Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:26

En ik zou de volgende keer bij je cupcakes een zware snijplank op de bovenkant leggen zodat je cakejes plat worden van boven :D

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:45

oké bedankt voor de tips ! :D alleen snap ik dat van uitsteken niet zo goed :o ik heb het er inderdaad overheen gehangen en wist niet zo snel hoe ik het anders moest doen :o

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:08

Ik zit nog steeds zwáár in dubio of ik zelf de verjaardagstaart voor mijn zoontje zal gaan maken of hem toch maar uitbesteedt,... :o

Ik word al helemaal misselijk van de druk die ik op mezelf leg, dus wat dat betreft is de lol er al bijna vanaf, maar aan de andere kant: ik wil het wel graag! (Zoonlief wil een Buzz-Lightyear, want dat is momenteel zijn idool, maar dat gaat me nooit lukken,... En gewoon een A4-printje vind ik niet zo leuk,... Ik wil dus 'gewoon' een kleurrijke taart maken met wat rupjes, bloemen en vlinders ofzo. Dat moet net lukken. :D )

Dus ik heb helemaal in mijn hoofd zitten dat het een stapeltaart moet worden. :j
Alleen,.... die heb ik nog niet eerder gemaakt,... :o

Ik zit nog te dubben tussen 2-laags of 3-laags. (26x26, met daarop 20x20 en daarop nog iets van 15x15 ofzo. Heb daar geen vorm voor, maar wil dan een biscuit op maat snijden)

Maar goed, nu dan de vraag:
Ik heb al wel van die vetvrije kartonnetjes voor tussen de lagen, maar ik zoek me suf naar van die "stut-stokjes"....
(heten die dingen nou 'douwels'?)
Afgelopen weekend heb ik gespiekt in een stapeltaart op een verjaardag (toen ze hem afstapelde) en daar zaten hele simpele houten stokjes in. Doorsnede 5 mm. ofzo. En 1 dikker houtje tussen de bodem en de taart daarop. (was een 2-laags)

Dus:
Waar tover ik van die "stut-stokjes" vandaan? (eventueel bij de bouwmarkt en zelf op maat zagen?)
En is die 'grote stok' in het midden van de taart noodzakelijk?
Het is voor eigen gebruik, dus hij hoeft niet getransporteerd te worden.

*owwwwww..... wat haal ik me op mijn hals,.....*

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:11

douwels kan je kopen, maar je kan ook kitkats gebruiken of chocosticks van bijvoorbeeld de AH. werken net zo goed en je kan ze lekker opeten!

de dikkere stok in het midden hoeft niet hoor, kan net zo dik zijn als de rest.

ik heb voor de eerste verjaardag van mijn dochter ook voor het eerst gestapeld. is helemaal neit moeilijk!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:21

Bij de Blokker heb je van die kleimallen van Toy's story.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:22

Dan zou ik eerder voor die chocosticks gaan, want kitkats zijn wel weer heel machtig natuurlijk,...
Laat je die chocosticks er dus gewoon inzitten als je de taart (na het afstapelen) gaat aansnijden?

Chocosticks,.... dat ik daar niet eerder aan gedacht heb,...
Ik denk gewoon veel te moeilijk.

@Woldhoeve: echt waar????
Wauw!!! Ik loop stad en land af voor figuurtjes etc., maar in geen een speelgoedwinkel te vinden.
Bij Blokker dus wel??

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 06:01

ik gebruik altijd rietjes. Dat werkt ook super. Alleen vanaf 5 laags gaan er houten of plastic dowels in. De plastic dowels gebruik ik zowiezo altijd voor bruidstaarten (beetje banketstaaf om een rietje tegen te komen in een bruidstaart).

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:47

Maar dan weer wat anders,...

als ik van die bolletjes tegen de onderrand wil maken, blijven die dan gewoon hangen als ik ze mee invries?
Of moet ik losse bolletjes maken en bewaren en pas er tegenaan maken wanneer ik ga stapelen?

Ik heb er vanacht gewoon van gedroomd, van die taart,...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:56

Ik zou die er pas op het eind op doen als je gestapeld hebt, anders blijven ze niet hangen (en ik denk ook niet dat ze netjes blijven bij het verplaatsen van de taart :) ).

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:58

Oke, dus even wat extra tijd voor incalculeren dus!

Hmmm, misschien dat ik dan een "lint" van fondant maak ofzo.
Dat is wel makkelijker dan.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:07

pareltjes kan je van te voren ook al maken. En als je de taart gestapeld hebt, kan je ze er tegenaan plakken. Dan heb je geen ruimte meer tussen je taarten (althans niet zichtbaar).

