Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:39

Wat goed stravero! Hoe lang heb je daar over gedaan?

Mijn planning
O: 60gr havermout, 1 ei, 10gr kokosolie, stevia
T: sinaasappel
L: 200gr zilvervliesrijst, 250gr zuurkool, halve appel, 100gr gegrilde kipfilet, el olijfolie
A: kop groentesoep, 2 vk soepstengels, 200gr broccoli, 150gr koolvis, 15gr olijfolie
T: 250gr magere kwark, 50gr Griekse volle yoghurt, stevia
1800kcal

Komt misschien nog iets bij.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:00

Stravero, super knap! Inderdaad op z'n tijd genieten zorgt er juist voor dat je het goed vol kunt houden.

O:50 gr havermout/lijnzaad/melk
T: watermeloen
L: havermoutpannekoekjes(50 gr havermout/melk/honing/1 ei/kokosolie) + 1 spelt/roggecracker met pindapasta
T: banaan/appel
A: grote spelt pita met gebakken kikkererwten icm harissa, champignons, courgette en ui met wat tomaat/komkommer en een kom pompoen/zoete aardappelsoep
T: evt. nog wat kwark mocht ik nog zin hebben in iets
B: ongeveer 2 uur fietsen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:58

Thnx allemaal! Lief van jullie :)

@ phormicola: ongeveer een week of 16/17 nu denk ik.. Dus iets minder dan een kilo de week, da's ook prima! De ene week een kilo, de andere week 0.5 kilo.. T hoeft niet superhard te gaan van mij!

Vandaag;
O: 2 bhm vruchtenhagel, glas water met citroenschijfje, mok thee
T: - laat ontbijt
L: 1 bhm notenpaté, 1 bhm runderham, 1 bhm komkommerspread Heinz
T: 1 kaneel eierkoek van de bakker
A: andijvie, 1 aardappel, wat appelmoes, saucijsje met een beetje curry
T: weet ik nog niet :Y)

D: water en thee

B: 30min hardgelopen, 1 paard gereden, 1 paard mee handmatig de bak gesleept :D

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:43

Wees dr maar trots op Stravero! Ik vind jouw lijstjes altijd zo leuk, zo lekker los voor mijn gevoel (niet te strak, weet niet hoe ik het moet uitleggen).

Vandaag

L: 2 geroosterde bth met sellerijsalade
T: bth margarine pindakaas met stukjes pinda
T: Een wit bolletje, BBQ saus, champignons en spinazie gebakken in olijfolie :9
A: Volkoren tortillawrap, roerei met spinazie, patat-ei kruiden
T: Appelmoes

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:26

O: 2 bth met kaas
L: 2 bth met boterhamworst, snelle jelle, halve meloen, kop thee
T: beetje b&j ijs, ice tea
A: rostirondjes, bloemkool en pangasiusfilet
T: 3 rijstwafels

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 10:49

O1: 20 g geroosterd speltbrood met beetje boter
B: 20 min. fietsen
O2: sandwich met komkommer, tomaat, sla, wat eiersalade; opgeklopte kwark, koffie met melk
L: 300 g aardappels in tartaar met salade (broccoli, bietjes, radijs, tomaat, boontjes...)
T: Opgeklopte bio kwark, koffie met melk
B: 20 min. fietsen
T: 150 g kwark met 150 g ananas
A: 200 g asperges, 1 gepocheerd eitje, salade van rauwe spinazie en tomaat, mosterd, honing, olijfolie, azijn; 300 g gebakken aardappeltjes

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:03

Super goed Stravero, en 0,5-1,0 kg per week is een super mooie snelheid. Daar streven wij altijd naar in de praktijk :) Super goed bezig

Planning vandaag
O (laat): schaaltje magere kwark met aardbeien en granola + kopje koffie met koffiemelk
L: 2 beschuiten met roze muisjes (mijn veulen is gisteravond eindelijk geboren!!!!!!!!!!!!)
T: ? (eind beoordeling van studie, dus geen idee hoe laat ik klaar ben en of ik dan nog in de stemming ben om te eten :') )
A: AYCE sushi + nagerecht en wijn (verdriet weg drinken of vieren dat ik afgestudeerd ben)

B: de hele dag in de stress hahah

En dan nog even een foto van mijn prachtige merrie veulen. Geboren op de 1e dag van de zomer, genaamd Lenthe <3
Afbeelding

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:08

Wat goed Stravero. :)

Knap veulentje Venthe, gefeliciteerd!

