Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:28

mandy358 schreef:
Goed bezig Anke, ga zo door!
Marjon, 1900 is zeker niet te veel hoor :D
@ChantalSmook, dat heb ik dus ook met lijstjes, het maakt me zo veel bewuster van wat ik eet! Als ik zondig (behalve op echt alles mag dagen haha) blijft het ook veel beter tussen de perken omdat ik het bijhoud :)
Cheetahfan, ik herken je gevoel heel goed dus snap dat je je rot voelt :(:) maar in een gezond eetpatroon hoord soms ook gewoon wat ongezonds! :)
Ik ga je site in de gaten houden FSCA! :D

O/T/L (tussen 9:45 en 11:45) 1 vk knackebrod met hummus en komkommer, 1 vk knackebrod met kaas en tomaat, vk beschuit met pindakaas, beetje magere yoghurt met 1 perzik erdoor
T: (zwemmen met vriendin en fam) 1 bastogne koekje, 1 zakje bits doritos (158 kcal)
A: macaroni carbonara <3 (zonder vlees, dus door de saus champignons ui en kaas. Wel een beetje te veel van gegeten macaroni is natuurlijk niet het gezonds maar ben zo gek op carbonara) stukjes pruim
T: schaaltje magere yoghurt met 1 appel en kaneel erdoor

D: water (evt straks thee)
B: 2 km fietsen, stukje kanoën, 4,5 km hardlopen

Pff snot verkouden en niet lekker hardlopen is geen goed idee, werd binnen de eerste km al een beetje futloos en trillerig, ging daarna gelukkig wel beter en rondje gewoon uit kunnen rennen. Aankomende dagen maar even rustig aan doen en me eerst weer even fit voelen.

Balen KarinvdM! -O-
Geen idee of de saus gezond te maken valt ChantalSmook, maar oh wat is het lekker <3
Hopelijk trekt je snaaizin een beetje weg!

NeverGiveUp

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:41

O; Bagel met mon choe en tomaat, bakje bosbessen yoghurt en een fles 'goedemorgen'
L; Bagel door de helft met mon choe en tomaat, en hagelslag. Glas sinaasappelsap.
B; twee uurs buitenrit, errug intensief in mijn geval.
A; Groot stuk vis, salade met romana sla, walnoot, tomaat en ui. Er zat nog iets bij maar kan er echt niet op komen..
En een glas sinaasappelsap.
T; Sandwich met plak salami, kaas, sla, komkommer, hummus en peper. Glas melk.

Nu nog wat fruit naar binnen werken.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:42

Karin: Dat is balen, :\ Hoe krijg je dat voor elkaar?
NeverGiveUp: Waar haal je bagels. :oo
Mandy: Nee dat is niet fijn als je verkouden bent... Ik stik dan altijd haha. :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:49

Er was denk ik wat vuil tussen het glas en het deurtje gekomen, dat ging wat vonken toen ik hem aan had. Gestopt, schoongemaakt, weer aan en toen gebeurde het weer. Nog een keer schoongemaakt, weer aangezet en toen was er een knal en was het glas kapot. Het is net als een kapotte autoruit nu.
Ga morgen gelijk een nieuw glas bestellen, ik kan echt niet zonder m'n oven... :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:51

Cheetahfan schreef:
Karin: Dat is balen, :\ Hoe krijg je dat voor elkaar?
NeverGiveUp: Waar haal je bagels. :oo
Mandy: Nee dat is niet fijn als je verkouden bent... Ik stik dan altijd haha. :P

Uh ik was bij appie, het leek er iig sterk op :')

Van dat zachte brood met een gat.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:52

Mandy op zich is het ongezond niet erg alleen als maak ik van pasta altijd een grote pan en vries ik het in en anders heb ik best regelmatig in korte tijd een ongezonde portie. Dus meer iets voor met bezoek :)

NeverGiveup klinkt goed!!

Karin, misschien kun je car glass bellen om het 'sterretje' te bevriezen :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:56

Nee, het is geen sterretje, het gele glas is gebarsten, een soort van craquelé is het nu.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:59

Is het wel makkelijk te vervanger Karin?
Owja dat is wel handig Chantal! Wij eten met het gezin dus is het altijd meteen op :)

Oeh ik ben gelukkig, morgen is de groentekraam er weer dus dat word veel vers fruit <3
En 's avonds mag ik koken en ik vond het recept erg lekker eruit zien, een bonenschotel met witte bonen, verse tomaten, mais, paprika, tomatenpuree, ui, knoflook, ketjap en kruiden. Met een beetje zilvervliesrijst.
Dat moet toch lekker zijn?! :D en volgensmij ook gezond?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:02

Klinkt lekker hoor!

