Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:06

Espoir, is het een idee om (bijvoorbeeld een keer in het weekend) bijvoorbeeld eens een grote pan chili te maken en die in porties in te vriezen? Of een lekkere pastasaus, zodat je er alleen nog maar pasta bij hoeft te koken? Dan hoef je op de dagen dat je alleen eet niet een tijd in de keuken te staan, maar kun je toch gezond eten.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:10

Ohh lekker zeg.

Ja ik snap wat je bedoelt hoor. Dan is dat voldane gevoel wat je de hele dag had weer weg ook. :x
Soms hebben we ook wel een kleine schop nodig haha.

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:11

Wat een goed idee Many!

Espoir, 3kg is prima te overzien, dat gaat je lukken!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:30

Planning voor vandaag:

O: havermout met rijstmelk, banaan, kokos, lijnzaad en hennepzaad
T: appel
L: zoete aardappel met kikkererwten, tomaatjes en slamix
T: handje noten, sinaasappel, 3 wortels
A: volkoren penne met pesto-tomatensaus en broccoli
T: hennepproteïneshake

B: 12 km fietsen, drie kwartier paardrijden

Uiteraard weer te weinig :+ dus ik ga nog even nadenken over een tussendoortje voor vanavond. Ik ben alleen vaak zo inspiratieloos qua tussendoortjes, kom niet veel verder dan fruit/rauwkost en noten. Jullie nog een goed idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:30

phormicola schreef:
Espoir, 3kg is prima te overzien, dat gaat je lukken!

Wat is de beste manier om op relatief korte tijd toch die paar kilo's kwijt te raken? :o Ik heb daar namelijk best wel wat moeite mee, ondanks dat ik goed op mijn eten probeer te letten en sport.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:34

Ik zou me niet focussen op de tijd die het neemt. Afvallen is altijd een kwestie van meer verbranden dan je inneemt. Als je teveel verbrand ga je juist vet en vocht vasthouden. Of, omdat je het snelsnel wil, ga je daarna weer meer aankomen.
Mijn advies is om een week lang te berekenen wat je verbrand en wat je eet. Vaak komt de eye opener dan al snel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:37

Many schreef:
Planning voor vandaag:

O: havermout met rijstmelk, banaan, kokos, lijnzaad en hennepzaad
T: appel
L: zoete aardappel met kikkererwten, tomaatjes en slamix
T: handje noten, sinaasappel, 3 wortels
A: volkoren penne met pesto-tomatensaus en broccoli
T: hennepproteïneshake

B: 12 km fietsen, drie kwartier paardrijden

Uiteraard weer te weinig :+ dus ik ga nog even nadenken over een tussendoortje voor vanavond. Ik ben alleen vaak zo inspiratieloos qua tussendoortjes, kom niet veel verder dan fruit/rauwkost en noten. Jullie nog een goed idee?

Avocado? Gedroogd fruit?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:43

Many: Gedroogd fruit is inderdaad erg lekker! Of nog een portie zuivel?

O: 30 gram havermout met een halve banaan, ongezoete amandelmelk en een theelepel cacao
T: appel, rijstwafel met notenpasta
L: bakje griekse optimel yoghurt met wat inca- en goijbessen, 1 speltbh met biefstukworst
T: pakje lu-crackers, nectarine, paprika in stukjes
A:?
T: waterijs, bakje kersen/bosvruchten

D: thee en Crystal Clear
B: Half uurtje fietsen :+ Heb examens, dus geen tijd om te sporten helaas...

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:06

Heb het hele weekend geprobeerd redelijk gezond te blijven eten. Alleen wel véél te veel gegeten (zie er nu uit alsof ik een luchtballon heb ingeslikt). Eigen keukentje in het hostel was er niet (wij dachten van wel), dus dat was jammer. Zelf meegenomen ontbijt ging dus weer in de tas mee terug. Maar gelukkig was het ontbijt dat we via het hostel kregen niet rampzalig. :) En omdat er niet alleen maar super strakke lijstjes gepost hoeven te worden, plaats ik mijn weekend ook gewoon. ;)

