Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pippaa

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:51

Ja precies :) Goed idee!
Heel veel succes ermee :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 21:52

Hihi dankjewel :D

Oh en ik ga denk ik ook eitjes vullen met een simpel kerrie/dooier vulseltje en champignons met kaas!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:53

Ik werk in een wegrestaurant waar we niet zoveel vega voedsel hebben

Sinds een paar dagen hebben we nu zelf gemaakte groente soep! Vegetarisch! Ik werd natuurlijk weer gedwongen om te testen :+
Er zit in: prei, ui, sperziboontjes, paprika, champignons en courgette. Op smaak gebracht met groente boullion en peper. Vond hem erg lekker :)!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:55

Ik was even terug aan het lezen in dit topic en toen zag ik iets over restaurants: vinden jullie het ook lastig om in een 'gewoon' restaurant (niet Italiaans/pizzaria/chinees) iets vegetarisch te vinden? Vaak hebben ze maar een gerecht, waarvan ik dan de helft ook niet lus (olijven, andere rommel).
Als we uiteten gaan, gaan we dan ook naar een Italiaan of zoiets. Hoe doen jullie dat?
Ik wou laatst ook ergens een broodje eten en toen had ik gezegd: die maar dan zonder vlees, kreeg ik mét. Verder hadden ze niets vegetarisch, dus kreeg een nieuwe. Er wordt nog niet heel erg op ingespeeld. Vind ik. Wat vinden jullie?

_AB_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:57

Suus, ik had vandaag champignons met van die goedkope kruidenkaas gevuld en 25 minuutjes in de oven gedaan. Was wel n succes :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 21:58

Toevallig twee keer uit eten geweest vorige week :P de ene had maar 1 vegetarisch gerecht maar dat was echt mega lekker (soort tapas) en zondag ook een heel lekker paddestoelentaartje op, was 1 van de 2 vegetarische gerechten. Dus ja, jammer dat er weinig keus is maar de keus die er is werd ik erg vrolijk van :D

@AB klinkt ook lekker :D van de euroshopper zeker? Die heb ik ook vaak :=

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:03

Ik zou ook graag minder vlees, of zelfs helemaal geen vlees meer willen eten. Maar mijn probleem is ook dat ik maar zo weinig lust, als vlees vervalt ben ik bang helemaal niks meer te 'kunnen' eten bijna.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 22:04

DebGizmo schreef:
Ik zou ook graag minder vlees, of zelfs helemaal geen vlees meer willen eten. Maar mijn probleem is ook dat ik maar zo weinig lust, als vlees vervalt ben ik bang helemaal niks meer te 'kunnen' eten bijna.

Ik neem aan dat je nu toch ook niet alleen maar vlees eet? :) Er zijn een hoop lekkere vervangers te koop hoor. Met kaas, champignons of noten :).

_AB_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:07

Ja, nu toevallig van de lidl, maar meestal heb ik idd euroshopper :)
Die is zowat net zo lekker als die hele dure...
En je kan n hoop nog wel eten zonder vlees hoor :) Zijn n heleboel lekkere vegetarische dingen :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:13

Magrathea schreef:
DebGizmo schreef:

Ik neem aan dat je nu toch ook niet alleen maar vlees eet? :) Er zijn een hoop lekkere vervangers te koop hoor. Met kaas, champignons of noten :).

Nee dat uiteraard niet.
Maar dingen als kaas, olijven, vele noten e.d. lust ik al niet, en dan bedoel ik ook echt niet lusten (dus overgeven bij wel eten).

Ik heb ook nog eens een flink B12 tekort waar ik al lang voor geprikt word

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:16

DebGizmo schreef:
Magrathea schreef:

Nee dat uiteraard niet.
Maar dingen als kaas, olijven, vele noten e.d. lust ik al niet, en dan bedoel ik ook echt niet lusten (dus overgeven bij wel eten).

