Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:27

Ik was de halve dag onderweg / op het paard :) Heb ook niet echt maaltijden gegeten, maar meer de hele dag door. Lunch was bijvoorbeeld al om 11.00 :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:27

Na vakanties weer een beetje langzaam in mijn ritme komen.

O; Glas melk, handje blauwe bessen, 2 broodjes met kipfilet en sandwichspread.
T; Thee met citroen en een klein chocolaatje.
L; Sandwich met kaas, salami, sla, komkommer, hummus, tomaat en peper. Twee glazen ice tea.
T; Groente omelet met twee eieren, tomaat, paprika, ui en een plak ham.
T; Muesli koekje
A; Sperziebonen met hete kip, rijst, en sla met dressing en wat dingetjes erdoorheen. Als toetje een mini magnum.
T; Bakje muesli en een grote mandarijn.

Gaat langzaam al beter :) Ben mezelf ook niet aan het dwingen, eet gewoon lekker.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:45

mandy358 schreef:
mandy358 schreef:
Beterschap Phormicola :(:) het heerst inderdaad volgensmij -O-

Pff vandaag een lui dagje, en wat doe ik als ik lui ben/thuis/me verveel, juist ja eten!
(Laat)O: 5 amandelen, 1 bb met kaas en tomaat, 1 vk knackebrod met hummus en komkommer
L: ong 250 ml magere yoghurt met 3 pruimpjes erdoor, 1 vk beschuit met pindakaas, 1 vk knackebrod met hummus en komkommer
T: vk beschuit met pindakaas
A: nasi rames (ipv kip vleesvervanger)
T: ong 250 ml magere yoghurt met 3 pruimpjes erdoor, 2 kersen

D: water en thee
B: 1,5 uur relax op stal bezig geweest, 2 km fietsen, 10 km skeeleren

Lijstje afgemaakt :)

Waarom heb ik een banner van taart? En ik heb al zo een trek in ongezonde dingen :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:48

Jeetje al die zieke mensen hier! Merken jullie wel dat nu jullie gezond eten minder/minder heftig of lang ziek zijn? Ik ben zelf eigenlijk nooit ziek. Zelfs niet met de griepepidemies.(werk in de zorg en die zijn er minimaal 2 keer per jaar :P ) Soms wel dat ik een kwakkeldagje heb maar zet eigenlijk nooit door.

Cheetahfan leuk horeca! Bediening of keuken? Zijn lange dagen altijd :j Ik werkte vroeger als keukenhulp, super leuk.

Nevergiveup, groente omelet is een goed idee! Super simpel en lekker. Lang geleden dat ik die gehad heb.

Was de middag even in de stad en het was markt, alles rook zo lekker en had zo zin in een loempia of kibbeling ofzo. Dus ik had om half 4 mijn boterhammen die ik mee had voor avond eten al op. Dat leek me beter dan iets slechts te snaaien en daarna toch continue bezig geweest met fietsen/sporten. Ik fietst echt super veel elke dag, maar de afstand zolang achter elkaar fietsen en spinnen was best pittig.

O: 40 gr havermout/melk met cracker met een gekookt ei + aardbeien
L: 2 meergranenwrapjes met 125 gr. zalm/komkommer/1 gekookt ei/augurk/half klein blikje kidneybonen besmeerd met zuivelspread
T: 1 plak belegen 48+ kaas en druiven
A: 4 BB met boter/kaas
T: yoghurt met 1 eetlepel lijnzaad+nectarine
B: 26,5 km gefietst := , door de stad gesjokt en uur spinning

Phor jij fietst ook vaak 2 x 12 km he. Hoe lang ben jij onderweg dan ongeveer? Is dat ook de reden waarom je zoveel kcal vaak eet op een dag?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:02

Mooi lijstje Mandy, lekker kersen. :9
Chantal: slimme oplossing. :) Ik krijg altijd honger van de bakkerskraam en de notenkraam. :o Ik doe bediening en keuken. :) Maar het is op een boot met verschillendr verdiepingen, dus met veel trappen. :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:06

Cheetahfan dat zijn ook lekkere kramen en ruiken ook heerlijk :o Vond het ook best slim haha. Ik heb mezelf voorgenomen de dagen dat ik vrij ben nu echt goed op te letten en zaterdag als ik weer naar het festival ga dan wat kan snacken. Op een boot, oh dat is wel bijzonder! Maar inderdaad dan veel de trap op en af dus!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:20

De markt, oh nee ik kan altijd zo slecht van de koekkruimels afblijven := <3
Gaaf Cheetahfan, op een boot! Maar is voor zo veel werk je lijstje niet aan de weinige kant? :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:26

LisErm94 schreef:
O: 80 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete sojamelk, 50 gram blauwe bessen & 100 gram aardbeien
L: 56 gram speltbrood met 11 gram jonge kaas, 1 snee roggebrood (67kcal) met 10 gram appelstroop, 1 mineola, halve groene paprika en 15 gram studentenhaver
T: 1 appel, halve groene paprika, 8 kauwgoms
A: groenteschijf, 140 gram erwtjes, 150 gram snijbonen, 125 gram (na koken) zilvervliesrijst, 5 ml wokolie
T: Klein softijsje :9
D: 1x koffie, 3x groene thee, veel water
B: workout 1 van br, 15 min spinfiets, 15 min fietsen