Vrijdag:
O: havermoutpap met havervlokken, water, amandelmelk, banaan, appel, kokosvlokken, amandelschaafsel, cacao nibs, lijnzaad en chia
T: -
L: salade van verse spinazie, blikje tonijn, gekookt ei, tomaat, komkommer en zelfgemaakte paleomayonaise
T/A: (vanaf hier op Ameland en we hebben niet echt avondeten gehad, achteraf niet slim) Dropjes, chips, toastjes met brie, groentechips, popcorn, ongezouten noten, rijstzoutjes, snoeptomaten met stukje mozzarella, kaasstengels en noem het allemaal maar. Moet kunnen een keer. :D

B: 30DS level 1
D: veel water en teveel wijn

Zaterdag:
O: (in hostel) twee roggebrood met 30+ kaas en ham. Twee rijstwafels met 1 gekookt ei. 1 banaan en 1 grote sinaasappel. Kop groene thee, kop kamillethee. Glas verse sinaasappelsap
T:warme chocolademelk met slagroom en een speculaasje
L: (uit) glutenvrije pannenkoek met spek, geitenkaas, honing en walnoten. Twee grote koppen sterrenmix thee met speculaasje
A: (uit) vooraf tonijntartaar met avocadomousse. Hoofdgerecht zeebaars. Met veel groente erbij, krieltjes en patatjes met mayonaise. Nagerecht kaasplankje (met walnoten). Twee biertjes
T: 1 rode wijn en wat dropjes

D: verspreid over de dag veel water
B: 10 km fietsen met extreme tegenwind, 10 km fietsen voor de wind. 2 1/2 uur wadlopen (alleen maar tot de enkels, want het weer was te bar en de zee te wild

Zondag:
O: (in hostel) twee roggebrood met 30+ komijnkaas en ham. Twee rijstwafels met pindakaas en banaan. Halve sinaasappel. Grote kop kamillethee. Glas verse sinaasappelsap
T: rijstzoutjes
L: (uit) wrap met gerookte kip en pesto. Rauwkostsalade. Twee spa rood met citroentje
A: (uit bij bio/duurzaam restaurant) Broodje hamburger (vk zuurdesembol) met feta, tomaat, sla, komkommer en ceaserdressing. Rauwkostsalade van geraspte wortel, sla, tomaat en zwarte olijven. 1 spa rood met citroen. 1 biertje
T: (weer thuis) een hele mango.

D: verspreid over de dag veel water
B: 's avonds weer thuis de paarden verzorgen en de konijnenren schoonmaken in de stromende regen

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:53

Many schreef:
Espoir, is het een idee om (bijvoorbeeld een keer in het weekend) bijvoorbeeld eens een grote pan chili te maken en die in porties in te vriezen? Of een lekkere pastasaus, zodat je er alleen nog maar pasta bij hoeft te koken? Dan hoef je op de dagen dat je alleen eet niet een tijd in de keuken te staan, maar kun je toch gezond eten.

Bedoel je chili con carne? Dat gaat niet met mijn buik, maar een lekkere pastasaus wel! Bedankt voor de tip! Ik werk eigenlijk nooit met bakjes, maar dat moet ik gewoon wel gaan doen. Heb nu toevallig gehakt en roerbakgroenten gekocht en we hebben standaard volkoren spaghetti in huis. Dat ga ik dan vanavond meteen maken en invriezen voor morgen en woensdag! :)

Phor, als het geen 3 kilo is, is het ook niet erg hoor. Maar moet voor mezelf wel even een stok achter de deur zetten en zorgen dat ik genoeg eet. Ik vergeet vaak 's morgens mijn tussendoortje waardoor ik rond half 3 trek krijg en dan 's avonds makkelijk naar vette dingen grijp. Dus ik ga nu nóg beter opletten dat ik genoeg en gevarieerd eet.

Het rotte is alleen nu wel dat ik nog steeds niet goed kan sporten naast paardrijden en fietsen i.v.m. die liesblessure. Dat blijft nog altijd gevoelig, terwijl ik echt heel graag wil. Had me opgegeven voor een startcursus bootcamp, maar die heb ik moeten afzeggen omdat dat dus nog niet lukt. Het komt allemaal goed hoor met me, maar vond het vanmorgen gewoon even niet zo leuk :+.

