Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:05

Oh geweldig! Dan ga ik de bio+ kopen volgende week (als ah ze heeft)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:43

Klopt die neem ik ook altijd, erg lekker, ook gewoon voor savonds bij het eten, uitje fruiten en dan de geraspte bietjes erdoorheen verwarmen...

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:45

@maartpaard vervelend zeg dat je zo heftig op Stevia reageert! ik eet het nooit, dus zou niet weten of het 'normaal' is..

ik vind die moeder van dat jongetje dat rauw eet wel erg extreem hoor. Ik begrijp best dat rauw eten gezond is, maar een stukje (biologisch) vis of vlees op z'n tijd is denk ik best goed. Vind het sneu voor dat jongetje.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:47

Heb het nog niet gezien, nog geen tijd voor gehad, vanavond even kijken...Ga vanavond maar weer eens kip/kerriesoep maken denk ik heb ik morgen lekker voor op m'n werk en voor morgenavond lekkere makkelijke hap...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:48

Ohhh diie Goji bessen blijven ranzig vind ik, maar ik wel ze nu en doe ze dan door mn smoothie

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:53

Owjah, ik eet vaak wat kwark, nu is steeds de magere kwark uitverkocht dus ik dacht, dan neem ik de volle franse kwark...Maar OMG 136kcal per 100gr, bedoel een bakje is al snel 150 - 200 gr en dan nog een handvol ongebrande noten erin, maar het was wel heel lekker, super romig en op zich ben ik wel van de volle varianten, maar vond dit wel erg veel :+

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:58

ja inderdaad de magere franse kwark was bij ah niet leverbaar. Ik heb nu de blauwe magere variant..
Ik houd het toch liever bij mager ipv vol, inderdaad veel calorieen zeg!

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:12

Haha colway, heerlijk die volle kwark maar als je wat pondjes kwijt wil is het idd niet een handige keuze voor elke ochtend.

Ik had een magere kwark met mango chiazaden en walnoten. Is dat eigenlijk verantwoord voor een mager dieet?

Ik vroeg me nog af wat de hond van Tom en zn moeder te eten zou krijgen... :D En in de middeleeuwen, waar die moeder het over had was wel vuur om te koken... elk dorp had zelfs zijn eigen vuurhuis omdat vuur heilig was.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:20

Klinkt hartstikke verantwoord hoor!

Ik hoef niet echt pondjes kwijt, maar hoef ze er ook niet bij, dus ga maar weer voor de magere variant 9als ze die een keer ebben) C1000 heeft echt vaak dingen niet op voorraad :(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:28

Praat me niet over de C1000 :o Het filiaal hier om de hoek is als 1 van de slechtste supermarkten in Nederland uit de bus gekomen :')

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:32

Haha nog een C1000 lotgenoot.

Zonet mijn eerste speltboterham gegeten. Vond het lekker brood :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:58

Heb het filmpje ook gekeken. Weet niet helemaal wat ik er van moet vinden..
Aan de ene kant vind ik het wel sneu en behoorlijk extreem en ben ik heel benieuwd hoe Tom over 10 jaar zal eten. Aan de andere kant zitten er wel stukken waarheid in het verhaal van die moeder denk ik.
Maar persoonlijk zou ik toch voor het gevarieerde eetpatroon kiezen..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:02

Volgens mij heb ik een hele tijd terug ook zo'n documentaire gezien, werd dat jongetje niet heel ziek als hij eens bij een vriendje ging eten?
Vind het in ieder geval erg ver gaan..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:02

Volgens mij eet Tom later alleen nog maar zwart gegrillde bbq burgers :')

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:24

Je zou het na een tijdje toch helemaal zat worden? Alleen maar die rauwkost. Ik hou echt wel van warm eten :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:25

Nou, ik heb een goede timing hier. Vandaag krijg ik mijn implantaat, en dus wil ik van te voren goed vol zitten omdat ik daarna een tijdje op vloeibaar moet leven. Uitgerekend vandaag ben ik erg beroerd en moet ik constant naar de WC en wil eten ook niet geweldig (al heb ik al wel twee boterhammen en twee gebakken eitjes binnen). Geen idee waar dat ineens vandaan komt.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:32

Onbewust toch de spanning?
Sterkte de komende tijd! Lijkt me wel lastig om een beetje gevarieerd vloeibaar te eten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:37

Er zijn veel zieken de laatste tijd. Gewoon hele korte buikgriepjes. Beterschap en sterkte :(:)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:40

Misschien de spanning, misschien een buikgriepje, ik weet het niet. Wel vervelend. Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:00

Oef dat lijkt me niet prettig dat implantaat, sterkte!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:01

Inderdaad wellicht spanning al ben ik ook wat in de weer, wat de wc betreft, maar voel me fit en heb gewoon trek dus geen idee

Had net salade (was kant en klaar van de lidle) blokjes gekookte biet, geraspte witte kool, ui en rozijnen. Dat had ik op een bedje van babyleaf gedaan en daaroverheen pijnboompitten, was echt een erg geslaagde lunch *MJAMMM*

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:01

Sterkte inderdaad! Hoop dat het allemaal een beetje meevalt Y;(

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:32

@Maartpaard: wat vervelend dat je zo reageert op Stevia, heb het nog nooit gehoord dat je er zo heftig op kan reageren.

Mijn avondje kroeg liep iet wat anders met ook wat andere aantallen rosé en bier en een andere eindtijd. :') Ach ja, was al zolang niet meer uitgeweest. Slaap morgen wel weer bij. :P Heb dus net 2 boterhammen met hagelslag achter de kiezen en véél water, ga zo maar eens appelflappen en mini appeltaartjes maken want er komt vanavond een vriendin langs en dan vind ik het altijd leuk om der iets zelfgebakken aan te bieden. Misschien kijken of ik minder suiker over de appels en de flap zelf kan strooien. ^^ En dan de groenten voor vanavond maar alvast schoonmaken en kleinsnijden. Ga bami maken, maar met verse groenten die nog wel even gesneden moeten worden. Zo maar eens douchen en aankleden en in normaal ritme weer zien te komen. Leuk zo'n avondje uit maar je dagritme is ook meteen omgegooid, al kon het vandaag wel aangezien er weinig tot niks op de planning stond. :)

Zo ook maar eens die docu over dat rauwe eten kijken, ben benieuwd. Zou niks voor mij zijn, ben geen rauwkost/sla eter. :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:36

ipv suiker over je appels zou je een klein beetje stevia kunnen doen. (als je dat hebt) scheelt een hele hoop. Let wel op, want stevia is erg zoet!
Lekker trouwens appelflappen en mini appeltaartjes. Maak je die in muffinvormpjes en dan gewoon met appelkruimeldeeg ofzo?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:41

Ik heb hier helaas geen stevia, me ouders dan weer wel. Zit er wel over te denken om zo'n klein flesje aan te schaffen maar dan moet het geld er ook even zijn. :P En de mini appeltaartjes, ik weet het nog niet precies, zowiezo in de muffinvormpjes maar of ik ze gewoon of met appelkruimeldeeg ga maken. Ik zat zelf te denken aan gewoon maar nu jij appelkruimel zegt lijkt me dat ook wel wat eigenlijk. Zo maar eens even kijken.