Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:05

Maar je conditie gaat niet omhoog door minder te eten he Jaduuh Lachen Hoelang ben je eigenlijk?

Auwtsj Henzz!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:07

Nee ik weet dat die niet omhoog gaat door minder eten, maar wel in combinatie met gezond eten, m'n buikje eraf en veel sporten. Ja
Daarvan zit ik lekkerder in m'n vel, ben vrolijk, houd moed over voor school, heb afleiding. Lachen

Ik ben 1.69, verdorie had me gisteravond willen meten. Naja 't kan hooguit 1,70 zijn. Knipoog

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:14

Dan lijkt me 50 kg al veel te licht en kan me dus ook niet voorstellen dat jij een buikje hebt...Sorry hoor...

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:16

Sizzy schreef:
Dan lijkt me 50 kg al veel te licht en kan me dus ook niet voorstellen dat jij een buikje hebt...Sorry hoor...

Ik ben niet dik ofzo.. maar ik heb wel een buikje. Verder wel slanke benen enzo. Ja

Maar ik voel me gewoon veel fijner als ik zo gezond eet. Zit veel beter in mijn vel. En nu kan ik tenminste maat houden en een middenweg aanhouden.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:18

Ik kan hier werkelijk met mijn hoofd niet bij echt niet...je hebt gewoon ruim ondergewicht en dan nog ontevreden zijn over een buikje.

Ik snap dat je gezond wilt eten en veel wilt sporten, maar als je niet hoeft af te vallen, moet je daar ook wel naar eten (dus zeker 2000 kcal p.d.)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:19

Kun je dan niet gewoon gerichte oefeningen doen voor je buik, en verder wel gezond maar normaal eten?
En wat noem je een buikje?
Ik weeg ruim 13 kilo meer en zelfs ik heb geen échte buik, als ik rechtop sta hangt er niets over m'n broek
Jij met 52 kilo kan dan onmogelijk een echt buikje hebben, of je moet een randje vel over je broek als je zit een buik noemen...

Je bent nog in de groei, je hebt ondergewicht dus echt noodzakelijk lijkt het me niet
Laatst bijgewerkt door snoeppapier op 10-04-07 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:20

Ik ben wel 15 hè, ik heb geen ondergewicht.

http://www.voedingscentrum.nl

Daar houd ik ook echt wel rekening mee en m'n ouders laten 't echt niet zover komen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:22

Goed je bent 15, je zit 1 kg van ondergewicht af. Dan nog echt ongezond wanneer je nog meer wilt afvallen.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:23

Ik wil niet afvallen.

Daarbij. Nagelbijten / Gniffelen Ik denk toch wel dat ik een buikje heb, anders zeggen m'n ouders dat toch ook niet tegen mij?

en ik ben állang blij dat ik eens nórmaal kan eten

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:33

ik denk dat ik morgen mijn weegschaaldag ook oversla.. ik kan t niet aan denk ik Nagelbijten / Gniffelen

jaduuh, laat dat buikje van jou eens zien dan?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:46

Jij wilt een foto van mijn buik? Nagelbijten / Gniffelen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:47

Wat een ander over je te vertellen heeft, heb jij niets mee te maken. Jij moet tevreden zijn met je lijfje, niet je moeder, je buurvrouw of de kerstman.

Neem van ons aan dat afvallen bij jou niet past, dat zou absoluut verkeerd zijn en gaan.

Natuurlijk is het altijd goed om op te letten wat je eet, maar eens een pizza, wat friet of de mac is voor jou leeftijd heel normaal hoor. Noem het gek of vreemd, maar waarschijnlijk zul je van 1 of 2 keer in de week lekker vet eten nog geen grammetje aankomen. Daar is jou lichaam gewoon nog niet aan toe.

Wat je absoluut niet moet doen is bij elk dingetje wat je eet gaan zitten denken, oe jee dat was teveel, te ongezond of nu mag ik vandaag niet veel meer. Ga niet "overdrijven" met eten, want dat is juist wat je nodig hebt als je zo jong bent. Je beweegt veel en daar zul je toch voor moeten eten.

Het is absoluut niet verkeerd om te zeggen, fruit is gezond en dus eet ik dat elke dag, ik doe gezond beleg op mijn boterhammen en ik let op dat ik geen vette dingen eet zoals mayonaise, jus enz.

Hiermee ga je dus niet lijnen of dieeten, maar ben je bewust aan het eten en dat is heel iets anders. Dat is namelijk iets wat iedereen kan doen.
Aan gezien jij thuis woont, kunnen jou ouders namelijk gewoon meedoen.
Lijnen of dieeten zou voor jou absoluut verkeerd zijn met jou slanke figuurtje (wees daar gewoon ontzettend trots op joh, ik zou zo willen ruilen hoor) maar dat je gezond wil eten, vind ik heel goed van je.

