Taarten Decoreren V

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:35

Lindas2 schreef:
laura1987 schreef:
Wat komen er weer een mooie dingen voorbij.
Mooie cc's en dat schapen-taartje vind ik super gelukt voor een eerste keer hoor :)

Dat van die cc's verkopen voor brooke vind ik een super idee! alvast veel succes toegewenst.

Wat ik merk is dat jullie allemaal op jullie manier een ingredient maken. Wat is jullie recept voor chocolade-botercreme?

Heb toevallig afgelopen weekend mijn eerste chocolade botercreme gemaakt... Heb op de site van leukstetaarten een kilo mix voor botercreme gekocht, daarbij de ingredienten toegevoed die op het pak staan (poedersuiker, water, boter). En dan naar smaak cacao toegevoegd.. was erg lekker!

dank je wel :)

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:36

Leuk die cc en dat schapentaartje. Ik heb toevallig gister ook een iniemienie schaapje gemaakt. Moest het gewoon even proberen.

Ik vind dat juist het leuke aan dit forum en ook van de leukste taarten. Je kunt inspiratie opdoen wat anderen doen. En daar zelf je eigen draai aan geven.

Wat is een gangbare prijs voor een taartje van 20cm doorsnee of een boltaartje van 12 of 15 cm doorsnee?

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:36

Wat een mooie kunstwerken weer..
Die schaap is ook erg mooi!
En Verona wat een mooi cc!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:42

liloenstitch schreef:
Wat is een gangbare prijs voor een taartje van 20cm doorsnee of een boltaartje van 12 of 15 cm doorsnee?

Iemand pb'de mij laatst dat ze niet per persoon een prijs rekent, maar gewoon per soort taartje/cm doorsnee.
Van elke diameter kun je vrij standaard wel berekenen wat je kwijt bent aan materiaal (hoe groter hoe meer natuurlijk). Als je al kijkt naar de tabellen van DLT bijvoorbeeld, dan zie je al hoeveel marsepein en biscuitmix je nodig hebt per soort taartje. Daar kun je al kosten vanaf leiden :j
En dan natuurlijk ook (een beetje) extra rekenen als arbeidsloon ;)

Helderder

Re: Taarten Decoreren V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:18

Iemand hier wel eens worteltjestaart gemaakt als 'biscuit'? Hoe smaakt het en wat voor vulling past erbij?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:21

Ik zou worteltjestaart niet als biscuit gebruiken dat is minstens zo zwaar als cake en het lijkt me niet lekker met marsepein.
Worteltjestaart is heerlijk als je het afsmeert met creme cheese frosting en eventueel zou je daar ook een laag mee kunnen vullen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:29

hey.. ik ben stille meelezen, en echt vind het zulke leuke taarjes, cupcakes etc hier:D geweldig man! Ik kijk ook altijd op zondagmorgen "taarten van abel" vind ik altijd erg leuk. Ik zou zelf ook wel deze week ( vakantie!=) ) een taart willen maken, maar vraag me af of het niet vreselijk duur is?=( Kan ik ergens een recept vinden? En ook waar je de spullen haalt? En.. ik heb geen oven, is dat een must? Ga hier vooral door met het maken van prachtige taarten! kan er echt van genieten:)

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:34

Heb je de openingspost gelezen? Daar staat veel info in. Een oven is toch wel een must als je een biscuit wil bakken. Of je moet hem bakken bij de buren ofzo? :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:37

haha.. kijk steeds bij achterste paginas om nieuwe taartjes te bekijken.. zal de linkjes ff aanklikken hehe:)

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:40

Ik heb nog een vraagje..

Ik was met de taart voor mijn oma bezig. Heb de vulling gemaakt, bonbonblocmouse en vanillecreme. Ik heb de taart gevuld op elkaar geplakt en afgesmeerd. Even in de koelkast en toen bekleden..
Maar ik had het idee dat mijn vulling ging smelten of te zacht was want er kwamen bobbels in mijn marsepein terwijl hij wel strak was toen de marsepein er net om zat. Had ik de vulling na het maken nog in de koelkast moeten doen of was hij dan gewoon niet dik genoeg? Misschien heb ik er te lang over gedaan?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:41

Heb je de vulling wel een stukje van de rand vandaan gehouden?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:48

En heb je wel dijkjes van botercreme langs de randen gemaakt?

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:50

Ja ik heb een klein dijkje gespoten met botercreme maar heb niet echt de rand vrijgelaten.
Misschien is dat het geweest dan.. Dat mijn dijkje niet groot genoeg was en dat ik toch wat te dicht bij de rand zat. Dat kan wel namelijk.

