Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:39

Ha, ik lees de banaan-discussie hier en sla tegelijkertijd de allerhande open en lees: "krom eigenlijk, dat mensen denken dat je dik wordt van zoiets lekkers als een chiquita banaan." :D

In de allerhande staan overigens echt lekkere en gezonde recepten deze maand. En twee pagina's over havermoutpap. En ze verkopen er nu ook cacao nibs, moerbeien, goji's, chia, maca, kokosolie etc. Sorry als dit oud nieuws is...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:50

mariekeoo schreef:
O: shake
M: shake
T: appel

:x

Kon ook jij niet gewoon voor jezelf onthouden dat je vandaag slechts 100 kcal op hebt?

En nee, ik ga de leeftijd niet eens bekijken.

Misschien moet er maar een mod mee gaan lezen de komende tijd want krijg het idee dat er ergens een wedstrijd 'wie kan het langst leven als boom' gaande is. Leven op lucht kunnen nl alleen planten, mensen niet.
zolang er bokkers denken dat ze zo afvallen en elkaars ideeën versterken dat je zo min mogelijk moet eten gaat dit topic heel de andere kant op en geven we elkaar geen tips meer om gezonder te eten maar doen we een wedstrijdje wie het minst kan eten.

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:59

Misschien kan iemand even de OP aanpassen dan?
Want nu staat er geloof ik letterlijk: alles mag, niets moet. Dus misschien is het leuk om die aan te passen dat dit geen pro-ana motivatietopic is. Wel vind ik dat mensen met een ES hier in thuishoren: op dat vlak ben ik ook niet vrij van zonden zeg maar, en het is dankzij dit topic dat ik weer heb leren eten.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:00

Uiteindelijk wordt hij zo denk ik

Venthe schreef:
Gisteren helemaal aan mijn lijstje kunnen houden *\o/* Yes eindelijk weer goed gevoel
Planning vandaag (vrijwel zelfde als gisteren maar het beviel zo goed, morgen weer iets anders proberen)
O: 250 ml magere yoghurt, 1 banaan, blauwe bessen, 3 el omega zadenmix, 1 el chia, 1,5 el cacaonibs en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: cappuccino, sneetje roggebrood met halve plak 30+ kaas
L: sneetje roggebrood met halve plak 30+ kaas, 2 vkb met hummus en 2 plakjes kipfilet + kop thee
T: pakje evergreen, handje blauwe bessen
T2: schaaltje hot ricecrackers :o
A (20.00 uur):2 pitabroodjes, met klein beetje shoarmavlees en veel ijsbergsla en tomaat + likje knoflooksaus. 300 g geroerbakte spinazie met een uitje erdoor
T: schaaltje spaanse sinaasappelkwark van almhof

B: 100 squats, 1 min planen en 1 paard rijden + stal werkzaamheden

:)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:03

Ja en nee bhris,
We kunnen iedereen heel veel steun en tips geven maar twee shakes en een appel daar vallen toch geen tips tegenop te geven?
Mag aannemen dat de nieuwelingen wel wat bladzijdes globaal doornemen, dan zien ze toch ook wat we hier doen en dat ons eetpatroon wel heel anders is..?
En is het nou 1 bokker maar dit soort lijstjes komen steeds vaker voor. Ik ben bang dat het alleen maar meer bokkers op ideeën brengt onder het mom van "als zij zo weinig kan eten moet ik dat ook kunnen".

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:12

O: glas yoghurtdrink
t: havermoutreep
l: 2 witte pistoletjes met eiersalade
t: 250gr meloenmix van ah, chocolademueslireep
a: pizza
t: mango, chips

Dit topic drukt je zo lekker met je neus op de feiten... wat mij betreft mag er wel streng worden gemod op de aandachtstrekkers.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:20

Tiggs is het aandachttrekkerij of onwetendheid? Meeste meiden zijn nog jong en hebben compleet verkeerder ideeën bij afvallen. Niet dat ik me er niet aan irriteer hoor haha!

