Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 10:49

Vind ik ook :)
En daarnaast gaan leren schoenen natuurlijk ook veel langer mee. Ik heb er nog staan van tien jaar oud die nog prima zijn.

Macbeth ken ik niet, maar wel mooi dat er merken zijn die echt om de goede reden vegan schoenen maken :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:28

Ik vind het altijd zo typisch dat als je een hele post maakt met bijvoorbeeld 10 argumenten, waarvan 1tje alleen al genoeg reden zou moeten zijn om geen vlees meer te eten. Dat er dan 1tje uitgehaald wordt waar een slecht tegenargument op wordt gegeven. En dat is dan blijkbaar meteen de reden waarom ze wél vlees eten. Ik hou wel echt van Vegan Sidekick, die heeft echt over alle onderwerpen een meme! <3

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:37

Vegan sidekick is een held! Ook fijn dat hij zijn plaatjes op argument sorteert op zijn website :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 12:44

Echt he! Moest zo hard om deze lachen:
Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:33

Ik wil mij hier ook graag melden :) Al een tijdje pescotarisch, af en toe nog wel een visje gegeten. En daarnaast heb ik een melkintolerantie dus producten met melk erin liet ik al staan. At dus al voornamelijk veganistisch met af en toe een pescotarisch tintje. Maar wil nu toch wel helemaal veganistisch gaan eten.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:42

Damelza schreef:
Ik wil mij hier ook graag melden :) Al een tijdje pescotarisch, af en toe nog wel een visje gegeten. En daarnaast heb ik een melkintolerantie dus producten met melk erin liet ik al staan. At dus al voornamelijk veganistisch met af en toe een pescotarisch tintje. Maar wil nu toch wel helemaal veganistisch gaan eten.

Hey! Super goed van je dat je de overgang gaat proberen te maken naar veganistisch eten! Als je hulp nodig hebt, ik verbaas me altijd over de gezamenlijke kennis in dit topic! Je krijgt altijd super goede suggesties en het is fijn om gesteund te worden in een leefstijl die niet makkelijk is tegenwoordig, en ook nog niet algemeen geaccepteerd. Dus sowieso heel dapper! Heb je nog ergens tips bij nodig? ;)

Ik weet niet of je ook echt op verpakkingen wilt gaan kijken, maar op gewoonvegan.nl komen heel veel leuke suggesties aan bod!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:46

Voornamelijk toch ook wel waar jullie uit eten gaan? (Amsterdam)
Het verbaast me eigenlijk hoe weinig veganistische dingen restaurants en cafes op hun lijst hebben staan. Als je dan ergens leuk wat gaat drinken met iemand is dat toch altijd wel teleurstellend.

Ik heb vandaag bij de AH to go een maaltijdsalade met falafel gehaald, erg lekker! Normaal race is daar altijd naar binnen en haal ik even wat ik zeker weet wat ik mag. Maar hier viel zomaar mijn oog op. Wat zijn nog meer aanraders bij de AH to go?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:05

Leuke site inderdaad :D
Deze vind ik ook erg herkenbaar
Afbeelding

Die maaltijdsalade klinkt lekker!
Ik ga zelf nooit meer naar ah to go. Ik maak zo veel mogelijk zelf.
Vroeger haalde ik me meestal gewoon een hard broodje en een bakje vegetarische worstjes als ik onderweg honger kreeg :Y)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:45

Moderatoropmerking:
De vraag vanuit de vorige modopmerking is om on topic te blijven. Gelet op de titel: meer veganisten op Bokt. Om hier een een ander topic bij te betrekken op LZP is niet nodig. En heeft voor dit topic geen meerwaarde. Evenals berichten als: ik heb daar mijn bericht geplaatst is onnodig. Mocht je het andere topic interessant vinden dan kun je daar altijd berichten plaatsen.

WildWings schreef:
Inderdaad, er wordt totaal geen persoonlijke aanval gedaan, er worden geen andere bokkers besproken, etc. Dus wat het probleem is? Ik zou daar wel graag toelichting over krijgen hier, voor de duidelijkheid. (Misschien kan degene die ook eerder heeft geTeMt, dit berichtje ook even temmen om mijn verzoek onder aandacht te brengen van de moderators? Bij voorbaat dank onbekende meelezer, ik ken je niet, maar je bent een schatje :* )

8nnemiek schreef:
Ik vind wel dit: 'het forum moet een plaats zijn waar mensen met verschillende meningen over zeer uiteenlopende zaken met plezier met elkaar discussiëren en ervaringen en informatie delen.' :Y)

Mijn idee van plezier is niet per se een discussie waar mensen persoonlijk aangevallen worden op hun beroep of word gezegd dat je geen respect toont als je niet liegt tegen kinderen, maargoed... that's me... het is natuurlijk heel persoonlijk wat je plezier oplevert.. :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:40

Lief he, ww. Heeft hij toch nog je berichtje gelezen :D

Wel apart, ik heb wel vaker naar andere topics gelinkt op bokt.. Om hulp of advies te zoeken, of gewoon om een interessante discussie als deze te delen, en dat is nooit eerder een probleem geweest..

