Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maddy_Paola schreef:Exitium schreef:Kaasfondue en chocoladefondue?
Dat deden wij dus nooit, maar snap dat je t dan niet in bouillon doet, maar olie zoals hierboven?
Boras schreef:Ik ben nog altijd op zoek naar een lekkere kaasfondue zonder alcohol.
We zijn alle drie helemaal gek van kaas en hebben kaasfondue 1 keer geprobeerd, maar het was geen succes. We hadden een kaasmengsel bij de kaasboer gehaald. Van Zwitserse kazen en boerenkaas geloof ik. Helemaal niet lekker., zo jammer. Dat zat 'm hoogstwaarschijnlijk in de Zwitserse kazen. Ik wil graag nog een keer een nieuwe poging doen, maar ben een beetje bang voor weer een tegenvaller. Ook omdat alcohol hier (nog) een no go is.
Freekieee schreef:Boras schreef:Ik ben nog altijd op zoek naar een lekkere kaasfondue zonder alcohol.
We zijn alle drie helemaal gek van kaas en hebben kaasfondue 1 keer geprobeerd, maar het was geen succes. We hadden een kaasmengsel bij de kaasboer gehaald. Van Zwitserse kazen en boerenkaas geloof ik. Helemaal niet lekker., zo jammer. Dat zat 'm hoogstwaarschijnlijk in de Zwitserse kazen. Ik wil graag nog een keer een nieuwe poging doen, maar ben een beetje bang voor weer een tegenvaller. Ook omdat alcohol hier (nog) een no go is.
Hier zonder alcohol,
En deze is zoooo lekker
Recept is voor 4 personen.
400 ml bouillon maken.
50 gram roomboter smelten in de pan en ui en knoflookje teentje in fruiten.
Dan 2 potjes tomatenpuree erbij doen (of 1 grote) en blijven roeren, dan 50 gram bloem toevoegen zodat het een bal wordt.
Dan de bouillon erbij gieten en het glad maken. De bal (roe) moet weer oplossen. Dan geraspte kaas erbij (ik doe meestal 3/4 zakjes welke jezelf lekker vind), maar wel 1 voor 1, want je wilt het niet te dik en niet te dun hebben.
Dan een half bakje slagroom (ongeklopt) erbij, gesneden verse basilicum, gesneden verse peterselie en peper en zout. En klaar!
friezenfan2 schreef:vroeger zeiden ze dat ja dat alle alcohol verdamd bij verhitting maar tegenwoordig zeggen ze van niet.
friezenfan2 schreef:vroeger zeiden ze dat ja dat alle alcohol verdamd bij verhitting maar tegenwoordig zeggen ze van niet.