[HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:24

Pfffff nou ik ben thuis! Heb er verdorie 1,5 uur over gedaan!! Het was van werk naar huis 1 lange file... lag ook gewoon soms laag ijs op de weg.

Doom: ja dat doen ze idd bij ons ook met zo'n grote hark achtig ding, zodat de bovenlaag los blijft :j

Das fijn BA! Weet je iig dat je straks lekker weer aan de slag kunt :) Oehhh risotto is nog wel zo lekker!!

Vriendje is hier lekker aan het koken, rijst met kip, groenten en chicken tonight tandoori :Y) hongerrrrr!!

We hadden vandaag eind vd middag kerstborrel op m'n werk, heb het heel braaf bij 2 cola light gehouden :P

Pivanti

Re: [HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:42

Angelique, dat is echt heel jammer dat het echt te ver weg is!
Fijn dat nu eindelijk het einde is zicht is met de verbouwing!
Jammer dat de risotto niet smaakte.

Woest, op zich best fijne werktijden, je bent op tijd klaar en hebt de middag nog of je heb de hele ochtend nog. Maar kan me voorstellen dat je weer even in t ritme moet komen.

Ik moet eigenlijk ook echt boodschappen doen. Maar ja morgen geen tijd want blijf tussen door dan op het werk ivm vervoer en vanaf daar om 18u door naar oppassen. Dus woensdag maar.
Heb niet echt beleg meer namelijk haha Gelukkig heb ik altijd wel wat eten ingevroren in de vriezer, want had ook helemaal niet bedacht dat ik nog iets moet eten ;)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:44

haha nu nog kerstborrel, Siz? :+
WIj hebben morgen geloof ik nieuwjaarsborrel en een 'oh wat zijn we blij dat we stedin zijn' borrel :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:49

wij hebben morgen ook nieuwjaarsborrel. geen zin in!

patricia, weet dat er genoeg scholen voor so zijn die graag SPH'ers in dienst hebben. informeer eens in de omgeving anders.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:52

inderdaad leuke werktijden, tis soms niet leuk als je met mooi weer middagpost hebt, maar ja..

ik ga nu denk ik slapen gaan (eerst nog wat buik en bil oefeningen op mijn matje hier :p ) en dan maar onder mijn twee pluimendonsdekens kruipen want mijn ogen zijn nog maar een paar millimeter groot :)

slaap goed allemaal ! xx

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:56

Slaap lekker Woest! Nee klopt in de zomer is het minder leuk.. Maar ja als je van 8 tot 17/18u werkt heb je ook niets aan de middag ;)

Angelique, ja moet eens even zoeken. Ken alleen in arnhem de SO omdat m'n pgb kind daar op school zit. Maar moet eens in andere plaatsten kijken dan of er in de buurt nog wat zit.
Misschien dat ook maar SPH overwegen ipv pabo als je daarmee ook wel aan t werk komt op SO eventueel... Maar eens even zien :) Bedankt ieder geval voor de tip

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:34

Haha oh ja :+ ik bedoel dus nieuwjaarsborrel :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:01

Zoo wat hebben jullie hard gekletst vandaag zeg! Moest gewoon 5 pagina's bijlezen! := Ik ben vanmorgen al om kwart over 9 op de fiets naar stal gegaan om Kveld te longeren. Het laatste stuk naar de winterwei is via een zandpad, dat heb ik maar gelopen, lag veel sneeuw. En ook naar de boerderij lopen is nog 800m, daarna dus gelongeerd, weer 800m terug gelopen en mijn fiets opgehaald. Vriendje was met de auto naar de garage en kwam me daarna ophalen. 's Middags met een dinnetje dat ik al twee maanden niet had gezien de stad in geweest en geshopt (nauwelijks iets gekocht, beide blut, maar moest wat verjaardagskadootjes hebben) en een paar uur bijgekletst in een cafeetje. Heerlijke dag dus, maar veel gelopen. Nu doet mijn knie weer zeer. Was wel te verwachten, maar het blijft vervelend. Morgen weer werken.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:47

Actief hoor Imre!

Hier weer lekker paar rondjes aan het mario karten geweest met vriendje :+ :))

Nu lekker douchen, nog wat tv hangen & naar bed! Trusten ladies!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:36

zoooo imre, dat zijn dus aardig wat metertjes die je gemaakt hebt! balen van je knie hoor, dat blijft ook maar tobben.

suus, die wii is dus wel een aanrader? wil 'm misschien ook...

ik vannacht goed geslapen, maar erg laat. de quooker installeren zat tegen dus die mannen waren pas om 12 uur klaar... ik heb tot kwart over 11 naar "The Rock' gekeken en daarna wat zitten suffen op de bank. had erge last van maagzuur maar na dat ene middeltje waarvan ik de naam steeds vergeet was het gelukkig snel over.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:39

Mornin' :wave:

Ik vind het een erg leuk ding :j maar ik vind wel de aanschaf + aanschaf van allerlei attributen erg duur. Je krijgt er bijv maar 1 controller bij en meestal wil je er natuurlijk twee om samen te spelen. voor mario kart heb je dan weer 2 stuurtjes nodig. Voor wii fit heb je weer een balance board nodig en dat gaat zo maar door :D maar we vermaken ons er goed mee, dus dat scheelt haha.