Vind je lijstje overigens ook erg mager en niet heel erg bewust gezond, wat is jouw doel in dit geval? :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:21

Achteraf nette balansdag. Alleen tussendoor wat trek rond 16.00 waardoor ik wat kleine dingetjes heb gegeten, maar achteraf kon dit makkelijk.
O: 50 gr havermout/melk/zemelen
L: 65 gr havermout/melk/zemelen + 2 vezelrijke crackers met stroop
T: Appel, 2 gewone rijstwafels, krakeling
A: salade van halve gele en halve rode paprika, halve avocado, gekookt ei, 40 gr chorizo stukjes, tomaat, komkommer en 80 gr. kidneybonen
T: Magere kwark
T: 2 kleine peertjes
B: uur fietsen (Pokke weer!)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:24

elinebakker schreef:
Tiggs is het aandachttrekkerij of onwetendheid? Meeste meiden zijn nog jong en hebben compleet verkeerder ideeën bij afvallen. Niet dat ik me er niet aan irriteer hoor haha!

Vind je lijstje overigens ook erg mager en niet heel erg bewust gezond, wat is jouw doel in dit geval? :)

ik geloof niet zo dat het onwetendheid is, zelfs iemand van 13 ziet dat ze heel anders eet dan de meesten.

Ik heb op dit moment een beetje te veel stress, wat resulteert in te weinig eten en tussendoor eetbuien. Mijn doel is gezonder eten ;). Niet afvallen iig, want ben tevreden over mn gewicht.

De reden dat ik het lijstje wel post is de discussie dat niet alleen de gezonde lijstjes gepost moeten worden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:38

Klopt Zodiacje, ik wil alleen maar zeggen dat dit topic wel hulp kan bieden of houvast aan ES-bokkers, die inzien dat ze een probleem hebben en dit proberen oplossen. Lijstjes à la 'ik eet 100 kcal per dag' vind ik in 99 procent van de gevallen dan ook pro ana lijstje.

Tiggs, dat klopt. In de OP staat nl niet dat dit een gezonde lijstjes topic is. Dus ook mensen die anders eten horen hier in thuis - tenzij dus de aandachtstrekkerij lijstjes.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:51

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om geen pro-ana lijsten te plaatsen. Deze lijsten zijn op Bokt niet toegestaan. Dit omdat het plaatsen van deze zeer ongezonde lijsten andere bokkers op juist verkeerde ideeën kan brengen. Zoals in de regels van VT te lezen valt is het voor minderjarige bokkers niet toegestaan om over deze diëten te schrijven [VT] Regels en richtlijnen [VT] Voedertijd

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:27

Gister
O: 1 vkbh met 10 gr speculaas + kiwi
L: vkbh met kipfilet en vkbh met sellery
T: Minisalade van ui/tomaat/peterselie
A: Gewokte groenten (2 soorten boontjes, paprika, champignon) met satesaus + slavink
T: Appel

En vandaag:

O: 1 vkbh met frambozenjam + kiwi
T: 1 sesamcrunch reep
L: 1 meergranen triangel met tomaat, bleekselderij, komkommer en sla + banaan
T: snackpaprika + cherrytomaatjes
A: Rode kool met rauwkost + beetje appelmoes + gehaktbal
T: nectarine

Mn maag was nogal aan de rammel vandaag. (leuk ook als je in een stille examenzaal zit :') ) Bijna heel de dag door, vrij apart aangezien ik laatste tijd normaal gezien niet veel meer of minder eet dan nu en ook alles behalve actief ben geweest. Als ik er morgen weer last van heb maar proberen om toch wat meer te eten dan.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:31

MelissaV schreef:
Mijn lijstje van vandaag:
O: boterham met jam en een kop thee
T: 1 appel
M: stokbroodje met alleen kaas erop (geen boter of mayo) + 1 appel
T: Handje chips (kon me niet meer beheersen :p)
A: Weet ik nog niet Klein beetje couscous met rozijnen erdoor en ijsbergsalade met farmer salade.
T: denk dat het iets van kwark wordt en anders wil ik proberen gezonde ijsjes te maken met fruit en yoghurt :) 3 volkoren crackers, 1 met grill worst, 1 met kip/kalkoenfilet, 1 met boterhamworst

Voorderest drink ik door de dag heen ranja (heel licht aangemaakt) en thee en 1 glas cola light per dag.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:45

Bedankt voor de hulk coby

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:08

Pikolino schreef:
O: 250 gr geitenkwark, schep proteïne poeder, handje blauwe bessen, 1 el kokosrasp, 2 el pompoenpitten
L: boekweit pannenkoek (50 gr boekweitmeel, scheutje water, 2 eieren) belegd met: notenpasta, rookvlees, sla, tomaat en avocado
T: 2 stukjes energie/muesli reep, plak proteïne cake – beide zelf gemaakt en gluten/suiker/lactose vrij
D: oosterse roerbak groenten met roerei + thee lepel pesto door de roerbak groenten + 3 botjes sparerib
T: snack groenten (stukjes tomaat, komkommer, bleekselderij) klein schaaltje geitenyoghurt met hennepzaad en goji bessen

