Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:17

Dat weer werkt dan idd ook niet mee.
Hoe komt het eigenlijk dat het zo tegen valt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:18

Balen, en zeker als het je stijl niet is. De mijne is het wel ben echt een mini martha stewart maar dan liever :'). Maar dat is echt als je jou dingen bekijkt helemaal een andere stijl

Jaime_

Re: Taarten decoreren XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 00:24

Omdat ik ten eerste niets nieuws leer.. heb nu gehad:
-taart vullen/bekleden (kon ik al)
- taart stapelen (kon ik al)
- dummie bekleden (kon ik al)
- van die stomme ruches maken en draperieen (nog nooit eerder gedaan, maar kan elke simpele ziel, en het is niet leuk en ik vind het lelijk)
- cakeboard bekleden (kon ik al, al eens gedaan voor de bruidsbeurs)
- crimpers gebruiken (kende ik nog niet, maar had ik ook door youtube filmpje kunnen leren)
- strik maken (al paar keer eerder gedaan)

Ben benieuwd of er nog iets komen gaat waar ik iets aan heb..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:28

Ik vroeg me eigenlijk ook af waarom je aan deze cursus bent begonnen als je er alleen dingen tegen komt die je al kent. Of dat dat door slechte voorlichting kwam of iets anders, maar dat antwoord had je ondertussen al gegeven. Niet specifiek voor deze cursus, maar voor het grotere geheel.
Blijft balen dat je er niks aan hebt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:00

't is inderdaad jammer maar voor een goed doel :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:31

aaawh das balen Jaime!

Jaime_ schreef:
maar als ik mn master wil moet ik deze module ook doen..

Maar houd dit in je achterhoofd! :D
Dus je weet wél waarvoor je al deze saaie dingen doet, anders kan je je master niet doen toch? :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:46

*komt even heel brutaal binnenvallen in jullie gezellige topic* :Y)

Ik kijk hier wel vaker mee, echt prachtige kunstwerken komen er voorbij, dus jullie kunnen me vast wel helpen :D
Ik ga eind December weg bij t bedrijf waar ik nu werk (contract loopt af) dus ik wil eigenlijk een taart maken. Maar daar wil ik dan natuurlijk het logo van de krant op zetten :D Dit logo:
Afbeelding

Hoe kan ik dat het beste voor elkaar krijgen? Ik heb geen uitstekertjes in dit lettertype.. Doen jullie zo'n letters dan snijden? Kneden? Of misschien gewoon uit suikerpapier uitknippen? Of is er nog een betere manier?
En wat werkt het makkelijkst? Normaal gebruik ik fondant omdat ik dat lekkerder vind, maar misschien werkt marsepijn beter bij zó'n friemelwerkje?
En hebben jullie nog ideeën voor een extra versiering, of zou ik het bij t logo laten?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:17

Logo uitprinten en uitknippen, op de marsepein/fondant leggen en uitsnijden en dan op je taart leggen?
Met een rode taart en het logo ben je al een heel eind denk ik. Misschien kan je nog wat 'plaatjes' op de zijkant plakken zoals een krant, fototoestel, dingen die tekenend zijn voor jullie redactie?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:25

Ja, dat is ook een leuk idee, krantenknipsels enzo op de zijkant :D Bedankt!
Ik heb toevallig een printer waar eetbare inkt voor te krijgen is, dus misschien kan ik dat eens gaan uitproberen, zo'n setje heb ik altijd al eens willen kopen :D

Als ik het logo zelf doe uitsnijden, kan ik daarvoor dan het beste een platgerold stuk marsepijn/fondant in de vriezer leggen en dan snijden, of lukt dat niet? Lijkt me namelijk makkelijker om zo'n kleine figuren te snijden uit een hard stuk dan uit een zacht stuk..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:28

Kan je dat gewoon verwisselen dan? Eetbare inkt en gewone inkt in een printer?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:33

Nee! Een printer die met gewone inkt is gebruikt moet je niet met eetbare inkt daarna gebruiken. Althans, dat heb ik begrepen en lijkt me ook logisch. Er blijft namelijk altijd inkt in zitten en van die giftige zooi eten lijkt me niet echt verstandig.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:34

Volgens mij kun je niet zomaar wisselen qua inkt hoor...dan zit er in de 'toevoer' toch nog altijd iets van dat andere inkt??
Wel een leuk idee verder!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:42

Dat leek mij ook idd, dat er in de printerkop gewone (giftige) inkt blijft zitten.
Of je moet er ook meteen een nieuwe printerkop in zetten, maar dat kan niet standaard bij iedere printer.

