Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:09

Morgen weet ik trouwens niet hoe de dag wordt. Hoop 's ochtends eindelijk weer eens lekker te kunnen uitslapen. Daarna naar de verjaardag van mijn nichtje. Ik probeer niks lekkers te nemen, maar weet eigenlijk nu al dat ik heus wel een plakje cake oid neem (goede instelling he Clown *LOL* ), ik zie wel wat ik doe. 's Middags lekker met Amo naar buiten, stal weer doen, fietsen etc, dus druk genoeg.

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:58

Dag lijners,

Ik meld me ook even, lees al tijdje mee. Ben begin november begonnen en nu ongeveer 5 kilo kwijt (weeg me maar zelden) en mijn kleren zitten ruimer en mensen gaan het zien Pling

Mijn manier: gewoon heel gezond en heel lekker eten. Ik besteed een vermogen aan het lekkerste fruit, maak superlekkere soepen en thaise curry's met veel groenten (en gooi de diepvries vol). Bij feestjes en etentjes (en die heb ik nogal vaak) doe ik gewoon mee. Als ik s' middags al bedenk dat ik ga proberen niets lekkers te nemen word ik geobsedeerd en chagerijnig, dus neem ik dan gewoon waar ik zin in heb. En de volgende dag ben ik weer verantwoord.

Door het gezonde en lekkere eten is mijn behoefte om ongecontroleerd belachelijke hoeveelheden slechte dingen te vreten enorm afgenomen....

Dus een opsteker voor de mensen die bang zijn dat het moeilijker wordt na het begin (omdat het dan minder snel gaat) : het wordt ook juist makkelijker. Je maag gaat krimpen, je komt in een ritme en je wordt extra gemotiveerd omdat je zichtbaar resultaat hebt en je veel prettiger voelt.

Ik wil nog minstens 10 kilo kwijt maar dat hoeft niet razendsnel dus ik ga maar gewoon zo door.........

Iedereen succes!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:27

Tha_Niekje schreef:
Ik doe het al jaren, is gewoon een standaart tik Knipoog

ik ook, en ik wordt er gek van. soms wel drie keer op een dag. en als ik dan zwaarden ben, dan voel ik me nog rot ook.

ik wil graag van deze gewoonte af, en eens lekker relaxed met mijn afvallen bezig zijn,. ik ben er zo op gefocused! het slaat om naar de verkeerde kant, al kan ik niet zeggen dat ik niet eet of weinig. ik eet juist alles wat ik wil, en nauurlijk wordt ik ook wat dikker. en ik was net een hoop afgevallen.
help!!

wie heeft tips voor mij?
en mijn weegprobleem?:(

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:23

Ja dat ken ik erg goed!
Zelf woog ik een tijd terug mezelf ook vaak op de weegschaal, voelde me erg rot als ik ook maar iets was aangekomen en gelijk minder eten.
Maar dat werkte juist helemaaal niet.

Enige wat mij nu interesseert is dat ik een mooier figuur krijg en niet op het gewicht let. Ik heb een prima gewicht, maar wil juist meer 'lijn' krijgen dus ik heb de weegschaal opgegeven.
Spieren wegen ook zwaarder dan vet en ik beweeg nu meer, dus waarschijnlijk blijf ik toch wel weer rond hetzelfde gewicht schommelen: als het er maar strakker uit ziet ben ik tevreden! Lachen

Ik weet niet of je hier wat aan hebt of niet, maar jezelf 'perfectioneren' kan natuurlijk geen kwaad! Alleen, dat weegschaal gedoe heeft gewoon geen zin! Knipoog

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 09:54

goedemorgen!
Vanochtend een cracker met kaas en een plak ontbijtkoek gehad om 5.30 uur.
Strak een kop koffie met een stuk appelstrudel. De eertse keer deze week dat ik ga zondigen.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 10:31

Goedemorgen!!!

Nou, weet niet of we nu een vaste weegdag hebben, maar vanmorgen stond ik op de weegschaal en was exact 80 kilo. Ik ben op 2 januari begonnen op 84 kilo Bloos Ben toch best wel blij Haha!
En ik eet nu eigenlijk meer dan vorig jaar, alleen veel gezonder en ik eet erg veel fruit.

Nou, mijn planning voor vandaag:

O: 2 pistoletjes met tonijnsalade
T: 1 appel + evergreen
L: 2 broodjes met komkommer
T: Fruit of sultana
A: Volkoren pasta
T: handje pistachenootjes

En er is niets lekkers in huis, dus als ik afwijk, dan blijft het gezond Haha!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 10:49

Gisteren avond een feestje gehad, ik konhet echt heel erg goed volhouden. Ik heb alleen water gedronken en wat rauwkost gehad. Toen de bitterballen op tafel kwamen was het wel even moeilijk (die geur!!!), maar ik heb er niets van gepakt!

