Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Heuj we zijn goed bezig:
http://www.volkskrant.nl/koken-en-eten/ ... ~a4452403/
Riraito, ik snap het ook niet hoor... Er moet toch echt iets mis zijn in je hoofd als je het grappig vindt dat honderden (duizenden) dieren levend verbrandenOf de gigantische groep die alleen maar roept dat het zo vreselijk is voor de boer.
Las laatst dat men een stalbrand probeerde goed te praten: de varkens zijn in hun slaap gestorven hoor! Jaja denk ook dat je door zo'n brand heen slaapt...
MarlindeRooz schreef:Simoonzel schreef:Goeie van die vegan mayo! Weet iemand een manier om normale mayo te "verzuren"?
Ik vind namelijk gewone mayonaise nogal smaakloos, maar ben dol op zuurdere mayonaise.
Belgische mayonaise kopen!
Eelmo schreef:Magrathea schreef:Heuj we zijn goed bezig:
http://www.volkskrant.nl/koken-en-eten/ ... ~a4452403/
Riraito, ik snap het ook niet hoor... Er moet toch echt iets mis zijn in je hoofd als je het grappig vindt dat honderden (duizenden) dieren levend verbrandenOf de gigantische groep die alleen maar roept dat het zo vreselijk is voor de boer.
Las laatst dat men een stalbrand probeerde goed te praten: de varkens zijn in hun slaap gestorven hoor! Jaja denk ook dat je door zo'n brand heen slaapt...
Als ik als boer mijn stal af zie branden geloof ik ook liever dat mijn dieren in hun slaap gestorven zijn. Ik vind dat niet per se goedpraten maar meer ervoor zorgen dat ik niet kapot ga aan wat er gebeurd is. Zo'n opmerking kan puur zelfbescherming zijn en dat hoeft niet altijd fout te zijn![]()
Over het artikel; ik studeer biologie en heb nu een aantal milieugerelateerde vakken. Minder tot geen vlees meer eten zou de uitstoot van broeikasgassen in de voedselsectoren met 30-70% kunnen terugdringen. Dat is natuurlijk enorm! Dus ja, vegans zijn (wat dat betreft) goed voor het milieu!![]()
Uit pure interesse; hoe duurzaam zijn vegan vervangers? En dan doel ik niet op de eeuwige soja discussie, maar dingen als edelgist enzo.. Dingen waar de 'normale mens' nog nooit van gehoord heeftIk heb namelijk echt geen verstand van veganisme. Ook geen ambities overigens (sorry) maar wel een gezonde dosis nieuwschierigheid
Riraito schreef:Smaakte het een beetje? Ik heb eigenlijk nog nooit tofu gehad. Komt misschien omdat het altijd gezien wordt als zo overduidelijk vega dat mensen er een beetje bang voor zijn. Ben ook de enige die het dan zou eten en het wordt verkocht in blokken dacht ik.