Vandaag:
O: 300gr kokoskwark, 1 appel
T: halve whey shake
L: 100gr kipfilet, 200gr broccoli, 100gr champignons, rucola + tomaat
T: 2 rijstwafels pindakaas
A: Thaise salade met kip, broccoli, wortel, taugé, pinda, koriander en gember/kokos/pinda dressing
T: ??

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:37

Gefeliciteerd! Prachtig veulen & mooie naam, houd je haar? :)

En stravero wat netjes :j Afvallen lukt mensen meestal wel, dat gewicht langere tijd eraf houden niet. Knap gedaan!

Gisteren
O- 225 gr skyr, 40 gr muesli, 1 hand kersen
L- 1.5 varkenssaucijs, el olijfolie, 200 gr bloemkool/broccoli
T- 50 gr hazelnootchocolade, 1 banaan
D- 150 gr ovenfriet, el mayo, gemengde salade met tomaat, komkommer en feta
T- schaaltje popcorn
B- rustdag

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:32

Bij mijn moeder pauze gehouden van fietsen voor de lunch. Weinig gezond in huis. Wel verse asperges gescoord bij de boer. 1270 gr ongeschild :9
O: 50 gr havermout/walnoot/rozijntjes/lijnzaad/banaan/melk
L: 1mg pistolet met grote plak ham/komkommer, 2 luchtige crackers met pasta, handje m&ms en banaan
T: Watermeloen
A: pompoen/zoete aardappel soep, asperges en gebakken zoete aardappel
T: misschien nog wat kwark
B: 37 km gemountainbiked. Fijn weertje!! Ongeveer 2 uur gefietst en met de hond gewandeld

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 17:03

Hebben jullie nog tips voor écht lekkere soep receptjes? Mijn favoriete zijn nu de zoete aardappel/pompoen/sinaasappel, tomaat/paprika, soto ajam en thaise soep met o.a. limoen bladeren en citroemgras stengels, limoen, gember en veel verse groente. Maar ik eet ze meestal te vaak zodat ik het weer beu ben dus wil meer afwisseling voor de vriezer

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:40

Venthe, wat een schatje <3
En de naam pas helemaal bij moeders naam :D

L: 2 geroosterde bth met halve avocado
T: 2 geroosterde bth met sellerijsalde
T: 3 snoeptomaatjes, LU Btween kokos en chocolade
A: 1 boterbol met champignons, spinazie en BBQsaus, 1 volkoren tortillawrap met roerei (olijfolie), spinazie en patat-eikruiden.
T: 1 of 2 LU Robuuste Koeken Chocola

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:31

Gefigureerd bij Flikken Maastricht en het is hopeloos natuurlijk :D Maar ik zit nu al op de 2800 kcal verbrandt dus met kunnen!

O: broodje omelet, croissant met jam, sinaasappelsap, koffie
L: paar stukjes sushi, broodje ei, twee choco muffins, 4 leev koekjes, 2 breaker proteïne
A: kipfilet, lamsgehakt, zilvervliesrijst, doperwten
T: stukje chocola, watermeloen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:39

Bedankt allemaal!!

@ jezzi; klopt idd, maar dat zijn vaak van die 'crash' dieëten of mensen die t niet lang volhouden omdat ze eigenlijk veelste weinig eten en daardoor aankomen. Wat mij opvalt is dat je echt normaal kan eten, als je die 6x per dag maar aanhoudt en water drinkt ipv kcal onzin drinken, zodat je kacheltje aanblijft en je je ook niet leeg voelt. En je kan heus weleens gek doen maar stel ik eet een gebakje ofzo, zit ik ook echt ramvol, en dat was voorheen niet zo (lees: koekjesverslaafd / suikerverslaving ofzo?)

Lijstje van vandaag;
O: 2 bhm vruchtenhagel, glas water met schijfje citroen, mok thee
T: kiwi gold, bosperzik
L: 400 gram zelfgemaakte gezonde quiche (een échte aanrader!!! Voor de liefhebber; https://dollysdish.com/2014/01/13/super ... der-korst/ )
T: - bomvol van de quiche haha. Vult enorm!
A: 1 bhm kipfilet tuinkruiden, 1 bhm kaas 30+ belegen met augurk en 1 bhm appelstroop
T: 1 slagroomsoesje en 1 bhm pure hagelslag

B: 1 paard gereden en van 6.30-10.00 gewerkt

Edit; ik had helemaal langs je foto gescrolld Venthe, wat een schatje! <3

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 05:29

Je kacheltje blijft wel aan hoor, ook al zou je maar één keer per dag eten ;-) Suikerverslaving is ook een fabel. Voorkeur hebben voor iets zoets/lekkers betekent niet dat je verslaafd bent, het kan wel een hele vervelende gewoonte zijn natuurlijk!