Dat is het probleem van manlief, ik bestel het glas en hij mag het verder fixen. :D

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:32

Weetje wat lekker is!
zelfgemaakt late macciato!
Wil iemand recept

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:38

Wat een leuk topic is dit! Dat ik het niet eerder ontdekt heb :D

Ik probeer altijd zo gezond mogelijk te eten, maar ik heb wel eens moeite om aan mijn calorieën te komen. Mijn BMR in rust is 1511 en dat haal ik altijd wel, maar mijn BMR active is 2342 en dat haal ik slechts één keer per week met mijn junkdag. Hieronder een lijstje, misschien hebben jullie wel wat tips.

O- 70gr havermout met banaan en kaneel
T- 1 zuurdesemcracker met hummus, 1 nectarine
L- 2 boterhammen met roerei (2 eieren), 200gr magere kwark met druiven en stukjes appel
T- 2 zuurdesemcrackers met philadelphia en komkommer
A- 200gr krieltjes met 2 paprika's, 1 ui, 2 teentjes knoflook en wat cherrytomaatjes
T- 200gr citroenkwark

Volgens mijn berekeningen kom ik aan 1734kcal.

Ik drink alleen water en groene thee (en af en toe een glas wijn, of twee, of drie :Y) ). Ik hoef verder niet af te vallen ofzo, ik weeg 67kg bij 1.74m dus dat is prima. Qua sporten doe ik aan paardrijden (intensief) en hardlopen, al staat dat laatste even op een laag pitje omdat ik midden in een verhuizing zit, maar hoop het wel snel weer op te kunnen pakken.

Ik ben benieuwd wat jullie erover te zeggen hebben :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:41

Mandy zover ik kan zien zijn het allemaal prima ingrediënten toch :) ! Klinkt goed.

Welkom Daenerys! Hoe bereken jij je kcal? Ik vind het er erg netjes uitzien eigenlijk en ook erg lekker allemaal. Je bent wel vegetarisch gok ik?

Ik heb mijn snaai zin in kunnen houden :):) ga nu lekker slapen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:43

Daenerys: Welkom! :D Wat een mooi lijstje! Eet je geen vlees? Of was dat toevallig even zo? :P

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:48

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:50

Bhriseis schreef:
!

O: 100 g haver, 200 ml melk, water, lijnzaad, tl honing, tl boter, glas soja intens
B: 10 minuten fietsen, 6 uur werken (incl 1 uur drankenleverancier), 10 min fietsen
T op het werk (12.30): 1 banaan en 30 g meergranenbrood met verse rabarberconfituur
L: 50 g noedels, taugé, heel veel groenten, sojasaus, sesamolie, arachideolie, gember, etc
B: Paarden verzorgen
T: 3 nectarines
A: Half bakje patat en 2 kaaskroketten :')
B: Levering van 100 balen hooi/stro
T: Halve punt taart, en dan is ze gelukkig op :')

Toen mijn moeder hoorde dat ik nog moest koken na de hooilevering (om 20.15), kwam ze plots op de weide aanzetten met een patatje voor mij en vriendlief := We hebben het heel romantisch opgepeuzeld (toen alles al koud was), bovenop onze stro toren. En morgen gaan we naar de bios met een vriend, die ook al vroeg om naar de frituur te gaan. Ik zal vrijdag maar extra gezond koken :=

Mooi lijstje Daenerys!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:55

Daenerys, wat een mooi lijstje zeg! :D misschien bij het avondeten er nog een stuk vis/vleesvervanger (op de dagen dat je geen vlees eet) erbij nemen? :) of een handje noten om de kcal wat op te krikken. Maar verder vind ik het echt een erg netjes lijstje!

