Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:25

Mlies je moet meer eten hoor!
1 boterham is echt niet genoeg.
Zo gaat je lichaam op de 'spaarstand', en alles wat je dan meer gaat eten komt er dan bij. Dus boterhammetje extra!

Ik zit rond de 1300 calorieen vandaag, netjes.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:30

Maar Mocca, als je dat al niet at toen je niet aan het lijnen was, dan komt er toch alleen maar extra bij?
Ik heb in m'n hele leven nog nooit meer gegeten dan 1 bh 's morgens. Ik ga dat echt niet verdubbelen terwijl ik aan het lijnen ben. Beetje tegenstrijdig.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:39

Hey mooi zo Fitzroy, 2 kilo, een mooi begin!
Wat leeftijd betreft, ik ben 25.

Welkom voor alle nieuwe mensen in dit topic!
Ik zie er een aantal bekende gezichten tussen Lachen !

Mijn dag van gisteren nog eventjes:

o: volkoren boterham met komijnensmeerkaas
t: 2 knackebrot, mandarijn, appel
l: 2 volkoren boterhammen, 1 met komijnensmeerkaas en 1 met veget. leverworst
t: glas appelsap
a: gekookte aardappels, bruine bonen, veget. Nuggets

Beweging: hardgelopen en paardgereden

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:40

Fitzroy schreef:
Maar Mocca, als je dat al niet at toen je niet aan het lijnen was, dan komt er toch alleen maar extra bij?
Ik heb in m'n hele leven nog nooit meer gegeten dan 1 bh 's morgens. Ik ga dat echt niet verdubbelen terwijl ik aan het lijnen ben. Beetje tegenstrijdig.

Dan wordt het inderdaad moeilijker, maar het is wel een feit dat als je meer gaat eten, je stofwisseling sneller wordt. En dan kan je weer ietsje gaan minderen en val je wel af.
Aangeraden wordt minstens 1400 calorieen per dag, ook als je afvalt, anders gaat het niet werken. Lachen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:41

Fitzroy schreef:

Ja dat heb ik ook, ik eet altijd wel 's morgens, en als ik toch niet naar school moet of moet werken dan is dat gewoon niet zoveel. Lachen
Honger mezelf niet uit hoor, denk niet eens dat ik dat kan. Haha!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:50

Vanavond heb ik een verjaardag, dus dat wordt niet makkelijk. Maar ik mag van Sonja 1 rosé en 3 blokjes kaas! Dus dat scheelt.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:54

Zo ik meld mij hier ook vandaag op de weegschaal gestaan, en ik heb er 2.5 kilo af. Weeg nu 79.9 kilo op naar de 70 kilo. Haha!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:02

Ik heb me gisteren op school gewogen (voor als we het thema "ik" hebben met de kleuters, hihi), en ik was ook afgevallen! Precies weet ik niet, want het was zo'n ouwerwetse draai weegschaal, ik kon het niet goed zien, maar ik gok zo'n 800 gr.
En dan ben ik nog geen week bezig!
Ik ga vandaag maar eens de goede weegschaal van zolder halen.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:15

Weegschaal moet je zeker ophalen... Ik ben nu een week aan het Sonja Bakkeren. En het werkt...

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:19

Fitzroy schreef:
Btw, zijn er hier eigenlijk wel 30+-ers in dit topic?
Het wordt nl. na je 30e een stuk moeilijker om kilo's kwijt te raken is mijn ervaring. Bloos

Ik ben trouwens nog even nieuwsgierig over welk andere topic jullie het hebben?

Ik ben 32, en was na 2 zwangerschappen dusdanig aangekomen dat er echt iets moest gebeuren (zat tegen de 85 aan). Al tijdens de borstvoeding van de jongste was ik begonnen met het snoep te laten staan, en daarmee was ik de eerste kilo's vrij snel kwijt, maar ik bleef hangen rond de 78. (dat was januari 2006).
In april vorig jaar ben ik begonnen met hardlopen, en in combinatie met letten op wat ik at zat ik voor de feestdagen op 70 kilo, nu zit ik op 72. Ik wil graag naar de 68 kilo toe, dus de laatste loodjes. Maar ja, juist die wegen het zwaarst!!!

