Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LotteAnna

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:53

Dat zijn ontbijtgranen van kellog's alleen Little Ann heeft (als het goed is, want ik heb 't nog niet geproefd) een alternatief gevonden bij de Aldi! Goedkoper Haha!

Vrouwtje voor mij bij de kassa; 'zit daar suiker in?' Ik: 'weet niet'! *kijkt op de verpakking* Ik: 'ja er zit suiker in'. *afkeurende blik van vrouwtje*.... Ik:*krijgt meteen een slecht humeur* Haha! Haha!

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:55

Trouwens die bojo klinkt goed Lachen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:57

Oh jongens, net thuis van m´n werk en zit naar een supergoeie Dj set te luisteren.. Ik heb zoooo'n zin in de vakantie!

Vandaag schrijf ik niet op, is toch niet in verhouding met de rest want ik heb om 4 uur al ontbeten.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:59

wow, zo vroeg?
heb je een soort aparte diensten met werk of dergelijke?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:03

Nee, ik werk op de markt. Lachen Normaal alleen op zaterdag, maar m'n baas had gevraagd of ik vandaag een keertje bij wilde springen.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:03

LotteAnna schreef:
Dat zijn ontbijtgranen van kellog's alleen Little Ann heeft (als het goed is, want ik heb 't nog niet geproefd) een alternatief gevonden bij de Aldi! Goedkoper Haha!

Vrouwtje voor mij bij de kassa; 'zit daar suiker in?' Ik: 'weet niet'! *kijkt op de verpakking* Ik: 'ja er zit suiker in'. *afkeurende blik van vrouwtje*.... Ik:*krijgt meteen een slecht humeur* Haha! Haha!

In fruitnfibre zit ook suiker Knipoog wel een stuk minder dan in die cruesli zooi...

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:07

Thanks voor het recept, LittleAnn, klinkt lekker, maar momenteel nog véél te fout voor mij! Haha!

Ik lijn in het weekend gewoon net zo netjes door.

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:12

Ik ga proberen dit weekend netjes te doen, omdat ik vandaag echt een schandalige dag heb. Morgen vroeg fruit ontbijt. Morgen middag wel lunchen in stad, maar wel een gezond broodje.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:27

Vandaag wel een goeie dag. Ondanks 2 dropjes en een ander snoepje...
o: 2 broodjes
t: 1 cracker
t2: 2 dropjes
l: 4 bruine bollen
t1: snoepje
cup-a-soup
fruit
d: poffertjes
yoghurt
t: fruit

Qua beweging maar zo-zo. Vanochtend gewerkt, aansluitend boodschappen gedaan, vanmiddag hier in huis opgeruimd. Paar keer op en neer naar de stal gelopen (waar dus geen paard staat maar als opslagwordt gebruikt en ik de kerstversiering weer heen heb gebracht).
Straks nog maar even een cd-tje van K3 opzetten en met de kids gaan dansen Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:45

Vandaag was redelijk. Vanmiddag een dikke plak cake op, maar had een goede reden.
Want ik ben voor het eerst sinds drie (!) jaar een toetsweek op school doorgekomen zonder onvoldoendes. Ben er zoo blij mee, echt moeilijk jaar achter de rug (moeilijke 3 jaar eigenlijk, laatste jaar was het het toppunt), dus dit had ik echt even nodig. Party!!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 19:12

Hee wat goed Mocca!! Gefeliciteerd, dat is wel een plak cake waard Knipoog

Vanavond rij ik terug naar Nederland, zit nu beetje tijd te overbruggen voordat de bus vertrekt Haha!

Goedkope variant bij de Aldi van fruit n fibre? Klinkt interessant Haha! laat even weten als hij net zo lekker is LittleAnn, want ben verslaafd aan mijn ontbijt met f&f

Mijn week was heerlijk schandalig, maar goed het was vakantie Knipoog ben benieuwd wat de weegschaal zegt als ik weer thuis ben.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:53

Omdat het andere topic gesloten is, meld ik me hier maar dan!!

Ik ben momenteel niet ontzettend té dik ofzo, maar ik heb in Februari audities voor de academie voor Popcultuur en hoop eigenlijk door te kunnen breken in de muziek...
Voor mijn audities heb wil ik graag net wat lekkerder in mijn vel zitten en voor dan is mijn streefgewicht 64 kilo. In de maanden daarna hoop ik nog de 60 kilo te halen...

Ik ben 1.72m en woog vanochtend 67,6 kilo... Ik ben niet heel streng aan het dieëten, probeer mijn doel voornamelijk te bereiken door veel te sporten en gezond te eten.
Heb me 30 december aangemeld bij een sportschool (woog toen 68,2 kilo), maar 2 januari ziek geworden dus ben gisteren voor het eerst wezen sporten daar. (Spierpijn!! Nagelbijten / Gniffelen)

Hoop dat het hier ook een beetje gezellig wordt!! Zullen wel aardig wat van het andere topic ook hier komen (hadden in een paar dagen bijna 40 pagina's vol Nagelbijten / Gniffelen)

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:55

Vandaag:
O: 1 bruine boterham met boterhammenworst
T: 1 pakje sultane
L: 1 bruine boterham met botherhammenworst
T: Chocoladekoek (schaam!! Ik kon de verleiding niet weerstaan)
A: Snijbonen en eehhmm hoe heet dat vlees nou..

