Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:12

MelissaV schreef:
O: maisboterham met smeerpate + kop thee
T:nectarine + appel
L: 2 maisboterhammen 1 met smeerpate 1 met kaas + appel
T: 3 lu petit dejeuner koekjes (55kcal per stuk)
T: 1 sultana kaas tomaat koekje
A: 1,5 ol zuurkoolstamp
T: shake van banaan, melk, havermout en kokospoeder
T: 10 chipjes
Beweging: 30 min wandelen
30 push ups
6 x 20 sec wall sit
30 sit ups

Door de dag heen ranja gedronken (heel erg licht aangemaakt)
Comment is welkom

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:38

O: 2 witte boterhammen met suikervrije pindakaas
T: /
L: 4 witte boterhammen. 2 met 30+ oude kaas en veel wortel en 2 met suikervrije pindakaas
T: banaan, halve snicker en een halve bounty
A: pannenkoek van de pannenkoekenbakker met kaas, ham, prei en ananas en 2 stukjes stokbrood met kruidenboter (spijt van dit laatste. Au au darmen. Moet dat echt niet meer eten!)

Heb lekker gevierd dat ik mijn scriptie heb ingeleverd vanmiddag ;)

Vanaf morgen ga ik weer afwisselender eten en vervang ik mijn ontbijt weer voor kwark en ga ik proberen donker brood te eten.

D: thee, appelsap, spa en een kop cappuccino
B: 2 paarden gereden

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:27

O: grutten met Alpro-vanilledrink en verse blauwe bessen en aardbeien
T: paar druiven, dadel en de laatste aardbeien
L: verse zelfgemaakte aspergesoep met ham en een speltboterham met rode pesto, paardenrookvlees, sla en paprika, dadel
T: zelfgemaakte warme choco met wat slagroom, bakje kwark met rabarber-aardbeiencompote, paar para- en pecannoten en moerbeien.
A: uit eten, Chinese tomatensoep, zeewiersalade en een proeverij van allemaal gerechtjes; zalm, coquilles, jumbo garnalen, heilbot, kipdijfilet met teriyakisaus, ossenhaas, lamsshaasjes, Angus biefstuk, kipsate, met veeeeel knoflook en veel groente. 3 bolletjes sorbetijs met wat fruit en slagroom na.
T: uitbuiken op de bank met een borrel.
D: thee, water en cola light
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 09-05-14 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:48

O: havermout met kokos, lijnzaad, haverzemelen, banaan, palmsuiker, halfvolle melk, ei, cacao en kokosolie
L: rozijnenbrood met roomboter en kaas, waldkorn broodje met smeerworst, casselerib en komkommer
T: glas Optimel Puur, 2 roggebroodjes met pindakaas, smeerkaas met komkommer, 1 appel, pakje melba toast met tzatziki
A: hele kleine portie pasta carbonara
T: 2 blokjes extra pure chocolade

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:47

Jezzi schreef:
O- 3 eieren, beetje olijfolie
T- peer, pre work out/20gr dex/28 gr whey, hap banaan
L- 2 vb kipfilet, 20 gr kaas
T- klein stukje baklava
D- gourmetten(kip, runderlap, hamburger), groene salade
B: 15 minuten joggen, uur en drie kwartier KT (benen/buik)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 00:19

O: magere kwark met superfoods en 25gr whey en beetje krokante muesli
L: havermout reep en een appel
T: post workout shake
T : 25gr whey shake en 50 gr ongezouten elitehaver notenmix
A: uit eten; pizza en een stuk cheesecake, 2 zoete witte wijn
T: in de bios kleine zoete popcorn en 2 zoete witte wijn

B: 1,5 uur kracht training

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 07:47

Planning vandaag
O: 200 ml ongezoete amandelmelk, 5 el havermout, 1 el lijnzaad, trosje druiven en kaneel + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L: waarschijnlijk 3 sneden volkorenbrood + beleg (ben bij mijn ouders)
T: stuk fruit, 2 rijstwafels met pindapasta
A: kipkrokantschnitzel met courgette, tomaat, paprika en ui uit de oven en gebakken aardappelpartjes
T: paar wijntjes (max 3-4) --> opstap

B: 2 paarden rijden + stalwerkzaamheden, 100 squats, 1 minuut planken en met moeders door de Ikea struinen :P

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:05

Vandaag een vreemd dagje qua eten, omdat ik geen moment thuis ben en overal verwacht word mee te eten :=

T: appel met kaneel en enkele wal- en pecannoten
O/L: brunch op een verjaardag - vega luxe broodjes
T: vers fruitsapje van mango en passievrucht (wel gekocht bij de AH maar het bestaat voor 100% uit fruit en is maar heel beperkt houdbaar dus dan zal het wel goed zijn? Iemand ervaring mee?)
A: op mijn werk wat de pot schaft. Omdat ik alleen bio vlees eet waarsch wel vega, in geval dat t vlees niet te mijden is pak ik een boterham.
T: 2 mandarijnen

