Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:15

Wat balen Phor, nogmaals beterschap maar dan :(:)

Plien, bewust niet ontbeten? Of was je laat uit bed?

Mijn planning voor vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en agavesiroop, appel
T: nectarine, 2 theelepeltjes cannelinihummus (even proeven :D) en 10 noten
L: kleine wittekoolpizza (witte kool, el speltmeel + 1 ei) met wat kaas, een halve courgette en hummus
T: banaan
A: chili met kidney- en zwarte bonen, paprika, wortel, bleekselderij, tomaat en cacao
T: vast nog iets met hummus :+

B: 40 minuten fietsen, Yoga Meltdown level 2

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:17

Gast7391, op wat?

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:22

Op zo weinig eten :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:40

Pff vervelend Phormicola, beterschap :(:)

Ik voel me ook nog steeds niet fit, ene moment zin om alles te eten wat los en vast zit, andere moment nergens trek in. Dus misschien veranderd me lijstje nog helemaal

(Laat)O: 1 vk knackebrod met kaas en tomaat, 1 vk knackebrod met hummus en komkommer, hapje vkbb met appelstroop (was een soort mini mini kapje)
L: vk triangel broodje ( 1/2 kaas tomaat, 1/4 pindakaas 1/4 hummus komkommer :+ ), hapje wilde perzik (was bij groentekraam)
T: fruitsalade
A: bonenschotel (witte bonen, mais, tomaten, paprika, tomatenpuree, ketjap, ui, knoflook, kruiden) zilvervliesrijst
T: fruit in yoghurt

D: water en thee
B: 2 km fietsen, op stal bezig zijn, 20 minuten paardrijden

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:02

Many schreef:
Wat balen Phor, nogmaals beterschap maar dan :(:)

Plien, bewust niet ontbeten? Of was je laat uit bed?

L: kleine wittekoolpizza (witte kool, el speltmeel + 1 ei) met wat kaas, een halve courgette en hummus
T: banaan
A: chili met kidney- en zwarte bonen, paprika, wortel, bleekselderij, tomaat en cacao
T: vast nog iets met hummus :+

B: 40 minuten fietsen, Yoga Meltdown level 2

Ik heb tot 10.30 in bed liggen stinken -:). Zit nog een beetje in mijn vakantie-ritme, op mijn vrije dag kom ik nog maar moeilijk uit bed haha.

Heb je bij de cannelinihummus dezelfde verhoudingen als bij gewone hummus aangehouden?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:36

Beterschap Phor. :(:) Wat vervelend. Hoe vond je man het ontbijt gister? :)
Mandy: Triangelbroodjes :9
Mooie lijstjes hoor!

Ik ben 3 dagen home alone, dus lekker eten wat ik wil. :')
O: havermout pannenkoek (amandelmelk, 30 gram havermout, kleine banaan en een ei), appel
T: pakje jip en janneke yoghurtrozijntjes :')
L: bb met rosbief, wasa delicate cracker, handje ongezouten noten
B: 50 minuten belly fat loss cardio workout van fitnessblender, half uurtje fietsen
T:?
A:?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:03

Heerlijk Cheetah, als je even zelf kunt bepalen wat je eet!

Plien91 schreef:
Ik heb tot 10.30 in bed liggen stinken -:). Zit nog een beetje in mijn vakantie-ritme, op mijn vrije dag kom ik nog maar moeilijk uit bed haha.

Heb je bij de cannelinihummus dezelfde verhoudingen als bij gewone hummus aangehouden?

Moet kunnen :))

Eigenlijk doe ik altijd maar wat als het op hummus aankomt :+ Maar ik denk dat je gewoon dezelfde verhoudingen aan kunt houden ja.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:10

hier nog 1 die laat op gang kwam,
ontbeten met volkoren bammetje en gekookt eitje, daarna een bakje yoghurt met blauwe bessen, banaan en choco-zonnebloem pitten
en vanavond eten bij schoonouders, zal wel iets met veel 621 en weet ik het wat zijn, all hail to knor :+

ow en happy moment :D ik trek net een broek aan die ik eigenlijk al heel lang net niet meer paste en zie daar, past weer *\o/*
en met een gipspoot is een skatebroek een ideale broek :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:22

Sonja *\o/*

Cheetahfan schreef:
O: havermout pannenkoek (amandelmelk, 30 gram havermout, kleine banaan en een ei), appel
T: pakje jip en janneke yoghurtrozijntjes :')
L: bb met rosbief, wasa delicate cracker, handje ongezouten noten
B: 50 minuten belly fat loss cardio workout van fitnessblender, half uurtje fietsen
T:nectarine
A:grote bak met rucola melange, komkommer, paprika, ui, tomaat, feta en mango met beetje passievrucht dressing :9

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:07

O: Overnight oats met banaan, chia en cacao
T: Cantaloupe
L: Tomaten/groentesoep en sla met komkommer, tomaat, paprika en kalkoenfilet
T: Zelfgemaakte chocolademelk van cacao, alpro soya en water met slagroom (ik had zin aan chocolade :) ), cantaloupe
A: Sperziebonen, kipfilet, paprika, ui, champignons en tapenade
T: Stukje van een kapje met honing en straks vast nog wat meloen
D: Groene thee, water en slimpie

