Wat een mooie taarten weer zeg @Lisette wanneer mogen we jou 1e kunstwerk bewonderen ?
Lisette03
Geplaatst: 12-01-10 20:53
Ollie1 schreef:
Wat een mooie taarten weer zeg @Lisette wanneer mogen we jou 1e kunstwerk bewonderen ?
ik ben nu marsepein aan het kleuren voor cc's maar heb geen bakvorm, dus ga het zonder proberen (mini's), de 28e word ik geopereerd dan ga ik aan een taart beginnen voor mijn collega's, het ontwerp heb ik al gemaakt, nu de taart nog
Even een vraag van heel andere orde: heeft iemand weleens een suikervrije taart gemaakt? Er zijn wel vervangers voor suikers (Canderel) maar wie heeft dat weleens uitgeprobeerd?
Ashleey_
Geplaatst: 12-01-10 21:03
Ben echt aan het bedenken wat ik allemaal moet bestellen voor mijn eerste taart!
Heb wel al een beetje een lijstje; - mix voor biscuit 1 kg - crisco - FunCakes Marsepein Starters Pakket (denk ik..) - taartbodem zaag - mix voor botercreme, twijfel ik nog over.. - goede smoother.. - stuk zeil wil ik nog halen
Verder heb ik nog bloemen uitstekers en zilvere pareltjes liggen...
crisco gebruik ik nooit, dus kan je eventueel ook wel weglaten. denk ook aan een goede roller; een stuk pvc van de bouwmarkt volstaat en is vele malen goedkoper
MamaMiesje
Geplaatst: 12-01-10 21:07
Jasper schreef:
Even een vraag van heel andere orde: heeft iemand weleens een suikervrije taart gemaakt? Er zijn wel vervangers voor suikers (Canderel) maar wie heeft dat weleens uitgeprobeerd?
Het is vast mogelijk, maar dan kan je onmogelijk met marsepein of fondant werken.
de meeste kunstsuikers hebben niet dezelfde korrelgrootte en gewicht als suiker he, dus dan zit je denk ik met een verhoudingenprobleempje... maar wie weet is het doenbaar...
benangelique
Geplaatst: 12-01-10 21:36
het taartje voor als gup geboren is. gevuld met sinaasappelbavrois. op de zijkant staat: welkom kleintje
hij staat in de vriezer idd het kamertje is rood/oranje, vandaar de kleurstelling lisette. ben ook niet zo van het standaard roze/blauw. heb gisteren nog 2 boltaartjes gemaakt voor mijn collega's voor als gup geboren is. die moet ik nog ff op de foto zetten maar zijn in dezelfde kleurstelling. nu nog slecht zo'n 80 cupcakes...