Beterschap aan alle mensen met buikgriep :(:)

IJsje wezen eten met vriendinnetje dus geplande tussendoortjes daardoor vervangen :)
Oe de markt, ik vind stroopwafelkruimels en kibbeling ontzettend lekker maar vind fruit en groentes kopen op de markt ook altijd erg leuk om te doen :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:27

Stroopwafelkruimels *\o/* Dat is serieus het enige waarvoor ik al mijn principes overboord gooi. :o
Ik heb geen pauzes. :P Ik kan snel wat pakken wat er over is van het buffet en dan moet ik weer verder. :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:32

Erg raar dat je geen pauzes hebt... Werk je zwart?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:38

In de horeca heb je vaak geen pauze :) . Ik werkte ook lang zonder officiele pauze in de horeca. Je past je werktempo aan de spitsmomenten aan. Doe dat trouwens nu zelf ook. Heb ook werkdagen van 9,5 uur in de zorg zonder betaald pauze. Dus je pakt momenten wanneer het kan. Soms moet je even snel eten en soms kun je wel rustig zitten zonder dat je gestoord word.

grappig, ben dus niet de enige met een zwak op de markt :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:44

Is de markt bij jullie groter dan in België? In grootsteden staat wel een notenkraam, maar in gewone dorpen heb je maar een kraam of acht...

Sterkte aan alle zieken hoor :(:)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:45

Ik kreeg wel pauze in de horeca, soms wel iets later als het erg druk was, maar ik hoefde niet zonder pauze een hele middag door te werken. :n

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:48

Nee hoor, idd wat Chantal zegt. :) Als we een tussenstop maken en de mensen zijn van boord, dan kan ik even zitten. :) Als alles schoon is iig. :P Maar dat is niet tijdens de lunch/het diner ofzo. Best lastig, want ik heb zoiets van, als ik wat eet wil ik er ook van genieten haha. :P

Bhris: maar een kraam of 8? :') Wij hebben er 4 denk ik. :') Kaas, noten, fruit en bakker. En vis trouwens. :P

Net trouwens nog een waterijsje en paar bospenen met houmous op. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:51

Ik woon zelf in Eindhoven, daar heb je op dinsdag in het centrum een redelijk grote markt en op zaterdag een hele grote nabij het centrum.
Kramen met echt van alles, Fruit, brood, vis, noten, kaas, veel snack kraampjes etc. etc. Maar ook stoffen/zeilen/kleding/fietsproducten/tassen enzo.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:06

Ik werk ook in de bediening maar meestal pas vanaf 18:00 dus eet daarvoor.
Cheetahfan, misschien een idee om na het werk nog wat te pakken? :)

Ik woon in een mini dorpje en daar staan elke donderdag denk 3 kraampjes, groente/fruit, vis en kaas. Maar in omliggende dorpen kom soms op grotere markten. Maar goed ook dat die bij ons niet zo groot is want ik kan van koekkruimels echt niet afblijven :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:10

Oh oke haha, 3 kraampjes is nog minder dan hier :')

Maarre, dan is er gewoon een verschil in het assortiment? Je moet hier echt al naar de grote markten gaan om noten en gedroogde vruchten te vinden...

Wat zijn koekkruimels Mandy?

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:15

Ja, 3 kraampjes is idd mini. Staan op het pleintje naast de bakker en plaatselijke supermarkt. Maar ik woon dan ook echt in een mini dorpje. 6 km verderop is een redelijke markt en anders 12 km verder een hele grote :)

Koekkruimels, uhm ja hoe zeg je dat? :') Een soort stroopwafels in kruimels in een zakje, en je kan er stroop bij doen :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:24

Mandy ik weet welke je bedoeld. Super lekker. Die kramen waar ze verse stroopwafels maken en dus ook nog warm zijn, oef...... maar goed dat ik eigenlijk nooit naar de grote markt ga :')

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:25

Ja hier precies hetzelfde haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 00:35

Ik ben nog steeds aan het werk en vond mezelf zielig en heb nog een beetje havermout genomen terwijl ik eigenlijk geen honger had. Hmmf. Herkennen jullie dat?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 00:59

eten omdat je jezelf zielig vind? Ik heb vaak als ik me verveel op het werk dat ik ga eten. Dus weet niet hoe druk je bent? Maar ik denk dat er genoeg emotionele eters zijn, dus als je jezelf zielig vond haha. Scheelt het niet nu je langer actief bent dat je meer verbrand en daardoor ook gewoon weer trek krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 01:00

Nee, had echt helemaal geen honger. Vooral zin om iets te kauwen ;) Bij stress eet ik ook vaak meer.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 01:01

haha en niet heel hard aan het werk gezien je reactie tempo! Pff het is al 1.00. Ik heb nog geen zin om te slapen :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:36

Mmm die koekkruimels klinken lekker!

Gast7391 :(:)
Ik durf ook te eten wanneer ik me zielig voel hoor