Hier vanavond, net als eerder deze week, basmati rijst met andijvie, cashewnoten, champignons en heul veul ketjap manis en wat cassave kroepoek (is volgens mij nog in de route 99 aanbieding van Appie)(2 zakken voor 99 cent)
Ketjap staat bij mijn vader al zo'n drie jaar buiten de koelkast... nooit iets van gekregen
zwaait het niet terug als je de koelkast opendoet?
mijn zusje heeft gisteren heerlijk mijn vegaspruitenschotel opgegeten zonder te weten dat er vegagehakt in zat. en het is toch wel iemand die elke keer vraagt "is er ook vlees?"
je maakt hem zo: je hebt nodig aardapelpuree (zelfgemaakt of pakje) spruitjes vegagehakt kaas bloem bouillon volle melk
-maak de aardappelpuree -kook de spruiten -maak alvast een beetje bouillon in een koekepan
-vet de ovenschotel is en leg er het eerste laagje aaradppelpuree op snij de spruitjes in plakjes/partjes laag je vegagehakt afmaken met beetje zwarte peper en kruiden naar keuze
doe nu beetje bloem door de bouillon (roux maken) voeg toe tot het een beetje eruitziet als hele dunne pap. voeg kaas en melk toe naar smaak
schenk nu beetje saus over de eerste laag en maak daarna nog zo'n laag schenk nu de laatste saus erop en hoppa de oven in heb hem altij 25 min op 150 graden staan laatste 5 min oven uit en wat plakjes kaas erop (gek op kaas)
Ik heb gisteren voor zes mensen de groene curry van de ah gemaakt (met aardappelen, sperziebonen, tuinerwten, kokosmelk en een gekookt eitje) en het viel erg in de smaak. Dit groepje noemt mij een moeilijke eter en begrijpy niet wat een mens moet eten als hij geen vlees eet dus missie geslaagd van Sinterklaas heb ik de minibijbel vegetarische gerechten gekregen dus daar zal ik binnenkort mee aan de slag.
minikatje
Geplaatst: 04-12-12 12:06
oeh karin dat klinkt lekker. vanavond falafel, wordt gemaakt door mn nieuwe scharrel
ben nog niet eerder iemand tegengekomen die het net zo aanpakt als ik
Ellen_1990
Geplaatst: 04-12-12 12:54
Nou ik ben weer bezig met een pastasaus...
- tomatenpurree, met wat olie en water mengen - aan de purree kruiden, peper en (zee)zout toevoegen naar smaak.
Groente die ik er door heb: - 1 rode ui - 1 paprika - 100gr. spercieboontjes - 2 tomaten.
Vind t zo lekker... Ik hoef geen zakjes, maak het liever zelf...
minikatje
Geplaatst: 04-12-12 13:01
zakjes smaken opeens zo chemisch. heb gisteren ook een kwarktaart gemaakt voor iemand die niet tegen geraffineerde suiker kan. merk wel dat nu ik bewuster eet sommige dingen zo chemisch ruiken of smaken (zelfs mn monayoghurtje van vanmorgen, straks word ik nog zo'n voedselextremist*
ik gebruik ipv puree gewoon een blik tomatenblokjes (met als enige ingredient tomaat) of passata, puree vind ik niet zo voor de saus, ja als toevoeging aan de saus, niet als de tomatenbasis ...
Ik kreeg bij het gourmetten vegaburgers door de midden. Niet door de helft maar zodat je twee lagen krijgt. Ook vind ik het heerlijk om allerlei salades te eten. Mmm.
_karin_
Geplaatst: 04-12-12 17:07
minikatje, heb je een vegetarier aan de haak geslagen?
Waarom trek ik vleesetende mannelijke mannen aan.
Ik ging zondagavond gourmetten en wij hadden twee verschillende salades, maar op de plaat toch nep-vega hapjes, ui, champignon (kastagne ). Paprika voor los erbij, en nog omelet mix voor in de pannetjes. Dan kun je ook eventueel pannenkoekenmix doen. Ik heb dus niet echt originele opties, sorry!