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:53

Wat een prachtige taarten heb ik weer voorbij zien komen zeg...en CC, echt enorm creatief en knap +:)+
Ik wilde jullie iets vragen over het bakken van de cake's & biscuits, dat gaat prima bij mij maar ze rijzen altijd zo heel erg in het midden, de randen blijven nagenoeg laag.....hoe krijg ik het gelijkmatiger gerezen? Is de baktemp te hoog, of staat 't niet goed geplaatst in de oven? (ik gebruik de heteluchtoven).....hoop dat er een oplossing is om dit beter te krijgen

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:59

pinuts schreef:
hey.. ik ben stille meelezen, en echt vind het zulke leuke taarjes, cupcakes etc hier:D geweldig man! Ik kijk ook altijd op zondagmorgen "taarten van abel" vind ik altijd erg leuk. Ik zou zelf ook wel deze week ( vakantie!=) ) een taart willen maken, maar vraag me af of het niet vreselijk duur is?=( Kan ik ergens een recept vinden? En ook waar je de spullen haalt? En.. ik heb geen oven, is dat een must? Ga hier vooral door met het maken van prachtige taarten! kan er echt van genieten:)

Je kunt bij albert heijn ook een kant en klaar kapsel halen. Ik vond dat iets minder lekker, maar misschien een alternatief voor het ontbreken van een oven?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:00

moet je bij choco-ganache en aarbeientaarttoetje van mona ook een botercreme-dijkje spuiten?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:03

Katja schreef:
Ik zou worteltjestaart niet als biscuit gebruiken dat is minstens zo zwaar als cake en het lijkt me niet lekker met marsepein.
Worteltjestaart is heerlijk als je het afsmeert met creme cheese frosting en eventueel zou je daar ook een laag mee kunnen vullen.

Dan moet ik het eerst maar eens apart maken om te kijken hoe het smaakt. :j Mijn vraag was naar aanleiding van http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html dit boek, daar gebruiken ze het wel 'als biscuit'.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:05

SaNNeS88 schreef:
moet je bij choco-ganache en aarbeientaarttoetje van mona ook een botercreme-dijkje spuiten?

Ik zou het voor de zekerheid wel doen :j
Je oefent toch druk uit op de taart als je m aan het bekleden bent en dan druk je de vulling naar buiten.
Monatoetje 'loopt' niet zo hard, maar ganache volgens mij wel?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:07

ik heb de ganache wel iets opgeklopt, maar werd niet super stijf :n

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:10

Ryan2209 schreef:
Wat een prachtige taarten heb ik weer voorbij zien komen zeg...en CC, echt enorm creatief en knap +:)+
Ik wilde jullie iets vragen over het bakken van de cake's & biscuits, dat gaat prima bij mij maar ze rijzen altijd zo heel erg in het midden, de randen blijven nagenoeg laag.....hoe krijg ik het gelijkmatiger gerezen? Is de baktemp te hoog, of staat 't niet goed geplaatst in de oven? (ik gebruik de heteluchtoven).....hoop dat er een oplossing is om dit beter te krijgen

Als hij klaar is na 5 minuten afkoelen ondersteboven op een rooster leggen, dan wordt hij ook aan de bovenkant plat :)

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:13

LetsgoKelly schreef:
Ryan2209 schreef:

Als hij klaar is na 5 minuten afkoelen ondersteboven op een rooster leggen, dan wordt hij ook aan de bovenkant plat :)

maar 't is echt een hele punt hoor die eruit steekt, met scheur en al......als ik kijk op pag.1 van dit topic dan zie ik zo'n mooi plat biscuittaartje uit die bolvorm komen....hoe kan dat dan?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:20

In de kom laten zitten, zware snijplank erop :D

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:23

MamaMiesje schreef:
In de kom laten zitten, zware snijplank erop :D

:D ik ga 't proberen

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:25

Ashleey_ schreef:
Mayo schreef:
Hoeveel ingrediënten gebruik je? En hoe doe je de bereiding tot in details?

Precies zoals op de mix staat! Met eieren en water.. heb de 1e keer precies de beschrijving van pak gevolgd, en 2e keer het tabel van deleukstetaarten...

Je hebt écht kamertemperatuur eieren (al doe ik dat eigenlijk nooit :+) gebruikt, de juiste tijd gemixt (ik doe altijd 13 minuten), de juiste hoeveelheden etc?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:27

Ashleey_ schreef:
* Even het pak erbij halen..... (heb een 25 cm vorm)

(25 cm aangehouden)
330 gram mix
5 eieren op kamertemperatuur
33 ml water

De eerste keer heb ik het mixen aangehouden van het pak (8 min op hoogste stand, 2 min lage stand)

En laatste keer heb ik dit gevolgd (26 cm aangehouden);
340 gram mix
260 gram eieren
35 ml water

En toen 10 min gemixt, en nog 2 min op lage stand

Edit; Heb verder een grote heteluchtoven.. en heb daarvoor aangehouden; 40 minuten op 175 graden en dan nog 10 min voorverwarmd ;)

Mix je met de hand of met een standaard+kom? Welke snelheden? Heeft je oven ook een stand onder/bovenwarmte?