Ik heb me vanmorgen gewogen, de laatste keer dat ik me gewogen had was half december (bij een soort dieëtiste, hun programma was echt niets voor mij--> zakjes met eiwitten eten en voor de rest 's avonds alleen sla en dat 5 weken lang!?!)
En ik ben sinds half december 4,3 kg kwijt! (schouderklopje voor mezelf!)
Dit was de eerste keer in mijn leven dat ik wegen leuk vond! haha.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 10:51

Hartstikke goed Myrdal!

Denice, meermaals per dag op de weegschaal staan is totaal nutteloos omdat het niets zegt over je werkelijke gewicht.
Gedurende de dag neem je steeds drinken en eten tot je; je gewicht zal dus ook continu schommelen.

Als je gewoon lekker gezond eet, 3 maaltijden, goed ontbijt is belangrijk daarbij, en verder gewoon gezonde tussendoortjes (fruit, magere yoghurt, etc.) en je beweegt ook goed, dan hoef je niet bang te zijn voor de weegschaal.

Als ik jou was zou ik met jezelf afspreken om er nog maar 1 keer per week op te gaan staan op een vast moment.
Teveel ermee bezig zijn is niet goed, en heeft ook geen zin.
Succes Knipoog !

@ Hiltje, ook goed bezig! Klinkt als een prima en verantwoorde manier van afvallen. En met resultaat!

@ Corinne, wauw, hartstikke goed zeg! En dat met de feestdagen ertussen!

Heb net m'n ontbijt achter de kiezen, we gaan straks samen naar de Love and Marriage beurs toe, leuk, ben benieuwd!

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 11:34

Hoi allemaal!!

Ik ga niet wegen op woensdag omdat ik hier op kamers geen weegschaal heb. Op de sportschool wel, maar dan weeg ik dus met kleren dus dat werkt niet echt.
Vrijdag was een slechte dag voor mij, veel gesnoept. Gister ook wel veel koekjes op maar kwam niet zo hoog in de kc's.
Vandaag weer netjes, de rest van de week ook. Ik zit deze week de hele week van 8 tot half 6 op school. Dus dat wordt brood meenemen.

Planning vandaag:
O: bakje magere yoghurt met fruit 'n fibre
L: meuslibol met milner 30+ en becel light
T: mandarijn
A: soepje of 1/3 pizza

Ga nu 60 min. fitnessen. Tis eigenlijk te mooi weer om binnen te gaan sporten!!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 11:39

corinne1981 schreef:
Gisteren avond een feestje gehad, ik konhet echt heel erg goed volhouden. Ik heb alleen water gedronken en wat rauwkost gehad. Toen de bitterballen op tafel kwamen was het wel even moeilijk (die geur!!!), maar ik heb er niets van gepakt!

Ik heb me vanmorgen gewogen, de laatste keer dat ik me gewogen had was half december (bij een soort dieëtiste, hun programma was echt niets voor mij--> zakjes met eiwitten eten en voor de rest 's avonds alleen sla en dat 5 weken lang!?!)
En ik ben sinds half december 4,3 kg kwijt! (schouderklopje voor mezelf!)
Dit was de eerste keer in mijn leven dat ik wegen leuk vond! haha.

Wat goed van je! Eigenlijks zou het mooi zijn, dat er een halve kilo af gaat op het moment dat je een verleiding hebt kunnen weerstaan. Maarja zo werkt het jammergenoeg niet. Helaas.....

Zonet ovenfriet gehad. Van sonja mocht ik 200 gram maar ik het 125 gram gedaan. Ik had een grote schaal met salade erbij een een stukje lamsbiefstuk van 70 gram. Twee glazen water erbij en ik heb mijn maag weer vol. Vanmiddag fruit als tussendoortje en vanavond een kommetje yoghurt met een peer. Vanavond neem ik niks meer. Heb ja ook al een appelstrudel met slagroom(spuitbus) gehad. Dan is het wel weer mooi geweest.

Ik ben vanochtend om 5 uur opgestaan en ga nu ff een slaapje doen tot 15.00 uur. (siësta)
Daarna een stukje rennen en nog wat aanmodderen in de stal.
Paard heeft nog last van haar gebit dus die mag dan ff loslopen in de wei.
(= ook op dieet. Mag alleen maar geweekte bietenpulp en brokjes)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:46

ik ben vandaag weer op de goede weg , ben nog niks afgevallen snap dr niks van.

o: kampioentje met runderrookvlees(ligt gezouten)
t: glas creastal clear
L:appel , creastal clear en zometeen denk ik een muslibolletje zonder wat

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 13:46

Net terug van een verjaardag........... GEEN gebak, Geen fris (wel 2 glazen water) paar plakjes komkommer, 1 stukje kaas, 1 stukje leverworst, plm.10 cashewnootjes.
Best tevreden dus!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 13:55

Vandaaaaaag:
O: Bakje yoghurt met wat notenmuesli
T: Banaan:
L: Geroosterd boterhammetje met gebakken eitje met kaas en tomaat eronder, boterhammetje met 30+ kaas

Avond eten weet ik nog niet. Lachen
[Ik vind dit topic ook wel motiverend werken eigenlijk. Haha! Ookal weeg ik me nog niet en dus geen idee of er al wat af is, zolang ik opschrijf wat ik eet let ik er toch ook meer op. Lachen]

