Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:05

De Funcakes Marsepein is trouwens 'in de aanbieding' bij de Makro voor €1,68.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:10

Maar daar komt nog wel de btw over heen en niet iedereen heft een pas van de Makro of een Makro in de buurt.

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:20

Mss ook maar is naar de Makro gaan voor bakspullen :) Het is idd zo dat de btw er nog wel bij komt maar goed, je hebt er wel veel keus. Ik heb trouwens het geluk van familie met pasjes te hebben en een Makro niet zo ver van bij mij te hebben maar meggiemeg heeft wel een punt :P

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:22

Nee das incl. BTW, €1,49 ex.
En nee ik heb ook niet echt een Makro in de buurt (15 km), maar voor degene die het wel hebben en een pasje hebben, is het misschien een interessante aanbieding.
Bij DLT kost het 2,50 per pakje dus dat scheeld wel 82 ct per pakje en als je grootverbruiker bent :D

( ik kijk alleen naar de prijs incl. BTW :) )

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:27

ClaudiaHS schreef:
Nee das incl. BTW, €1,49 ex.
En nee ik heb ook niet echt een Makro in de buurt (15 km), maar voor degene die het wel hebben en een pasje hebben, is het misschien een interessante aanbieding.
Bij DLT kost het 2,50 per pakje dus dat scheeld wel 82 ct per pakje en als je grootverbruiker bent :D

( ik kijk alleen naar de prijs incl. BTW :) )

Dat is handig, weet meteen iedereen hoeveel die moet betalen :j 15 km met de auto valt nog wel mee eigenlijk, vooral voor zoals je zelf zegt, grootverbruikers :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:29

Als je grootverbruiker bent dan koop je toch niet van die pakjes. Ik koop de Zeelandia gewoon per 5 kilo :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:32

Ja het is niet zo heel ver hoor en heel makkelijk bereikbaar, ben er in hooguit 10 min rijden met de auto.
Ik gebruik geen marsepein en gekleurd fondant hebben ze helaas niet, anders was ik wel in de auto gestapt.
Ik zit te wachten op de Wilton/funcakes-aanbieding 2de voor de halve prijs, die hebben ze best vaak en dan neem ik zo een paar kilo witte fondant mee.

Ja dat klopt Kinke, maar jij ben dan ook een grote-grootverbruiker :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:36

Ik had een hele tijd geleden ook een keer een emmer witte pettinice fondant van 5 kg gekocht, en heb er geen spijt van :D Het blijft enorm goed in die emmer (wordt niet hard) en ik hoef niet meer iedere keer als ik taart wil maken, fondant te bestellen/kopen :D K maak niet vaak taart (denk maar 3/4x per jaar),maar ik vind het wel handig :) En ik kan het gebruiken om het te kleuren met kleurstof. Ik koop zelf geen kleurenfondant meer. Hoogstens als ik eens rood of zwart nodig heb.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 01-05-12 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:37

Mocht ik echt een 'grootgebruiker' gaan worden (hoop het) dan ga ik ook maar van die 5 kilo emmertjes kopen.
Voor nu volstaan de kilo-pakjes van de Makro prima

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:49

Ik ga ook altijd naar de Makro. Kleuren doe ik sowieso zelf dus dat ze alleen witte fondant hebben vind ik geen probleem. En ze zijn de goedkoopste voor wat betreft FunCakes, zelfs zonder de aanbiedingen. Maar ik heb dan ook het voorrecht een pas in bezit te hebben en een Makro in de achtertuin.
Ik wacht wel meestal tot de aanbiedingen voor ik groot insla. Haal eigenlijk alleen tussendoor als iets harder op gaat dan verwacht.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:54

Claudia, dat valt reuze mee hoor, zo'n grootverbruiker ben ik niet :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:14

KozieZ schreef:
KozieZ schreef:
Heb je die vlinders op ijzerdraadjes staan en dan meteen in je taart, of heb je daar nog rietjes in zitten of zo?

Patricia: had je mijn vraag gezien? :o

Soprano: leuk taartje!

Ja sorry! Dacht dat die voor diegene met die leuke vlindertaart was (die gemarmerde) ik had namelijk geen vlinders maar sterren :P
Ik heb ze op ijzerdraadjes die normaal gebruikt worden voor bloemen (te krijgen bij dlts) er gewoon ingestoken maar dat was geen succes :n Door de beweging van het vervoeren maakte ze scheurtjes in het marsepein, erg jammer :o Voor vrijdag heb ik een opdracht en die mensen willen het ook, dus ik ga maar eens op onderzoek uit hoe het wel kan. Rietjes zeg jij? Moet me er maar ff in verdiepen :P

Ik heb ook nog een berg marsepein liggen van de Xenos :') Neem het van de week mee naar m'n werk, ga een keer cuppies maken met de kids :)

Marsepein van de Bakzolder is ook een aanrader :9 Makkelijk bewerkbaar en goed te eten!! (kreeg allemaal reacties dat de taart niet té zoet was, maar precies goed, fijn :) )

Ik ga eind van deze maand ook voor een grootverpakking fondant en marsepein (voor bekleden bevalt 50/50 mij érg goed :P )

Ik heb zulke leuke ideeen voor de taart voor vrijdag :D Ik heb ook de vrije hand alleen qua kleur heeft ze voorkeur gegeven (en de vulling uiteraard) Moet ook een meptaartje bij.. Zit te twijfelen of ik een blanda maak (heb ik nog niet eerder gedaan, heb zo'n 20cm blanda van de ikea gehaald) of een 15cm biscuitje... Wat doen jullie???