Last van vergeetachtigheid BA'tje? :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:39

ben helemaal niet dement ofzo :+

tja, dat is ook wat me tegenhoudt; kosten lopen zoooo snel op!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:41

:)) daar had m'n zus ook zo'n last van

Ja, de kosten lopen errug snel op. We hebben nu ook besloten het hier even bij te laten. We wilden beide graag mario kart hebben & het balance board. En dat hebben we nu, dus over een tijdje zien we wel verder als we het zat zijn :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:47

Morning :O

Daarom koop ik dus ook zelf geen Wii :n geen geld voor :n

Zo, vandaag gaat qua eten helemaal goedkomen, ik voel het :Y)
Planning:

O: yoghurt + muesli
T: eierkoek
T: 1 vb filet americain
L: 2 vb kalkoenfilet, 1 vb filet americain
T: appel
T: 2 mandarijntjes
D: ?? denk gebakken aardappeltjes, broccoli en mn overgebleven kipschnitzel, want die was errug lekker gister :9

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 09:59

Goedemorgen!

Jullie gaan hard zeg!

Pivanti mijn haflinger loopt steeds kreupel en ze kunnen niet vinden hoe het komt, niet heel handig dus. Hij is niet echt kreupel kreupel, maar 100% goed lopen doet ie ook niet..

Ingrid ziet er goed uit die dag van jou :)

Weten jullie trouwens of het erg is om mandarijntjes te snoepen? Ze zijn zo lekker ik kan er niet vanaf blijven :o

BA en woest lekker bijgeslapen?

Ook hier nog steeds een wii op mn verlanglijstje.. maar die prijzen he..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:05

Nee hoor, mandarijntjes zijn prima :j

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:09

Hihi ok.
Want ik eet ze ook nog weleens tussen mn tussendoortjes :o
Niet echt goed dat weet ik, maar die snaai ik dan liever dan een paar dropjes ofzo.
Wil t wel uitbouwen naar alleen in mn tussendoortjes eten, is voor mn tanden ook veel beter, maar alle begin is weer moeilijk :o

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:33

Vond een stukje over motivatie bij het starten (of het weer oppakken) van het afvallen op valtaf.nl, misschien wel interessant voor mensen die motivatie zoeken :D

Citaat:
Het nieuwe jaar is ingeluid, nieuwe ronde, nieuwe kansen zou ik zeggen. Veel mensen hebben vorig jaar al veel bereikt en willen dit doorzetten, anderen is het vorig jaar niet gelukt en hopen dat het dit jaar beter zal gaan. Bijna iedereen heeft goede voornemens als het over hun gewicht gaat. Natuurlijk is volhouden hierbij een van de belangrijkste regels. Om jullie hierbij te helpen hebben we een aantal tips en trucs waardoor je goed gemotiveerd kunt blijven.

Bedenk van te voren hoe je het het beste aan kunt pakken. Hoe ga ik mijn doel bereiken en binnen welke periode? Op deze manier gaat het afvallen waarschijnlijk vanaf het begin al vrij goed. En dat motiveert natuurlijk.

Geloof in jezelf. Maak alleen beslissingen als je er zelf echt achter staat. Als dit niet het geval is zal het een stuk lastiger vol te houden zijn. Begin vol zelfvertrouwen en zorg dat je erin gelooft dat het je gaat lukken. Denk je het niet alleen aan te kunnen? Sein ook je omgeving in. Zij kunnen je steunen en helpen op momenten dat het even minder gaat. Naast je eigen vrienden en familie kun je ook steun vinden bij buddies op de website natuurlijk.

Begin niet volgende week of overmorgen zodat je nu nog even kunt genieten maar begin direct. Van uitstel komt afstel zeggen ze wel eens, pas hier dus goed mee op. Bovendien zul je je gelijk goed voelen als je direct een goede start hebt gemaakt.

Haalbaar is een erg belangrijk woord als je het over afvallen hebt. Maak realistische doelen voor jezelf, anders hou je het nooit vol. Bovendien is langzaam afvallen vaak een stuk gezonder dan kilo’s per week verliezen. Een goed streven is ongeveer 0.5-1 kg per week te verliezen. Dit zal in het begin misschien iets sneller gaan maar wees niet teleurgesteld als dit een aantal weken later niet meer het geval is.
Met haalbaar bedoelen we niet alleen de hoeveelheid per week maar val af in stapjes. Denk niet: Ik wil over een jaar 30 kg afgevallen zijn maar neem stapjes van een aantal kg per keer, zo kun je iedere keer een gehaald doel wegstrepen. Dit werkt erg motiverend.

