In de allerhande staan overigens echt lekkere en gezonde recepten deze maand. En twee pagina's over havermoutpap. En ze verkopen er nu ook cacao nibs, moerbeien, goji's, chia, maca, kokosolie etc. Sorry als dit oud nieuws is...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mariekeoo schreef:O: shake
M: shake
T: appel
Venthe schreef:Gisteren helemaal aan mijn lijstje kunnen houdenYes eindelijk weer goed gevoel
Planning vandaag (vrijwel zelfde als gisteren maar het beviel zo goed, morgen weer iets anders proberen)
O: 250 ml magere yoghurt, 1 banaan, blauwe bessen, 3 el omega zadenmix, 1 el chia, 1,5 el cacaonibs en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: cappuccino, sneetje roggebrood met halve plak 30+ kaas
L: sneetje roggebrood met halve plak 30+ kaas, 2 vkb met hummus en 2 plakjes kipfilet + kop thee
T: pakje evergreen, handje blauwe bessen
T2: schaaltje hot ricecrackers![]()
A (20.00 uur):2 pitabroodjes, met klein beetje shoarmavlees en veel ijsbergsla en tomaat + likje knoflooksaus. 300 g geroerbakte spinazie met een uitje erdoor
T: schaaltje spaanse sinaasappelkwark van almhof
B: 100 squats, 1 min planen en 1 paard rijden + stal werkzaamheden
elinebakker schreef:Tiggs is het aandachttrekkerij of onwetendheid? Meeste meiden zijn nog jong en hebben compleet verkeerder ideeën bij afvallen. Niet dat ik me er niet aan irriteer hoor haha!
Vind je lijstje overigens ook erg mager en niet heel erg bewust gezond, wat is jouw doel in dit geval?
MelissaV schreef:Mijn lijstje van vandaag:
O: boterham met jam en een kop thee
T: 1 appel
M: stokbroodje met alleen kaas erop (geen boter of mayo) + 1 appel
T: Handje chips (kon me niet meer beheersen :p)
A:Weet ik nog nietKlein beetje couscous met rozijnen erdoor en ijsbergsalade met farmer salade.
T:denk dat het iets van kwark wordt en anders wil ik proberen gezonde ijsjes te maken met fruit en yoghurt3 volkoren crackers, 1 met grill worst, 1 met kip/kalkoenfilet, 1 met boterhamworst
Voorderest drink ik door de dag heen ranja (heel licht aangemaakt) en thee en 1 glas cola light per dag.
Pikolino schreef:O: 250 gr geitenkwark, schep proteïne poeder, handje blauwe bessen, 1 el kokosrasp, 2 el pompoenpitten
L: boekweit pannenkoek (50 gr boekweitmeel, scheutje water, 2 eieren) belegd met: notenpasta, rookvlees, sla, tomaat en avocado
T: 2 stukjes energie/muesli reep, plak proteïne cake – beide zelf gemaakt en gluten/suiker/lactose vrij
D: oosterse roerbak groenten met roerei + thee lepel pesto door de roerbak groenten + 3 botjes sparerib
T:snack groenten (stukjes tomaat, komkommer, bleekselderij)klein schaaltje geitenyoghurt met hennepzaad en goji bessenDenk dat ik niet ga sporten vanavond maar ga opruimen, schoonmaken en wasseneven geshopt![]()
_Kiki_ schreef:O: havermoutpap met melk, rood dv fruit, 1/2 banaan, amandelen, vanille stokje, kardemon en gember
T: hazelnoten, rozijnen en kokos
L: 2 sneetjes roggebrood met kaas en tomaat,12 vk cracker met mayonaise kaas en tomaat
B: 20 min hoepelen, 10 min buikspieren
T: geitenyoghurt,peer
B:6,58,5 (waarom zou je ook de kortste weg nemen door de stromende regenkm fietsen, paarden verzorgen, 6,5 km fietsen
A:aardappelen, gehaktbal (beetje roomboter en ei), sperziebonenpasta, saus van boursin, verse spinazie, hamblokjes, champignons en pijnboompitten
T:geitenyoghurt, mineolamango, meloen en een heel klein beetje yoghurt
D: water en thee
Jespri schreef:Vanochtend beetje haast, waardoor ik wat later heb ontbeten.
T(08:30) Kleine banaan
O(10:15) Gezonde triangel van de bakker.
L(13:00) 2vk met boursin en jong belegen 48+
T(15:00) Bakje aardbeien en 1 peer met klein beetje kaneel.
T(16:15) Stukje pure chocolade 86%
A(18:30) 2 pita broodjes met shaorma, ijsbergsla en knoflooksaus.
T(19:00) Bakje aardbeien met klein beetje suiker en heel klein beetje slagroom.
T(20:00) 2 chocolade koekjes.
T(21:40) Stukje appeltaart
B: Geen
D: 250ml Cranberriesap, 250ml Halfvolle melk, 1000ml Water, 500ml Thee met zoetjes, 500ml Frisdrank.