Denk dat ik niet ga sporten vanavond maar ga opruimen, schoonmaken en wassen :j even geshopt :D

M'n moeder kwam ineens thuis met spareribs en ik kon een klein stukje niet weerstaan! 2x zuivel is ook niet helemaal de bedoeling maar goed.. Volgens mij kon ik het er wel bij hebben vandaag.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:10

Ben het trouwens helemaal met je eens zodiacje, fijn die mod opmerking inderdaad!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:13

Haha, goedzo Emily +:)+

Mijn lijstje vandaag:

O: 20gr havermout, 20gr Bambix, 10gr haverzemelen, 5gr lijnzaad, 150ml halfvolle melk, 1 banaan, 5gr cacao, 3gr kokosolie en stevia
L: 3 Allisonboterhammen, 1x vega filet americain, 1x smeerworst, 1x 48+ smeerkaas en 112gr gepocheerde kipfilet
B: 3u lesgeven (ben met tram gegaan, rotweer!)
T: dubbele Soma boterham met 15gr pindakaas, 1 banaan, 2 cappuccino zonder suiker
T: pakje Melba toast met vega filet americain
A: 200gr gyrosreepjes met tzatziki, mini beetje knoflooksaus, een hele broccoli en een tomaat, halve focaccia met aioli als dip, glaasje mandarijnensap
T: plakje spekkoek banaan :9

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:19

_Kiki_ schreef:
O: havermoutpap met melk, rood dv fruit, 1/2 banaan, amandelen, vanille stokje, kardemon en gember
T: hazelnoten, rozijnen en kokos
L: 2 sneetjes roggebrood met kaas en tomaat, 1 2 vk cracker met mayonaise kaas en tomaat
B: 20 min hoepelen, 10 min buikspieren
T: geitenyoghurt, peer
B: 6,5 8,5 (waarom zou je ook de kortste weg nemen door de stromende regen :') km fietsen, paarden verzorgen, 6,5 km fietsen
A: aardappelen, gehaktbal (beetje roomboter en ei), sperziebonen pasta, saus van boursin, verse spinazie, hamblokjes, champignons en pijnboompitten
T: geitenyoghurt, mineola mango, meloen en een heel klein beetje yoghurt

D: water en thee

M'n broertje at toch niet mee dus onverwacht bij een vriendin gaan eten, erg gezellig en ook nog lekker :D

Leuk om te zien dat je er zo goed mee bezig bent Emily!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:33

O: 2 cracottes, 1 met zonnatura jam en 1 met komkommer
T: appel
L: 1 ovenbroodje met hagelslag :=
T: 2 stukjes chocola
A: 70 gram zilvervliesrijst met geroerbakte courgette, rode ui, champignons en prei
T: schaaltje yoghurt

B: ruim 3 uur hard werken (afstapelen, vakken vullen en spiegelen)

Ik werk van kwart voor 6 tot 9 dus eet ik al vroeg, om 5 uur en heb ik 's avonds meestal wel honger. Misschien dat er dus zo nog een T bij komt.
Laatst bijgewerkt door Amira_ op 08-05-14 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:36

Lijstje is iets anders geworden. O:) Aten bij schoonouders en was de appeltaart vergeten mee te nemen. Vriendlief had er alleen z'n zin in dat we nu nog een stukje hebben genomen.

Jespri schreef:
Vanochtend beetje haast, waardoor ik wat later heb ontbeten.

T(08:30) Kleine banaan
O(10:15) Gezonde triangel van de bakker.
L(13:00) 2vk met boursin en jong belegen 48+
T(15:00) Bakje aardbeien en 1 peer met klein beetje kaneel.
T(16:15) Stukje pure chocolade 86%
A(18:30) 2 pita broodjes met shaorma, ijsbergsla en knoflooksaus.
T(19:00) Bakje aardbeien met klein beetje suiker en heel klein beetje slagroom.
T(20:00) 2 chocolade koekjes.
T(21:40) Stukje appeltaart

B: Geen
D: 250ml Cranberriesap, 250ml Halfvolle melk, 1000ml Water, 500ml Thee met zoetjes, 500ml Frisdrank.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:39

Inderdaad geen goede wending van dit topic, fijn dat het nu een beetje in de gaten gehouden wordt :j