Vanavond gaan we met mijn ouders, zusje en schoonbroer veganistisch barbequen :D ik heb maiskolven gemaakt, en gevulde tomaat, en aardappels om te poffen.. En ik had een courgette van 4 kilo waar ik 4 liter soep van heb gemaakt :D

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 18:15

Komen weer erg veel goede suggesties langs hier,
vooral de zoekfunctie bij zalando op namaakleer, die ga ik
snel eens gebruiken.
Wil een paar leuke (diervriendelijke) laarzen scoren :D

Dus ontzettend bedankt allemaal voor de inspiratie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:30

Coby schreef:
De vraag vanuit de vorige modopmerking is om on topic te blijven. Gelet op de titel: meer veganisten op Bokt. Om hier een een ander topic bij te betrekken op LZP is niet nodig. En heeft voor dit topic geen meerwaarde. Evenals berichten als: ik heb daar mijn bericht geplaatst is onnodig. Mocht je het andere topic interessant vinden dan kun je daar altijd berichten plaatsen.

Neeee, echt, waar zijn jullie mee bezig?
De vraag uit de vorige modopmerking is om 'niet meer topics op deze manier te bespreken' omdat "het bespreken van andere topics op deze manier niet is toegestaan'.
De vraag uit de vorige modopmerking had niets met ontopic blijven te doen?

Daarnaast WAS het ontopic wat er geplaatst werd, gelet op de titel. De opmerkingen gingen om/over veganisme.

Dus de vraag blijft: waarom dan een modwaarschuwing? En waarom twee keer een andere uitleg geven?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:46

Dacht al dat het aan mij lag.. Ik kan ook echt geen offtopic discussies vinden in dit topic.. Het gaat op deze pagina al de hele tijd over vegan schoenen en vegan websites, en dan komt er ineens zo'n mod-opmerking voorbij die er echt totaal niks mee te maken heeft.
Dat andere topic daarentegen.. Dat is alleen maar offtopic.. en dat is verder geen probleem? >;)

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:58

Dat dacht ik dus ook, daar gaat het véééél meer offtopic dan hier. En er wordt op bokt wel vaker gelinkt naar andere topics.
Iedereen is hier ook erg netjes, er wordt hier niet over andere personen gesproken oid, enkel over het onderwerp (vegatarisch/vegan zijn, heb je vlees nodig en is het zielig) dat daar naar voren komt, dat imo hier prima past.

Ik probeer lederen dingenzoveel mogeijk te beperken, mijn lederen dingen zijn altijd duurzame dingen zoals mijn zadel; een paar schoenen koop ik niet in leer omdat die toch verslijten/uit de mode raken en dan heb je het jaar erna weer nieuwe.
Heb ook een vegan tas (mijn moeder heeft er ook eentje), maar ben het merk vergeten. Mooie tassen en ook goede kwaliteit.
Andere dingen, bv bont, overweeg ik niet eens. Dat is imo luxe of voor de mooi, geen product van hoge kwaliteit dat je voor zijn functie moeilijk kan verangen zegmaar.
En aangezien nepleren dingen etc. steeds beter en mooier worden; waarom zelfs aan leer denken dan?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:23

Ben het helemaal met jullie eens. Wat een kinderachtig gedoe zeg!

Brrrrr ik was vanmiddag op stal bij mijn vorige pony en er kwam een mevrouw aanzetten met een bak vol met dode mannelijke kuikens. Zielig he. Worden al 1 dag nadat ze geboren zijn vermoord omdat ze mannelijk zijn :( Bah dat vind ik zo erg om te horen. Ze ging ze aan de uilen voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:49

Hebben jullie ook zojuist meer uitleg ontvangen van de moderator hierover per PB? Misschien is het toch fijner als deze uitleg openbaar in het topic wordt gecommuniceerd en niet alleen per PB?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-10-15 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:49

