Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:O dat kan vast wel hoor, frambozen, bramen en bessen kunnen ook in potten. Je moet dan alleen wel een trellis oid hebben waar je hem tegen kunt opbinden.
avaluna schreef:anneliesdj schreef:O dat kan vast wel hoor, frambozen, bramen en bessen kunnen ook in potten. Je moet dan alleen wel een trellis oid hebben waar je hem tegen kunt opbinden.
O, dan ga ik maandag meteen eens kijken of ze de wijnbes bij de Intratuin hebben.
Mochten de verhuisplannen dan doorgaan dan kan hij lekker mee en dan eventueel alsnog in de volle grond.
Coby schreef:Ook ik ga dit jaar met een moestuin beginnen. Alhoewel eigenlijk ben ik al begonnen. Het plan was om in de tuin een groententuin te maken. Maar toch als beginnetje gekozen voor de vierkantemetertuin van de welkoopEerst dit maar proberen, dan kan het volgend jaar altijd nog groter. Vorige week heb ik peterselie, bieslook en aardbeienplantjes geplant. Vandaag bezig geweest met het zaaien van kropsla, andijvie en radijs. Mocht het dit jaar helemaal goed gaan dan wordt de bak gebruikt voor enkel de kruiden en wordt een ander deel van de tuin groententuin.
Ibbel schreef:Let ook op de pH, groente wil een relatief hoge pH hebben (kool zelfs 8), fruit wil pH 5,5 hebben. Arme grond is vaak ook zuur, en als je paardenmest gebruikt om te bemesten (wat ik doe, 't is tenslotte gratis) moet je echt ook bekalken, paardenmest werkt nl ook nog eens zuur.
avaluna schreef:Voor mij was vorig jaar de wijnes al nieuw... als ze niet te prijzig zijn, ga ik ze allemaal eens in potten zetten.
imd schreef:Is dat een kant-en-klaar pakket? Wat kost die?
Thats_Me schreef:Is die makkelijk in elkaar te zetten? Wil die ook graag halen maar heb hier niet veel gereedschap liggenen heeft dat ding een bodem?
Thats_Me schreef:Ohw kijk dan moet ik dat ding ook wel met het spul wat ik hier in huis heb inelkaar krijgen! Anders leen ik wel ergens een boormachine ofzo als dat nodig blijkt te zijen.
Hij komt hier op beton te staan en ik wil er kleine dingen in gaan verbouwen. O.a. radijs, aardbei, sla etc. Tenmisnte voor zo ver het nog niet in potten staat
Thats_Me schreef:Hij komt hier op beton te staan en ik wil er kleine dingen in gaan verbouwen. O.a. radijs, aardbei, sla etc. Tenmisnte voor zo ver het nog niet in potten staat
Coby schreef:Het zal wel helemaal niet goed zijn, maar ik heb er 8 zakken bemeste tuinaarde in gedaan. Gemengd met 2 zakken potgrond. (25 liter beide). Mijn vader/opa en de rest van de familie heeft altijd een groententuin gehad. Heel simpel door de grond luchtig te maken, vervolgens gedeeltelijk mest toevoegen en dat werkte prima.