Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 08:43

Chantal: Ik ben zeker minder vaak ziek sinds ik ben gaan sporten, gezond eten deed ik al langer (en had niet zoveel effect wdb). Ik geef paardrijles aan kinderen en pikte dus ook altijd alles op wat er op te pikken viel :') Nu bijna niet meer en als ik wat heb is het vaak minder/korter.

Ik woon vlakbij de grootste markt van Europa dus ik heb niets te klagen wat dat betreft :D

Vandaag is manlief jarig. Ik kom net m'n nest uitgerold, dus nu eerst even aan de workout, daarna ontbijten en dan naar de biowinkel om lekkere dingetjes voor zijn ontbijt op bed te halen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:41

ChantalSmook schreef:
haha en niet heel hard aan het werk gezien je reactie tempo! Pff het is al 1.00. Ik heb nog geen zin om te slapen :')

Het was de voortzetting van het werk dat ik vanaf 8 uur 's ochtends aan het doen was, heb tot 00.50 gewerkt en ben toen maar gaan slapen. Eigen bedrijfje aan het oprichten dus druk, druk!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:55

Wat voor bedrijf ga je starten, Gast7391? Dat is inderdaad hard werken! Oh en dat eten als je jezelf zielig vindt, ken ik :+ Ook als ik me verveel trouwens.

Phor, gefeliciteerd met je man *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:58

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:17

Gaaf FSCA!
Gefeliciteerd met je man Phormicola! :D
Ja ik ben echt een emotie eter, en ik ga eten als ik me verveel/thuis zit.
Hebben jullie trouwens ook dat als je afspreekt met jezelf dat je een 'alles mag dag' hebt je ook alles eet dat los en vast zit? Ik kan gewoon dagen gezond doen, maar als ik een alles mag dag heb gaat ook alles erin, of ik het nou wil of niet, ik denk een beetje onder het motto 'oh nu kan het nog!'
Gelukkig gaat dat al beter want had met mezelf afgesproken deze zomervakantie af en toe wat lekkers te mogen, dus bijvoorbeeld een ijsje. Maar dan niet een ijsje, stuk chocola, chips en koekje om het zo maar te zeggen.

Half 10 wakker en moet kwart voor 12 weg, daarvoor gewoon thuis dus eet in kleine hoeveelheden
O/T/L: 1 vk knackebrod met hummus en komkommer, 1 vk knackebrod met kaas en tomaat, 1 vk beschuit met pindakaas, 1 perzik door een beetje magere yoghurt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:34

Anoniem schreef:
Een online/mobile boekwinkel: http://www.blz1.nl :)

Ziet er gaaf uit, mooie website ook! Ik hou wel van éénpaginawebsites :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:58

Wat een gaaf initiatief Gast7391! Ben heel erg benieuwd!

Bedankt voor de felicitaties :) Ik ga vandaag niet op m'n eten letten, ga geen kcal tellen etc. Ik hou het vegan, maar wil gewoon lekker kunnen relaxen!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:03

Gaaf Gast7391! Eten omdat je jezelf zielig vind, euuuh, story of my life. :') Vooral in de maandelijkse periode. :Y) En soms andersom. Juist niet eten omdat ik 'het niet verdien' :')
Gefeliciteerd met je man Phor! Wat ga je maken. :D Ja gewoon lekker genieten hoor. :)

Ik ben eigenlijk nooit ziek. :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:07

Ik ga proberen om spekkoek te maken, zonder stomer :') Even kijken hoe ik dat ga creabea-en _O- Ik zat te denken aan m'n plastic vergiet bedekken met zilverfolie met gaatjes, maar ik weet niet hoe lang dat plastic die hitte aan gaat kunnen.
Verder heb ik heerlijk bioroggebrood, allerlei vegan kaas smeerseltjes voor mij en andere troepjes voor manlief :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:15

oh op die manier Gast7391! Wel super leuk zeg dat je een bedrijfje aan het oprichten bent! :) Lukt het een beetje?

Phor merk je dat door het sporten je weerstand beter is geworden? Grappig. Ik merk wel dat ik meer energie heb en makkelijker mijn bed uit kom. Sowieso moet ik alarm lopen met escalaties en voor het sporten was ik na een sprint echt al moe en moest ik daarna echt ff uithijgen en dan kan ik gewoon weer door.

