Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Bij mij willen de paprika's ook nog niet. Worden eerder pieteriger dan beter. Eigenlijk moet je die in januari/februari al binnen voorzaaien, maar ik was ook "te laat". Bij mij blijven het ook pieterige plantjes. Ik heb ze buiten in een foliekasje. Afgelopen periode met dat mooie weer had ik het deurtje open. Woensdagavond dicht geritst vanwege de weersverwachtig. Gisteravond was het aangenaam warm in het kasje.
Mijn bolcourgettes daar doen het goed. Van de 3 komkommers waren er 2 dood gegaan na het verpoten. Opnieuw gezaaid en die komen nu goed op. De derde komkommer doet het ook goed. De aubergine lijkt ook eindelijk te gaan groeien. De watermeloen heb ik nog binnen. Die heb ik in een groter potje gezet, want die leek ook weinig te doen. De struiktomaten hebben inmiddels harige steeltjes en lijken de weg naar boven ook te gaan vinden.
Ik ben tot dusver nog niet heel enthousiast over de watermeloen zaden van de Lidl. Van de, ik denk inmiddels 15, is er maar ontkiemd. Of ik doe iets fout natuurlijk, dat kan ook.
Neonlight schreef:Mooie opbrengst al! Wanneer had je de radijsjes gezaaid?
karuna schreef:Oh kun je me daar de gebruiksaanwijzing, bouwplan van geven? Ik ben gek op paddestoelen en shi take het meeste.
Mjetterd schreef:Heerlijk die asperges! Hoelang staan ze er nu in? Ik heb ze nu voor het tweede jaar maar het zijn vooral dunne asperges die boven komen en elke keer 1 of 2 die klaar zijn om te oogsten. Dus ik denk dat ik dit jaar niets ga oogsten.
Mjetterd schreef:Hoe is het met de slakken bij jullie? Ik merk wel toename aan slakken en aangevreten plantjes helaas.
MarrieLeen schreef:Hier idd zachtjes aan meer slakken, maar m'n sla lijken ze nog vanaf te blijven. Wel netten over m'n bakken gedaan, hopelijk scheelt dat.![]()
Hoe doen jullie dat met de aardbeien waar mogelijk slakken bij hebben gezeten en slijm op zit?
Zou goed wassen genoeg zijn om ze gewoon rauw te kunnen eten? Of beter in de jam?
Maar ja, zou ook zo zonde zijn.
Mjetterd schreef:MarrieLeen schreef:Hier idd zachtjes aan meer slakken, maar m'n sla lijken ze nog vanaf te blijven. Wel netten over m'n bakken gedaan, hopelijk scheelt dat.![]()
Hoe doen jullie dat met de aardbeien waar mogelijk slakken bij hebben gezeten en slijm op zit?
Zou goed wassen genoeg zijn om ze gewoon rauw te kunnen eten? Of beter in de jam?
Maar ja, zou ook zo zonde zijn.
Ik heb tot nu toe nog nooit slakken op de aardbeien gehad, maar ik zou ze gewoon goed schoonmaken en opeten
Helaas heeft de action dit jaar geen slakkenkorrels, bij tuincentra is dat spul allemaal zo duur
Sassy4barrel schreef:Mjetterd schreef:
Ik heb tot nu toe nog nooit slakken op de aardbeien gehad, maar ik zou ze gewoon goed schoonmaken en opeten
Helaas heeft de action dit jaar geen slakkenkorrels, bij tuincentra is dat spul allemaal zo duur
Ik heb vorige maand slakken korrels gekocht bij Action