Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:15

Ongeveer 50 euro per week. Maar mijn vriendje doet ook vaak boodschappen en we gaan vaak uit eten, dus soms ook veel minder dan dat (aan boodsch).

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:17

Gast7391, dat is netjes toch? Dat is ook mijn budget. nou ja, 2 x 50 per week, aangezien ik meestal de boodschappen doe voor ons tweetjes :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:28

Ik ben alleen en hou 30 euro per week aan. (Pin 150,- begin van de maand). Ene week iets meer door bv hansterweken andere week minder. Eet daarvoor elke dag gewoon gezond en veel groente/fruit :). En koop veel bij Lidl/aanbieding voor voorraad

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:29

Chantal, wow dat vind ik echt heel knap hoor! Ik vind die E50 al aan de krappe kant af en toe moet ik zeggen maar ben ook gewoon een vreetzak :S

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:39

Danoesje ik ben alleen he? Ik heb niet het gevoel dat ik iets tekort kom eigelijk en goed eet :) . Alleen als ik kook dan kook ik vaak voor 4 personen en vries ik het in. Werk onregelmatig en heb het soms best druk met werk/sport dus dan hoef ik niet elke dag te koken.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:41

Ik woon thuis dus geen idee hoeveel er uit gegeven word aan boodschappen. Op zaterdag naar een markt gaan is altijd een aanradar, heel veel aanbiedingen bij de groentekraam omdat ze het zondag niet kunnen verkopen en het anders niet meer goed genoeg is om te verkopen maandag :)

(Laat) o: 5 amandelen, 1 bb met kaas en tomaat, vk knackebrod met hummus en komkommer

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:42

Nette lijstjes zie ik voorbijkomen!

Merk wel dat ik nu ik probeer alleen fruit/groenten als tussendoortje te eten, ik een stuk minder trek begin te krijgen :) ben ik wel heel blij mee.

Mijn lijstje tot nu toe
O: magere perzikyoghurt met 5 eetlepels muesli
T: 1 banaan

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:43

chantal, dat scheelt inderdaad een boel geld, in porties invriezen. Zou ik ook vaker moeten doen maar vind het wat lastiger nu ik probeer 's avonds niet zoveel koolhydraten te eten. Haal geregeld groente/fruit bij de turk of in de aanbieding, markt komt er vaak niet van helaas sinds ik niet meer vlakbij de Albert Cuyp woon maar in Zaandam :S

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:47

Danoesje en groente invriezen/diepvries groente en dan los stukje vis/vlees erbij? Weet niet hoe jou week menu er voor avond eten uit ziet, maar ik eet bv groente vaak 2/3 keer, vind zelfgemaakte soep heerlijk en is makkelijk in te vriezen. Ik eet wel koolhydraten maar zorg dat het max 50 gr is, dat is me op het sport centrum aangeraden en ik doe het daar prima op. Zorg dat ik ingevroren in bv kofta dan zeker 200/300 gr groente per portie heb

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:48

phormicola schreef:
O: 85gr havermout, 100gr banaan, 5gr cacao, 30gr ahornsiroop
T: 100gr banaan
B: Killer Abs, level 1
T: smoothie van 200gr meloen, 1 kiwi, 100gr banaan, kaneel
L: 100gr sla/radijsgroen/rucola (op eigen balkon verbouwd :D ), 70gr couscous, 250gr tomaat, 200gr komkommer, 3 radijsjes, 20gr ui, 40gr avar scherp, 12gr hennepzaad, verse kruiden, citroensap
A: stoofpotje van 65gr zwarte bonen, 55gr pandanrijst, 200gr aubergine, 150gr rode paprika, 1 blikje tomatenpuree, 20ml balsamico azijn, 40gr ui, 2 tenen knoflook, veel verse kruiden
T: 1 appel, 1 sinaasappel, 1 kiwi

2028kcal1755kcal -O-

Ik ben al vanaf zaterdag met vlagen ontzettend misselijk en totaal niet 'goed' zeg maar. Afgelopen zondag werd ik tijdens een dutje zo naar dat ik dreef in het zweet, ik lag te shaken, dacht dat ik dood ging, etc :') Zaterdag en zondag kwamen die vlagen van onwel-zijn wel na wat snacks. Zaterdag M&M's en zondag chipjes. Gisteren ging het dan ook veel beter, maar was evengoed nog misselijk bij tijd en wijlen. Kijken of het vandaag weer wil lukken, maar als ik m'n maag zo voel wil die nog niet volgestopt worden :n

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:51

chantal, dat probeer ik inderdaad ook: gewoon meer groente/saus (die is dan van tomaten) en minder koolhydraten. Zegt ze terwijl ze heel hypocriet twee crackers met nutella naar binnen schuift. Omdat ik daar even heeeeel veel zin in had :P Die groente invriezen met bijv. roergebakken kip is wel een optie! Heb nu ook nog soep staan maar die was een beetje mislukt oftewel: brandstof :P Dan eet ik hem toch niet zo snel, verwend nest dat ik ben!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:56