Ken jezelf. Waar liggen voor jou de verleidingen, kun je deze weerstaan of beter ontlopen? Doe daarom ook geen boodschappen als je trek hebt, de verleiding is dan veel groter. Ook boodschappen doen met een lijstje is hiervoor een goede remedie.
Ben jij een zoete snoeper? Zorg dan dat er altijd een lekker stukje fruit in de buurt ligt om zwakke momenten op te vullen. Een kopje bouillon kan helpen tegen de hartige trek.
Zorg ook dat je vaste eetmomenten hebt, verdeeld over de dag. Drie keer een hoofdmaaltijd en drie keer iets tussendoor. Op deze manier voorkom je erge trek en zal je lichaam gewend raken aan dit ritme. Gezonde tussendoortjes kunnen zijn: ontbijtkoek, magere yoghurt, een smoothie van vers fruit en magere zuivel of bijvoorbeeld een rijstwafel.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:34

schiet lekker op, we krijgen vandaag een nieuwe klantendatabase, die moet binnen nu en een halfuur live gaan maar tot die tijd heeft het geen zin om wat te doen, want kan nu dus niets registreren op de oude manier :roll:

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:35

Dat heet rustig wakker worden Ingrid ;)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:36

:D

Mijn dag trouwens:
O: activia yoghurtje, 2 sesam crackers met hagelslag
t: appel
L: 3 bb 30+ kaas/mosterd, cup a soup tomaat
t: appel
t: sesam cracker 30+ kaas/mosterd
D: pasta met tomatensaus, gehakt, groenten & wat geraspte kaas
t: mandarijn

Bew: niks bijzonders

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:44

Zo, ik ben ook weer op kantoor. Is wel weer even omschakelen na 10 dagen vrij, maar vind het wel lekker om weer aan het werk te zijn!

Planning:
O: shake van weightcare
T: stuk komkommer, stukje kaas
L: halve liter biogarde
T: handje pinda's, paar worteltjes
D: ?
T: fruit

Beweging: 2x 7km fietsen

Moet nog even iets gezonds verzinnen voor vanavond. Had gister een stoofpotje gemaakt, maar dat is alweer op.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:53

:O Mogguh :wave:
Ik ben vandaag begonnen met wat buikspieroefeningen, ben trots op mezelf :Y)
Gezond eten wil nog niet zo lukken. Wilde deze maand beginnen met weer sporten in de sportschool, maar het is al de hele week spiegelglad en dat blijft waarschijnlijk nog wel even zo, dus ik stap nu niet graag in de auto :o
Abbo op de sportschool wordt dus dan denk ik vanaf februari en tot die tijd mezelf maar een schop onder m'n hol geven en thuis wat buikspieroefeningen doen en op de stepper enzo (moet ook weer beetje conditie opbouwen want die heb ik totaal niet meer := )

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:54

Hee meiden

Is brinta pap eigenlijk erg op in de ochtend mee te beginnen? heb het niet genomen hoor, maar dacht misschien eens voor een andere dag!

ben net uit mijn bed dus vrij laat ontbijt maarja

O: 2 beschuitjes 1 kaas 1 kipfilet, manderijntje.
T: onbijtkoek ( stukje)
L: 1 a 2 meuslibollen met kaas ( die krengen vullen zo)
* sport: paardrijden
T: manderijntje
A: broccoli ovenschotel
*sport: baantjes trekken in het zwembad ( jaja dit is mijn goede/nieuwe voornemen op de dinsdag)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 10:59

Wendy15 schreef:
:O Mogguh :wave:
Ik ben vandaag begonnen met wat buikspieroefeningen, ben trots op mezelf :Y)
Gezond eten wil nog niet zo lukken. Wilde deze maand beginnen met weer sporten in de sportschool, maar het is al de hele week spiegelglad en dat blijft waarschijnlijk nog wel even zo, dus ik stap nu niet graag in de auto :o
Abbo op de sportschool wordt dus dan denk ik vanaf februari en tot die tijd mezelf maar een schop onder m'n hol geven en thuis wat buikspieroefeningen doen en op de stepper enzo (moet ook weer beetje conditie opbouwen want die heb ik totaal niet meer := )

Buikspieren dat zou ik ook weer moeten doen :j
Ken ook nog wel een aantal kickboks oefeningen die erg goed zijn :D
Fitness-school persoon ben ik niet, vind het echt niks om op die apparaten te staan.
Ik ben meer een buitenmens of wat actiever, zoals zumba, squashen, zwemmen, skaten, wandelen buiten weetje dat soort dingen.
Ik ga vandaag voor het eerst zwemmen, dit willen we iedere dinsdag gaan doen, baantjes trekken is ook erg goed voor je ;)