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:54

cheetahfan, thanks :D

vanavond viel mee, gehaktbal, boontjes en salade :j

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:56

Super Sonja! :D

Ik heb momenteel ook weinig ritme, de ene keer sta ik om 6u op en slaap ik rond 23u en de andere keer slaap ik tot 10/11u en slaap ik pas rond een uur of 4/5 :o Maar hierna nog een weekje en dan mag ik weer naar school! :D

O: 80 gram havermout, 10 gram haverzemelen, 10 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete sojamelk & 100 gram kersen
L: 68 gram speltbrood met 2 eieren gebakken in 1/2 eetl olijfolie, 100 gram kersen, 15 gram blauwe bessen & 1 zuurdesem cracker met plak ham
T: 150 gram bospeen, pakje suikervrije kauwgom
A: 225 gram gekookte aardappelen, 150 gram varkenshaas, 50 gram champignons, 150 gram rode kool met appel, bakje sla met 2 schijfjes komkommer en 1/3 tomaat
T: stukje baked oatmeal banaan-aardbei <3 (136kcal)
T: 125 gram magere kwark
D: 1x koffie, 2x groene thee, glas spa rood, veel water
B: shred L1, killer abs L1, 15 min paardrijden

Vandaag wat hoger in kcal want ik blijf nu wat afvallen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:03

O: 2,5 ovenbroodje en een ei
T: 2 crackers met kaas
L: Broodje met kip bij de subway :9
T: Klein bakje chips
A: Spinazie, vissticks, aardappels met jus en als toetje vla.

B: 40 minuten met de hond gelopen, 50 minuten gefietst.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:36

LisErm, eet jij echt een heel pakje kauwgom in een keer op? :wow:

Many schreef:
T: banaan, nog wat noten
T: vast nog iets met hummus :+ paar druiven

B: 40 minuten fietsen, Yoga Meltdown level 2 halfuurtje 'gewone' yoga

Ik werkte vandaag thuis en dan wil ik meestal de hele dag door eten :)) Maar ik heb me ingehouden vandaag!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:42

Dat van die kauwgom vroeg ik me ook al af, dat komt vaker voorbij. :D

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:50

Ja in een keer :o
Of in ieder geval binnen het uur :+
Ik moet eigenlijk geen kauwgom in huis halen of met mezelf afspreken dat ik er een aantal per dag mag anders kan ik gewoon niet stoppen :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:52

Pak je dan steeds een nieuwe?
Ik kan wel een paar uur op een kauwgompje kauwen...

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:23

KarinvdM schreef:
Pak je dan steeds een nieuwe?
Ik kan wel een paar uur op een kauwgompje kauwen...

Ja ik pak er maximaal 4 en daar kan ik ongeveer een kwartiertje mee doen :+
dus 3 kwartier met 1 pakje als ik in een kauwgombui ben :P
Maar kan ook best paar uurtjes met 2 kauwgoms doen hoor, alleen soms heb ik een kauwgomvreetbui haha.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:24

O: Havermout met sojamelk, goiji bessen, rauwe cacao en chia zaadjes, glas cranberrysap. ac
T: Plak volkorenkoek
L: Bak salade ( Rauwe wortel, rauwe rauwe biet, munt, rozijnen, noten en zaden, beetje honing) 2 speltboterhammen met pesto en mozarella.
T: Plak volkorenkoek
A: Geen trek, niet fit. Dus grote bak havermout met kaneel, besjes, banaan cacao en chiazaadjes.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:58

Oef, ik fietste net naar huis van vriendin (35 minuten?) En werd helemaal trillerig, beetje hoofdpijn en voelde me heel zwak in mijn benen. Is dit te verklaren door mijn eten vandaag of vermoeide spieren van de beweging afgelopen dagen? Of gewoon toeval?
Vind mijn lijstje niet eens heel verkeerd namelijk vandaag. De cracker net gauw gegeten om even wat binnen te krijgen.

O: 40 gr havermout/melk en wat rozijntjes
T: 2 rijstwafels met boter/kaas en bekertje magere yoghurt met 1 eetlepel lijnzaad en wat rozijntjes
L: 2 BB, 2 meergranencrackers met kaas en sandwichspread
T: 2 nectarines + 1 rijstwafel kaas
A Soort cordon bleu, rauwkost, gebakken aardappeltjes en beetje mayo/ketchup + aardbeienkwarkyoghurt
T: Meergranencracker met Zonnatura abrikozenjam
B: ik gok 1,5 uur gefietst

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:43

ChantalSmook schreef:
Oef, ik fietste net naar huis van vriendin (35 minuten?) En werd helemaal trillerig, beetje hoofdpijn en voelde me heel zwak in mijn benen. Is dit te verklaren door mijn eten vandaag of vermoeide spieren van de beweging afgelopen dagen? Of gewoon toeval?
Vind mijn lijstje niet eens heel verkeerd namelijk vandaag. De cracker net gauw gegeten om even wat binnen te krijgen.