Ik heb er duidelijk geen problemen mee om mijn gewicht op i-net te zetten, maar om je vraag te beantwoorden: ik ben dus 30+, en wat me eerder nooit gelukt is, nu dus wel: afvallen tot het gewicht dat ik woog toen ik 18 jaar was!
En: ik voel me er super bij! Jonger en energieker, wat ook weer prettig is voor de kids!

Dat andere topic is denk ik het topic over mensen die ook ca 10 kilo wilden afvallen, dit topic was er al veel eerder dus vandaar dat er een slotje op die ander is gezet....

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:28

Maroush schreef:
Hehe bij mij gaat het nu al niet goed meer Clown Vannacht de hele tijd op gebleven omdat er lammetjes geboren werden en dan zijn warme chocolademelk met slagroom en koekjes een hele handige manier om wakker te blijven. En gister stonden er pannenkoeken en vandaag patat op het menu Bloos
Ik begin morgen wel opnieuw Schijnheilig

Ach wat leuk alleen wel vermoeiend lijkt mij. Idd ik zou dan ook beginnen te snoepen als ik zou moeten wachten. Is er ook wat geboren? Die van ons beginnen eind februari. Maar die doen het meestal wel overdag Haha!

Lieke schreef:
Welkom alle nieuwe mensen!
Misschien leuk als jullie vertellen hoeveel je af wilt vallen.
.

Ik ben 1.72m en woog op 2 januari 75.5 kg. Op dit moment weeg ik 73.2kg en ik wil graag naar 67kg.
Dinsdag ga ik weer op de weegschaal.

Vandaag ga ik kool;salade maken. Ben erg benieuwd. Op mijn werk eet ik het ook wel eens. Das altijd wel lekker maar ik heb het nog nooit zelf gemaakt. De zon schijnt dus ik ga eerts f in de tuin aan het werk. Ik wil de aankomende zomer mijn eigen groente gaan verbouwen. ivm bewuster en gezonder eten.

Dus dat houd in:
biologisch/ecologische groentes en fruit.
minder snoepen
minder suiker
geen lightvoedsel (probeer aspartaam te mijden)
vlees van eigen beesten (iig geen vlees uit het buitenland) Koe

Dus ik ga straks alvast aan het spitten Vork

Riette ik ben 27 jaar en wil voor mijn 30ste een beter figuur

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:34

Welkom allemaal! Super veel nieuwe ineens!! Haha!
Ik weeg nog steeds 62, wil nog 2 kilo eraf. (Pff lukt op dit moment niet echt) (Ben trouwens, 1,70 m.)

Planning:
O: fruit ontbijt (omdat ik me gister misdragen heb)
L: broodje in stad met koffie verkeerd
A: 1/3 pizza + spa fruit light, misschien wat rijstzoutjes in de avond

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:37

Leuk, jullie reacties!
Ik was 2 jaar geleden weer begonnen met lijnen en toen ging het echt heel moeizaam. Daarna ben ik weer gaan vreten, ja, ik noem het bewust vreten, want ik at alles wat los en vast zat. In maart verleden jaar heb ik een meervoudige bekkenbreuk opgelopen en toen ben ik een hele tijd niet mobiel geweest. Maar wel blijven eten, dus dat was ook niet zo handig.
Ik ben nu dan ook van plan om in combinatie met hardlopen en paardrijden op een mooi streefgewicht te komen en daarop te blijven.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:05

Zoals vanavond: weten jullie nog iets lekkers voor bij de film, wat ook gezond is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:09

Ik kom niet verder dan komkommer en worteltjes maar dat zul je wel niet bedoelen Clown

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:15

O : 2 grof volkoren brood met smeerkaas en jam en glas melk
T : 2 crackers en glas water

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:33

seabert schreef:
Ach wat leuk alleen wel vermoeiend lijkt mij. Idd ik zou dan ook beginnen te snoepen als ik zou moeten wachten. Is er ook wat geboren? Die van ons beginnen eind februari. Maar die doen het meestal wel overdag Haha!