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:06

Jeps!
Ben weer een Kilo kwijt!
Nu nog vier te gaan, en dan ben ik dit jaar nog 6kg afgevallen!
En dan ja met eind november en december erbij geteld, dan ben ik er nu uuhm 7 afgevallen!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:25

Zo, net priveles gehad, ben wel tevreden Lachen

O: All Bran Plus met magere yoghurt (zoetstof), Yakult light
T: - (laat ontbeten Lachen )
L: 2 VitaLU crackers met tonijnsalade
T: 3 eetlepels Brinta aangemaakt met water (zoetstof)
D: Verse vermicelli/groetensoep met ballen, veeeel turks brood, en als toetje een bakje verse aardbeitjes met wat magere yoghurt

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:32

Wist je trouwens dat 3 eetlepels Brinta met water ivp melk maar 60 calorieen bevat?
En ik vind het niet eens vies, zo eerder eigenlijk nog lekkerder Haha!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:49

Ilse schreef:
Wist je trouwens dat 3 eetlepels Brinta met water ivp melk maar 60 calorieen bevat?
En ik vind het niet eens vies, zo eerder eigenlijk nog lekkerder Haha!

Ik zei het toch Haha!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:56

Ode aan Sokje Afgod Haha!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:04

Bloos *LOL*

O: Snee brood met achterham en gekookt eitje 2x
T: -
L: Brinta + krenten + honing
T: Boterham pindakaas
A: ?

Beweging: met paard gespeeld en de honden uitgelaten. Verder druk bezig voor school Slapen

Morgen weer lekker sporten. Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:09

Woow druk hier, gezellig Haha!
Heb even bijgelezen en even kort reactie op een paar dingen dan maar Haha!

Myrdal: ik drink de hele dag groene thee Vingers aflikken

Annetje: fijn dat het zo goed met je gaat Knipoog Als je dit volhoudt en gewoon op gewicht blijft, is het super toch!

eroslover: Probeer genoeg vezels binnen te krijgen, dus volkorenbrood! Neem tussendoor ook iets om je stofwisseling op gang te houden, al is het maar een stuk fruit. Als lunch moet je geen appel nemen, maar gewoon een goede maaltijd. Beetje boter op je mueslibol kan geen kwaad, als het light/dieet boter is. Let op de vetten, onverzadigd is in beperkte hoeveelheden goed voor je! Lachen

Ilse: weegdagen zijn ook niet echt iets voor mij denk ik. Want als ik dan aangekomen ben, is de motivatie meteen weg. Ik weeg liever als ik ook echt verwacht te zijn afgevallen. Echt ontzettend naief misschien Haha! Maar werkt wel Schijnheilig

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:15

Ja haha precies, meestal voel je het inderdaad Ja

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:17

Goedendag...
Ik heb vannochtend een tosti ham/kaas gehad na het uitgaan... Heb eerlijk gezegt nog niet geslapen en ga zo nog een broodje eten... Straks avond eten en dan slapen Nagelbijten / Gniffelen

Heb en erg leuke nacht gehad, maar dus niet echt gedieët (nouja niet echt veel verkeerds gegeten (en ik drink ook niet), maar een beetje en raar ritme)

Na het eten op bed en morgen sta ik weer gewoon op en ga ik weer gezond verder!!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:17

@ spetterlover : de appel was onderdeel van de lunch, ik heb ook een musli bol gegeten. Verder eet ik bijna altijd bruin brood dus dat komt wel goed. ik heb net ook nog een halve groene paprika gegeten. verder weet ik dat ik meer moet drinken . Maar krijg dat niet echt voor elkaar hoe ga ik dat doen?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:21

En ik kwam vandaag pas om 15.00 uit bed Schijnheilig
Het wordt dus een beetje een rare dag ben ik bang Tong uitsteken

15.45: bak cornflakes met magere yoghurt, appel
17.30: macaroni met een rode saus
20.00: cup a soup tomaat, 2 crackers sandwichspread
22.00: appel

En verder veel groene thee Knipoog
Vanmorgen weer 0,1 kg afgevallen trouwens, ik weeg me veel vaker de laatste tijd, maar het is zo leuk om te zien dat er weer wat af is Haha!

*edit* avondeten aangepast
Laatst bijgewerkt door Spetterlover op 14-01-07 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:23

eroslover schreef:
@ spetterlover : de appel was onderdeel van de lunch, ik heb ook een musli bol gegeten. Verder eet ik bijna altijd bruin brood dus dat komt wel goed. ik heb net ook nog een halve groene paprika gegeten. verder weet ik dat ik meer moet drinken . Maar krijg dat niet echt voor elkaar hoe ga ik dat doen?

Zorgen dat je gewoon altijd drinken voor je hebt staan of bij je hebt.
Tijdens het achter de computer zitten een beker thee, of een flesje water ofzo.
En wen jezelf aan om op vaste tijden wat te drinken, want veel drinken is echt belangrijk.

Enne Tha_Niekje: daar is het weekend voor Schijnheilig