Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 23:02

Morality is subjective tho

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:59

Moderatoropmerking:
Bij nader inzien heb ik mij in de volgende modopmerkingen verkeerd uitgedrukt. Bokt is uiteraard een openbaar forum waar iedereen op een nette manier en mits goed onderbouwd zijn mening kan geven. Echter is het niet de bedoeling om een bepaald topic in een ander topic te gaan bespreken. Je mening ventileren kan prima in het bestaande topic, zodat er op andere plaatsen niet offtopic hoeft gegaan te worden. De reden dat ik jullie hier ook aansprak is omdat er ook geen onderbouwde meningen gegeven worden. " hersenbleek aangeven" voegt inhoudelijk niks toe aan de discussie en was in dit topic niet op zijn plaats".
Dit gezegd zijnde wil ik met nadruk vragen om deze discussie niet verder te bespreken in dit topic, onderbouwde meningen kunnen jullie kwijt in het originele topic, vragen over de modopmerkingen of eventueel verwijderde berichten kunnen jullie stellen aan de moderators van dienst.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:08

Dankjewel mevrouw de Mod :)

Enneh Magrathea, niet gelijk zo mij kinderachtig noemen joh. Ik vind dat de temmers kinderachtiger zijn, niet de moderators ;)

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:14

Snap helemaal niets van wat er is gebeurd gezien de gevallen gaten hier, maar inhoudelijke toevoegingen aan discussies zijn geloof ik ook niet ''bacon tho'' reacties. Sorry maar als we ons moeten ''verdedigen'' van dit soort berichten in ons topic, kan er bijna geen inhoudelijke reactie op komen want wat moet je daar op zeggen?

Hoe dan ook. Ik snap wel meer mensen niet. Doe er tegenwoordig ook geen moeite meer voor. Als mensen mij gaan aanvallen met ''argumenten'' over bacon, frikandellen en kipnuggets, dan gaat bij mij de deur dicht. Veel plezier met je bacon en hun vrienden. Maak grapjes totdat je hart is dichtgeslibd vanwege die héérlijke bacon. Be my guest.

Oké ik heb we degelijk een probleem, ONTBIJT. Ik ben altijd al een slechte ontbijter geweest, maar nu ik geen yoghurt meer eet, sta ik dagelijks in dubio wat ik moet eten. Havermout krijg ik echt niet weg vanwege de structuur, het is zo zompig en ik ga er echt bijna van over mn nek. Misschien maak ik het niet op de goede manier klaar?
Brood eet ik ook af en toe maar dat eet ik tussen de middag ook áltijd met hummus en als ik dat dan ook 's morgens ga eten ben ik het al heel snel zat.
Wat eten jullie voornamelijk?? Ben heel erg benieuwd!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:18

Havermout is inderdaad erg sompig!! Hoe lang laat je het koken? Moet maar 1 minuut hoor!

Ik eet 's ochtends áltijd yoghurt met muesli, dat verschilt vaak van soort. Daarnaast doe ik er altijd nog vers fruit bij!! :D

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:21

Mijn Bacon tho was sarcastisch, even voor de goede orde :-) (al kan je dat denk ik ook aan mijn nickname zien ;-) )

Ik eet vaak soya-yoghurt (van alpro) met vruchtenmuesli, stukjes banaan en eventueel wat ahornsiroop in de ochtend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:22

Fijn dat ons topic weer open is, bedankt dat er zo snel naar gekeken is ook :) Ook fijn dat mijn verwijderde berichten weer zijn teruggeplaatst. Ik zal dat dan maar zien als het uitblijvende excuses voor het totaal ongepaste modgedrag en het ook nog altijd uitblijven van je (door mij per pb meerdere malen gevraagde) uitleg over het verwijderen.{/klaarrr}

Wingstofly, Alpro heeft veel lekkere yoghurt op plantaardige basis, dat al geprobeerd? Wat ik zelf fijn vind op vroege morgens is een simpele ontbijtsmoothie. Wat havermout blenden, twee bananen erbij daarna, kiwi, en wat bevroren aardbei bijv. Verder water. Vult meer dan een smoothie op alleen vruchtenbasis maar heeft geen sompige havermoutstructuur :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-10-15 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:23

xMercury schreef:
Havermout is inderdaad erg sompig!! Hoe lang laat je het koken? Moet maar 1 minuut hoor!