Een lint van fondant werkt minder fijn vind ik, het scheurt makkelijker. Je zou wel een gewoon lint kunnen gebruiken.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:59

Marlies94 schreef:
oké bedankt voor de tips ! :D alleen snap ik dat van uitsteken niet zo goed :o ik heb het er inderdaad overheen gehangen en wist niet zo snel hoe ik het anders moest doen :o

Ik pak altijd een glas wat aan de bovenkant ongeveer even groot is als de cupcake. Dan rol ik fondant en steek daar rondjes uit met behulp van het glas :D

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:02

Zo heb ik het de vorige keer ook gedaan AngelofLove, maar omdat mijn cupcakes wat bol waren aan de bovenkant, werd het fondantrondje toch wat te kein omdat het over die bolling heen kwam te liggen.
Daardoor zag je aan de zijkant nog cake zeg maar.

De volgende keer neem ik een grote mok om het uit te steken, dan bedek ik in ieder geval de gehele bovenkant!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:05

Valina schreef:
Zo heb ik het de vorige keer ook gedaan AngelofLove, maar omdat mijn cupcakes wat bol waren aan de bovenkant, werd het fondantrondje toch wat te kein omdat het over die bolling heen kwam te liggen.
Daardoor zag je aan de zijkant nog cake zeg maar.

De volgende keer neem ik een grote mok om het uit te steken, dan bedek ik in ieder geval de gehele bovenkant!

Of even een plak op de cc`s leggen als ze uit de oven komen als je een bakblik hebt, dan wordt de bovenkant mooi plat en kun je ze netjes bekleden. ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:06

Beter een plank op de nog warme cc leggen, worden ze mooi plat!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:21

En nog beter, deze uitstekers kopen zodat je altijd de goede grootte bij de hand hebt :P .
link

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:55

Zojuist me bestelling binnen gekregen :D Helaas was de patidess die ik mee had besteld kapot (gelukkig wel goed apart verpakt) dus zat er zelf al helemaal onder..
Straks poging doen om vast het marsepein te kleuren, en dan vanavond of morgen de biscuitmix bakken :D

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:20

Hier een stille meelezer...

Afgelopen zaterdag was ik jarig en kreeg ik van mijn zusje deze zelfgemaakte prachtige taart:
Afbeelding

Ik was helemaal gelukkig natuurlijk! *\o/*

Dit was haar vijfde taart geloof ik en de eerste keer dat ze met een eetbaar stifjte heeft gewerkt. Dat bleek erg lastig. Heeft iemand nog een tip om dat strakker te krijgen? Of is dat gewoon een kwestie van oefenen?

Het pareltje in de R van Birthday was er in gerold, maar die kregen we er niet meer uit :o

Ze had ook nog wat muffin-achtigecupcakes meegenomen, versierd met glazuur en fondant.
Afbeelding

Errug lekker allemaal! Vooral de cake/biscuit (weet niet wat het was) was erg luchtig en smaakte erg lang vers. Iemand nog tips voor haar?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:24

Gooi die stift weg en koop een Sugarcraft gun :D

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:35

@ Sarisv: alles binnen? Leuk!
Alleen minder leuk dat de Patidess (wat is het?) kapot was,...
Krijg je dan een nieuwe opgestuurd of is het gewoon 'helaas pindakaas'?

@ShirleyP: leuke taart en schattige cc's!
Weet niet of het de bedoeling was dat het glazuur er zo "afdruipt", maar ik vind het wel een leuk effect geven!

SugarCraft gun,.. heb er al vaker over gehoord, maar weet nog steeds niet wat het is.
Ik zal mezelf daar toch ook eens in gaan verdiepen!

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:40

@valina.. Ja alles binnen, heb marsepein zelfs al gekleurd :D Dat patidess is smaakje voor in botercreme eventueel.. Heb de taartenshop al gemaild dat stuk is binnen gekomen, dus afwachten wat ze ermee gaan doen..

Moet alleen nog boter en eieren halen en bakspray en dan kan ik bakken.. Hebben jullie voorkeur wat beter is qua boter?? Welke gebruiken jullie

sugarcraft gun: http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere ... -1087.html ik heb hem niet maar misschien ooit :P

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:41

MamaMiesje schreef:
Gooi die stift weg en koop een Sugarcraft gun :D

Haha! Dat klinkt knap agressief! Daar heb je geen wapenvergunning voor nodig ofzo :D

Valina schreef:
Weet niet of het de bedoeling was dat het glazuur er zo "afdruipt", maar ik vind het wel een leuk effect geven!

Dat ging bij de eerste cc inderdaad niet helemaal goed, maar omdat het wel leuk uitpakte heeft ze het bij allemaal maar gedaan.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:42

Ik heb ongezouten roomboter van Campina.
Gaat super!

Maar ik hoor ook mensen die de goedkoopste roomboter pakken en dat gaat ook gewoon goed!

Denk wel dat roomboter lekkerder is dan gewone boter.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:43

Sarisv schreef:
sugarcraft gun: http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere ... -1087.html ik heb hem niet maar misschien ooit :P

Aah! Dat lijkt een Play-doh-apparaat! Vroeger had je ook van die dingen bij de klei, om haren en andere vormpjes van de maken. Leuke tip voor een verjaardagscadeau voor haar, die ga ik onthouden!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:44

Gaaf zeg, die SugarGun!!!

*hebben hebben hèbbeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnn !!! *