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:30

J508 schreef:
Nu weer helemaal in orde dus vandaag:
O: 2 zuurdesemboterhammen, 1 met gekookt eitje, 1 met laagje pindakaas en 1 banaan, mijn laagjes pindakaas zijn over het algemeen 10 gr.
t: 1 kiwi, 1 appeltje
B: 4.5 km wandelen
L: 2 roggeboterhammen (89 gr, zelfgesneden), met 10 gr pesto, 2 gekookte eitjes, 1 tomaat (106 gr) en plakjes komkommer (51 gr).
B: rijles met paard zometeen
Planning:
t: 250 gr worteltjes met 30 gr hummus20 gr cashewnoten
t: 3 dadels, 2 gesloten handjes studentenhaver (het koken duurde langer dan gepland)
A: ?? Ben bij ouders dus geen idee1 stukje zalm uit de oven, halve flespompoen gevuld met eigen vruchtvlees, rode ui, en een pepertje
B: core training op de powerplate (15 min)
t: appel uit de oven met kaneel en wat griekse yoghurt

Al met al niet ontevreden over gister. Is altijd erg lastig om al het lekkers bij mijn ouders te weerstaan. Al die noten die er zijn :9 .

Vandaag:
O: 60 gr havermout, 250 ml amandelmelk, 1 tl hazelnootolie, 1 groooote banaan.
Planning:
B: 7-8 km hardlopen. Moet het wel droog worden, vind regen niet erg maar wel als ik verkouden ben en volgende week zondag een wedstrijd heb. Als het niet droog wordt dan een anderhalf uur met de hond wandelen.
L: 70 gr quinoa (ongekookt), 2 grote tomaten, 1 hand spinazie, 1 rode ui, 1 tl olijfolie, citroensap, peper zout
B: paarden verzorgen
t: 1 kiwi, 1 ander stuk fruit
A: salade, moet nog even kijken wat er allemaal in gaat.
t: yoghurt met appel

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:18

Mijn koelkast moet leeg i.v.m. vakantie, kom als het goed is nét uit met al het verse spul!
O: 50 gr havermout/melk/lijnzaad/kaneel
T: banaan
L: 70 gr havermout/melk/lijnzaad/kaneel
T: Speculaasje
A: Asperges (5 grote, 400 gr totaal!) + 125 gr. wilde zalm en gekookt eitje en nog restje rauwkost/groente wat echt op moet.
T: 185 gr. magere kwark, appel, kaneel
B: Nauwelijks! Inpakken voor vakantie, nog laatste dingen gaan regelen. Verder lekker binnen, besloten dat ik echt niet ga fietsen! Wat een rotweer :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:50

O: 75 g haver, 250 ml rijstmelk, 10 g lijnzaad, 10 g kokos, water; glas melk
L: Schep wortelkoolsla, schep knolselderijsla, schep rode koolsla, dressing, omelet van 2 eieren, cherrytomaatjes; peer na
T: Green coffeebean extract, 2 x suikervrij speltmueslikoekje
T: Banaan, grote vk cracker met notenpasta
B: BR Workout 6, de paarden een aai over hun bolletje geven
A: ?
T: Half bakje aardbeien (gisteren geen meer gehad) met magere yoghurt

Edit; iets toegevoegd wegens te karig.

Edit, Pikolino, jij vroeg gisteren hoe je lijstje was. Ik vind het echt heel netjes en uitgebalanceerd :)
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 10-05-14 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:52

O: Havermout, sojamelk, chia, lijnzaad, kaneel, moerbessen en frambozen
T: - ( laat ontbijt )
L: Salade ( Huttenkase, avocado, sla, tomaat, komkommer, zonnebloempitten en noten )
T: Gekookt eitje
A: Gourmetten bij vrienden

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:12

Gisteren:
O/t 3 stukjes ontbijtkoek 1 banaan, cup a soup
L: 2 boterhammen met sandwichspread
T: stukje quiche met ham witlof en tomaat snoepjes 1 stroopwafel
A: uit eten. Kippensoep met brood paar beetjes salade stukje paling zalm aardappels en als toetje grand dessert
B: van 6:15-13:45 gewerkt half uur met pony gelopen

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:23

Wat een super mooie lijstjes allemaal!