Gisteren
O- 225 gr skyr, 40 gr muesli
L- 450 gr optimel, 200 gr aardbeien
T- iced latte
D- penne met salami, ricotta, pijnboompitten, rucola en witte wijn saus & een grote crema di fragola :9
B- 1 uur KT, ruim 10 km wandelen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:23

@jezzi ik bedoel meer t kacheltje van je verbranding, als je meerdere keren per dag heeft blijft die actiever aan dan dat je dat 'hongergevoel' steeds hebt (wat overigens ook niet prettig is whaha)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:42

Jezzi, misschien offtopic, maar hoezo is suikerverslaving een fabel? Toen ik twee zomers geleden kunstmatige suikers schrapte, kreeg ik mijn honger niet stil gedurende een kleine week, ook al at ik meer kcal dan ik verbrandde (+ ellendig rothumeur en migraine). Ik had echt het gevoel dat mijn lichaam er om schreeuwde.

Venthe, wat een knapperd! Proficiat! Ben je geslaagd?

Gaaf Phor!

Hier is het hijgen en puffen met +30 graden...

O: Danio exotische vruchten + 100 g kwark, koffie met 200 ml magere melk
L: 300 g aardappeltjes in tartaar, salade van knolselder, tomaat, komkommer, radijs, broccoli, bietjes...
T: milkshake van whey, 200 ml magere melk, 100 g ijs
B: Een flink uur boulderen (want daar hebben ze airco) + KT voor kuiten + uur wandelen :):)
A: Panzanella: 150 g ciabatta geweekt in azijn, el olijfolie, kappertjes, tomaat, komkommer, pijpajuintjes, knoflook, basilicum
T: 100 g rabarber, tl suiker, 100 g wilde perzik, 200 g aardbeien

Edit: dat quiche recept ziet er lekker uit!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:50

Stravero schreef:
@jezzi ik bedoel meer t kacheltje van je verbranding, als je meerdere keren per dag heeft blijft die actiever aan dan dat je dat 'hongergevoel' steeds hebt (wat overigens ook niet prettig is whaha)

Je bedoelt dat je meer verbrandt als je meerdere porties op een dag eet?

Dat slaat terug op TEF (thermic effect of food) en RMR (resting metabolic rate) en is een vrij hardnekkige fabel ;-) 3 grote porties of 6 kleine is meer persoonlijke voorkeur dan dat het significant verschil maakt voor je RMR.

Bhriseis schreef:
Jezzi, misschien offtopic, maar hoezo is suikerverslaving een fabel? Toen ik twee zomers geleden kunstmatige suikers schrapte, kreeg ik mijn honger niet stil gedurende een kleine week, ook al at ik meer kcal dan ik verbrandde (+ ellendig rothumeur en migraine). Ik had echt het gevoel dat mijn lichaam er om schreeuwde.

Omdat als je suikerverslaafd zou zijn je wel pakken tafelsuiker leeg ging eten :Y) Dat je graag snoept komt door een combinatie van factoren (bij het product oa smaak, kleur, vorm, textuur), we eten bijvoorbeeld graag producten die hoog in suiker, vet én zout zijn. We genieten van chocolade omdat het smelt bij lichaamstemperatuur (dat vinden we een fijne textuur), in combinatie met hoog suiker en vet. Qua enkele voedingsstoffen is alleen van cafeïne bewezen dat het verslavend is. Bij alle andere vormen praat je over (verslavingsachtig) eetgedrag, bepaalt door genetische aanleg, emoties, sociale omgeving, etc.

De precieze uitleg kun je vinden in het onderzoek van Hedebrand et al. 2014 :)

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:31

Vandaag:

O1: Whey shake + 30gr havermout
B: 2 uur KT
O2: 300gr Kokoskwark, 1 appel, 25 gr muesli
L: Thaise salade met 100 gr kipfilet, wortel, komkommer, broccoli, taugé, lente-ui + gember/soja/pinda/kokos dressing
T: Klein cranberry koekje
A: 150gr vega burger, 200gr groente, 200gr zoete aardappel, 10 gr kokosolie
T: ??