Mandy ik heb wel dagen dat als ik eenmaal begin het niet meer stopt haha. Had dat een week of 2 geleden toen ik bij mijn moeder was om op de hond te passen. Toen heb ik ook allemaal dingen gegeten die normaal nooit eet zelfs. Toen had ik echt M&M's koekjes, crackers, chips etc. etc. Dat was wel de laatste echt hele slechte dag. Moet zeggen dat het nu al voelt als ik echt gezondigd heb als ik een keer chips, een koekje of een frietje heb omdat ik er zo op let en het eigenlijk helemaal niet wil.

Had trouwens gedroomd dat ik echt super gezondigd had. Werd ik wakker, was dat mooi niet :') Helemaal blij want heb al 2 dagen super netjes gegeten en veel bewogen en ik had me voorgenomen om de komende 3,5e week echt even op te letten, meer te sporten en alleen op de dagen waarop ik echt iets gepland heb te zondigen.
En de weegschaal motiveerde ook fijn dus dat is mooi haha.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:17

Ik wil een nieuwe variant van de havermoutpannekoek proberen. Zat te denken aan een nieuwe variant 1 banaan, wat rozijntjes, 35 gram havermout en 1 ei en 200 ml melk. Pureren jullie de banaan mee of leggen jullie die in dunne plakjes in de pan? Vind dat je van de appel niet heel veel meer proeft namelijk(die pureer ik dan mee).

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:18

O: Glas limonade, 2 plakjes ham, kopje vla, 2 koppen koffie
T: 33cl water, appel
L: 33cl water en 2 bruine broodjes met rundergehakt *\o/*
T: 33cl water en een appel
A: 33cl water, flinke portie aardappelen, andijvie en een karbonaadje, rond 22 uur nog wat limonade

B: Alleen lekker even de paardjes vandaag

Wat vinden jullie van dit eten?
Ik werk de hele dag op kantoor, dus vrijwel geen beweging.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:24

Methona, Ligt een beetje aan je doel. Ik denk als je op gewicht wilt blijven het prima is. Maar als je af wilt vallen kun je bijvoorbeeld de vla vervangen door bijvoorbeeld magere yoghurt met Muesli/Havermout of Brood zodat je lichaam meteen de verbranding in gang zet? :)
Wel goed dat je standaard dat water drinkt :j Zet je dan gewoon een flesje bij je bureau wat op moet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:26

ChantalSmook schreef:
oh op die manier Gast7391! Wel super leuk zeg dat je een bedrijfje aan het oprichten bent! :) Lukt het een beetje?

Ja, gaat erg goed! We hebben een grote mediapartner gevonden (mag binnenkort bekend worden gemaakt). We gaan in september live met een testgroep gebruikers. Mochten jullie het leuk vinden om mee te doen: schrijf je even in voor de nieuwsbrief (onderaan page), dan word je op de hoogte gehouden.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:28

ChantalSmook schreef:
Methona, Ligt een beetje aan je doel. Ik denk als je op gewicht wilt blijven het prima is. Maar als je af wilt vallen kun je bijvoorbeeld de vla vervangen door bijvoorbeeld magere yoghurt met Muesli/Havermout of Brood zodat je lichaam meteen de verbranding in gang zet? :)
Wel goed dat je standaard dat water drinkt :j Zet je dan gewoon een flesje bij je bureau wat op moet?

Ja :j ik heb zo'n 33cl waterflesje, voor elke koffiepauze en de lunch probeer ik telkens minstens zo'n flesje water op te hebben.
Ik zou er graag wat af willen. Meestal start ik de ochtend met iets wat voor handen ligt, had nu vrijwel alleen nog vla omdat ik vanavond pas boodschappen ga doen :')
Binnenkort wil ik eens proberen om de dag te beginnen met een groene smoothie met wat lijnzaad.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:28

