[HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Re: [HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:41

houden jullie ook meer vocht vast tijdens de tijd van de maand? voelen jullie je dan ook een opgepompt bolletje?
pfff heb daar echt last van, voel me gewoon bol van vocht tijdens die week, bah!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:59

LJ: ja idd wedstrijd is binnen Lachen Wij hebben ook alleen een buitenbak, maar die is echt super gedraineerd, dus de bak is vrijwel altijd te rijden Lachen Dat is echt heel fijn!

Inglio, dat heb ik idd ook wel eens, is na een paar dagen weg Lachen (gelukkig Tong uitsteken )

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:04

ja inglio heb ik de laatste tijd ook!

Het gaat veel beter, had vroeger altijd heel veel 'freetbuien' die ik uiteindelijk niet kon weerstaan, en deze week ben ik echt heel streng geweest, en met succes! Lachen Heb me net gewogen en het was 61, en vorrige week was het 63,5. Afgelopen week was dus wel extreem, maar vanaf nu ga ik het weer in balans houden zodat er niets meer afgaat dan nodig! Ben echt blij dat ik eindelijk resultaat zie Schijnheilig

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:11

IngLio schreef:
15 kilo (13 dan Knipoog ) is echt veel, echt goed gedaan, in hoeveel tijd?

ik wil naar de 60 kilo... wil idd mijn buik ook wat platter, dus doe ook sit-ups en die irritante lovehendles mogen ook wel verdwijnen en dan nog mijn dijen, die kunnen ook wel wat strakker...

Van maart t/m september/november. Toen was ik echt stabiel op 65. Met de feestdagen + eigen verjaardag in totaal 2/3 kilo aangekomen, nu 67 ipv 65

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:13

Sizzy schreef:
LJ: ja idd wedstrijd is binnen Lachen Wij hebben ook alleen een buitenbak, maar die is echt super gedraineerd, dus de bak is vrijwel altijd te rijden Lachen Dat is echt heel fijn!

Die van ons echt níet! Boos! Stomme bak! Yen staat bij mensen aan huis die héél goed zijn voor de paarden, maar ze hebben zelf maar 2 pony's en die meisjes (de dochters dus) rijden al 2 van de 7 dagen in de week bij een manege binnen dus dat scheeldt alweer. Voor de rest staan er 4 andere paarden (waaronder Yen) en voor 6 paarden gaan ze echt geen dure gedraineerde bak aanleggen..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:16

Ja echt balen als zo'n bak na de eerste de beste regenbui en blub is Scheve mond Heb jij geen gelegenheid om in die binnenbak te rijden of moet je dan met de trailer op pad?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:21

Nope, dat is 10 min rijden met de trailer. Mag de trailer opzich wel lenen, maar niet ook nog hun auto (en mijne kan geen trailer trekken). En dan zou ik er ook nog eens voor moeten betalen e.d. natuurlijk.

Het valt opzich wel mee met plassen enzo. Die zijn er niet zo snel. Als het flink waait, waait ook nog wel 'droog' zodat er geen plasjes in staan. Maar als het zoals nu maar door blijft regenen..

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:22

@LJ: wow das echt goed! nou dan lukken die 2/3 kilo ook wel weer... en hoe heb je dat gedaan behalve door te letten op wat je eet?

@blub-bak... das echt zo balen als je niet kan rijden! wij hebben 2 bakken, de een heeft een hele fijne bodem, maar het zand is te vast zeg maar, waardoor ie na zoveel regen toch onderwater staat. de andere bak wordt te zompig en dus heel zwaar... de longeerbak is ook een zwembadje... heb gisteravond dus maar een poets-avond gehouden... mag toch hopen dat het morgen wat droger weer wordt, krijg bokt-visite...

edit: bodem, niet bodum... haha

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:25

Hhmm.. ik lette wel op wat ik at ja, maar eigenlijk ben ik nooit gestopt met snoepen (snoep at ik dan niet, ik ben namelijk koekjesverslaafd Bloos). Het is vooral een kwestie van je spijsvertering goed aan de gang houden en elke 2 uur wat te eten. Daarna kan je ook echt veel eten, je verbrandt het toch wel. Daarnaast heb ik wel veel gesport. Zo'n 3/4x per week een uur per dag (cardio en krachttraining) en rijd ik zo'n 3x per week paard + 1/2x in de week salsa.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:31

ladyjoy schreef:
Je moet ook niet elke dag op de weegschaal Knipoog Kies één dag uit als 'echte' meting, bv op woensdag hebben wij hier woensdagweegdag!

Je gewicht verschilt élke dag door het vocht etc

Maar daarom vind ik 1 keer per week wegen net veel frustrerender, als je dan net weegt op een slechte dag denk je een week lang dat je echt bent bijgekomen. Terwijl wanneer je de dag daarna terug weegt, je zal merken dat het weer snel daalt en je dus niet echt zoveel was bijgekomen, maar het gewoon een verschil was door vocht.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:34

LJ: ach, een dagje lekker tutten is ook leuk Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:35

*noodweer*

ja idd, je spijsvertering aan de gang houden... dat vind ik dus wel eens moeilijk in het weekend... dan ga ik gewoon lekker door op stal, zonder wat te eten of drinken... *slecht*
ga er nu zeker beter op letten dat ik ook een flesje water meenemen en een appel van mijn paard biets ofzo...

en dus idd meer bewegen... paardrijden verbrandt wel iets, maar cardio en dansen zijn een stuk intensiever...
ga met een vriendin op yoga binnenkort, een cursus van 13 weken, ben benieuwd... niet heel intensief, maar wel met je lichaam bezig. en hardlopen dus... maar dat schiet nu echt niet op met dit takkeweer *boos*

