Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:35

Nou het viel me nog mee, ben net stiekem op de weegschaal gaan staan (na gegeten te hebben). Clown
Had wel verwacht wat kilo's te zijn aangekomen, maar ben natuurlijk ook flink in beweging geweest op wintersport Ja
Welgeteld 1kg Haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:01

Netjes Siz, en Lot ook heel netjes hoor 62 kilo! Ik ben gisteren ook weer even na fitness en saunabezoek op de weegschaal gaan staan, 61kg dus een halfje eraf aan vocht denk ik zo Knipoog Ik heb een allergische reactie gekregen op iets dat ik heb gegeten, ik zit onder de vlekken en het jeukktttttt Boos! Zometeen maar even naar de apotheek Knipoog

o: magere kwark met fruitnfibre
l: twee volkoren crackers met kippenham
t: banaan en appel
a: zv rijst met kip en boontjes en pittig sausje

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 14:03

Ik heb een geniaal spel ontdekt op wintersport Haha! Dancestar of zo Haha!
Is goed voor je conditie en hilarisch om te doen *LOL*

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:26

Tjonge, wat gaat het hard hier zeg! Gisteravond nog geweest en nu al 3/4 pagina's verder Bloos!
Net even gezondigd. Als lunch 2 pistoletje uit de oven met tonijnsalade Vingers aflikken Maar ik heb wel meergranen pistoletjes genomen Bloos Maar goed, het is weekend, dus je moet zo nu en dan wel iets lekkers kunnen eten vind ik.

Vanmorgen stiekum even op de weegschaal gestaan. Ik begon op 2 januari op 84 kilo, ben nu net onder de 81. Haha! Jeeeej, ik val af Haha!
Hoeveel ik kwijt wil weet ik nog niet, eens zien waar ik me tevreden bij voel. Ik ben 1.78m, dus ik zat zelf te denken aan 70 kilo, dat leek me wel een mooi gewicht.

Mijn dag tot nu toe + schema van de rest:
O: Fruitontbijt + geroosterd broodje met pindakaas
T: 1 sultana
L: 2 pistoletjes met tonijnsalade
T: Fruit
A: aardappeltjes: sperzieboontjes + zalm
T: handje pistachenootjes (voor de goede vetten)

Ben net naar de winkel geweest en heb supergezond inkopen gedaan. Brinta, groene thee, superveel fruit (bananen, appels, mandarijnen, kiwi's), magere yoghurt, vruchtenyoghurt enz.

Wat drinken julie eigenlijk de hele dag, ik drink praktisch alleen water en 1x per dag of sinaassappelsap of halfvolle melk. Nu ook dus groene thee meegenomen.

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:43

Ik wil graag in totaal 10 tot 15 kilo kwijt. Ben nu al 5 kilo kwijt dmv Sonja Bakkeren, nu nog de rest! Ben ook al blij met 10 kilo eraf, maar 15 zou echt ideaal zijn. Dan weeg ik 60 kilo! Maar ik weet niet of ik dat kan halen dus...

O: Glas Optimel en cracker met 30+kaas
T: -
L: 2 volkoren boterhammen, 1 x 30+ kaas, 1x filet american. Plus 2 crackers met filet american.
D: pistolet ham/kaas, cup a soup en iets van fruit
T: weet ik nog niet

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:56

Stond vrij laat op

L: brinta (met zoetstof ipv suiker en magere melk), boterham haring, blok kaas
T: mandarijn
T: mandarijn, appel
A: nog onbekend

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:59

Neem jij geen tussendoortjes?
Hoelang ben je al bezig met sonja, Leonie89?
Gaat al wel de goede kant op hé. Ik heb net koolsalade gehad. Best te eten hoor alleen de ui had een overheersende smaak. Straks maar ff mijn tanden poetsen.
Vanmiddag ga ik weer buiten aan het werk. Opruimen, tuinieren, schapen verweiden, paardenstallen uitmesten. Zo hoop ik direct wat aan mijn beweging te doen. Helaas motregent het nu. Vanochtend was het prachtig weer. Paard en pony hebben zelfs buiten gestaan.

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:08

seabert schreef:
Neem jij geen tussendoortjes?
Hoelang ben je al bezig met sonja, Leonie89?
Gaat al wel de goede kant op hé. Ik heb net koolsalade gehad. Best te eten hoor alleen de ui had een overheersende smaak. Straks maar ff mijn tanden poetsen.
Vanmiddag ga ik weer buiten aan het werk. Opruimen, tuinieren, schapen verweiden, paardenstallen uitmesten. Zo hoop ik direct wat aan mijn beweging te doen. Helaas motregent het nu. Vanochtend was het prachtig weer. Paard en pony hebben zelfs buiten gestaan.

