Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tropico

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:02

Bij mij gaat het ook nog steeds goed, haha ik heb eigenlijk weinig meer toe tevoegen aan dit topic dan
afentoe te plaatsen dat ik nog steeds al weer bijna een jaar op het zelfde gewicht zit Haha!

Ik sport elke dag, ik vind het heerlijk om te sporten.
Als ik een dag niet gesport heb dan kun je dat aan mijn humeur wel merken Haha!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:10

ik ben pas o,5 kilo kwijt sinds dinsdag Scheve mond

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:30

"Pas"? Weet je hoe veel dat is joh? 'k Zou trots op mezelf zijn, 0.5 kilo is écht niet weinig.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:02

Ik zit de hele dag op m'n werk water te drinken. Lekker doorspoelen!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:29

_Scarlet_ schreef:
Ja, 'k hoor wel eens van mensen die elke week minstens 2x bij de McDonalds eten... Niet omdat zij dat zo graag willen maar omdat hun ouders geen zin hebben om te koken ofzo
Dan denk je toch ook wel ff van, *gloemp*

Ja inderdaad.. schandalig is dat
Wij eten minimaal 5x per week aardappelen, vlees en groenten Ja *gelukkig!* anders zou ik het denk ik niet volhouden..

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:06

Mazzel-meid schreef:
ja inderdaad, wat sport jij veel Laura, Super hoor!

Ik heb echt een giga hekel aan sporten Scheve mond krijg mezelf maar niet zover..
Heeft er iemand tips ofzo? Touwtje springen vind ik wel leuk Haha! maar verbrand je daar ook genoeg mee?

Nouja, ik ben ook langzaamaan begonnen he. Had vroeger ook een hekel aan sport; gym? Blegh...
Nadat Waldo ingeslapen was had ik een andere hobby nodig - en ik had altijd gezegd: als ik die tijd die ik in mijn paard steek in mijn lijf zou steken zou ik er toch goed uit zien Tong uitsteken
Dus toen heb ik een abbo genomen op de sportschool in NL, fitness 2x pw en pilates 2xpw. Nu ik hier in Amerika ben en geen auto heb (= ik zit doordeweeks gevangen in mijn appartementencomplex) heb ik toch weinig te doen 's avonds dus ga ik sporten in de gym hier. En aangezien ik eigenlijk nog een beetje halfbakken bezig was (wat is nou eigenlijk de juiste methode voor mij? De meest efficiente manier van sporten? Doelen bereiken!) heb ik me ingeschreven voor het 30-day-makeover program op de sportschool. Ik heb nu dus een personal trainer en een speciaal programma waarvoor mijn lijf en conditie aan alle kanten gemeten is.

Touwtje springen? Tsja... niet slecht natuurlijk, maar bij het meeste geldt toch wel: met 10 minuutjes ben je er niet.. (en ik weet niet of jij een half uur touwtje kan springen? Knipoog ) Mijn programma is opgesteld uit krachttraining (gewichten) en cardio (fietsen, elliptical, loopband etc) en daarnaast doe ik 1x Pilates voor het stretchen en dat is ook een beetje krachttraining.

Ik moet minimaal 2xpw 30 min krachttrainen en 3xpw 45 min cardio. Dat, in combinatie met een dieet wat voor een bepaald % uit koolhydraten, proteeinen en vetten - 1400kcal - moet ervoor zorgen dat ik in 6 weken maximaal 7% vet kwijtraak (van 25% bodyfat naar 18%) en 15 lbs (ongeveer 6 kilo?)

Ik ben benieuwd. Zondag begonnen, er is nu 1,5 lbs af. We liggen op schema....

Cool

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:06

droog je uit van thee Verward ?

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:44

ja toch? nou zo erg zal het ook wel niet zijn maar volgens mij droogt thee je meer uit dan water. Zoiets heb ik een keer gehoord.
Vandaag lekker gereden Haha! was heerlijk weer! en gesprongen, later nog even zonder zadel en nog laag hindernisje gesprongen. Soes was vandaag zo lief!! nu even douchen en dan 1,5 uur handballen.

Volgens mij heb ik voor vandaag weer genoeg beweging gehad. Nog niet zo veel gegeten en veel water, tussendemiddag geroosterd brood hmmm Vingers aflikken

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:00

zit gewoon aan de 1300 kcal vandaag? Scheve mond
vrij veel.. terwijl ik me gewoon aan m'n punten gehouden heb Verward

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:07

(preek:) Het gaaaaat niet alleen om de calorieen, het gaat om je voedingsmiddelen Haha!