Haha ach anders ligt het In de diepvries te liggen terwijl je hem toch niet meer eet. Er is een topic voor bezuinigen trouwens op de boodschappen. Heel wat tips al uitgehaald en op aanbiedingen gewezen :)
Bewust boodschappen doen dus alleen kopen wat je nodig hebt en echt altijd wel eet helpt zoveel al.
En keer nutella met crackers kan best toch :P ik eet nu gewoon genoeg doordat ik voor mezelf afweeg wat ik wil eten. Als het op is, zit er niks meer in de pan. Bij mijn moeder schepte ik vaak toch nog wat extra op omdat het zo lekker is bv

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:58

is ook zo. En heb nu ook even wat soep in blik gehaald voor op werk. Is nog altijd beter dan die crackers met nutella haha. Enne...het is hamsterrrrr-weken dus twee bakken druiven voor de prijs van 1 gehaald onder andere :P Ik moet er wel bijzeggen dat ik van die E50 ook alle shampoo, wasmiddel, scheermesjes, make-up etc haal!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:07

Dat scheelt ook. Heb daar geen inzicht in. Soms koop ik dingen van m'n boodschappen geld (bv nu 2 grote handdoeken voor 10,-) en dan pin ik kater bv shampoo. Maar ben daar ook echt een hamster mee. Koop alleen maar 1+1 gratis dus alles op voorraad dan :)

Dit is ht topic trouwens: [HTT] Bezuinigen op de boodschappen - deel 5 Kunnen we hier weer ontopic :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:18

Vandaag vrij, net uit bed. Wil in een keer alles door doen straks maar dan zou ik rond half 2 weg gaan en om 9 uur thuis komen :-) . Vandaar warm bij de lunch en brood mee voor avond eten onderweg :)

O: 40 gr havermout/melk met cracker met ei + aardbeien
L: Wrap met 125 gr. zalm/ei/augurk/cottage cheese en nog wat dingen die ik kan vinden
T: Druiven
A: 4 BB met kipfilet
T: yoghurt met 1 eetlepel lijnzaad
B: 2 x 50/60 minuten fietsen, half uur abs en als ik het red en uurtje spinning

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:20

Klinkt naar Phor, hopelijk voel je je snel weer helemaal goed!
En anders even een bezoekje langs de HA? Klinkt niet helemaal als een normaal griepje.

Madeira: Dat is fijn :D Als ik fruit/groenten/noten o.i.d. eet (i.p.v. schoolkoeken bijvoorbeeld) dan krijg ik ook minder trek.

Sportief dagje Chantal!

Ik zal mijn falende lijstje van gisteren nog even posten :P

O: 80 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 7.5 gram zemelen, 170 ml ongezoete sojamelk & 2 kiwi's
L: 1 grote perzik, havermoutpannenkoek (1 ei, 32 gram havermout, 43 gram halfvolle melk)
T: 1 volkoren cracker met Spaans vleesbeleg (32kcal), 60 gram komkommer
A: bord volkoren macaroni met 60 gram gehakt, veel groentes en tomatensaus
T: 200 gram magere kwark met 100 gram aardbeien
D: 1 koffie, veel water
& toen had ik vanaf half acht tot twaalf een kroegentocht, daar aantal (denk 5/6/7?) biertjes gedronken en 1 shotje. Langs de Mac gegaan en daar een euroknaller hamburger en een side salad (zonder dressing gegeten) :+ Toen naderhand langs de Ah to go en een festini peerijsje en een blikje cola light gekocht :Y) En dat was weer mijn poging tot zo gezond mogelijk (ahum) uitgaan :')
B: 30 day shred L1, half uur fietsen, kwartier paardrijden :D

Ik ga deze week 3/4 keer uit dus denk dat het verstandig is om dan de alcohol te minderen en naderhand niet mee te gaan eten. Wilde ik gisteren eigenlijk ook liever niet maar vriendinnetjes drongen zo aan omdat ze vinden dat ik te dun ben (ben ik overigens niet :p ), is nog steeds geen goede reden om rommel te eten maar voelde me weer zo dom als ik niet meedeed..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:25

Ik ga gewoon lief voor mezelf zijn :) Kleine beetjes eten, dingen die ik wél lekker vind (de sla van gisteren was bijvoorbeeld erg misselijkmakend :') ) en dus niet zoveel rauwe groenten vandaag. Ik denk dat ik voornamelijk fruit en andere zoete dingen wil eten. Dokter wacht ik liever nog even mee :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:47

LisErm94 je kunt ook kijken dat als je het minst slechtst snackt na het stappen? Vroeg at ik flinke broodjes kebab met knoflook saus, nu neem ik een frietje. Kwam net met google deze link tegen en zie dat een roketje ivh dan het gezondst bv: http://www.slimmerafslanken.nl/2010/03/ ... r-de-loep/
(Pfoe en zie dat mijn frietje ivh dus eigenlijk super slecht is :') dus misschien toch maar ook over op kroketten na het stappen. Vind die ook lekker :P). Als je dan overdag gewoon echt gezond eet dan is een kroketje niet heel erg toch? En als je niet ladderzat word maar gewoon 2/3 wijntjes/biertjes drinkt.