Jawel hoor! Maar het liefst neem ik dan fruit, maar dat hebben we op dit moment niet in huis want me moeder moet nog boodschappen halen. Ik ga vanmiddag met haar mee, en denk dat ik daarom geen tussendoortje neem omdat ik dan niet thuis ben.

Ik ben vanaf eind November bezig, maar tijdens de kerstvakantie heb ik het niet echt gevolgd. Met al dat lekkere eten! Maar heb wel rustig aan gedaan dus ben op gewicht gebleven die 2 weken. Nu ga ik weer verder, maar ben deze week weer week 1 aan het doen. Doe volgende week denk ik dan weer week 2. Ligt een beetje aan de resultaten haha! Maar het gaat idd de goede kant op Lachen

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:14

Leonie89 schreef:
Ik wil graag in totaal 10 tot 15 kilo kwijt. Ben nu al 5 kilo kwijt dmv Sonja Bakkeren, nu nog de rest! Ben ook al blij met 10 kilo eraf, maar 15 zou echt ideaal zijn. Dan weeg ik 60 kilo! Maar ik weet niet of ik dat kan halen dus...

O: Glas Optimel en cracker met 30+kaas
L: 2 volkoren boterhammen, 1 x 30+ kaas, 1x filet american. Plus 2 crackers met filet american.
D: pistolet ham/kaas, cup a soup en iets van fruit
T: weet ik nog niet

5 Kilo ben je nu kwijd hoe lang heb je erover gedaan?

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:21

vanaf eind november schreef ze met een pauze rond de feestdagen. Daar doen wij het toch ook voor pearl_tje?

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:40

Myrdal schreef:
Wat drinken julie eigenlijk de hele dag, ik drink praktisch alleen water en 1x per dag of sinaassappelsap of halfvolle melk. Nu ook dus groene thee meegenomen.

Heel veel thee en ongeveer 1/2 liter water, en wat cola light.
Af en toe een glas vruchtensap, maar niet eens dagelijks.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:49

Sylhouet schreef:
Myrdal schreef:

Heel veel thee en ongeveer 1/2 liter water, en wat cola light.
Af en toe een glas vruchtensap, maar niet eens dagelijks.

Ik drink veel water, soms Optimel, soms sinaasappelsap, ligt er aan wat er op het 'Sonja-menu' staat.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:58

seabert schreef:
vanaf eind november schreef ze met een pauze rond de feestdagen. Daar doen wij het toch ook voor pearl_tje?

Ja

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:23

ik schuif ook maar even aan bij dit topic.. omdat het topic op MW op slot is gegaan

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:30

vanaaf moet ik uiteten dus dat dagje van mij schrijf ik niet op verder voel ik me vandaag ook niet zo goed voel me de `hele dag al dizzy

weet iemand toevalig hoeveel een creme brulee bevat

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:58

Haha, er komen heel wat bokkers uit het andere topic aanzetten Tong uitsteken Gezellig wel!
Ik lees nog steeds vooral alleen maar mee. Zit nog steeds op goed gewicht (zelfs weer kg eraf terwijl ik nu echt veel eet, 6 boterhammen per dag, twee appels, twee evergreens, goed bord avondeten en een yoghurtje erna) dus ik ga gewoon lekker zo verder. Ik vul nu steeds pas savonds voordat ik ga slapen, of de dag erna in wat ik allemaal gegeten heb die dag (qua kcal dus) en dat bevalt goed. Ben nu veel minder bezig met het afvallen en eten, is ook totaal niet meer nodig. Lachen
Ik ben van de week wel weer begonnen met meer sporten, mijn gespierde buikje waar ik zo trots op was is weer een beetje verdwenen, dus die ga ik weer terug toveren en dan ook aanhouden.

Nieuwkomers: Let er wel op dat je genoeg eet elke dag. Begin met een stevig ontbijt (dus niet een glaasje melk of een halve beschuit) en gun jezelf minstens twee (verantwoorde) tussendoortjes naast je ontbijt, lunch en avondeten.
Volgens het voedingscentrum moet je nooit onder de 1200kcal per dag komen. Dit voor de voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft. Kom je hier (vaak) wel onder, dan zul je hier op het lange termijn last van krijgen.
Verder is bewegen en minder snoepen meestal nog het meest effectief bij afvallen. Dus: BEWEEG! Go jij! Go jij!