Ik eet 's ochtends áltijd yoghurt met muesli, dat verschilt vaak van soort. Daarnaast doe ik er altijd nog vers fruit bij!! :D

Ik weet niet totdat de soja melk een beetje is opgenomen en het wat minder liquid is en echt een papje. Misschien moet ik het dan korter koken.. Mams had ook van dat brinta pap meegenomen, weet niet of dat qua structuur beter te doen is though. Structuren in mijn eten daar ben ik heel erg een zeikerd over.

Wij hebben wel eens soja yoghurt maar dit vinden mijn ouders best prijzig dus hebben we enkel als het in de aanbieding is. Soms maak ik met fruit een smoothie maar vind het vaak teveel werk als ik net wakker ben en ik moet vanalles gaan staan schillen en dan pureren (wij hebben een staafmixer geen blender helaas. Heeft iemand een goede blender? Dus dat je niet zit met schilletjes en velletjes die niet gepureerd worden?)

Sorry het was niet persoonlijk 269_life en ik ken hier nog niet alle nicknames in dit topic ;) Maar die opmerking heb ik ook al wel eens gehoord in het dagelijks leven. Zo jammer.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:26

Had t ook niet persoonlijk genomen hoor, no worries :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:26

Havermout moet je ook vrij snel eten en niet te lang laten staan, dan wordt het vind ik zelf wat plakkeriger. Brinta heeft dat niet echt :)

Als je het bevroren fruit vervangt voor vers, voldoet elke goedkope blender wel voor fruitsmoothies. Alleen niet telkens eigenwijs bevroren fruit proberen zoals ik, staat je kast no time vol kapotte goedkope blenders :')

Hier in het topic is btw ook eens het recept gegeven voor het zelf maken vast rijstyoghurt. Weinig werk en erg goedkoop, misschien dat eens proberen? Ik wil me er ook nog graag aan wagen :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:27

Brinta is echt super vies!! Daar moet ik van kokhalzen :o

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:34

Ja! Ik heb al een aantal keer havermout gemaakt en dan vond ik het de eerst drie happen oké maar vervolgens kon ik het echt niet meer door mijn strot krijgen :')
Ik ga brinta altijd aan mijn tamme ratten vroeger, en dan zaten ze die prut zo lekker op te smakken. Needless to say, heb me er nog nooit aan gewaagd, maar misschien dan toch maar eens doen.

Oké, meestal gebruik ik gewoon verst fruit en niet bevroren, dus dan zal ik misschien eindelijk een blender halen bij de Action ofzo. Heb er al zo vaak mee in mijn handen gestaan haha. Die staafmixer is gewoon niet echt ideaal.

Bedankt voor de tips :) Rijstyoghurt klinkt interessant, ik ga het recept zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 10:39

Hahah ontbijt met rattenvoer klinkt niet totaal aantrekkelijk nee :') Oh en je hebt ook brinta wake up zakjes, weet niet of die vegan zijn maar denk het wel, die roer je door een glas koude melk heen. Heel anders qua structuur, meer een drankje. Wel erg zoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:24

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:52

Ik vind de Alpro yoghurt/kwark met kersensmaak lekker als ontbijt, maar vind het wel veel tijd kosten om te eten :o dus een smoothie avond van tevoren maken en drinken s ochtends klinkt wel goed. Kan ook onderweg dan, wel fijn. (Ik weet dat tijd nemen om te eten beter is)
En havermout vind ik ook heel ranzig

Fijn dat het topic weer open is want ik heb jullie wel nodig bij m'n vegan challenge :P

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:06

Hoe ziet zo'n smoothie eruit dan? Vult dat wel voldoende?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:09

Ik heb even totaal gemist wat de discussie was over dat andere topic... :+

Fijn bericht [***]! Al vind ik 76kg per jaar echt ENORM! Ik weeg nieteens zoveel! Dat is meer dan 2 ons per dag. :wow:

Vroeger at ik altijd brinta. Heerlijk! Havermout vind ik dan weer niet te eten. Zo'n rare substantie. :r Flubberig met brokjes.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:13

xMercury schreef:
Hoe ziet zo'n smoothie eruit dan? Vult dat wel voldoende?