Ik vind vooral je ontbijt erg karig, Matheno. Ben je een slechte ontbijter? Ik zou minstens een flinke portie yoghurt met wat fruit eten. Of boterhammen, of bijvoorbeeld havermout of brinta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:32

phormicola schreef:
Ik ga proberen om spekkoek te maken, zonder stomer :') Even kijken hoe ik dat ga creabea-en _O- Ik zat te denken aan m'n plastic vergiet bedekken met zilverfolie met gaatjes, maar ik weet niet hoe lang dat plastic die hitte aan gaat kunnen.
Verder heb ik heerlijk bioroggebrood, allerlei vegan kaas smeerseltjes voor mij en andere troepjes voor manlief :)

Lekker! Maak er een leuke dag van phor. Ben je weer helemaal beter?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:35

Ja volgens mij wel :j Moest wel nog even zweten in de Ekoplaza, maar ben niet meer misselijk (en heb onwijze honger!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:35

Fijn!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:36

Succes met je spek koek trouwens. :) ! Fijn dat je misselijke gevoel weg is!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:38

@chantalsmook, ja ik zie dingen nu ook al veel sneller als zondiging! Havermoet pannekoekjes maak ik nooit, maar als ik ei banaan pannekoekjes maak gooi ik die samen in de blender.
Gaaf zeg FSCA!
Marheno, ik vind het eigenlijk een erg mager lijstje, misschien een idee om bij je lunch een stuk komkommer met wat hummus te nemen bijvoorbeeld? En voor 's avonds de flinke portie aardappelen vervanger door een flinke portie groente en normale portie aardappelen is misschien ern idee :)
Hopelijk lukt je spekkoek Phormicola, en fijn dat je je beter voelt!

Ik wil voor als ik naar school ga graag mijn eigen muesli ontbijt gaan maken, maar hopelijk werkt mijn moeder mee dat ik zaadjes/havermout mag kopen. Ik zat zelf te denken aan amandelen en walnoten in stukjes gehakt, wat rozijntjes, een mix van pitten/zaden/havermout dat alles in een grote pot. 'S ochtends bakje magere yoghurt pakken, me muesli erdoor en evt een appel in stukjes en wat kaneel poeder. Lijkt mij een erg lekker en voedzaam ontbijt, nu me moeder overhalen :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:40

Many schreef:
Ik vind vooral je ontbijt erg karig, Matheno. Ben je een slechte ontbijter? Ik zou minstens een flinke portie yoghurt met wat fruit eten. Of boterhammen, of bijvoorbeeld havermout of brinta.

s'Ochtends eet ik inderdaad heel slecht :j
Voor mijn maag wakker is dan is het al bijna lunch tijd haha.

Brinta en Havermout vind ik niet zo lekker en brood krijg ik écht niet weg s'ochtends haha, ben eigenlijk absoluut geen broodeter.
Daarom zat ik te denken aan een smoothie oid, die kan ik rustig wegdrinken en evt ook nog in de auto naar werk verder opdrinken.

Een suggestie qua vloeibaar ontbijt?

mandy358 schreef:
Marheno, ik vind het eigenlijk een erg mager lijstje, misschien een idee om bij je lunch een stuk komkommer met wat hummus te nemen bijvoorbeeld? En voor 's avonds de flinke portie aardappelen vervanger door een flinke portie groente en normale portie aardappelen is misschien ern idee :)

De portie aardappelen is inclusief heel veel groentes, ben dol op groentes. Alleen de portie in totaal is wel een bouwvakkers maaltijd zo groot :')
Hummus? Wat is dat?

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:44

Hummus is grotendeels gemaakt van kikkererwten en erg lekker als broodbeleg (cracker met komkommer en hummus, heerlijk!) of groentedip.

En voor jou is 's ochtends een flinke smoothie dan waarschijnlijk een goed idee :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:52

Ik maak graag een smoothie van banaan, meloen, ijsklontjes, kaneel en eventueel wat zoets (suiker, honing, etc). Superlekker, je raakt er vol van, maar het is niet zwaar :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:54

ijsklontjes, krijgt een simpele blender dat geblend? Niet dat mijn blender daarna weg kan gooien.
Hmm mijn gebakken banaan is niet zo elkker in de pannekoek. Volgende keer koud in stukjes erbij :) .