Thee droogt je niet uit hoor - wat er wrsch bedoelt wordt is zwarte thee. Die bevat caffeine, net als koffie. En dat heeft niet dezelfde eigenschap als water; dat gebruikt juist water idd. Dus je kan beter voor groene thee (zonder caf) of water kiezen Lachen

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:09

Mazzel-meid schreef:
zit gewoon aan de 1300 kcal vandaag? Scheve mond
vrij veel.. terwijl ik me gewoon aan m'n punten gehouden heb Verward

Maar 1300 kcal Wow! Als ik maar 1300 kcal per dag binnen zou krijgen val ik letterlijk flauw.
Ik zit zelf elke dag op 1773 kcal en ik blijf echt prima op gewicht, dat jullie met zo weinig
de dag doorkomen ik zou het niet kunnen dat verzeker ik je Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:10

Laura schreef:
(preek:) Het gaaaaat niet alleen om de calorieen, het gaat om je voedingsmiddelen Haha!

Weet ik wel Tong uitsteken
maar kwa punten zit ikveelste laag en kwa caloriën zit ik veel hoger dan de rest van de week Verward vind ik een beetje vaag...

Tropico; lukt ook niet altijd even goed, heb 't de laatste tijd altijd koud, en duizelig enzo... wil er zo graag nog een halve af... en dan echt stabiliseren want ik ga nu dus al wellis bijna tegen de grond Scheve mond

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:13

Spetterlover schreef:
droog je uit van thee Verward ?

Caffeïne trekt vocht uit je lichaam ofzoiets.
Dus de cola, thee en koffie proberen een beetje te beperken.
EDIT: bevat alleen zwarte thee caffeine? ik dacht bijna alle soorten

Ik drink zelden thee, vind het alleen lekker met heel veel suiker/zoetstof. Maar aangezien het allebei niet bepaald goed is..
Cola light drink ik altijd als we italiaans eten en zelden zo savonds.
Koffie drink ik wel iedere dag maja das te heerlijk om te laten staan Haha!

5x per week aardappelen vlees en groente Scheve mond bah haha
Wij eten dat iets van 2 keer, verder vaak pasta of rijst.
Zitten ook niet veel calorieën in toch?

Ik heb vandaag 15 km gefietst en 1 uur paardgereden Pling
Ik fietste eerst nooit maar nu probeer ik het wel soms, maar als je een brommer hebt is dat niet zo makkelijk Knipoog

Ik heb vandaag een mega groot broodje gehad als ontbijt, waar ik echt vol van zat(niet overvol) en toen had ik de rest van de dag geen honger meer, heel handig Haha!
Wel gegeten, gewoon omdat t niet goed is als je langs niks eet.
En ik wat je smorgens en smiddags eet verbrand je toch weer in de loop van de dag toch? (als je niet TEveel eet).

Laura, volgens mij zie jij er over 6 weken super uit! zoveel sporten enzo!
Hoe zwaar en groot ben je nu?

Mazzel-meid: ik vind dat dat WW ook niet zo duidelijk. Fruit is toch 0 punten? Maar als je nu iedere dag 6 appels eet bv. telt dat ook wel aan Tong uitsteken

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:16

Mazzel-meid schreef:
Tropico; lukt ook niet altijd even goed, heb 't de laatste tijd altijd koud, en duizelig enzo... wil er zo graag nog een halve af... en dan echt stabiliseren want ik ga nu dus al wellis bijna tegen de grond Scheve mond

Je moet wel gewoon goed blijven eten hoor meid Ja
Duizelingen? vaak koud? dat is niet echt gezond hoor je
lichaam heeft duidelijk iets te kort, iets wat jij dus niet binnen
krijgt met dit voedingspatroon.

Ik zou gewoon gezond gaan eten en met mate meer niet
dan voel je, je vast veel lekkerder geen duizelingen en geen kou meer.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:18

Mazzel-meid:*vraagt zich af of je de bovenstaande posts over de 500 kcal van Scarlet hebt gelezen*

Minder eten kan net zo slecht zijn als te veel eten. Bovendien val je harder af als je genoeg eet ipv veel te weinig. Als je duizelig wordt is er echt iets mis.
Wat eet je op een dag?

Poison:
In cola light zit idd ook caffeine Haha!
In groene thee zit geen caffeine. Sterker, groene thee wordt aangeraden omdat dit je stofwisseling ondersteunt. Gezonder dan frisdrank dus.

Pasta en rijst is goed voor je, MITS je de volkoren keuzes pakt. Witte pasta en snelkook-geraffineerde rijst is zo bewerkt dat het, net als witbrood, weinig vezels heeft en lege koolhydraten.