O: bakje Griekse yoghurt optimel met wat incabessen en goijbessen, 1 speltbh met kipfilet zongedroogde tomaat, 1 speltkapje met hazelnoot notenpasta
B: 80 minuten fietsen, half uurtje paardrijden
T: appel
L: 1 speltbh met rosbief, bakje magere yoghurt met wat superfoods
T: nectarine, stukjes komkommer en tomaat
T2: ? rijstwafel met appelstroop oid
A: Wat volkorenpasta met zelfgemaakte saus van italiaanse groenten, paprika, tomaat en mager gehakt. Rucola met tomaatjes.
T: Waterijs, sinaasappel
D: Thee, Crystal Clear

Eindelijk weer wat in de goede richting hoop ik. :) Jullie blijven allemaal stabiel op wat jullie eten? Pff, dan maar even niet op de weegschaal staan gewoon erop vertrouwen dat ook ik dit gewoon nodig heb. :)
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 10-05-14 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:28

ontbijt (om 12 uur, na een flinke ronde met de hond want ikw as laat uit bed) een AH verpakking asperges met 80 gram ham, 2 zachtgekooktje eitjes en een 20 gram roomboter :9
vriendlief is overwerken vanmorgen en die vind asperges niet lekker, dus perfect moment om me eens lekker te buiten te gaan aan asperges :D

vanavond frietjes eten bij mijn ouders en we gaan nog naar een optreden van vrienden, dus er volgt vast nog wel een borrel
geen ideaal dagje en zal er ergens nog wel een snack bij gaan verzinnen (vermoed een banaan, blauwe bessen en wat nootjes)

zonder het avond eten kom ik dan op 699 kcal
vet 41,5
khd53
eiwit38

met avond eten er bij dan ik daar wel 1000 bij op tellen ivm frietjes met toebehoren nu eenmaal vrij rijk zijn en het toetje naar alle waarschijnlijkheid ook iets heel rijks zal zijn
dan heb ik zelfs nog over...maar goed, de borrel zal dat ook wel weer compenseren vrees ik...
al met al een minder ideale dag , maar goed...die moeten er ook zijn

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:40

Vandaag:
O: 60 gr havermout, 250 ml amandelmelk, 1 tl hazelnootolie, 1 groooote banaan.
Planning:
B:30 minuten intervaltraining op de loopband, 15 minuten KT benen
L: 70 gr quinoa (ongekookt), 2 1 grote tomaat, 1 hand spinazie, 1 rode ui, 1 tl olijfolie, citroensap, peper zout, 1 dadel :9
B: paarden verzorgen
t: 1 kiwi, 1 ander stuk fruit peer
A: salade, moet nog even kijken wat er allemaal in gaat. 2 gekookte eitjes, broccoli, en linzen of bonen
t: yoghurt met appel en wat snoepen van beslag/deeg van de baksels voor morgen

Even alvast aangepast, zijn al wat dingen veranderd en heb even in de ijskast gesnuffeld voor avondeten.
Cheetahfan: ik val af met wat ik eet, en dat is ook mijn bedoeling.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:47

Cheetahfan, gaat het weer wat beter met je? Hoe gaat het nu met eten? Dit is niet veel hoor, wat je post. Echt minimaal, zou ik zeggen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:05

Sonja, lekker asperges! :)
J508, oke, mooi lijstje! :j

Phor: Ja, gelukkig wel. :) Heb wat keuzes gemaakt ivm thuissituatie en het gaat nu weer helemaal de goede kant op. :) Eten gaat best goed volgens mij. Kom alleen aan op minimaal, maargoed, dat zal waarschijnlijk dan wel spaarstand zijn. Daar wil ik graag uitkomen, dus ik probeer echt op te bouwen en meer te eten. Oke, dankjewel, ik ga kijken wat ik er nog meer bij kan eten. :) Ik had je ook nog helemaal niet gefeliciteerd met je zwangerschap! Dus bij deze! :D Hoe gaat het met de beeb?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:09

Mooi zo! Beetje bij beetje zal je lichaam wennen aan meer voedsel en zul je stabiliseren op een goed gewicht.
Hier gaat alles prima, ook met beeb :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:18

Nog mijn lijstje van gister, had erg veel honger dus geluisterd naar mijn lichaam. Zat uiteindelijk op 2448 kcal, vrij hoog dus. Maar deze week op zware trainingsdagen naar verhouding te weinig gegeten dus vind het prima :)
Cheetah, net lijstje maar meer een lijstje voor iemand die op gezonde wijze gewicht wil verliezen. Je bent zeker op de goede weg, maar het mag/moet echt nog wat meer worden.