Lekker van genieten Bhriseis :D

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:03

Vleesvervangers heb ik nog nooit gehad, waar wordt dat van gemaakt?? Vis en noten eet ik idd ook graag :j

Wel fijn om te lezen dat mijn lijstje goed is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:15

Daenerys schreef:
O- 70gr havermout met banaan en kaneel
T- 1 zuurdesemcracker met hummus, 1 nectarine
L- 2 boterhammen met roerei (2 eieren), 200gr magere kwark met druiven en stukjes appel
T- 2 zuurdesemcrackers met philadelphia en komkommer
A- 200gr krieltjes met 2 paprika's, 1 ui, 2 teentjes knoflook en wat cherrytomaatjes
T- 200gr citroenkwark

Ik vind het een super lijstje! Mocht je meer kcal willen eten, dan kun je evt. wat ongezouten noten toevoegen. Hoe maak je de citroenkwark?

Edit: zie dat de noten al genoemd werden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:16

Mijn lijstje:

O (09.00): 1x roggebrood met hummus
T: -
L (12.00): 5x roggebrood (4x hummus + komkommer, 1x pindakaas)
T (15.30): 1x roggebrood met pindakaas
A (22.00)m uit eten: gazpacho, risotto met paddenstoelen, spinazie en parmezaanse kaas

B: 40 min fietsen

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:20

Deze citroenkwark kwam gewoon uit een bakje, maar je kan het ook heel makkelijk zelf maken. Gewoon een citroen uitpersen en goed mengen met kwark naar keuze. Pas wel op met de hoeveelheid citroen want het wordt al gauw erg zuur, ik spreek uit ervaring :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:21

Ik ga het proberen! Hou wel van zuur :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:56

LisErm94 schreef:
O: 80 gram havermout, 200 ml ongezoete sojamelk, 10 gram lijnzaad, 100 gram aardbeien & 90 gram sinaasappel
L: 53 gram speltbrood met 15 gram kaas, pannekoek (20 gram havermout, 1 eiwit, 25 ml sojamelk, 1 banaan), 56 gram komkommer
A: kabeljauwfilet, 150 gram zilvervliesrijst, 1/3 paprika, 1/2 courgette, 80 gram champignons, 75 gram snijbonen in 1/2 eetlepel olijfolie
T: 200 gram magere kwark met 25 gram blauwe bessen en 75 gram aardbeien
T: filmavondje met vriendinnetjes dus ?
D: 1x koffie, 2x groene thee, veel water en vanavond ?
B: 20 minuten fietsen, zo nog wat poweryoga

Op het filmavondje hand studentenhaver & handje choladehazelnoten op :9

Mooi lijstje Daenerys!
Lekker van genieten Bhri :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 07:33

Karin, wat balen van je oven! Ik zou er ook echt niet zonder kunnen dus ik begrijp je helemaal :))

Mandy, inderdaad maar even rustig aan! Beterschap!

Haha Bhris, wel lief van je moeder dat ze jullie dat kwam brengen. En ach, een keer (of twee) friet eten, daar overkomt je niks van!

Daenerys, inderdaad een mooi lijstje :j Zoals Gast7391 al zegt zijn noten een goede optie als je meer kcal binnen wilt krijgen. Of gedroogd fruit, als je daarvan houdt (abrikozen, vijgen, rozijnen, etc).

Gast7391, dat roggebrood bevalt je wel of niet :)) Ik ga me inschrijven voor je nieuwsbrief trouwens!

Mijn lijstje van gister:
O: overnight oats (havermout, rijstmelk, chia) met een nectarine en kokos, gekookt eitje
T: banaan
L: 2 falafelburgers, broccoli en een tomaat
T: appel, handje noten
A: volkoren spaghetti met tomatensaus, paprika, courgette en kaas, ijsbergsla met olijfolie
T: sesamcracker met niks

Die cracker was puur omdat ik zin had om iets te eten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 07:44

Mooi lijstje Many!

Haha, ja dat roggebrood bevalt idd goed. Het is ook deels omdat ik een beetje bang ben geworden door alle tarwe-verhalen en niet altijd tijd heb om speltbrood/crackers te kopen.

Leuk dat je je inschrijft! Dit is dus de tijdelijke website; de echte (betaversie) gaat op 6 september live.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 07:57

Hihi zal ik doen, bedankt :o

Dus roggebrood is ook prima om te eten? Daar ben ik al zo lang ik me kan herinneren dol op!

Daenerys: Je hebt vleesvervangers met veel troep, maar je hebt er ook die redelijk 'puur' zijn, en gemaakt van soja / tofu / noten etc :)