Poison: Ik zit nu op de 154 lbs (=70 kg?) en ben 1.79 lang. Ik heb een foto van mezelf in bikini hier trouwens (een before-foto Haha!) die wil ik wel plaatsen maar dat lukt niet vanaf mijn werk (mag niet op de upload servers) dus als iemand die voor mij kan uploaden?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:19

Poison schreef:
Mazzel-meid: ik vind dat dat WW ook niet zo duidelijk. Fruit is toch 0 punten? Maar als je nu iedere dag 6 appels eet bv. telt dat ook wel aan Tong uitsteken

klopt, maar je mag maar een bepaald aantal gram per dag hebben..
ik eet altijd 2, hooguit 3 stuks fruit per dag..

Tropico; daar hameren m'n ouders ook al op, en je hebt ook wel gelijk.. want echt fijn is dit ook niet maar ben dan weer zo bang dat ik flink aan ga komen..

Laura; zal eventjes opzoeken, heb van de week toevallig een keertje gepost wat ik gegeten heb.. ff zoeken Lachen

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:21

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:22

Dit is van uhh afgelopen maandag of dinsdag

Mazzel-meid schreef:
Wat ik gegeten heb vandaag;

5 uur Slapen : 1 boterham kipfilet
half 10; 1 boterham kipfilet
12 uur; 3 boterhammen kipfilet
diner; paar aardappelen, veel groenten (hadden een groentepakket, dus vanalles wat) en 40 gram gehakt, als toetje 200 gram magere yoghurt

tussendoor; 1 evergreen, 3 sultana koekjes, 2 appels

Zo zit ik volgens de WW-regels aan 17,5 punten.. minder mag ik niet hebben

[edit]
soms is het wel ietsje meer trouwens, maar wel rond deze koers
Laatst bijgewerkt door Kytha op 13-05-05 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:28

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:30

En jij wil meer afvallen Laura??????

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:31

Hmmm... er zit tussen die 5u en half 10 wel een lange tijd...

Verder is die boterham kipfilet wel een beetje eentonig Knipoog en mis ik je groente. En ik zou bij het ontbijt nog een glas melk drinken of yoghurt nemen.
Evergreen en sultana's bevatten vrij veel suiker.

Scarlet zei ook al: hoe eet ik een salade op de uni?
Nou, het is even een paar minuutjes er voor uittrekken, maar dan heb je een super maaltijd: Koop een zak gemengde sla en een doosje minitomaatjes, kook een ei, neem een bakje tupperware met deksel, laad dit vol met de sla, tomaatjes, de ei erin (kan je in schil meenemen en pellen als je gaat eten) en wat (magere) slasaus of olijfolie en azijn erover. Kost ongeveer evenveel tijd als een broodje smeren!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:32

orionneke schreef:

Ik wil met name strakker worden, en ik wil dat vet op mijn bovenbenen en love-handles kwijt. 15 lbs vet eraf en dan zit ik op mijn super-ideale gewicht (lees: best shape ever Haha! )

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:35

Mazzel-meid schreef:
..

Tropico; daar hameren m'n ouders ook al op, en je hebt ook wel gelijk.. want echt fijn is dit ook niet maar ben dan weer zo bang dat ik flink aan ga komen..

Ik bedoel maar wat houd je voor leven over als je altijd maar op alles moet letten?
Want o,o,o ik bedoel dit helemaal niet verkeerd maar eet gewoon gezond lekker groentes, fruit, vlees
duizelingen zijn niet goed echt niet je lichaam geeft gewoon duidelijk aan dat het genoeg is geweest
het schreeuwt om een bepaalde voedingsstof die jij niet binnen krijgt met dit patroon.
Je komt niet aan van gezonde voeding met voldoende beweging, voel je fit voel je lekker.
Eet waar je behoefte aan hebt maar probeer je behoefte te beperken wat betreft snoep,chocolade ect.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:36

Laura;
Is het trouwens echt zo dat een eitje bakken in olijfolie gezond is?
Gezonder dan een pakje evergreen?

Ik las nl. in je andere topic dat je dat als ontbijt kan nemen.. heb er soms best weleens zin in.. maar heb juist het idee dat dat heel slecht is? Verward

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:40

Laura schreef:
orionneke schreef:

Ik wil met name strakker worden, en ik wil dat vet op mijn bovenbenen en love-handles kwijt. 15 lbs vet eraf en dan zit ik op mijn super-ideale gewicht (lees: best shape ever Haha! )

Laura I love youre lifestyle Haha!

Je denkt precies hetzelfde als mij, niet extreem gaan lijnen, op brooddieet, bananendieet,
eierdieet what-everdieet.

Nee gewoon een gezonde voeding en lekker sporten om strak in je vel te zitten.
Wij hebben denk ik veel gemeen op dit punt Knipoog