Gefeliciteerd met je verjaardag Sylhouet. Ik wens je een mooie dag toe
eroslover schreef:Ik heb mezelf nu beloofd dat ik weer aan de lijn ga doen vanaf vandaag/ Dat stomme paasweekend heeft niet veel goeds met mijn gewicht gedaan. Alleen heb ik ouders die heel erg van lekkere dingen houden. Heeft iemand tips om hier mee om te gaan of om hen te overtuigen dathet beter is die dingen niet in huis te halen??
Mam, kunnen we vanavond rundersausijsjes, aardappeltjes en erwtjes met worteltjes eten? En misschien dat we morgen eens sperzieboontjes met duitse biefstuk kunnen eten, is heel lekker hoor.
Neem je ook eens optimel drink voor me mee?
Wat ik ook lekker zou vinden is om af en toe ontbijtkoek te kunnen eten, gewoon de goedkope van 40 cent hoor.
Qua fruit zou ik het fijn vinden als er wat appeltjes en mandarijntjes in huis zouden zijn.
Zou dat eens kunnen?
Als dat nu allemaal in huis is gehaald en je hebt met je ouders gezellig zitten eten savonds zeg je, goh dat was lekker vonden jullie dat ook?
Als je daar een ja op krijgt dan leg je netjes uit dat rundersausijsjes erg lekker zijn maar gewoon wat gezonder dan varkenslapjes. Of ze dus bij het boodschappen er op willen letten varkensvlees veel minder te kopen dan rundersausijsjes, rundergehakt, vinkjes, biefstukjes enz....
Dat yoghurt ook lekker is als toetje of tussendoortje, maar dat je dan beter kunt kiezen voor optimel 0% vet of magere yoghurt 0% dan andere vette yoghurts. Dat niemand daarmee aan de lijn doet of dieet, maar dat er enkel op gelet word niet al te vet en ongezond te eten.
Gewoon klein beginnen, want dat bevalt de meeste mensen wel hoor.
Ook ik heb toch stiekem even gekeken vanmorgen en zit nog op het zelfde gewicht als vorige week.
Vanmorgen begonnen met optimel kersen yoghurt uit een bakje.
Vanavond heb ik slavinkjes, aardappeltjes en rode kool denk ik.