En peulvruchten? Oftewel linzen, erwten en bonen? De burgers van Valess? Tivall producten waarin geen kaas e.d. zit? Tofu, tempeh? En je hebt heel veel soorten kaas, lust je bijvoorbeeld wel jonge kaas of mozzarella?

Ik vond hier nog een leuk stukje over waar je voedingsstoffen uit kunt halen als je geen vlees eet:
http://www.vegetarisme.be/index.php?opt ... Itemid=192 (zie onder 'What's in a name?)
Laatst bijgewerkt door Gaby op 19-02-12 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:20

Gaby schreef:
Magrathea schreef:

'
Citaat:
En peulvruchten? Oftewel linzen, erwten en bonen? De burgers van Valess? Tofu, tempeh? En je hebt heel veel soorten kaas, lust je bijvoorbeeld wel jonge kaas of mozzarella?

Al vaak vegetarische burgers geprobeerd, maar op de een of andere manier vind ik die niet lekker. Dat zou natuurlijk niet zo erg hoeven te zijn, als ik vlees kan missen kan ik dat ook wel missen en meer groenten nemen. Kaas lust ik helemaal niet, enkele bonen wel, pfff ik ben wel héél lastig merk ik nu.. Weten jullie waar ik vegetarische gerechten kan bekijken op het i-net?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:23

Laatst bijgewerkt door Gaby op 19-02-12 22:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:26

@DebGizmo: Misschien lust je Quinoa. Dat is vrij neutraal van smaak en zit boordevol goede voedingsstoffen!

DebGizmo

Bedankt Gaby! Ik ga even kijken!

DebGizmo

Liek_ schreef:
@DebGizmo: Misschien lust je Quinoa. Dat is vrij neutraal van smaak en zit boordevol goede voedingsstoffen!

Mag ik vragen wat Quinoa is?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:30

_AB_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:32

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 22:35

Champignons is ook een fantastische vleesvervanger! Ik gebruik het ongeveer elke dag :D
Je kan ook stukjes van quorn eten, dat is uit een soort schimmel gemaakt. De stukjes in sate saus zijn echt heerlijk bij de rijst, lekker met cassave kroepoek erbij :Y)

Je hebt heel veel 'stukjes' te koop bij de supermarkt, zijn meestal van soja of eiwit gemaakt. Zijn neutraal van smaak, je kan het overal in doen. En het heeft (vind ik) een hele lekkere textuur :) Zeker het proberen waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:52

Vegaballetjes in de bonussss :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:53

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 11:54

Oe handig! Die ga ik onthouden als ik hem niet vergeet :D

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 11:58

Handig die site! Je kunt je op de site van Wakker Dier ook abboneren op een mailing, dan krijg je elke week een mailtje met de aanbiedingen van die week van vleesvervangers en bioproducten (staat ook het vlees tussen trouwens).

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:19

Pippaa schreef:
Ik was even terug aan het lezen in dit topic en toen zag ik iets over restaurants: vinden jullie het ook lastig om in een 'gewoon' restaurant (niet Italiaans/pizzaria/chinees) iets vegetarisch te vinden? Vaak hebben ze maar een gerecht, waarvan ik dan de helft ook niet lus (olijven, andere rommel).
Als we uiteten gaan, gaan we dan ook naar een Italiaan of zoiets. Hoe doen jullie dat?
Ik wou laatst ook ergens een broodje eten en toen had ik gezegd: die maar dan zonder vlees, kreeg ik mét. Verder hadden ze niets vegetarisch, dus kreeg een nieuwe. Er wordt nog niet heel erg op ingespeeld. Vind ik. Wat vinden jullie?

Ik heb niet zoveel moeite om iets te vinden bij andere restaurants, maar ik lust ook best veel, dat zal het makkelijker maken.
En ik moet zeggen dat de restaurants hier in de buurt, er best al wel goed op ingespeeld zijn, er is altijd wel iets wat ik lekker vind.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:45

Supertinkie, ik woon vlakbij jou en wil binnenkort weer eens uit eten, welk restaurant hier in de omgeving kun je aanraden?