Waar kun je overigens zoete aardappel kopen? Hier in de supermarkt hebben ze het niet, of moet ik dan naar Toko toe?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:02

phormicola schreef:
Is dat niet heel erg weinig, Plien? Ik zag bij zodiacje ook al zo'n klein lijstje...

Ontbijt en avondeten zijn wel grote porties. Maar nu ik het zo lees is het inderdaad niet heel veel, dus ik neem vanavond nog wel wat.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:35

Albert Heijn heeft kilo zakjes zoete aardappel Espoir.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 12:50

De Lidl verkoopt ook zoete aardappelen. En de meeste toko's hebben ze inderdaad ook wel!

Behalve chili en pastasaus kun je nog veel meer dingen in porties invriezen Espoir. Een goed vullende maaltijdsoep bijvoorbeeld, lasagne, curry's, eigenlijk kun je alles wel in de vriezer stoppen! Wel vervelend dat je niet zoveel kunt sporten zeg, zeker als je wel graag wilt. Misschien kun je vaker en/of meer gaan fietsen?

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:34

Wel allemaal lekkere dingen gehad dit weekend Dani!

Grote porties maken en invriezen is inderdaad een fijn systeem!

Denk wel goed om te eten waar je behoefte aan hebt Phor. Je kunt je lichaam toch niet echt reguleren met al die hormonen.

Zaterdag te veel gegeten, chips, chocoladepinda's, taart en 2 grote borden nasi met satesaus.

Zondag netjes:
o: volle yoghurt, havermout, lijnzaad en cacao
L: 2 dunne pannenkoeken, 1 x suiker, 1 x kaas
T: banaan + 2 appels
A: asperges, krieltjes en zalm

Vandaag:
O: volle yoghurt, havermout, amandelmeel en cacao
T: 2x appel
L: kwark, havermout, chi- en lijnzaad en whey
T: banaan
T: 2x roggebrood met tahin + sinaasappel
A: quinoa, kip en roerbakgroente

Nog 2 uurtjes college geven en dan lekker een weekje vakantie. Morgen naar Marrakech, ben benieuwd!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:43

O - havermout met light sojamelk, chiazaad, cranberry's, rozijnen en frambozen
L - 2 volkorenbroodjes met geitenkaas, spinazie, kipfilet, tomaat, alfalfa, munt, koriander
T - 2 rijstwafels met beetje pure hagelslag, 1 rijstwafel met hummus en komkommer, 1 rijstwafel met kaas en tomaat. Glas groentesap
T - 1 kiwi
A - ?
T - IJs van bevroren banaan, scheut amandelmelk, kaneel

B - Uurtje intensief sporten
D - Water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:44

Hoe maak je dat ijs NGU? Prak je het gewoon door elkaar en zet je het in de vriezer?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:50

Banaan heb ik ingevroren in plakjes. Dat doe ik straks in de blender met wat amandelmelk. :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:52

O: Havermout, halfvolle melk, minibanaan. Schaaltje met ananas en watermeloen.
T: Appel
L: Twee bruine boterhammen met een plakje kaas, twee kleine sneetjes meergranenbrood en twee maiswafels met nutella
T: Drie reepjes gedroogde mango
T: Handje japanse rijstzoutjes
A: Witte rijst met gemengde groente, ananas en cashewnoten
T: Grote bananensmoothie

B: 40 banen zwemmen in het 50-meterbad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:53

Ok, klinkt lekker en makkelijk :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:49

Hee, tijdje weggeweest, koppie beetje vol en niet zo met eten bezig geweest. Daarna dit weekend griep gehad dus nu erg veel moeite om überhaupt wat te eten, zo ongeveer voor t eerst van mijn leven aangezien ik altijd en over trek heb :P

Banaan invriezen? Wat een goed idee!
Tayga, Marrakech is geweeeeldig!
Espoir, eten goed voorbereiden scheelt inderdaad enorm. Maak anders voor een paar dagen iets wat je lekker vindt en eet een dag tussendoor wat anders?

o: klein bakje (100 ml ofzo) vanillevla
t: cracker met Hero Delight
l: 4 cracottes met kipfilet
t: 2 stukjes gedroogde mango
a: geen idee, iets heel lichts in ieder geval.
Verder wel veel (kruiden)thee om mijn vochtgehalte op peil te houden en voor mijn maag na al die ibuprofen :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:14