Overigens kan je die printjes ook wel online bestellen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:43

Het kan wel, maar dan moet de printerkop eerst worden schoongemaakt. Daar heb je speciale schoonmaak-cartridges voor, met een soort van afwasmiddel erin in plaats van inkt :) En dan moet je met de gewone eetbare inkt nog een paar testdrukken maken. Die bestel ik dan gewoon mee (of volgens mij heb ik ze zelfs nog thuis liggen)

Maar ach, hoe vaak mijn konijn wel niet een afgedrukte foto te pakken heeft gehad en naar binnen heeft gewerkt, hij heeft er niks aan over gehouden, dus als er dan ook nog een ieniemienie beetje oude inkt in de printerkop zit, ik denk niet dat je er dood aan gaat. Ik speel wel voor proefkonijn :D Ben daar nooit zo bang voor. Denk dat je er echt flink wat van moet binnenkrijgen, wil je er echt ziek van worden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:45

Ik weet niet of het dan breekt, als je het in de vriezer hebt gelegd. Dan zou ik misschien eerder proberen om er tylose door te mengen, de dag ervoor, om net steviger te maken.

En idd de inkt niet zomaar verwisselen hoor! Er blijven altijd resten achter. Toch vervelend om je laatste dag af te sluiten met een voedselvergiftiging voor de hele redactie :')

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:47

Dag allemaal. Leuke taartjes voorbij zien komen!
Ik heb nog twee taartjes gemaakt, maar over de laatste was ik echt niet zo tevreden...
Die had dan ook 2,5 dag in de koelkast in een doos gestaan maar de fondant is uiteindelijk van de taart af gedropen... :S
Geen idee waarom, heb hem afgesmeerd zoals altijd, misschien door de wat vochtige koelkast?

Hier de foto's, let op de Nike's van Sint!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:10

Leuke taarten! Vooral die eerste ziet er mooi strak uit zeg!

Hahaha, ja dat zou wat zijn, hele afdeling naar huis met voedselvergiftiging :Y)
Die reinigingscartridges zijn hier te koop: http://www.cakeart.nl/index.php?page=sh ... &Itemid=44
Erg handig!
En dan even t ding uit elkaar halen, met alcohol de rest van de printer reinigen, en dan kan ik em hopelijk gebruiken voor de eetbare inkt :D
Die printer staat er toch maar niks te doen
Maar dat red ik denk ik toch niet meer voor t eind van t jaar, dus dat wordt iets voor volgend jaar. Dan zit ik toch een tijdje thuis totdat ik een nieuwe baan heb, dus kan ik me net zo goed nuttig maken met taarten bakken :Y)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:01

MamaMiesje schreef:
Over negerzoenenschuim gesproken; ik zag vanmiddag bij de C1000 in de rij van 'Amerikaanse en andere buitenlandse producten' een pot Marshmellow Fluff staan. Het lijkt mij persoonlijk MIEIEIEIEIERZOET, maar ik denk dat dat wel aardig overeenkomt met negerzoenschuim?

Cool! Dat spul hadden ze heeeel lang geleden ook al! Mijn broer was toen lid van de Donald Duck, en daarin maakten ze altijd reclame voor dat spul. Stond er een hele grote pot Fluff, met daarboven een plaatje van ei en een ovenwant. Stond er dus: EI WANT FLUFF. Heeeel goed Engels :')
En inderdaad, het is mierzoet dat spul, vond het op brood ook echt niet weg te krijgen :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:37

ben ik ook weer eens, na heeeeeeel lang geen taarten maken.
nieuwste taart moet ik gaan stapelen. is dit een beetje simpel zelf te doen? hoef toch geen cursus ofzo daarom te volgen?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:43

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:45

Leuke Sinttaart!

Zag trouwens in het krantje van de C1000 dat ze chocolade rudolf-neusjes verkopen. Dus rode neuzen zegmaar :P Misschien een idee voor alle mensen die nog rendieren gaan maken :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:49

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:51

Ik heb het vorige keer met die chocosticks van de deka gedaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:52

en dan gebruik je er gewoon wat meer van dan van die houten denk ik?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:53

Heb ik wel gedaan (was ook eerste keer stapelen dus wilde het zekere voor het onzekere nemen. Geen idee of het ook gewoon te doen is zoals op de site). En ze waren erg lekker die sticks (naam lijkt op vermecelli, maar weet niet precies meer).