O: 40 gr havermout/melk en wat rozijntjes
T: 2 rijstwafels met boter/kaas en bekertje magere yoghurt met 1 eetlepel lijnzaad en wat rozijntjes
L: 2 BB, 2 meergranencrackers met kaas en sandwichspread
T: 2 nectarines + 1 rijstwafel kaas
A Soort cordon bleu, rauwkost, gebakken aardappeltjes en beetje mayo/ketchup + aardbeienkwarkyoghurt
T: Meergranencracker met Zonnatura abrikozenjam
B: ik gok 1,5 uur gefietst

Vervelend Chantal :(:)
Vind je eet-lijstje eigenlijk wel netjes, maar misschien toch te weinig voor de hoeveelheid beweging die je de afgelopen dagen gehad hebt? Of toch te veel gesport de afgelopen dagen?
Of misschien zit je wel tegen een griepje aan?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:51

Ja, zat te twijfelen over de rijstwafels en crackers bijvoorbeeld. maar die eet ik omdat ik bv op het werk samen met cliënten ook nog mee 'ontbijt'. Ik kan wel steviger ontbijten en voornemen om niks te pakken maar dat doe ik uiteindelijk toch, en met lunch eten we aan tafel en ligt alles gewoon op tafel dus dan eet ik ook vaak meer dan dat ik thuis zou eten als ik het in de keuken al smeer. Vandaar dat ik het zo probeer te compenseren met een BB minder of iets minder havermout en dan bv 2 rijstwafels/crackers 'extra'. Maar of ik daar dan voldoende voedingswaarde uit haal.
Of inderdaad misschien teveel beweging. Nu voel ik me weer redelijk, alleen wat hoofdpijn. Zo lekker slapen.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:01

ChantalSmook schreef:
Ja, zat te twijfelen over de rijstwafels en crackers bijvoorbeeld. maar die eet ik omdat ik bv op het werk samen met cliënten ook nog mee 'ontbijt'. Ik kan wel steviger ontbijten en voornemen om niks te pakken maar dat doe ik uiteindelijk toch, en met lunch eten we aan tafel en ligt alles gewoon op tafel dus dan eet ik ook vaak meer dan dat ik thuis zou eten als ik het in de keuken al smeer. Vandaar dat ik het zo probeer te compenseren met een BB minder of iets minder havermout en dan bv 2 rijstwafels/crackers 'extra'. Maar of ik daar dan voldoende voedingswaarde uit haal.
Of inderdaad misschien teveel beweging. Nu voel ik me weer redelijk, alleen wat hoofdpijn. Zo lekker slapen.

Ja het zijn wel ''lege'' calorieën dus je lichaam heeft er niks aan, misschien op een druk dagje dan toch gaan voor iets waar je lichaam meer aan heeft? Of zit je dan te hoog in calorieën?
Njaa hopelijk was het iets eenmaligs :)
Fijn dat je je beter voelt, trusten :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 01:46

Oke, hier komt mijn dramadag (en dus de derde slechte dag deze week :') )

O: 100 g haver, 200 ml melk, water, tl honing, tl boter, lijnzaad; glas soja intens
T: latte
B: 10 minuten fietsen, 4 uur werken
L: 120 g meergranenbrood met omelet van 4 kleine eieren, veel sla, rucola, tomaat en komkommer
B: paar uur grondwerk/klussen bij de paarden
T: 3 mini pruimpjes, 1 nectarine
B: uurtje gewandeld
A: medium bakje friet met 1 biokaassoufflé en 1 vega frikandel, beetje mayo, tartaar
T: halve magnum in de bios

Mijn hoofd bonkt van de hoofdpijn, maar het was erg leuk en gezellig. Ik voel me wel erg gemotiveerd om het morgen netjes te doen :o

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 02:04

Vervelend ChantalSmook :(:) misschien een keer een dagje wat meer eten en kijken wat dat met jedoet en hoe je je dan voeld?
Behalve dat het avondeten wat minder is toch een prima lijstje Brhiseis aangezien je ook veel bewogen hebt! :)

En zoals verwacht liep me dag helemaal anders dan geplant, ondanks dat ik niet lekker ben toch even naar de tent geweest.

O: 1 vk knackebrod kaas tomaat 1 vk knackebrod hummus komkommer, hapje vk bb appelstroop (was een soort mini mini kapje)
L: vk triagel broodje (1/4 hummus komkommer 1/4 pindakaas 1/2 kaas tomaat) hapje wilde perzik bij de groentekraam
T: schijfje ananas, schijf watermeloen
A: bonenschotel (witte bonen, mais, tomaten, tomatenpuree, ketjap, ui, knoflook, paprika, kaas) met zilvervliesrijst
T: (nu midnight snack na stappen :') ) 1 appel, 3 nectarines

D: water, 1 wijn in de tent
B: 20/30 min paardrijden, even op stal bezig geweest, ong 16 km fietsen, dansen in de tent