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:36

Ik heb de luxe om een mooie binnenbak tot mn beschikking te hebben (en 2 buitenbakken), maar daar ben je natuurlijk weinig mee wanneer je paard al bijna 3 weken boxrust heeft. Dus bij mij is het nu ook beperkt tot tutten en rondjes stappen aan de hand.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:39

Alleen moeten we nu juist aan de slag Siz! Ze is erg 'opstandig' de laatste tijd en nu rijdt onze instructrice er 1/2x in de week ook op en dan moeten wij ook aan de slag met haar. Het is heel vaak als ze wéér een dagje stil staat na 1 of 2 dagen rijden (het is altijd rotweer de laatste tijd) dat ze dan weer geen zin heeft en erg moeilijk te rijden is.
Instructrice heeft er woensdag voor het eerst in deze periode op gereden en ze merkte dat ze niet zo zeer dwars is, maar dat het komt omdat ze veel dingen nog erg moeilijk is. En één van de kenmerken van Arabs is dat ze ongelovelijke drama kunnen maken. Dus als er iets is dat ze moeilijk vindt, maakt zij daar een heel drama van. Dat kenmerkt zich nu met haar hoofd schudden, veel te diep lopen, bit vasthouden (en nee, er zit niks verkeerds, ze is vorige maand nog door de manueel therapeut behandeld). Daarnaast heeft zij een extreme hormoongeblabla (geen idee wat het precies is haha). Ze is een x bij Laarakker geweest en die zei dat er ook iets met haar eierstokken is, dus als we haar willen laten dekken, zal het heel lastig worden. Je merkt het ook bijna nooit als ze hengstig is. Maar ja, heel verhaal dus haha. Nou ja, hoop dat ze binnenkort weer 2 stappen vooruit gaat na deze grote stap terug.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:39

@anja: hmm ja daar zit ook weer wat in! naja zal morgen nog even wegen, kijken of ik al dat vocht kwijt ben... hoewel patat heeft zout... zal dus wel niet echt opschieten... we'll see

ga me aankleden en door dit giga takke weer naar stal... wil toch rijden... al is het maar 20 min stappen en stelling/buigen oefeningen doen...

@anja: boxrust? blessure? balen joh! maar een binnenbak is toch wel een uitkomst, alleen hier in de regio gaat de stalprijs dan gelijk enorm omhoog *baalt* en de weidegang is dan direct veel beperkter... een graspaddock hebben ze dan :S dat vind ik te weinig voor mijn op weiland beluste merrie.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:47

IngLio schreef:
@anja: boxrust? blessure? balen joh! maar een binnenbak is toch wel een uitkomst, alleen hier in de regio gaat de stalprijs dan gelijk enorm omhoog *baalt* en de weidegang is dan direct veel beperkter... een graspaddock hebben ze dan :S dat vind ik te weinig voor mijn op weiland beluste merrie.

Mja, wondje op haar pijpbeen dat gaan ontsteken is en dierenarts vreesde voor lymfangitis dus dik verband van hoef tot knie, en daar kan ze uiteraard niet mee op de weide. Maar hij is gisteren weer geweest en waarschijnlijk wordt dit de laatste week...
En ik heb gelukkig een geweldige stal gevonden waar zowel faciliteiten als weidegang is, paarden gaan iedere dag in koppels van 's ochtends tot 's middags op de wei. Zou het graag nog meer zien, maar met een stal van 40 paarden is er gewoon niet genoeg ruimte om ze allemaal heel de dag buiten te laten. En de prijs valt nog behoorlijk mee voor deze regio, maar natuurlijk wel duurder dan mn vorige stal waar ze wel dag en nacht buiten stonden maar niet eens een buitenbak was.
Laatst bijgewerkt door Anjatjeuh op 19-01-08 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:49

LJ: hmm dat is lastig. Kun je haar niet aan het werk zetten aan de longe? Kan me voorstellen dat ze na een dag niks doen vervelender is, haar spieren doen natuurlijk ook zeer. Wel handig dat jullie instructrice er een paar keer per week op zit Ja

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:54

Longeren met pessao kan idd. Alleen heeft ze zó'n hekel aan dat ding dat ze maar blijft bokken haha. Maar dat is natuurlijk ook een kwestie van herhalen/trainen. Vorig jaar deed ze dat ook niet meer na een tijdje. Nu heb ik het nog maar 1x gedaan deze winter omdat de bak al een stuk beter is dan vorig jaar en we dit jaar bakverlichting hebben.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:55

Jeetje dames wat een goede resultaten.... wow... Lachen

mijn dagje:
o: bak muesli met yoghurt en appel
t: - (druk druk druk) Knipoog
l: 4 db met slankie, glas optimel
t: fruit
d: stampot zuurkool

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:55

Idd volhouden Haha! Klinkt wel als een pittig dametje Knipoog

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:56

@anja, oef dat is balen zeg! nou hopelijk kan volgende week het verband eraf! en kun je langzaam weer wat gaan doen...

@LJ: oh ook geen makkelijke dame dus! hoop dat jullie wat vooruit gaan ook al zit het weer tegen...

zo heb me paardenoutfit aan... ik ga... tot vanavond denk ik!
jullie ook succes met paarden/eten/de regen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:05

Goeiemorgen!

Vannacht gewerkt, ik wordt wakker en WAt een rotweer Boos!

Ik moet eigenlijk nog naar mijn paard maar die staat op een open stuk en ik kan echt niet rijden zo. pff

Ik ga zo maar eens ontbijten!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:06

Hier is het nog steeds droog Haha! Zal dan ook wel niet meer lang duren...het is nl al tijdje erg grauw...

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:07

Hier is het inmiddels droog Knipoog

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:07