NeverGiveUp schreef:
Banaan heb ik ingevroren in plakjes. Dat doe ik straks in de blender met wat amandelmelk. :)

Ik zet het samen met de amandelmelk in de vriezer en mix het dan met de staafmixer. Ook lekker met wat whey er doorheen. Ik noem het een milkshake en ik maak het ook wel met ander fruit, lekker! :9

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:22

Espoir_ schreef:
Ga vanaf vandaag heel streng zijn voor mezelf!
O: havermout met halfvolle melk en een theelepel honing
T:een stuk 30 + kaas1 plak roggebrood met suikervrije pindakaas
L:magere yoghurt met whey poeder + misschien een cracker met 20+ smeerkaas (moet zo naar de winkel dus moet even kijken wat precies)250 gram magere yoghurt met Atkins cruesli. Daar zat het minste aantal koolhydraten en suiker in
T: 2 crackers philadelphia light en ham en later een plakje 30+ kaas
A: asperges, vegaburger en een salade van ijsbergsla, wortel, tomaat, 30+ kaas
T: bakje yoghurt met way aardbeiensaus en een beetje muesli (zuivelhoeve)
D: thee en een glaa cola zero
B: 1 paard rijden en ik ga vanaf vandaag beginnen met de 30-day AB challenge

Lijstje af! Ik ben tevreden!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:12

Phor, gisteren was overcompensatie voor twee dagen uit eten en liters bier :o
Weet dat t niet gaat helpen maar voelde me ook echt vol en pafferig, bleh.

Vandaag;
O: 400gr magere kwark met superfoods en 25gr whey en krokante muesli en een passievrucht
T: spelt broodje met 1,5 plak geitenkaas ( dat zijn die spelt afbakbroodjes van de ah excellent, zijn echt heel lekker!)
L: 2 vezelrijk crackers met bio choco pasta
T: post workout shake
T : 25gr whey shake en klein handje gezouten cashewnoten
A: omelet van Veel champignons, kleine paprika en halve ui met 3 eieren op een donker volkoren bh
T: kokos/water ijslollie

B: 1,5 uur kracht training

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:23

Mooi lijstje Espoir! Hoe beviel de AB challenge?
Karin, Gast7391, NeverGiveUp: Ik maak het ook wel eens met idd bevroren stukjes banaan, DV fruit maar dan met wat yoghurt. Wordt het heel fris van. :)
Danoesje: Nu weer beter? :(:)
Tayga: Veel plezier op vakantie!

Definitief lijstje voor vandaag. Beetje veel 'losse' tussendoortjes, maar wordt altijd snaaierig tijdens het leren. :o En laat ik dat nou net de hele dag moeten doen. :')
Cheetahfan schreef:
O: 30 gram havermout met een halve banaan, ongezoete amandelmelk en een theelepel cacao
T: appel, rijstwafel met notenpasta
L: bakje griekse optimel yoghurt met wat inca- en goijbessen en moerbijen, 1 speltbh met biefstukworst, rijstwafel
T: pakje lu-crackers, nectarine,handje ongezouten noten, stukjes komkommer/paprika, beschuitje pure hagelslag
A:héél véél doperwtjes en worteltjes :+ denk wel 300-400 gram :o, magere Iers rundvlees burger jalapeno ( :9 )
T: raketje, bakje kersen/bosvruchten/nectarine

D: thee en Crystal Clear
B: Half uurtje fietsen :+ Heb examens, dus geen tijd om te sporten helaas...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:31

O: Grutten met chia, cacao-nibs, cacao en verse aardbeien
T: Galia en een stukje chocolade
L: salade van gemengde sla, paprika, komkommer, snacktomaatjes, een bakje roze garnalen en het laatste beetje ham-prisalade van gisteren als dressing. rijst-speltwafel met notenpasta en 2 dadels
T: Bij de jumbo een stukje gehakt en een stukje kaas met kruiden. Zelfgemaakte warme choco met slagroom
A: Biefstukpuntjes uit de wok met knoflook, champignons en broccoli met oestersaus. Beetje Griekse yoghurt met het laatste beetje rabarber-aardbeiencompote en chocomousse van eiwit en cacao
T: Handje para- en pecannoten, dadel.
D: Thee, water en slimpie