Een buikje moet je je geen zorgen over maken. Dat hebben alle dames hoor Knipoog

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:51

Ik ben maar wat trots op m'n buikje en m'n ronde billen.
Nou ja, straks dan, hoop ik, van m'n buik mag nu iets af en m'n benen en billen iets strakker Ja
Ik zou écht geen plank willen zijn zonder vrouwelijke vormen, ben allang blij dat er (nog) niets van m'n borsten af is *klopt af Haha! *

Heb trouwens echt honger, pff, net al schaaltje blauwe druifjes op en nu plak ontbijtkoek.
En dat terwijl ik toch echt goed ontbeten heb Ja
Misschien omdat ik geen tussendoortje opheb tussen 7 en 12?
Moest hollen voor de metro dus helemaal vergeten iets mee te nemen Clown

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:53

holly schreef:
Wat een ander over je te vertellen heeft, heb jij niets mee te maken. Jij moet tevreden zijn met je lijfje, niet je moeder, je buurvrouw of de kerstman.

Ik ben zelf niet tevreden, dat is 't 'm nou juist. Als ik mezelf zo kon accepteren maakte al 't commentaar me niets uit..

holly schreef:
Natuurlijk is het altijd goed om op te letten wat je eet, maar eens een pizza, wat friet of de mac is voor jou leeftijd heel normaal hoor. Noem het gek of vreemd, maar waarschijnlijk zul je van 1 of 2 keer in de week lekker vet eten nog geen grammetje aankomen. Daar is jou lichaam gewoon nog niet aan toe.

Dat neem ik ook wel. Lachen Ik kom ook niet veel aan, maar als ik er niet wat meer op ga letten wordt ik wel steeds steviger/dikker.

Citaat:
Het is absoluut niet verkeerd om te zeggen, fruit is gezond en dus eet ik dat elke dag, ik doe gezond beleg op mijn boterhammen en ik let op dat ik geen vette dingen eet zoals mayonaise, jus enz.

Dat is ook ongeveer het enige dat ik doe.. en geen chocola enzo meer, want daar at ik altijd zoveel van. In plaats daarvan eet ik nu gewoon sultana/evergreen/fruit/beschuit/ontbijtkoek/biscuitjes/etc.

Citaat:
Een buikje moet je je geen zorgen over maken. Dat hebben alle dames hoor Knipoog

Ja, maar als ik merk hoe makkelijk IK daar wat aan kan doen, dan wil ik dat ook doen..

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:59

Citaat:
Ja, maar als ik merk hoe makkelijk IK daar wat aan kan doen, dan wil ik dat ook doen..

Als ik mezelf uithonger, kan ik er ook wat aan doen, dat kan iedere vrouw.
Wat hier bedoeld wordt is dat je zult moeten accepteren dat je lichaam aan het veranderen is.
Je bent 15, je lichaam verandert van een meisjeslijf in een vrouwenlijf.
En ja, daar hoort nu eenmaal meer 'vet' op buik, heupen, billen bij Ach gut

Ik blijf erbij dat jij iedere dag 'normaal' zou moeten eten, dus niet minder calorieën dan nodig.
Je beweegt heel veel, bent in de groei, dan heb je dat ontzettend hard nodig Ja

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:02

Ik honger mezelf niet uit, heb juist 't idee dat ik veel meer eet dan dat ik normaal altijd deed, alleen nu gezond en geen chocoladerepen, vette koeken enz.

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:08

Maar wel te weinig voor wat je eigenlijk nodig hebt om gewoon op gewicht te blijven Schijnheilig

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:10

kenso0wlover schreef:
Maar wel te weinig voor wat je eigenlijk nodig hebt om gewoon op gewicht te blijven Schijnheilig

Voor gewoon niet, maar in verhouding met het sporten misschien wel..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:24

Een chocolade reep of een koek op zijn tijd is helemaal niet ongezond. Als jij in het weekend lekker met een bakje ships op de bank wil zitten dan kan dat gewoon hoor.

Wat wij proberen uit te leggen is dat je op 15 jarige leeftijd gewoon normaal moet eten. Eet wat je lekker vind.
Natuurlijk is het goed om te zeggen, gut ik heb lekkere trek, ik neem ipv ships een appel, maar dat wil niet zeggen dat je nooit geen ships meer moet aanraken.

