Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:51

O: maisboterham met smeerpate
T: perzik of nectarine + appel
L: 2 maisboterhammen 1 met smeerpate 1 met kaas + appel
T: 3 lu petit dejeuner koekjes (55kcal per stuk)
A: ???
T: ???

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:02

Tayga schreef:
Ik sport het liefste op yoghurt met havermout en banaan. Pannenkoeken met suiker/stroop doet het ook goed. Hoolhydraadarm of gewoon eten duurt te lang voordat het energie geeft.
Wat ook goed helpt is tijdens het sporten sportdrank of gewoon ranja met beetje zout.

Bedankt voor de tips Tayga! Ik eet wel suikervrij dus suiker, stroop en ranja/sportdrank neem ik niet. Water met een beetje zout had ik de vorige keer tijdens de training gedronken maar ik denk dat ik teveel zout heb gebruikt want ook daar werd ik misselijk van := De banaan tussendoor hielp wel goed toen ik flauw werd dus misschien dat het inderdaad ook helpt als ik die vlak voor het trainen neem.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:25

Dank Ameland is heerlijk, veel plezier!

Die magnum was verdient na tandpijn.

Planning:

O - smoothie 30 gr havermout, bramen, cranberry's, 4 dadels, water, chiazaad. 2 speltcrackers met hummus, halve avocado, rucola, tomaat, ui en Munt blaadjes
T - Suikerloos muesli reepje
L - 2 Rijstwafels pure hagelslag en pindakaas, 1 gebakken eitje met tomaat en ui
B - 2 uur sportschool
T - glas groentesap, 2 rijstwafels met sardine
A -
T - Griekse yoghurt met kaneel en blauwe bessen

D - thee en water

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:34

Misselijkheid is toch ook een kwestie van fitter raken hoor :) Ik ben zo veel misselijk geweest in het begin en niets dat er tegen hielp. Behalve fitter worden :D

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:58

Pikolino schreef:
Bedankt voor de tips Tayga! Ik eet wel suikervrij dus suiker, stroop en ranja/sportdrank neem ik niet. Water met een beetje zout had ik de vorige keer tijdens de training gedronken maar ik denk dat ik teveel zout heb gebruikt want ook daar werd ik misselijk van := De banaan tussendoor hielp wel goed toen ik flauw werd dus misschien dat het inderdaad ook helpt als ik die vlak voor het trainen neem.

Ik eet/drink normaal ook geen suikers/ stroop of sportdrank, maar als ik i.p.v. een uur twee uur sport of een wedstrijd loop dan maak ik daar graag een uitzondering voor :D. Dan heb je gewoon snelle suikers nodig, anders ben je helemaal leeg. En naarmate je conditie beter is, zal dat minder snel gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Tayga op 09-05-14 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:17

Phor: daar was ik al bang voor maar hoopte het met bepaalde voeding wel te kunnen voorkomen, dan maar even doorbijten :D

Tayga, op dat soort momenten is het inderdaad helemaal niet erg maar dan haal ik de snelle suikers toch liever uit zoet/gedroogd fruit.

Denk dat ik maar wat meer conditietraining moet gaan doen (maar ik heb er zo'n hekel aan :+ )

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:34

Volgens mij heb je opzich niet veel aan alleen zout in het water. Maar i.c.m. suiker (kan natuurlijk ook door het tegelijk eten van fruit) zorgt dat ervoor dat je tijdens het sporten de suikers sneller opneemt.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:36

Zout icm water heb je alleen iets aan als je echt heel erg zweet/hebt gezweet om elektrolyten aan te vullen. Energie zal je daar niet uithalen inderdaad :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:49

Zoveel (gezonde) tussendoortjes gehad vandaag dat ik het eigenlijk niet meer weet :') Maar dit is het ongeveer.

O: 40 gr havermout met 15 gr pindakaas. Plak roggebrood met houmous en 30+ oude kaas
T: Appel
L: 200 gr kwark, 30 gr havermout, 5 gr chia, halve komkommer met houmous en kipfilet
T: Komkommer met houmous, lepetlje notenpasta :9
T2: Sinaasappel, blokje pure chocolade, handje muesli, klein beetje overgebleven groenten van gisteren.
A: Soep, nog geen idee wat voor soep :)
T: 50 gr yoghurt met whey (na het sporten)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 16:28

Veel plezier op Ameland NGU!

O: havermout met rijstmelk, rabarbercompote (naar recept van Plien), vanille en pittenmix
T: appel
L: kom aspergesoep, tosti van 2 waldkornbth met kaas/tomaat, 1 roggebroodje met pindakaas en komkommer
T: peer
A: patat met mayo/curry, roerbakgroenten (broccoli, rode ui, paprika, en wat er verder nog in de koelkast ligt)
T: denk dat ik kikkererwtenborrelnootjes maak, dus dan daar wat van

B: 20 minuten fietsen, 1 uur KT (voornamelijk benen)

Vandaag proberen om wat meer kcal te eten, met die patat moet dat wel goed komen :') dan kan ik me altijd erg slecht inhouden haha.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:29