Linken mag, maar dit andere topic werd echt wel uitgebreider besproken dan "hee, hier is een topic met een vergelijkbaar onderwerp". Dat is niet de bedoeling omdat dit toch wel naar "roddelen" neigt zonder dat die andere partij de kans krijgt om te reageren. Verder werd er om een reactie gevraagd en die is gekomen, niet a la minute maar hè, modjes hebben ook een leven buiten Bokt, het zou handig zijn als elke vraag binnen het kwartier werd beantwoord maar dat is helaas niet zo :P
Verder, als iemand anders iets doet wat niet is toegestaan dan betekent dat natuurlijk niet dat jij dat dan ook maar mag := Verder gaat het ook veel op basis van temmen, als er niet wordt getemd stoort men zich er blijkbaar ook niet aan dus dan wordt het wat meer op zijn beloop gelaten. Snap je? :)
Mods uitmaken voor kinderachtig vind ik eerder zelf kinderachtig, het is hun taak om de regels te handhaven, het is onze taak om gezellig te zijn. ;)

Laten we er ons niet te druk over maken en gewoon verder kletsen over leuke dingen. :)

Ik zat gisteren met mijn vriend te eten en heb hem bekend dat ik eigenlijk gewoon helemaal wil stoppen met dierlijke producten. Zijn reactie was alles wat ik gehoopt had <3 Hij zegt wel het echt niet op prijs te stellen als ik hem ook zou dwingen om mee te gaan, maar dat doe ik niet. Hoe dat gaat werken als we later samen wonen (en hij toch wel vleesjes wil eten bij het avondeten als ik ga koken...) ben ik nog een beetje bang voor, maar goed, dat is nog wel een paar jaar weg. Ook heb ik hem gevraagd of hij het niet erg wil vinden als ik op de vereniging (waar ik in het bestuur zit) wel nog af en toe gerechten met kaas of ei eet, gewoon omdat ze daar wat moeilijker doen en ik geen zin heb in het "MAAR HOE KUN JE LEVEN ZONDER KAAS"-gejammer. We hadden ooit twee veganisten die lid waren en die zijn met ruzie vertrokken en waren ook van die types die heeeel moeilijk konden doen (erop staan dat anderen rekening met hen houden terwijl er ook al notenallergieën rondlopen, en gluten, en lactose, terwijl ik dan net zo lief iets haal of een happie meeneem van thuis). Dus ja, dat durf ik nog niet zo goed. Maar ook dat pakte hij heel goed op, dat is heel fijn :) Ik heb een ex gehad in de tijd dat ik vegetariër wilde zijn maar mijn ouders hadden er nog niet zo'n zin in, en hij weigerde dan iets aparts voor mij te maken "want bij je ouders eet je ook gewoon vlees, waarom doe je zo moeilijk". Gelukkig heb ik nu een liefje die wel normaal kan doen. <3 Hij wil zelfs binnenkort voor me koken! Om eens te proberen of ie iets lekkers kan maken zonder vlees en zuivel. Wat een held :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:50

Magrathea schreef:
het is hun taak om de regels te handhaven, het is onze taak om gezellig te zijn. ;)

Welke regel? En mag ik zelf mijn taak bepalen? ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:55

Bizar, ik typte hier net een berichtje als reactie op jou, Magrathea, maar die is ineens spoorloos verdwenen? Ik vind het persoonlijk een enorm twee maten meten als je WEL iemand persoonlijk op zijn of haar beroep mag aanvallen bijvoorbeeld zoals in het andere topic gebeurde (sterker nog, de mods vinden dit 'heel netjes'), maar niet zonder namen of personen te noemen een relevant topic mag bespreken. Maar als er berichten verwijderd worden ?? Dan laat ik het hier maar bij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:57

Wil de moderator misschien even ophouden mijn berichten constant te verwijderen?

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:58

Zo heren/dames mod, kunnen jullie reacties ook gewoon laten staan als er kritiek wordt gegeven? :') De reacties vliegen echt het topic uit als ze jullie blijkbaar niet aanstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:58

Citaat:
Linken mag, maar dit andere topic werd echt wel uitgebreider besproken dan "hee, hier is een topic met een vergelijkbaar onderwerp". Dat is niet de bedoeling omdat dit toch wel naar "roddelen" neigt zonder dat die andere partij de kans krijgt om te reageren. Verder werd er om een reactie gevraagd en die is gekomen, niet a la minute maar hè, modjes hebben ook een leven buiten Bokt, het zou handig zijn als elke vraag binnen het kwartier werd beantwoord maar dat is helaas niet zo :P
Verder, als iemand anders iets doet wat niet is toegestaan dan betekent dat natuurlijk niet dat jij dat dan ook maar mag := Verder gaat het ook veel op basis van temmen, als er niet wordt getemd stoort men zich er blijkbaar ook niet aan dus dan wordt het wat meer op zijn beloop gelaten. Snap je? :)
Mods uitmaken voor kinderachtig vind ik eerder zelf kinderachtig, het is hun taak om de regels te handhaven, het is onze taak om gezellig te zijn. ;)

Ik probeer telkens hierop te reageren, maar mijn berichten worden telkens verwijderd....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:59

Personal choice tho

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 22:59

Bacon tho