Veel succes nog allemaal en Sizzy welkom terug uit het koude gebergte!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:07

ik schuif ook aan!!
ik was 73.8 kilo, en zit nu op de 68.9, daarnet gewogen.

ik probeer weinig tot niet te snoepen en me aan drie maaltijden per dag te houden.
nu gaat het weeg slecht, ik ben bijna een kilo aangekomen, zat op de 68. maar ik ga er weer voor dankzij jullie bokkers!

net een klein half uur hardgelopen. doegg!!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:09

denice schreef:
net een klein half uur hardgelopen. doegg!!!

Hehe. Ik ben ook begonnen met hardlopen (vertelde ik net volgens mij nog neit) en heb net wel een half rondje om de straat gerend Clown Dat is dus 2 minuten en dan ben ik bekaf. Maarja, ben net begonnen, dus ik blijf dit gewoon proberen zodra ik tijd heb en het zal vanzelf wel langer gaan.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:12

haha, twee minuutjes?
ach wat geeft het, het zijn er nu twee, morgen drie, en volgende week al tien, en dan gaat het echt wel snel, het opbouwen hoor!

gewoon volhouden!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:17

Inderdaad, ik ben naast 1 januari beginnen met afvallen, ook begonnen met hardlopen.
Ik volg gewoon een schema waarmee je het opbouwt. Dit is ideaal!
Als het goed is, kan ik na 12 weken 45 minuten achter elkaar hardlopen Lachen.

Fijn dat het verder goed gaat Annetje en dat het je helpt om er wat minder mee bezig te zijn! Super!

Ik blij het geloof ik zeggen momenteel, maarrr: welkom nieuwkomens in dit topic!

En Sizzy welkom terug; 1 kg, hartstikke netjes zeg!

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:35

YES Haha!

Heb me Donderdag gewogen toen was het 83.2 en nu 82.4 Haha! bijna 1 kilo eraf Haha!

O : 2 grof volkoren boterhammen met jam en smeerkaas en glas melk
T : Mandarijn
L : 2 grof volkoren boterhammen met jam en smeerkaas en 1 cracker met groentespread en 2 glazen water
T : 1 cracker en water
A : Komt dadelijk .. Hartige taart met spinazie (vers) met fetta,pijnboompitjes en spekjes Vingers aflikken Jammie

Vanavond een verjaardag! maar daat ga ik geen taart ofzo pakken neem wel een doos met crackers mee xD Maar ik ben super blij dat er al 0.8 kilo af is Haha! in 2 dagen Bloos!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:39

Goed hee, Iris_safarii !

Aan iedereen:
Is het misschien een goed idee om een vaste weegdag af te spreken, bijvoorbeeld de maandag?
Dat iedereen (die hier aan mee wil doen) dan kan posten wat hij/zij die maandag weegt en wat er i.v.m. vorige week maandag is veranderd?

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:49

Sylhouet schreef:
Goed hee, Iris_safarii !

Aan iedereen:
Is het misschien een goed idee om een vaste weegdag af te spreken, bijvoorbeeld de maandag?
Dat iedereen (die hier aan mee wil doen) dan kan posten wat hij/zij die maandag weegt en wat er i.v.m. vorige week maandag is veranderd?

Dat lijkt mij een goed plan! Misschien ook leuk als je erbij zet waneer je begonnen bent en hoeveel je in het begin woog.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:36

ik meld me maar hier aan aangzien ons andere topic is verwijderd Knipoog Ik woog maandag: 66.6, en donderdag 65.2 Knipoog Ik weet niet hoeveel ik weeg, maar anders weeg ik me maandag wel weer Lachen

Wat ik gegeten heb:
O: appel
1.5 daarna : 2 crackers , samen 1 plakje kipfilet.
M: 2 bruine boterhammen met pitjes etc, met kaas
T: cup a soup (de lichste)
A: 2 bruine boterhammen.

Ons mam die weet niet dat ik aan het opletten ben en die had appelflappen gehaald, ik had gekeken die zijn 146 kcal. en ik mag er vandaag nog 800 hebben Knipoog Dus dan zit ik aan mijn 1200 kcal

xx Hilde

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:48

Er zijn nu al paar mensen geweest die zeiden hee [ ] ben je afgevallen Haha!