Heeeeeel gaaf! Heb je dat gewoon met kleurstoffen gedaan?
Ja , heb eerst deeg gemaakt, toen het klaar was in 2en gesplitst en toen bij ieder de kleurstoffen erbij gedaan met een sateprikker . Toen nog even gemixt met de mixer, het zit heel snel goed door elkaar .
Voor mijn broers trouwens (volgend jaar 1 mei) wouden we ook zelf een bruidstaart gaan maken, aangezien ze eentje laten maken te duur vinden... Denk dat we het maar eens moeten proberen..
deze heb ik ooit eens gemaakt toen ik 18 werd (de 1 is gewonen cake met een soort aardbeien slagroomvulling en dat roze is witte chocola met kleurstof. De 8 is chocolade cake met slagroom erin.)
Omdat ik vandaag moest werken heeft mn moeder alvast geprobeert cake te bakken. Ik wilde van die bolle taartjes maken. Omdat ik niet erg dicht bij de ikea woon heb ik een rvs schaal op de kop getikt en een pyrex glazen ovenschaal in bolvorm. Maar beide zakte helemaal in toen ze uit de oven werden gehaald. Misschien niet zo geschikt om cake mee te maken???
Ik heb afgelopen weekend ook weer een taartje gemaakt. Gevuld met choco-creme, afgestreken met "gesmolten" chocolade en versierd met marsepeinen bloemetjes en een strik. Ik ben alleen vergeten om een foto te maken.
Ik heb overigens wel nog een vraagje: Het valt me nu al twee keer op dat de taartjes niet goed rijzen in de oven. Komt dat door de vorm? Is die dikker dan een cake vorm en moet daardoor de oven wat warmer. Ik heb het bolletje van IKEA. Ik had de cakemix van koopmans en de aanwijzingen op het pakje gevolgd, maar na 70 minuten in de (goed voorverwarmde) oven was de binnen kant nog helemaal zacht (zeg maar rustig nog gewoon deeg)
Had je de fijne cakemix van Koopmans? Daar heb ik ook de nodige problemen mee gehad . Ik koop voortaan Boerencakemix van Koopmans, die is wel super mooi gaar na 70 minuten .
Ik had inderdaad de fijne cakemix van Koopmans. Die neem ik dus niet meer. Het zou overigens ook kunnen dat ik niet lang genoeg gemixerd heb. Ik ben meer van het motto: gemengd = gemengd, waarom moet ik nou 5 minuten doorkloppen.
@Marley: Ik heb er inderdaad met een sateprikker in geprikt en toen droop het deeg na 70 minuten bakken van prikker af. Ach ja......
Ik had het de vorige ook met de fijne cakemix, maar ik had dus wel heel lang gemixt. Ik heb het met die mix ook al eerder gehad, dus die wordt het niet voor mij .
Mijn oma gebruikt een eigen recept, zelf 'cakemix' maken. Maar dat wil ze niet verklappen. We mogen hem pas hebben als ze er niet meer is. Staat overigens wel ergens op papier....
Ik gebruik de mix van koopmans, ook lekkere brownies en andere dingen. Koopmans vind ik wel fijn ..
je kan bij de AH en vast ook bij andere supermarkten best leuke versiersels krijgen Judith, je kan er ook glazuur overheen doen (kopen of zelf maken) en je kunt em vullen met wat je maar wilt...
Ik heb ook eens gezien dat iemand er een laag boter creme op deed (botercreme maak je met roomboter en poedersuiker, 1:1 ) en daar over cacao (mega truffel lijkt het dan) http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... p?id=21702