O: 70 gram havermout, 5 gram lijnzaad, 5 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete amandelmelk en 1 appel met kaneel
T: 2 rijstwafels, 10 gram notenmix, 154 gram bospeen
L: klein bolletje aardappelpuree, vegaburger, ol groentes (boontjes, erwtjes, mais) sinaasappel na
T: 3 mandarijnen, 3 plakjes kipfilet
A: klein bolletje aardappelpuree (125 gram), groenteschijf, 200 gram italiaanse wokgroentes, 190 gram spinazie, 5 ml olie, kruiden
T: 200 gram magere kwark, 140 gram magere yoghurt, 20 gram whey
T: (honger!!) 3 hazelnoten met chocolade, 1 grote appel met kaneel, 100 gram druiven, 25 gram notenmix, 15 gram moerbeien, 1 rijstwafel.
D: 2xkoffie, water, thee, glas cola light, glas spa rood met citroen, glas ongezoete amandelmelk met 3 gram ongezoet cacaopoeder (warm, beetje smaakloos helaas :P )
B: 15 min fietsen, stagedienst, 45 min cardio en bodyweight oefeningen (enorme spierpijn van dinsdag en donderdag.. normaal heb ik dat nooit zo extreem dus even rustig aan), stalwerk

Edit: lees nu je reactie op Phor, knap bezig hoor :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:28

Cheetahfan, ik denk dat ik op mijn lijstje zoals vandaag als ik dat elke dag doe echt flink zou afvallen i.c.m. mijn dagelijkse beweging/sporten e.d.
Ik pas mijn lijstjes aan op hoe actief ik ben met o.a. sporten e.d. en balans met andere dagen van de week. Vorig weekend was bv echt drama met eten :) (Wel lekker hoor!) . Dus dan pak ik af en toe een balans dag en kom ik uit op een lijstje als vandaag en dan kom ik weer wat in balans. Mijn doel is om langzaamaan af te vallen maar voor nu is stabiel blijven met mijn vakantie in aantocht al een hele opgave.

Als ik naar je lijstje kijk zou je lunch nog wat uitgebreider mogen met wat extra brood e.d. en afhankelijk van de hoeveelheid pasta die je bij je avond eten past. Hiermee blijf je stabiel en zul je denk ik zelfs ook afvallen afhankelijk van je beweging.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:47

Gisteren:

O: havermout met karnemelk en dv fruit: framboos/blauwe bes
T: 2 volkoren koeken (voedingsbisuits), koffie
L: 3 volkoren boterhammen met eiersalade, restje mango, thee
T: thee
A: uiteten: paar stukjes stokbrood met aioli; filodeeg met spinazie, mozzarella en pijnboompitjes, patat met mayo; droge witte wijn; koffie, baileys, klein stukje brownie;
T: 2 biertjes

Vandaag:
O: beker karnemelk en havermoutreep (had haast..)
B: uurtje roeien
T: cappuccino, klein stroopkoekje
L: havermout met karnemelk, mango en gebroken lijnzaad; gekookt eitje; koffie met klein beetje suiker.
T/A/T: ? - ga naar vrienden, geen idee wat ze te snacken en eten hebben.

Hoe houden jullie al die hoeveelheden/gewichten bij? Schrijf je dat meteen op of plan je dat van tevoren al?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:14

[quote="Bhriseis"]O: 75 g haver, 250 ml rijstmelk, 10 g lijnzaad, 10 g kokos, water; glas melk
L: Schep wortelkoolsla, schep knolselderijsla, schep rode koolsla, dressing, omelet van 2 eieren, cherrytomaatjes; peer na
T: Green coffeebean extract, 2 x suikervrij speltmueslikoekje
T: Banaan, grote vk cracker met notenpasta
B: BR Workout 6, de paarden een aai over hun bolletje geven, 20 min. ballet
A: 1 schep aardappelgratin met 2 scheppen gegratineerde bleekselderij en 2 scheppen worteltjes, gestoofd
T: Half bakje aardbeien (gisteren geen meer gehad) met magere yoghurt

Ik heb net gehoord wat het avondeten is :)
Mijn lunch is niet heel groot, maar ik denk dat het prima is in combinatie met het avondmaal. Wat vinden jullie van dit lijstje, in verhouding tot mijn beweging?

Edit: Ik bepaal mijn hoeveelheden op voorhand. Groenten en zo maakt niet erg veel uit, maar vb. kcal rijke voeding plan ik wel in, omdat ik eigenlijk een groot bodemloos gat ben en zonder problemen hele grote kommen van alles naar binnen kan werken.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:36

Tiggs, ik heb een maand lang alles afgewogen dus weet ongeveer hoeveel alles is wat ik eet. Ik eet niet dermate precies dat het op een paar gram meer of minder neerkomt.
Had gewoon een digitale weegschaal op het aanrecht staan en woog alles af. Bij twijfel pak ik m er zo nu en dan nog even bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:42

Ik weeg eigenlijk nooit iets (behalve mezelf). Te lui :+