Een slechte dag voor mij dus.. Boos!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:57

Ik heb vandaag gegeten;

O: 2 bruine boterhammen met boter en caselerib
L: 2 appels en een banaan
A: *zit ik nog op te wachten* Knipoog

Verder eigenlijk ook nog geen tussendoortjes gehad. (moet ook zeggen dat ik pas erg laag uit bed was, dus er geen ontzettend lang overbrugbare tijden tussen zaten)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:57

Nog iemand van het andere topic.............. wil om gezondheidsredenen graag 15 kg. afvallen, zit te wachten op een bloedonderzoek om stofwisseling te controleren omdat het echt niet wil en ik van de diëtiste niet nog minder mag eten.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:59

linky schreef:
Nog iemand van het andere topic.............. wil om gezondheidsredenen graag 15 kg. afvallen, zit te wachten op een bloedonderzoek om stofwisseling te controleren omdat het echt niet wil en ik van de diëtiste niet nog minder mag eten.

Gaan we hier gewoon verder hea Knipoog

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:59

@ annuh 25Misschien moet je, je ontbijt en luch wat groter maken, die zijn nu veel te klein, dan is het logisch dat je in de verleiding komt.
Dit is namelijk niet een gezond dieet, maar juist onverantwoord, als dit een slechte dag is krijg je op een 'goede' dag al veels te weinig binnen.
Probeer meer te ontbijten, lunchen en fruit te eten.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:02

Lieke schreef:
Geldt ook voor tha-niekje, jouw lunch stelt niets voor, dat is een tussendoortje (tenzij je pas heel laat bent opgestaan ofzo).

Ja, ik ben pas erg laat uit m'n bed gekomen (laat maandag bloed testen omdat ik al maanden vermoeidheidsklachten enzo heb...)
Dus heb toen "ontbeten" en vlak daarna dus dat fruit gehad, omdat als ik er nog een lunch tussen moest proppen, ik met het avondeten geen honger meer heb Knipoog
*edit*trouwens nog even berekent; mijn "ontbijt" bevatte maar ong. 25 kcal meer dan mijn "lunch".

Ik begin nu aan mijn dagelijkse pakje Vifit light Vingers aflikken

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:46

*komt ook uit andere topic* Haha!

ilske schreef:
eet jij de rest van de avond niets meer???? Daar zou ik echt niet op kunnen leven..

qua dat betreft heb ik ook wel een fijn lijf, als ik niet genoeg eet merk ik dat meteen..

Juist 's avonds heb ik niet zo'n trek in dingen. En normaal eet ik ook gewoon aardappels en groenten 's avonds hoor, moeders had vandaag ff niet zo'n zin om te koken. Sigaar

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:37

Tha_Niekje schreef:
Lieke schreef:
Geldt ook voor tha-niekje, jouw lunch stelt niets voor, dat is een tussendoortje (tenzij je pas heel laat bent opgestaan ofzo).

Ja, ik ben pas erg laat uit m'n bed gekomen (laat maandag bloed testen omdat ik al maanden vermoeidheidsklachten enzo heb...)
Dus heb toen "ontbeten" en vlak daarna dus dat fruit gehad, omdat als ik er nog een lunch tussen moest proppen, ik met het avondeten geen honger meer heb Knipoog
*edit*trouwens nog even berekent; mijn "ontbijt" bevatte maar ong. 25 kcal meer dan mijn "lunch".

maar 25 kcal ??? lijkt me erg ongezond en als je lunch nog minder is dan ben je niet goed bezig sorry maar als je twee bladzijde terug leest staat er dat je ontbijt de belangrijkste maaltijd is

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:42

vossieman schreef:
Tha_Niekje schreef:

maar 25 kcal ??? lijkt me erg ongezond en als je lunch nog minder is dan ben je niet goed bezig sorry maar als je twee bladzijde terug leest staat er dat je ontbijt de belangrijkste maaltijd is

Zoals ik al zei, het was niet echt lunch en ontbijt... Ik heb lang geslapen en dus als ik eerst uitgebreid ging ontbijten, zou ik nog geen uur voor het avondeten nog goed lunchen... daarom heb ik die tijd dus gewoon overbrugt met wat fruit.
Verder zit ik momenteel ziek thuis, dus verbrand ik niet ontzettend veel kcal.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:45

ookal ben je ziek en je hebt wel gewoon eetlust vindt ik dat nog wat weinig en als je goed uitgebreid ontbijt heb je voor die calorietjes geen lunch nodig

ik lees ook dat je in de muziek wereld wil dan zou ik helemaal oppassen dat je niet doorslaat sorry als ik een beetje zeurdirig overkom

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:54

Als je het zo ziet, kan je het fruit ook bij het ontbijt rekeken... dan heb ik zeer uitgebreid ontbeten...
Een paar uur later heb ik goed avond gegeten. In totaal heb ik vandaag bijna 1600 kcal binnen gekregen, ik denk zeker niet dat dat teweinig is voor die paar uurtjes dat ik wakker ben en wat op een stoel zit.

En ik zal zeker niet doorslaan. Ik ben zeker niet zo iemand die niet eet e.d. Daarvoor ben ik ook veel te gek op eten. Met gewicht waar ik over ong. 6 maand naar toe wil, zit ik nog op een BMI van 20,28, wat nog niet eens tegen de ondergrens aan zit.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:59

Ja dan meld ik me hier ook maar................
(Dan heeft het bijhouden van de lijst ff geen zin meer)
Vanavond alleen maar thee gedronken. Moet er wel vaak van naar de wc. Helaas kan ik niet zonder een beetje suiker. Op zoetjes ben ik tegen. (vergif!) Dus dan maar met suiker.
Morgenvroeg weer op de weegschaal. Kijk uit naar de ovenfriet.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:07

Hey Nienke, gezellig dat je hier er ook bij komt Knipoog
Ik ga morgenochtend idd ook weer op de weegschaal Nagelbijten / Gniffelen