Phor beterschap, rustig aan doen :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:02

Vanaf nu ga ik bij de snackbar voor een kroketje of Vietnamese loempia :D Ook lekker! Maar ga lang niet altijd naderhand na de snackbar meestal pak ik thuis nog iets gezonds of worden er ergens eieren gebakken, dus dat is gelukkig nog wel te doen.
Jammer van je frietje, ach vanaf nu aan de kroketten haha (klinkt niet veel beter :P )
En het is inderdaad geen ramp als je de rest van de tijd gezond eet maar vind het toch altijd zonde :P
Ja denk dat ik me in ieder geval twee keer aan max 2 drankjes ga houden, te veel alcohol is denk ik toch een stuk slechter dan frietjes en mac :P

Dingen eten die je lekker vind werkt altijd het beste als je ziek bent inderdaad :j
Zo was toen ik klein was het enige wat ik binnen kon houden als ik ziek was een roze koek :') (foei pap en mam :Y) )

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:24

O: 35g havermout, 10g spelt, 5g lijnzaad, sojamelk, agavesiroop, cacao
T: Banaan
L: 3vk bth sojaboter, 2x grillworst, 1x kaas
T: 1vk bth sojaboter/kaas
A: Tonijnsalade (Tonijn in water, aardappeltjes, sla, olijven, tapenade)
T: Soyayoghurt aardbei/rabarber
B: 2x20min fietsen, 5km hardlopen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:31

Beterschap Phor!

Roggebrood met appelstroop... Het leek me een vreemde combinatie, maar ik heb het net getest (appel-perenstroop) en hetwas inderdaad wel lekker.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:20

@ Mandy, een net lijstje van gisteren :) Misschien een beetje weinig, maar je hebt niet elke dag evenveel honger.

Veel beterschap Phor! Rauwe groenten en fruit zijn best zwaar voor je maag, dus eet maar lekkere witte bolletjes of iets dergelijks, tot je er weer bovenop bent :(:)

Edit: lijstje:

O: 30 g gerst, 50 g spelt, 200 ml rijstmelk, glas soja intens, grote mok thee
B: paar uurtjes opruimen
L: 60 g mie, taugé, broccoli, ui, wortel, maïs, Japanse zwammen, oesterzwam, sluimererwten, sojasaus, arachideolie, sesamolie, gember, curry, knoflook; toetje 1 nectarine
T: kleine groene pruimpjes, nectarine
B: Paarden verzorgen
T: peer
A: ?
T: 150 g magere kwark met geraspte peer

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:39

Bedankt voor alle beterschapswensen :) Ik heb geen idee wat dit is, maar het is zwaar k.u.t, ben ook de hele tijd duizelig. Ik heb een vermoeden dat dit weer m'n PMS is, die is 4 dagen geleden al begonnen en ik moet volgende week dinsdag pas ongesteld worden -O- Ik haat dit soort zware maanden. Ook een hoofdpijn van hier tot Tokyo %)

Vandaag
O: 40gr havermout, 114gr banaan, 20gr ahornsiroop
L: 2 roggebroodjes met ieder 15gr ajvar, 1 Tarvo boterham met 15gr bio pindakaas
Planning:
T: smoothie van 200gr galia, 105gr banaan, 30gr krulandijvie, 10gr tarwekiemen, 10gr ahornsiroop
A: 70gr pandanrijst, 150gr paprika, 100gr tofugehakt, 20ml ketjap, half uitje, 2 teentjes knoflook

1453kcal

Als ik het in me heb om een workout te doen dan zal ik proberen minstens 300kcal meer te eten.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:48

Beterschap Phor! Ik had vorige week ook zo'n dip, inclusief duizelingen. Wel iets minder heftig dan bij jou geloof ik. Ik vind je eetlijstje toch nog erg netjes trouwens!

Bhris, jouw lunch klinkt echt heerlijk!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:55

Ik vind t ook een mooi lijstje zeg, op zo'n dagen ga ik aan de vanillevla en zoete sojamelk :o

Many: Ik heb naast een zak taugé 2 verschillende doosjes wokgroenten gekocht; dat kwam veel goedkoper uit en ik hoefde het maar in de pan te mikken :=