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:24

die van de Bakzolder is Zeelandia :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:28

Een 20cm blanda is we groot voor een meppertje hoor. Ik pak meestal een 12cm blanda voor een meppertje.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:33

Patricia: je moet geen ijzerdraadjes zo in je taart steken ivm ijzersmaak aan je taart + het is niet fris, wie weet waar het allemaal heeft gelegen :P .
Eerst altijd een rietje in je taart steken en daar de ijzerdraadjes insteken. Kan het ook niet uitzakken :) .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:35

en zonder bescherming gaat het oxideren :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:43

Weer wat geleerd :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:46

Oh := Dan gebruik ik dus ook Zeelandia :Y)

Falona die 12 cm is toch mini?? Ik vond het net een toetjesschaaltje bij de Ikea :=

Rinske schreef:
Patricia: je moet geen ijzerdraadjes zo in je taart steken ivm ijzersmaak aan je taart + het is niet fris, wie weet waar het allemaal heeft gelegen :P .
Eerst altijd een rietje in je taart steken en daar de ijzerdraadjes insteken. Kan het ook niet uitzakken :) .

Het zijn niet echt ijzerdraadjes :n Nou ja, wel ijzerdraadjes maar er zit een plastic laagje omheen :) Ze zijn per (20?) stuks verpakt :j
Hoe doen jullie dat dan?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:00

Die 12 cm Blanda is groot zat hoor voor een meptaartje Patricia

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:00

Die heb ik dus niet :P Dacht dat die meptaartjes wat groter waren := Nou ja, geeft niet :P Ik ga nog even denken of ik de blanda gebruik of de 15cm pan..

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:35

Sorry... was even in de war denk ik, bedoelde je sterretjes ja. Ik vroeg het inderdaad omdat dat niet echt hygiënisch is. Die draad is niet bedoeld om in eten te steken, het is namelijk wel echt gewoon ijzer, of er nu tape om zit of niet, dat maakt niet uit. Dan steek je een rietjes in je taart en daar steek je dan je ijzerdraadje in. Of een fowerspike, dat kan ook, die zijn ervoor gemaakt in in verschillende maten te verkrijgen.
http://www.taartendecoratie.nl/product.php?id_product=1788

Wil je dat niet gebruiken, dan kan je spagetti gebruiken om je sterretjes op te zetten. Dat kan wel gewoon meteen in de taart, maar kan natuurlijk wel alleen recht staan en niet net als je nu heb in boogjes. :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:42

Oh oke :D Sja was m'n 1e keer :=
Handig dan zo'n topic als deze, weer wat geleerd :j :) *en handig ook, want voor vrijdag moet ik ook sterretjes op een stokkie hebben hihi!)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 06:59

Patriciavt schreef:
Falona die 12 cm is toch mini?? Ik vond het net een toetjesschaaltje bij de Ikea :=

Klopt, dat is idd ongeveer een toetjesschaaltje. Maar voor een meppertje voor een klein kind echt groot genoeg. Ik was eerlijk gezegd stomverbaasd dat mijn neefje er nog de helft van weg wist te werken op zijn 1e verjaardag. Een doorsnee volwassene eet zo'n taartje ook niet in z' n eentje op ;)
Een 20cm Blanda is voor iets van 10 personen ;)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 07:36

wij hebben laatst met zn 20en van zo'n 20 cm bol gegeten :Y) .
Had die taart gemaakt om te oefenen, en meegenomen naar mn werk (zorgboerderij). De kinderen vonden hem errug lekker :) Maar, ik kreeg wel het verzoek hem de volgende keer blauw ipv roze te maken, want deze was natuurlijk voor de meisjes :D .

Ik gebruik nu ook nog marsepein van de Xenos :P . Gisteren wel naar de bakzolder en wat gekleurd marsepein meegenomen. Als ik die taarten gebakken hebben, ga ik ook voor het zelf kleuren denk ik maar. Is uiteindelijk toch goedkoper :j . Ik gebruik trouwens marsepein, vind ik lekkerder :)

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 08:12

Gisteren een poging gewaagd met het maken van een vogelkooitje.
Ik had in de vriezer nog een biscuitje van een kleine blanda en van een kleine ronde vorm, dus ik dacht: laat ik eens een vogelhuisje proberen.
Toevallig dat een kennis van me jarig is, dient hij meteen als cadeautje.
Ook voor het eerst met marsepein gewerkt, ik vind fondant toch fijner, je kan er netter mee afwerken. De roosjes zijn wel van fondant.
Het verven met goud vind ik echt nog lastig, ik krijg nog steeds niet echt een dekkende laag waardoor je de kleur geel er toch nog goed doorheen ziet, iemand tips? Hoe dik maken jullie de verf?
Afbeelding
Nog een foto van de zijkant:
Afbeelding
Groetjes Corinne.
Laatst bijgewerkt door corinne1981 op 02-05-12 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt