Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:39

Tayga: dat nou ook weer niet maar het blijft wel bij een keer boodschappen doen, de hond uit laten, opruimen/schoonmaken en verder veel achter de pc om te solliciteren en vanaf morgen weer studeren. Dat vind ik vrij inactief := Ik had ook een kantoorbaan en zorgde er voor dat ik veel thee/koffie haalde voor collega's, toilet was een stukje lopen, s'middags naar buiten etc. Dat voelde toch een stuk actiever dan mijn dagen op dit moment.

Vandaar mijn twijfel over de berekening. Met werk er bij rekende ik wel met een hoger activiteitslevel voor m'n caloriebehoefte op onderhoud (deed ook nog af en toe horeca werk wat ook is weg gevallen nu).

En het is absoluut niet erg om meer te eten maar ik wil eigenlijk echt niet op of boven m'n onderhoud zitten zo lang ik niet op 25% bf zit.

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 00:59

Juist zo lang mogelijk op onderhoud eten, tot zo'n 22% vet.
Kcal verschil tussen thuis en lopen op kantoor is verwaarloosbaar ;)

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 01:19

En dus calorie tekort creëeren door cardio? Er moet ergens een tekort vandaan komen..

Je had al een keer eerder gezegd dat je beter niet teveel onder onderhoud kan zitten om in een later stadium nog goed te kunnen verlagen maar op onderhoud zitten vind jij dus nog beter?

Puur interesse in jouw visie hier op hoor :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:08

Bhriseis, ik vind jouw lijstje ook helemaal niet veel, zeker niet als je bedenkt wat je allemaal hebt gesport die dag! Gelukkig bedoelde Karin het ook niet vervelend :)

O: 250gr kwark, 200gr diepvriesfruit (rode en blauwe bessen, bramen, frambozen, aardbeien), beetje honing
B: 50 min wandelen
T: 2 perziken
L: 4 kleine volkoren speltboterhammetjes, 2 met halvolle roomboter een een plak kaas ertussen, 2 met biologische pindakaas (salade een dagje laten staan ivm lunch in de auto)
T: 1 appel
B: stalwerkzaamheden
A: vega griekse omelet (http://www.okokorecepten.nl/recept/ei/o ... rick-stein), groene salade, stukje naanbrood
B: 60 min wandelen

Als ik zo mijn lijstje zie, zie ik veel koolhydraten (naast al het fruit ook nog de lunch natuurlijk). Wel balen. Ik ga proberen vaker iets van kwark oid mee te nemen als tussendoortje. Groente wil niet zo, ik merk dat ik dan mn tussendoortjes liever skip op het moment zelf :=

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:36

O: Havermout, sojamelk, moerbessen, chia, lijnzaad, schepje chocolade poeder
T: Verse aardbeien en frambozen
L: Salade ( gemengde sla, avocado, tomaat, komkommer, zonnebloempitten, huttekase )
T: Time Out koek
A: ?
T: Mandarijn

B: uurtje sporten

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 07:48

Gisteren:
O: pap van havermout, melk, lijnzaad, zemelen, rozijnen, banaan en kaneel
T: -
L: -
T: -
A: gewokte aardappels, champignons, tomaat, groene asperges, boontjes en tonijn (blik) met wat olie
T: sinaasappel, stukje chocolade

Gisteren een heel slecht lijstje, heb om 6 uur ontbeten en om 19 uur pas weer gegeten. Snap niet hoe ik dat volgehouden heb (ja, stres). Na m'n ontbijt werken, bijeenkomst voor m'n thesis. Daarna snel naar m'n ouders om de auto en trailer op te halen, paard laden. Dat gaat de laatste tijd niet meer zo makkelijk maar ze stond er nu met een uur op dus ik reed naar de dierenarts en daar wilde ik dan lunchen. Ik was 2 uur te vroeg maar kon ineens meteen al komen, daarna nog meer stress dus niet meer aan eten gedacht. Paard naar huis gebracht en de auto en trailer naar m'n ouders waar ik meteen een bordje mee kon eten. Beweging heb ik niet zoveel gehad behalve rondlopen/laden/en heel veel huilen (is ook inspannend toch :P )

Planning vandaag:
O: karnemelk, haver-, gerst-, boekweitvlokken, lijnzaad, zemelen en amandelen; espresso
B: 7 km fietsen
T: mineola
L: 4 vk crackers, 2 met kaas, 2 met filet
B: 6 km fietsen
T: peer
B: 3,5 km fietsen
A: tomatensoep met gember; zalm, zoete aardappel, courgette
T: banaan

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:09

Kiki, wat is er met je paard aan de hand? Gossie...vervelend dat je zoveel moest huilen -O-

Planning voor vandaag:
o:roggebroodje met appelstroop
t:appel
l: rauwkostje
t: bakje vanillevla met wat kwark gemengd met paar noten(gister vla tegen maagzuur gekocht en moet toch op he:P)
a: uit eten dus geen idee. Ben nog niet helemaal fit dus denk geen wijntjes nog erbij:)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:17

Bleh net mijn ontbijt gemaakt maar heb andere melk gebruikt, de amandelmelk van rice dream was in de aanbieding dus heb ik die mee genomen ipv alpro. Brrr wat zoet. Hele ontbijt verpest
Planning vandaag
O: 150 amandelmelk van rice dream, 40 g havermout, 1 appel, 1 el lijnzaad, handje bosvruchten uit de vriezer --> uit de oven + kopje koffie met koffiemelk
T:cappuccino, sneetje roggebrood met halve plak kaas (koe en geit)
L: 2 speltboterhammen met hummus en geitenkaas, 1 speltboterham met slankie smeerkaas
T: zonnatura sesamreep, trosje druiven
A: krokante kipschnitzel, 200 g sperziebonen met sajoer saus (conimex sajoer boontjes), zilvervliesrijst
T: schaaltje bananen bolletjes vla

B: 1 paard longeren + stal werkzaamheden

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:30

Ik snap niet hoe mensen het redden op 40 grammetjes.
Ik eet ook vaak 80 gram. Scheelt maar iets.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:43

Pikolino schreef:
En dus calorie tekort creëeren door cardio? Er moet ergens een tekort vandaan komen..

Je had al een keer eerder gezegd dat je beter niet teveel onder onderhoud kan zitten om in een later stadium nog goed te kunnen verlagen maar op onderhoud zitten vind jij dus nog beter?

Puur interesse in jouw visie hier op hoor :)

Je doel voorlopig is om spiermassa op te bouwen en vetmassa te verliezen. Tegelijkertijd deze twee doelen bereiken kan alleen op onderhoud en alleen als je echt nog vet te verliezen hebt. Beneden de 22-20% zul je inderdaad tekorten moeten creëeren, daarboven zorgt je groter wordende spiermassa voor het vetverlies.
In een tekort kun je geen spiermassa opbouwen en het zal je op de langere duur parten gaan spelen als je die fase overslaat.
Ik ben zelf pas onder onderhoud gaan eten toen ik op 21% zat, daarvoor heb ik eigenlijk altijd elke dag 2600-2700kcal gegeten en toen trainde ik echt nog niet zo hard! Ik at ook zoveel toen ik nog Jillian filmpjes deed. Op rustdagen at ik dan op BMR Inactief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:50

danoesje schreef:
Kiki, wat is er met je paard aan de hand? Gossie...vervelend dat je zoveel moest huilen -O-

Planning voor vandaag:
o:roggebroodje met appelstroop
t:appel
l: rauwkostje
t: bakje vanillevla met wat kwark gemengd met paar noten(gister vla tegen maagzuur gekocht en moet toch op he:P)
a: uit eten dus geen idee. Ben nog niet helemaal fit dus denk geen wijntjes nog erbij:)

Is dat niet te weinig? Jouw O+T+L+T is ongeveer net zoveel als mijn ontbijt denk ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:51

_Kiki_ schreef:
Gisteren een heel slecht lijstje, heb om 6 uur ontbeten en om 19 uur pas weer gegeten. Snap niet hoe ik dat volgehouden heb (ja, stres). Na m'n ontbijt werken, bijeenkomst voor m'n thesis. Daarna snel naar m'n ouders om de auto en trailer op te halen, paard laden. Dat gaat de laatste tijd niet meer zo makkelijk maar ze stond er nu met een uur op dus ik reed naar de dierenarts en daar wilde ik dan lunchen. Ik was 2 uur te vroeg maar kon ineens meteen al komen, daarna nog meer stress dus niet meer aan eten gedacht. Paard naar huis gebracht en de auto en trailer naar m'n ouders waar ik meteen een bordje mee kon eten. Beweging heb ik niet zoveel gehad behalve rondlopen/laden/en heel veel huilen (is ook inspannend toch :P )

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:55

Planning vandaag:

O: Proteïneshake (Whey, 28 gram) gemengd met 300 ml water en 200 ml halfvolle melk + (om te proberen) een eetlepel chiazaad (best te doen overigens)
T1: Plak peperkoek
L: Gemengde salade met komkommer, gekookt ei en dressing
T2: Snoeptomaatjes
T3: Bij ernstige trek een volkoren boterham met pindakaas :P
A: Twee aardappelen en 3 opscheplepels groenten, weet nog niet precies wat we gaan eten
T4: 3 walnoten

Beweging: lopen op werk, training proberen hervatten op de sportschool na ingreep vorige week. Even kijken wat ik wel en niet kan doen ivm wond/irritatie. Sowieso biceps, triceps, rug en loopband.

Drinken: alleen water (uitgezonderd de melk in de shake)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-05-14 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:55

_Kiki_ schreef:

Oei, wat is er met je paard aan de hand?!
Sterkte iig :(:)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:08

NeverGiveUp schreef:

Ik krijg zoveel gewoon niet in 1x weg.
Mijn schoonmoeder zei vroeger altijd dat ik 'porties van een zieke kip' eet. vond ik ook nooit leuk...
Maar ik eet dan wel weer regelmatig een tussendoortje.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:13

KarinvdM schreef:
NeverGiveUp schreef:

Ik krijg zoveel gewoon niet in 1x weg.
Mijn schoonmoeder zei vroeger altijd dat ik 'porties van een zieke kip' eet. vond ik ook nooit leuk...
Maar ik eet dan wel weer regelmatig een tussendoortje.

_O- Ahh wat een opmerking.

Maar dan eet je meer kleine porties op een dag denk ik?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:14

Ik wil altijd kleinere porties kunnen eten, maar ik voel me echt bekocht met een klein beetje voer :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:15

Ja, ik eet heel regelmatig wat, vaak tussendoor wel 2x.
Als ik ergens naartoe ga neem ik ook altijd wat te eten mee.

Ik zou juist graag wat grotere maaltijden willen eten en dan 1 tussendoortje. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:19

Doe mij maar 3 grote maaltijden en drie tussendoortjes _O- Ik kijk ook echt uit naar lekker lang en zwaar trainen, toen had ik 3 grote maaltijden en 3 kleinere maaltijden, meestal :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:25

Ja, dat bedoel ik ook, 3x maaltijd en 3x tussendoortjes. :j

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 09:32

Ik ben ook echt van de grote maaltijden, word heel blij van een bord vol eten :)) Karin, die opmerking van je sm was ook niet leuk zeg. Iedereen eet tenslotte gewoon op zijn eigen manier, wat voor de een werkt, werkt voor de ander nou eenmaal niet!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:33

NeverGiveUp schreef:

Omdat ik dan vol zit :)
Iets? Dat is het dubbele, ik zou knappen. Heb met 40 g al moeite met de laatste paar happen.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:34

Ik wou dat ik ook minder kleine porties kon eten haha. Ik eet nu een bak yoghurt met muesli en dat vind ik al karig eigenlijk.

O: 250 gr magere yoghurt, 40 gram atkins muesli
T: 2 crackers met suikervrije pindakaas
L: 250 gr halfvolle melk, 80 gr havermout en 1 theelepel honing
T: proteïne reep
A: volkoren macaroni met gehakt, roerbakgroenten en tomatensaus
T: plak 30+ kaas
D: thee en een glas cola zero (daar heb ik ineens veel zin in de laatste dagen)
B: 2 paarden rijden

Nu hopen dat ik me er aan kan houden!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:10

O- 250 gr griekse yoghurt, 150 gr bosvruchten
T- stuk komkommer, twee rijstwafels met pindakaas
L- ?
T- 28 gr whey, 200 ml magere melk, perzik
D- satehkip, 60 gr rijst, sajoerboontjes
T- ?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:36

Gast7391, is dat is heel weinig, zeker voor mij haha. Paar dagen ziek geweest en amper wat naar binnen gekregen, dus moet weer een beetje op stoom komen. Normaal ben ik best een vreetzakje hoor! Heb er al wel een appeltje bij in gestopt en die ging er prima in dus best kans dat het mee gaat vallen en dat ik prima wat meer in ga krijgen:)