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:48

@ Jezzi: nee dat niet zo zeer, maar meer dat je lichaam bezig blijft waardoor je over de gehele dag eigenlijk niet echt 'honger' of trek hebt omdat je verzadigd blijft? Ik heb hier iig veel baat bij aangezien ik een echt koekiemonster was en kon blijjjjjven eten. Daar ben ik nu echt vanaf en kan nu normale porties eten waar je dan een voller gevoel van hebt tot je weer aan je tussendoortje of volgende stap komt qua eten :)

Vandaag;
O: 2 bhm vruchtenhagel, 1 glas water met een schijfje citroen, 1 mok thee
T: - later ontbijt
L: nieuwe aardappels, boterjus, mosterd, wortel&erwten&peultjes, stuk kabeljauw
T: uhmm wat zal het worden.. Gok een bosperzik en een nectarine!
A: 1 bhm kipfilet tuinkruiden, 1 bhm appelstroop, 1 bhm kaas 30+ met augurk
T: 1 bhm pure hagelslag

B: 2 paarden gereden, vanmiddag wat rommelen en vanavond 1uur Agility met mn hond mocht het weer het toelaten!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:53

Eens met Jezzi. Het kan zijn dat zes keer per dag eten voor jou het beste werkt, maar dat heeft niets met je verbranding te maken.

Hoog calorische voeding is evolutionair gezien altijd de beste optie. Maar een suikerverslaving bestaat inderdaad niet. Gelukkig ook maar :))

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 16:10

En dit dan?

Afbeelding

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:23

Vage studie/niet waar. Ik zit nu in de trein naar een verjaardagsweekeinde, maar zal de studie en weerleggingen sowieso maandag even voor je opzoeken :)

Edit: ik herinner het me alweer. De hersenscans tonen afgifte van dopamine. Dat toont echter plezier/beloning/etc aan. Dat er dopamine afgegeven wordt betekent niet meteen dat het verslavend is. Onjuiste conclusie dus.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:47

Jezzi ik snap je theorie wel over suiker en heb dat al vaker terug gehoord in documentaires. Het is inderdaad meer de combinatie van verschillende factoren dat suiker verslavend gemaakt word maar suiker op zichzelf is inderdaad niet verslavend want anders dan zou ook de drang om pure suiker weg te werken puur sterk aanwezig zijn. Het is inderdaad de combinatie met vet/zout eten wat met suiker een gevaarlijke combinatie maakt. Er zijn verschillende documentaires over waarin ook vooral ingegaan word op die combinatie.

O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk
T: Appel
L: veel vers zelfgebakken brood met pindapasta en wat salade van kikker erwten/tomaat/komkommer/ui en dressing van kwark/mosterd. Iets teveel maar het is zo lekker vers uit de bakmachine!
T: Banaan
A: Zoete aardappelstoof potje met spinazie , geitenkaas, walnoot en zongedroogde tomaat (vriendinnetje kookt. Ben benieuwd!)
T: ? geen idee ik heb nu niet veel honger nog.
B: half uurtje fietsen en half uur wandelen

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:59

Weer een keer een lijstje van mijn kant.
Mooi veulen Venthe! Hopelijk is het gister allemaal goed gegaan :)

Vandaag:
O: 50 gr havermout, 14 gr lijnzaad, 14 gr ongz cashewnoten, 8 gr pindapasta, 15 gr eiwitpoeder, 150 ml ongz amandelmelk
T: 28 gr eiwitpoeder, appel
L: 101 gr gekookt ei, 55 gr tonijn, 160 gr paprika, 40 gr ui, 26 gr chilisaus, 125 gr cannellinibonen, 148 gr augurk
A: 150 gr kant en klare pizzabodem, 60 gr tomatenpuree, 5 gr olijfolie, 80 gr kipfilet, 16 gr geitenkaas, 15 gr olijven, ong 100 gr champignons, 75 gr ui
T: 275 gr griekse yoghurt 0%, 10 gr eiwitpoeder, 1 sinaasappel
2098 kcal, 152 eiwit, 56 vet, 243 khd
B: uur fietsen, 40 min wandelen, 1.5u training (vnml gymnastics)

Bij honger nog een vetrijke snack (pure chocolade/nootjes van 100 tot max 200 kcal).