Hier vandaag geen lijstje. Weet geen eens meer wat ik eigenlijk allemaal al gegeten heb.
Had echt even geen zin om op te letten. Misschien omdat ik weet dat vanavond ook slecht word i.v.m moederdag en we chinees/wok gaan halen en daarna taart hebben. :=

Vandaag bestond uit pitabroodjes met kaas, langevingers met chocolade en kaneel, engelse drop, banaan, 2vk met kaas en verder weet ik het niet meer. _O-

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:48

O- 3 eieren, beetje olijfolie
T- peer, pre work out/20gr dex/28 gr whey, hap banaan
L- 2 vb kipfilet, 20 gr kaas
D- gourmetten(kip, runderlap, hamburger), groene salade
T- ?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:50

Gister:

O: Havermout, halfvolle melk, minibanaan. Twee sneetjes toast met een plakje kaas en komkommer
T: 140 ml yoghurt
L: Twee bruine boterhammen en een kapje met pindakaas, twee maiswafels met jam
T: Appel
T: Vijf mini meergranencrackertjes
A: Witte rijst, chicken cashewnut, morning glory (soort groene groente), varkensvlees in zoetzure saus (van alles een schepje)
T: Pina colada :9

B: 38 baantjes zwemmen in het 50-meterbad

Vandaag:

O: Grote wafel met ham
T: Halve ananas
T: Vijf mini meergranencrackertjes
L: Mexican chicken tosti
T: Vijf kokos biscuitjes
A: Broodje hamburger met van alles erop en eraan, frietjes met ketchup
T: Ice tea calippo

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:10

Zout water nam ik inderdaad om het tekort ivm zweten weer aan te vullen, hoorde dat de duizeligheid daar ook vandaan komen.

Thanks voor de tips in ieder geval!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:38

Vergeet mijn vorige lijstje maar. Vriend had trek in mijn lunch dus heb ik yoghurt gegeten, mijn ontbijt kreeg ik niet op, en de T's zijn veranderd. Sorry!

O: 80 g haver, 350 ml amandelmelk, water, chia, lijnzaad; glas melk
T: Nespresso
B: Opruimen, 20 min. wandelen
T: Banaan
B: 20 min. wandelen, half uur poetsen
L: Magere yoghurt met peer, mineola, ananas, el kokos, tl cacaonibs
B: Paarden verzorgen
T: 2 grote meergranencrackers met zaden, met roomkaas, 4 cherrytomaatjes, rucola, gekookt ei
B: 20 min. ballet, BR Workout 6
A: Schep rijst met bloemkoolcurry (geen idee wat er allemaal inzit; schoonmoeder kookt en ik ken het recept niet), Quornfilet
T: Aardbeien

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:58

Many Ik ga niet naar Ameland, ik wenste Dani veel plezier :D
Hij veranderde alleen Dani in Dank.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:54

Echte liefde Bhri, dat je je lunch af staat :D Wat voor een lekkere lunch had je gepland dat je vriend 'm wilde opeten?

Pikolino schreef:
O: 35 gr havermout, 200 ml gekookt water, schep proteïne poeder, 1 el kokosrasp, 1 groene appel met veel kaneel, handje goji
T: 200 ml geitenyoghurt, 4 el bramen, 1 el kokosrasp + klein stukje energiereep
Sport: 1 uur PT training
T: proteïne shake, 2 gedroogde abrikozen
L: salade van sla, stuk komkommer, taugé, 50 gr quinoa, 120 gr kipfilet, 1 tomaat, 4 radijsjes , 1 stengel bleekselderij, 2 el zonnebloempitten + kom tomatensoep 50 gr quinoa, 120 gr kipfilet stukjes, 1 stengel bleekselderij, 1 tomaat, taugé, stuk komkommer er naast (kipfilet, bleekselderij en taugé gebakken in 3 gr kokosolie)
T: handje goji bessen/inca bessen/pompoenpitten grote kom tomatensoep (zelf gemaakt) + plak proteïne cake
D: groenteomelet (2 geklutste eitjes met 2 el zaden/pittenmix, flink wat Italiaanse Oosterse :+ (witte kool, prei, taugé, peen, paprika) roerbak groenten) belegd met tomaat en avocado

drinken: water, thee, 400 ml kokoswater

M'n lunch veranderd want dat kreeg ik echt niet in één keer op en had zin in een warme maaltijd. De soep dus naar het 2e tussendoortje geschoven en ivm veel trek een plak proteïne cake er bij gegeten.

Wat vinden jullie eigenlijk van dit lijstje?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:06

Mijn lijstje vandaag.
Al iets meer in de goede richting i guess.

O: 60g havermout, 1 el lijnzaad, 1 el kokosrasp, 1 el amandelstukjes, 200ml halfvolle melk [409]
T: Bth mosterd/kaas/rucola [163]
L: 2 bth, 2 ei, kaas, champignons - 1bth halvarine/tomaat - 1 bth halvarine/hazelnootpasta [693]
T: Magere kwark met een kleine appel [132]
A: 1 aardappel, 1 rundvleeslap, 4 ol spinazie [276]
B: 10km fietsen
B: 30 min zwemmen

T: twee mandarijntjes [68]
T: 45g chips [253]

1994 kcal
eiwit 101g - khd 219g - vet 73g

Okay. Ik schrok me pleuris toen ik zag dat ik ruim voor 700 kcal gelunched had. Nu, ik voel me bijna stom dat ik zoveel chips moet eten om richting de ADH te komen >.>

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:25

_Kiki_ schreef:
Toch klinkt het wel lekker Vogeltje, maar jij hoeft voorlopig even geen Japanse pizza? :D

Dan ben je inderdaad goed voorbereid Dani! Veel plezier dit weekend.