O: 200 gram magere kwark, 150 gram magere yoghurt, 5 gram haverzemelen, 5 gram lijnzaad, 11 gram notenmix, 10 gram moerbeien, 12 gram whey, 1 appel met kaneel
T: 1 mineola, 1 gele paprika, 2 bospeentjes
A: (op stage..) 1 ol vegavlees in sausje, 1 ol frietjes, 3 ol wokgroentes
T: 2 vk crackers met 8 gram pindakaas, 1 banaan, 1 schep (11 gram) pre-workout
T: 28 gram whey, 2 mandarijnen
A: 125 gram tofu, 95 gram (gekookt) zilvervliesrijst, 1 rode ui, 1 ui, 1/2 courgette, 2 tomaten, 1/2 eetl olie
T: klein handje gemengde noten
D: 1xkoffie met scheutje ongezoete amandelmelk, 1 cappuchino, water, groene en witte thee, glas spa rood met citroen
B: stagedienst, 20 min fietsen, 1 uur en 45 min bootcamp

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:51

Door een beetje een vol schema had ik dit topic niet meer in mijn lijstje staan. Vanaf nu na de tem van vandaag wel weer :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:54

B: BR Workout 5
O: 100 g havermout, el lijnzaad, el chia, 400 ml amandelmelk, water
B: Boodschappen doen, paarden verzorgen
L: Magere yoghurt met ananas, aardbeien, nectarine, peer met lijnzaad en chiazaad
T: 3 Sonja Kimpen speltcrackers met light roomkaas en cherrytomaat en 1 gekookt ei, blikje kokoswater
B: 20 min. ballet (barre) en 20 min. interval lopen + 20 min. uitstappen
A: 1 schep zilvervliesrijst, 1 schepje boekweit, 1 schep bloemkool in witte saus, 1 schep champignons in rodewijnsaus; salade (2 el bruine bonen, sla, scheutjes, el wortelpuree, 2 el verse hummus, tomaat, el appelmoes, dressing)
T: Bakje aardbeien + flesje suikervrije limonade

Ik ben blij met mijn lijstje :)

edit: thanks Coby!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:55

Goed bezig Emily!

Mijn lijstje:

O: havermout met appel, scheutje kokosmelk en water
T: 1 vk cracker met huttenkase en basilicum
L: 4 vk crackers (2x gekookt ei, 2x pindakaas)
T: 200g magere kwark met appel, 1 latte, handje pinda's
A: basmatirijst met gewokte groenten (tomaat, komkommer, paprika, spinazie), gebakken uitjes en pinda's
T: 3 vk crackers met pindakaas

B: 45 min RPM, 1u pilates, 45 min essentrics

Veel sport en veel pinda's :+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:56

Fijn dat er op gemodereerd wordt. Zulke lijstjes lijken me inderdaad niet de bedoeling hier. Daar heeft helemaal niemand iets aan.

Vandaag definitief:

O: 60 gr havermout, 1 appel, 10 gr zemelen, 15 gr lijnzaad, 150 ml ongezoete sojamelk + water, kaneel, scheutje agavesiroop
T: eiwitshake 28 gr whey
L: doperwtenpannenkoekjes. Met 150 gr doperwten door het beslag, 45 ml amandelmelk, 1 ei, 20 gr boekweitmeel. 50 gr doperwten erbij en beetje kaas als garnering. + 1 pannekoekje met suikervrije rozenbotteljam
T: groene smoothie met 1 banaan en 60 gr spinazie, blokje suikervrije nougat
T2: vezelrijk cracker met pindakaas en beetje hagelslag
A: bloemkool/rucola stampot met zongedroogde tomaatjes en groenteballetjes. Maar een heel klein beetje van gegeten, werd er echt enorm misselijk van :\ %)
T: later toch nog wat trek gekregen dus boekweitgruttenpap gemaakt: 40 gr boekweitgrutten, 150 ml amandelmelk, 15 gr rozijntjes, 5 gr chia zaad, 5 gr hazelnoten, scheutje agavesiroop
T2: 2 zelfgebakken (niet door mezelf :P ) zandkoekjes

D: water, thee
B: 30 min workout, kont, benen, buik, 6 km fietsen, 1 uur stalwerkzaamheden

Zonder de koekjes en nougat 1700 kcal gegeten tegenover 2000 kcal verbrand.

Vet: 70 gr - Eiwit: 80 gr - Koolh: 186 gr - Vezels: 44 gr

Ben tevreden :j