Je moet het zo zien, op jouw leeftijd kun je van alles doen aan je eet patroon. Dat wil zeggen, een gewoonte maken van eten.
Het is namelijk heel gemakkelijk om ships, koeken en chocolade uit de kast te pakken. Friet, pizza of mac te eten. Als je dat bijna elke dag zo doet, went jou lichaam aan zulk voedsel en gaat het er om vragen.
Als jij gewoon 3 keer per dag eet, en tussendoortjes neemt, die
1) lekker zijn
2) gezond tot redelijk gezond
3) leert luisteren naar jou lichaam wanneer je "vol" zit
Dan leer je jezelf een betere eet gewoonte aan.
Dat hoeft zeer zeker niet met alleen maar super gezonden producten te zijn.
Als je op die manier lekker, gezond en voldoende eet, zul je geen vreetbuien krijgen, zul je geen tien tonner worden, maar zal jou lichaam zich verder gaan ontwikkelen op de juiste manier en zul je een bouw krijgen die voor jou bedoelt is.

Het is dus heel goed dat je er bij stil staat om gezond te willen eten, maar maak het niet te bont.

Ikzelf ben ook niet aan het lijnen, dieeten of wat dan ook.
Ik had ook verkeerde eet gewoontes, die ik nu aan het veranderen ben.
Ik doe dat niet in één keer, maar gewoon beetje bij beetje.
Als mijn lichaam vind dat ik daarbij zal gaan afvallen (ben 10 kilo te zwaar) dan zal deze dat zelf bepalen.
Als mijn lichaam vind dat ik vervolgens op een juist gewicht zit met mijn verbeterde eetpatroon, zal ik daar tevreden mee zijn.
Als daarbij hoort dat ik nog altijd dikke billen heb, stevige boven benen en een buikje, dan is dat zo, dat ben ik.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:30

Planning beetje anders geworden:
O: Magere yoghurt met cruesli light/muesli
T: 1 Mandarijn
L: 2 knackebrod volkoren met filet american, 1 roggebrood met halvarine en appelstroop.
T: Appel en een peer.
A: Gekookte aardappelen met worteltjes en beenham, bakje sla met yoghurtdressing.
T: -
Beweging: Hardlopen en 1 paard rijden.
Laatst bijgewerkt door happyjoyce op 10-04-07 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:34

Je hebt gelijk. Meer weet ik er ook niet op te zeggen. Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik eet zovaak chocola, omdat het chocola is zegmaar. Ja ook omdat het lekker is, maar ik vind een beschuitje met vruchtenhagel op z'n tijd nét zo lekker. Ik moet leren dat ik wel zonder snoep kan, dat ik niet altijd, elke dag iets ongezonds hoef te eten.
En als dat lukt, geeft dat aan 't eind van de dag voldoening. Lekker gesport, gezond gegeten.. zo wil ik de dag wel doorkomen. Ja

Ik eet ook echt wel af en toe wat lekkers, maar nu heb ik een weddenschap met m'n moeder, maar met uitzondering van de zaterdagavond, dan hebben we altijd wat lekkers thuis. Dat eet ik dan ook echt wel. Lachen
Maar ik moet leren dat ik niet altijd alles kan eten, nu nog wel misschien, maar straks echt niet meer.. straks ga ik studeren, fiets ik niet meer elke dag zoveel, minder tijd om te sporten. Nou, dan kom ik lekker aan hoor. Scheve mond

En ik voel me ook nog eens veel fijner als ik gezond eet + veel sport, heb veel meer energie, ben veel vrolijker, ga mezelf langzamerhand wat meer accepteren, tussen het leren/huiswerk door kan ik even lekker gaan hardlopen kan ik er weer tegenaan enz. enz. Ik merk er alleen maar voordelen aan.. waarom zou ik het dan weer 'opgeven'..

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:44

Moi gezegd, Holly! Daardoor voel ik me meteen wat minder schuldig als ik eens aan de chips zit op 'n feestje.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:53

ladyjoy schreef:
Planning morgen:
O: 2 volkoren boterhammen, kipfilet
T: AH Fruitkick
L: 3 bruine boterhammen, kaas 48+, vruchtenhagel (op werk)
T: appel
T: 1.5 volkoren boterham, pindakaas
A: aardappelen, groenten, fruit
T: bak aardbeien

Beweging: 7 uur werken waarvan 1 uur gewandeld + rolstoel duwen, 30 min lopen, 1.5 uur sportschool.

Ik heb écht honger (vandaar de 1.5 boterham extra Bloos)

Valtaf is weer lekker bezig.. Dromen

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:58

Bak aardbeien! Vingers aflikken

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:00

Hihihi ja net bij de groente/fruitboer gekocht! Haha!