O: quinoa (rood, zwart, wit), melk, abrikozen, gember, kaneel
T: just nuts (hazelnoten, rozijnen, kokos)
L: gort, tomaten, kaas, bleekselderij, kikkererwten en een tl slasaus
B: 3,5 km fietsen, 1 uur indoor biking, 3,5 km fietsen
T: geitenyoghurt met banaan
B: 1 uur wandelen (behalve als het regent) 9,5 km fietsen
T: mineola
A: courgette-broccolisoep met een beetje crème fraiche; zoete aardappels (met schil uit de actifry met kokosolie), zalmbiefstuk (roomboter en broccoli
T: handje gerookte amandelen, klein stukje chocola

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:33

xEmily schreef:
Mijn lijstje vandaag.

O: 60g havermout, 1 el lijnzaad, 1 el kokosrasp, 1 el amandelstukjes, 200ml halfvolle melk [409]
L: 2 bth, 2 ei, kaas, champignons - 1bth halvarine/tomaat - 1 bth halvarine/hazelnootpasta [693]

1994 kcal

Okay. Ik schrok me pleuris toen ik zag dat ik ruim voor 700 kcal gelunched had. Nu, ik voel me bijna stom dat ik zoveel chips moet eten om richting de ADH te komen >.>

Wat gebruik je om je lijstje in te vullen? 700 kcal is wel héél erg veel hoor voor wat ik zie staan.. Wat voor brood eet je? En hoe veel pasta doe je er op?
En je moet geen chips eten, daar kies je nu zelf voor :) Je kan ook een omelet bakken en die nog op een boterham doen met een stuk fruit (ik noem maar iets).

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:01

Pikolino schreef:
xEmily schreef:
Mijn lijstje vandaag.

1994 kcal

Wat gebruik je om je lijstje in te vullen? 700 kcal is wel héél erg veel hoor voor wat ik zie staan.. Wat voor brood eet je? En hoe veel pasta doe je er op?
En je moet geen chips eten, daar kies je nu zelf voor :) Je kan ook een omelet bakken en die nog op een boterham doen met een stuk fruit (ik noem maar iets).

Inderdaad als je je kcal wilt verhogen kun je ook andere soort tussendoortjes nemen. Lekkere hand noten, avocado, boterham met bio pindakaas? Ik vind je lijstje er verder qua kcal netjes uit zien maar zover ik begrijp moet je aan komen? Hiermee zul je stabiel blijven of wellicht nog afvallen met fietsen/sporten.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:37

Uiteindelijk! *\o/*

Venthe schreef:
O: 150 ml ongezoete amandelmelk, 40 g havermout, 1 el lijnzaad, 1 appel en handje blauwe bessen --> uit de oven :9 + kopje koffie met koffiemelk
T: cappuccino, sneetje roggebrood met halve plak 30 + kaas
L: 1 sneetje roggebrood met halve plak 30+ kaas, 2 vkb met hummus en 2 plakjes kipfilet + kop thee
T: crunchy sesamreep (Zonnatura),beker gemengd fruit (meloen, ananas, blauwe druiven) Cappuccino
A: bladerdeegflapje (1,5) gevuld met gerookte kip, light kruidenroomkaas en paprika, met 2 ol gebakken aardappelpartjes en 3 ol witte bonen in tomatensaus
T: schaaltje stratiatella kwark almhoff

B: rondje hardlopen ± 30 minuten, 10 x de dijk op dmv lunges bovenop 10 squats en weer naar beneden sprinten

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:01

die lunch vind ik niet schokkend, vind eerder je avondeten erg weinig. Als je wat meer aardappelen eet, hoef je geen chips te eten. En het is niet erg om in het weekend een bakje chips te eten hoor! Lekker van genieten. Je moest toch rond de 2300 eten? dan zit je nu nog laag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:04

Net ietsje anders geworden:

O: 2 gekookte eieren op 2 vk crackers
T: stuk wit biostokbrood met kaas
L: 250g magere kwark met peer en speltvlokken
T: 250g magere kwark met peer en speltvlokken, 2 wortels
A: gele curry met kip, sperziebonen, krieltjes, basmatirijst en emping

B: 50 min paardrijden, 20 min wandelen

Comments zijn welkom :)

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:06

Tayga, met een bakje chips is inderdaad niks mis. Echter zegt ze dat ze chips Moet eten om nog aan calorieën te komen en ze voelt zich er bijna stom over, daar zit het verschil. Neem dan gewoon een boterham oid of geniet van je bakje chips en zeg dat je er zin in had ipv van het als excuus te zien om iets ongezonds te eten.