Ik heb wel eens een smoothie gemaakt voor tussendoor, als ontbijt nog niet geprobeerd. Maar ik deed dat bevroren zomerfruit of aardbeien ofzo van Albert Heijn met bananen sowieso en dan de ene keer kiwi, andere keer perzik.. Beetje net wat uitkwam haha. En dan havermout erdoorheen om het wat vezelrijker en vullender nog te maken. Ik at dat als tussendoortje en zat er goed van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:19

Linda, jeeh, in 2012 was het nog bijna 84 kilogram volgens het voedingscentrum, dus dat scheelt echt wel. Het valt ook op dat het vegaschap bij supermarkten telkens groter en uitgebreider wordt, evenals de melkvervangers.

Perzik is een smoothie vind ik ook een goed idee Manon, dat klinkt lekker :D
Met alleen fruit heb ik er als ontbijt niet helemaal genoeg aan, maar met havermout erbij wel, en ik vind zelf dat het ook wat meer structuur geeft :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:21

Ik vind het ook zeker een goede ontwikkeling, in 5 jaar 5 kg gedaald!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:28

Joepie, we zijn weer open *\o/* Sorry Mercury, ik had je post verkeerd begrepen.

Havermout moet je toch juist even laten staan? Dan nemen de vlokken het vocht op. Lekker, met sojamelk en appelstukjes en kaneel :Y) Moet ik ook weer eens gaan eten. Het is echt mega goedkoop, past goed in studentenbudget :D

Ik word erg blij van het vegaschap van de Jumbo, bij die van ons kun je mooi zien hoe het uitbreidt: eerst was ie nog maar tot de helft van het stuk en nu bijna tot het eind! Plants would take over the world tho! *\o/*

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:36

zo vreemd dat mensen 1,5 x ofzo mij opeten per jaar xD Alis het wel goed dat het daalt idd.

Met een smoothie, of enkel yoghurt of fruit oid zit ik echt niet lang vol. Kan ik nog geen uur later opnieuw gaan zitten eten (dat gaat niet als je les hebt :p )
Ik eet 's morgens havermout; de structuur hangt ook erg af an de hoeveelheid vocht die je erin doet.Ik heb het graag lekker papperig :9 , mijn moeder eet het veel droger, dat krijg ik er niet in, en ook als het even gestaan heeft vind ik havermout niet meer zo lekker.
Ik doe er wat gemalen lijnzaad/pompoenpitten mengsel oid in en ik eet ook een appel.
Drink meestal amandelmelk, soyamelk vanille oid. erbij
Af en toe maak ik ook eens havermoutpannekoekjes met appel of banaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:49

Ik vind havermout zelf het lekkerst als ik het even laat weken in kokosmelk, en dan met Alpro yoghurt (eerst altijd magere kwark, maar ja :') ) en dan nog wat geraspte kokos en suiker er doorheen. Is wel vrij vullend, ik doe het altijd in een tupperware, dan eet ik de eerste happen thuis en neem de rest mee in mijn tas zodat ik het in de bus/tijdens mijn eerste les kan eten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:51

Brrr, kokosmelk :\ Ik kan echt niet tegen de smaak van kokos! Maar kokoscreme in curry vind ik dan weer heerlijk, maar dat heeft niet echt die smaak denk ik. Plus, je gooit er toch een hele bak kerriekruiden overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:53

Haha ik ben juist gek op de smaak van kokos <3