denken.Mango in de tortilla.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 19:55

Britta31 schreef:
Ik moet nu aan de Mango van bokker Cayenne denken.Mango in de tortilla.

Ah dat arme vogeltje :oo

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 12:34

Poeh, dat is wel heel erg veel, op de vorige pagina :')

Ik doe ook altijd maar 1 pakket tegelijk, anderen willen ook wel een kans. Vind het niet zo tof om alles in de omgeving weg te kapen :+ Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.
Ik vind het leuk om te doen, vanwege de verrassing wat je krijgt, maar echt nodig hebben we het niet.
Dus wij doen het 1x per week max.. Soms ook paar weken niet :)

Mango is gewoon lekker om zo te eten :9 Wij maken er wel eens een toetje van, snijden we het in stukjes en zetten het gewoon op tafel. De kinderen vinden het heeeeerlijk, zo op :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:33

Wanneer ik een overschot aan fruit heb (bijvoorbeeld mango of bananaan), dan schil ik die, snij ik daar plakjes of stukjes van en gaat het eerst uitgespreid op bakpapier in de bovenste la van de vriezer. Na een paar uur in een zak met afsluitstrip. Dan heb ik heerlijk bevroren fruit voor in smoothies, yoghurt of shakes.

Nancy, de JL en Coop hier hebben elke dag twee tot vijf pakketten, zoveel dat het meestal niet eens allemaal binnen 24 uur besteld wordt, dus ik geneer me inderdaad niet dat ik ook voor de Tillies (de Tilburgse studenten :') ) koop. En ik geef geregeld weg aan mijn buurtjes.
Maar inderdaad, na de 'bakker-wachtrij' heb ik geen behoefte meer om daar nog wat te bestellen. Kandidaten genoeg, het leek wel een mensa of voedselbank.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:53

Gem schreef:
Wanneer ik een overschot aan fruit heb (bijvoorbeeld mango of bananaan), dan schil ik die, snij ik daar plakjes of stukjes van en gaat het eerst uitgespreid op bakpapier in de bovenste la van de vriezer. Na een paar uur in een zak met afsluitstrip. Dan heb ik heerlijk bevroren fruit voor in smoothies, yoghurt of shakes.

Nancy, de JL en Coop hier hebben elke dag twee tot vijf pakketten, zoveel dat het meestal niet eens allemaal binnen 24 uur besteld wordt, dus ik geneer me inderdaad niet dat ik ook voor de Tillies (de Tilburgse studenten :') ) koop. En ik geef geregeld weg aan mijn buurtjes.
Maar inderdaad, na de 'bakker-wachtrij' heb ik geen behoefte meer om daar nog wat te bestellen. Kandidaten genoeg, het leek wel een mensa of voedselbank.

Ah ja, als pakketten zo lang open blijven staan, dan snap ik dat wel en dan zou ik daar ook een 'no shame' gevoel bij hebben hoor.
Hier in de omgeving zijn de pakketten binnen 2 minuten weg ongeveer, als ze dat al halen, je moet er echt bovenop zitten om aanspraak te maken.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:29

Hier nogmaals een paketje opgehaald bij het tankstation was weer een mooi pakketje

vers belegde meergranen bol (broodje gezond)
Verse legd broodje filet american
Krentebol met kaas
Pak sandwiches boerengezond
Soort van grote kaasstengel
Fles spa water met een smaakje kokos.

Weer niet verkeerd voor 3,99. Hebben er met 2 uitgebreid van kunnen eten vanavond

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 20:56

De sushi staat er een keer op tijd op *\%/* Gelukkig had ik nog niet gegeten.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:17

Brood box van de coop! Normaal altijd van de bakker maar die is eind van de dag en toen t nog zo vroeg donker was wilde ik niet op mn scooter de donker in. Aangezien manlief normaal haalde maar nu later klaar is met werk

Gelukkig is de coop ook begonnen met brood! Afbeelding

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 20:27

Hmmm lekkere pakketten! Ik heb sinds mega lange tijd weer eens een tgtg pakket. Dit keer bij de lidl. Nooit geprobeerd daar dus ben benieuwd. Ik heb weer goede voornemens qua koken dus dat komt wel van pas.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:48

Vandaag van de Starbucks. :D
Afbeelding

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:42

Mandarijn schreef:
Vandaag van de Starbucks. :D
[ [url=m/hWDNvE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jum!

Ik ga rond 9 uur weer azen op een magic box van een supermarkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:47

Mijn lidl box werd geannuleerd -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 12:55

Afbeelding
Coop Alblasserdam broodpakket en de saucijnenbroodjes zijn al opgegeten (gisteren).

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:16

Afbeelding

Zeer blij.
2 broden, eierkoeken, pencee koeken en een taartje.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:13

Afbeelding
Prima pakket bij de lidl op mogen halen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:34

Mooie paketten hierboven!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:52

Oeh de visboer vlakbij doet nu ook mee met TGTG, ik ga proberen m te scoren :D

Morgen weer een broodbox halen, alweer 2-3 weken geleden geweest..

Edit; Ah helaas, niets vandaag :( :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:55

Sinds lange tijd heb ik ook weer iets gehaald. Een groente en fruit box.

Afbeelding

De bananen waren helemaal bruin helaas.

Rest is top!

Roerbak van wortel en peultjes met de stemgeluid gemaakt. Met tomaat en komkommer erbij.
De komkommer gaat morgen mee met m'n vriend naar werk. Aardappelen gaan naar schoonouders.
En de mandarijnen eten we langzaam op.

Nu alleen de tomaten en kleine komkommers nog.