Ik gebruik pvc pijp van 3,5cm doorsnee om fondant uit te rollen. Gaat ook prima. Qua uitstekers zou je eventueel bij de action wat klei spul kunnen halen en anders moeten ze maar wat creatief zijn met wat ze hebben. Als je wat voorbeelden print en meeneemt loopt dat wel los!
pvc pijp gewoon uit de supermarkt en die dan op maat snijden. Broodmessen is ook wel aan te komen. En wat schilmesjes om fondant te snijden.
En ik kan inderdaad eens bij de action kijken of ik daar nog wat klei spullen kan halen.
Heb even een berekening gemaakt en kom ongeveer uit op het volgende bedrag per taart: biscuit incl ei €2,20 banketbakkersroom €1,98 jam €0,80 fondant €3,50 taartkarton €0,58 taartdoos €2,00
Totaal dus € 11,06 per taart
En dan moet er uiteraard nog kleurstof bij en de uitstekers.
Ik zou voor pvc pijp naar de bouwmarkt gaan Ze verkopen ook witte. Ziet er mooier uit, maar is wel duurder. Heb je trouwens ook aan een ondergrond om op uit te rollen gedacht? En hulptroepen? Want 15/20 personen is erg veel om alleen te helpen en begeleiden.
Het zit in de beginfase, ben alles dus aan het uitdenken. Ik zal eens even kijken voor die snijmatten bij de action, of bij de ikea.
Verder is het inderdaad ook wel handig om nog zeker 1 extra persoon erbij te hebben om te helpen als het niet lukt met bekleden. De figuurtjes erop plakken dat moet geen problemen opleveren. Zal dan ook wat extra crisco halen
thnx!
desi92
Geplaatst: 05-01-13 01:36
Bedankt voor jullie antwoord was benieuwd wat jullier fijner vinden. Ik heb met beide nog geen ervaring, ik vind het hartstikke leuk om te bakken, maar mijn ouders vinden het niet echt leuk dat er elk weekend dan weer zoiets op tafel staat:P. Marsepijn lijkt me ook wat soepeler en zachter om mee te werken, of maakt dat niet uit ?
DIVA2
Geplaatst: 05-01-13 03:06
ullaatje schreef:
Marsepein werkt veel fijner
ECHT NIET!!!! Geef mij maar fondant. Maar, eerlijk is eerlijk, het bekleden van de taart van vandaag ging ook met marsepein als een tierelier. Voor boetseren gebruik wil wel altijd fondant. Hard goed uit.
De meppers vul ik op verzoek. Deze heb ik toevallig gevuld met twee hele dunne laagjes ganache, mag bijna geen naam hebben, en met dun laagje jam. Heb 'm gestapeld op de onderste. Vastgeplakt met icing dus ze moeten 'm met schep mes los halen van de ondertaart.
Heb de taart trouwens maar afgemaakt. Morgen dus vrije dag .
Glitterstar
Geplaatst: 05-01-13 03:18
HoiHoi
Ik wil me er graag tussen mengen als dit mag van jullie !
22 jaar net mammie geworden van een mensenbaby was al mammie van een 22 en 26 jarige paarden merrie's (was er vroeg bij haha ) Getrouwd en mijn partner is ook degene die trouw al mijn taarten proeft en tevens ook opeet. (zo snel dat ik eigenlijk alleen maar kruimels kan eten)
Ik heb niet erg veel ervaring met taarten maar vind dit wel echt super super leuk!! begin steeds meer kleurtjes en cutters en bakvormen etc te kopen en de taarten worden steeds leuker moeilijker en lekkerder ....
Mijn 1ste taart was uhm naja een baksteen .. de rest is wel goed afgelopen hier even paar foto's
Ik gebruik alles van Wilton en werk het liefst met biscuitdeeg en fondant.!
Dorus
Geplaatst: 05-01-13 10:28
desi92 schreef:
Marsepijn lijkt me ook wat soepeler en zachter om mee te werken, of maakt dat niet uit ?
Ik vind marsepein juist erg stug om mee te werken. Maar je moet echt zelf gaan experimenteren met de verschillende producten die op de markt zijn. Er zit ook zoveel verschil tussen de verschillende merken dat wij voor jou niet kunnen bepalen waar jij mee moet gaan werken.
Voor echt geboetseerde decoraties zou ik zeker fondant gebruiken omdat dat goed uithardt.
DIVA2
Geplaatst: 05-01-13 12:57
Knuffel. Gemaakt van fondant met in lijfje en hoofd ook nog tylose. In de knopen niet maar dat had eigenlijk wel gemoeten. Gelukkig had ie genoeg tijd om te drogen
Onderste is gevuld met laagje creamcheese frosting. Had een tekort aan monchou en heb er ook mascapone doorgedaan. Middelste vulling is 4 vruchten jam en de bovenste is een KitKat mousse met als basis de eerste frosting. De mepper is gevuld met twee laagjes witte ganache en een laagje jam. Beide afgesmeerd met witte ganache waarvan de eerste laag dus te dun was en er continue af kwam zakken . Tweede laag was veel beter maar ja, dan is het leed al geschied en krijg je een taart met teveel hobbels en bobbels.
Haha, zegt je dat niks? We zijn er even snel langs geweest. Kwestie van: broodje eten, in één rechte streep naar de bakspullen en kaarsjes, vervolgens afrekenen en tot slot nog even naar de wc, om uiteindelijk weer huiswaarts te keren. We hadden vanmorgen eerst een crematie van de oma van mijn zwager (snap je hem nog?), dat was behoorlijk emotioneel dus daarna hadden we sterk behoefte aan iets vrolijks. Tja, als je dan toch langs de Ikea komt moet je van de nood maar een deugd maken...
Nog nooooiiiiiiitttt van gehoord! Crematie...bah! Ikea? Daar word ik ook niet vrolijk van. Wat een takkewinkel vind ik dat. Alrijd druk en altijd lange rijen bij de kassa. Nee, daar word ik niet blij. Ikea is bij mij een noodzakelijk kwaad. Net als de Mediamarkt.
Ik vind het heerlijk om door de Ikea te struinen, maar je moet wel weten wanneer je gaat. Het scheelt dat wij vlakbij wonen en dus makkelijk onder etenstijd kunnen gaan ofzo. Dan kan je ook heerlijk op je gemak rondstruinen zonder dat er mensen in de weg lopen. Of er highspeed doorheen racen om de benodigde dingetjes te pakken, afrekenen en klaar. Ik ben ook echt helemaal weg van de zelfscankassas die we sinds de verbouwing hebben. Was ze in Belgie al tegen gekomen en was er toen al verliefd op.
Het viel echt mee qua drukte bij de kassa. Het was ook meer dat we er langs kwamen, dan dat we met karren vol weer naar buiten liepen. Uiteindelijk was de schade bij mij twee pakken geurkaarsjes (terwijl ik nog een grote doos vol heb), twee kunstplantjes in potjes en 2 bakvormen.
Heb ook gestemd hoor Jolien! gaat goed komen:) haha.. hier weinig bak activiteiten, 24 januari moet ik 2 meppers klaar hebben..nog niet heel veel inspiratyie...Komt vast nog wel!