3 schapen met totaal 4 lammetjes (waarvan er 3 vastlagen Clown) Wel super interessant om te voelen hoe dat allemaal ligt enzo.

Mijn planning voor vandaag:
O: Boterham met jam en boterham met perenstroop
T: -
L: Yoghurt met beetje cruesli
T: Stuk fruit
A: ?
T: ?

Succes iedereen vandaag !!!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:39

Mijn planning voor vandaag is als volgt:
o: 2 volkorenbrood, 1 met komijnensmeerkaas en 1 met veget. leverworst
t: appel, mandarijn, knackebrot
l: 2 volkoren boterhammen, zie ontbijt
t: appel, mandarijn, knackebrot
a: pasta met veget. gehakt en rode saus

Drukke nacht gehad dus Maroush, maar inderdaad wel leuk en interessant om mee te maken!
Woon je op een boerderij?

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:43

Fitzroy schreef:
Ik kom niet verder dan komkommer en worteltjes maar dat zul je wel niet bedoelen Clown

Die had ik zelf ook al gevonden maar wil nog iets anders maar weet niet wat... IEMAND...

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:49

@ Sylhouet: Nee, ik studeer diergeneeskunde en hier kon je je vanuit de universiteit voor opgeven Lachen

@ Fitzroy: een fruitsalade maken misschien? Appel, meloen, mango, kiwi enz. door elkaar gooien. Klein beetje fruitsap er doorheen en dan niet téveel van eten Knipoog

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:57

@ Maroush, aha, op die manier! Leuk!! Vast ook een heel leuke studie, lijkt me erg interessant Ja !

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:10

pearl_tje schreef:
Zoals vanavond: weten jullie nog iets lekkers voor bij de film, wat ook gezond is.

Ik weet niet meer wie het schreef maar er werd iets gezegt over popcorn. Het schijnt dus wel te kunnen. Staat dat toevallig niet in deel twee van sonja? Olijven zijn in iedergeval gezond maar hoeveel calorieën erin zitten weet ik niet.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:14

@Fitzroy, ik ben 56 Bloos en wil voor mijn 57e (augustus) weer op 75 kg zitten en voor mijn 60e "genezen" zijn van mijn hartziekte. Officieel is dat niet haalbaar maar dankzij www.pilliewillie.nl ben ik al mooi op weg! Daar staat trouwens ook een forum over onverklaarbaar overgewicht.

Ik heb me vanochtend 1 koekje bij de koffie gegund, moet wel leuk blijven tenslotte.
Ontbijt bestond uit een dikke plak zelfgesneden roggebrood (vult goed!) met osseworst.
En als het nou eens even een paar dagen droog zou blijven kan er hier misschien ook weer eens gereden worden?

Heb sinds kort ook een blender, gooi er fruit in en de lekkerste drankjes vliegen je om de oren. Ook letterlijk als je het deksel niet goed vast zet............ Boos!

Fijn om te weten dat je niet alleen staat in de strijd Ach gut , er wordt wat afgevallen hier!

Sorry seabert, olijven zijn een van de weinige dingen naast oesters e.d. die er bij mij niet in gaan............ brrrrrrrrr. Ik houd het liever op komkommer, cherrytomaatjes, worteltjes uit eigen tuin en straks weer AARDBEIEN en RODE bessen, yammie! Vingers aflikken

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:16

Ik heb zelf deel 1 van sonja. Deel twee haal ik vanmiddag op. Zal dan direct even kijken op de site of ik iets kan vinden.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:26

Asperges uit een potje met een stukje rookvlees erom
olijven
paprika en druiven
popcorn
Verder weet ik ff niks